HCL.HR

Zlatni Dabar 2018


Dobrodošli na glavnu stranicu Zlatnog Dabra 2018!

Ovo je 14. po redu izbor najboljih igara godine na HCL.hr portalu i prvi put da izbor najboljih igara u potpunosti prepuštamo vama, našim milim posjetiteljima. Mi iz HCL redakcije smo pripremili kategorije i nominirali igre za koje možete glasovati, a na vama je samo da glasujete za najbolju igru u svakoj kategoriji i tako nam kažete kojim proizvođačima i izdavačima trebamo poslati kipić HCL-ovog Zlatnog Dabra kojeg će i ove godine izraditi GeekDesign iz Varaždina.

[su_spoiler title=”Osnovne informacije o Zlatnom Dabru 2018″ style=”fancy” icon=”chevron”]Glasovanje u Zlatnom Dabru 2018 otvoreno je do 31. 12.
Rezultati glasovanja ostat će tajni do tog datuma.
Glasovanje je dopušteno svim registriranim korisnicima HCL portala.
Svaki korisnik ima pravo na jedan glas u svakoj kategoriji.
[/su_spoiler]

Ispod ćete pronaći svih 12 kategorija, svaka sa svojom anketom za glasovanje. Kategorije koje smo pripremili ove su godine drugačije pa obavezno pročitajte opis svake kategorije, otvorite anketu (svaka se nalazi iza klizne tipke), proučite nominirane igre i obavite svoju gamersku dužnost za ovu godinu – glasujte za najbolje.

Najbolji dizajn gameplaya

Nagrada za užitak u smislenoj i nadasve funkcionalnoj interakciji s virtualnim svijetom.

Zlatni Dabar je ultimativna nagrada za interaktivni medij videoigara pa je sasvim prikladno da je Dabrova prva kategorija fokusirana na igrivost, odnosno gameplay. Dizajniranje zabavne igre svojevrsna je znanost, ali ne i čista matematika. Ponekad se tako potrefi da se u igri sve fino posloži u izvrsnu cjelinu, a odlična je stvar što se to kod videoigara može dogoditi i visokobudžetnim naslovima i nezavisnim projektima skromnije produkcije.

Pod dizajnom gameplaya prepoznajemo interaktivni dio igara koji nam stvara užitak u igranju. Igre s dobrim dizajnom gameplaya znaju ponuditi pošten izazov, intuitivne kontrole i mehanike koje se logički nadopunjuju. To su igre u kojima osjećate potpunu kontrolu nad igrivim likom i njegovom sudbinom. To su igre kod kojih svaki pritisak tipke na kontroleru, tipkovnici ili mišu pokreće čaroliju interakcije u virtualnom obliku.

[su_spoiler title=”Najbolji dizajn gameplaya” style=”fancy” icon=”chevron”]

Nagradu za najbolji dizajn gameplaya u 2018. zaslužuje:
[/su_spoiler]

Najbolji segment gameplaya

Nagrada za individualni dio gameplaya koji je kamen temeljac cjelokupnom iskustvu.

Nijedna igra nije savršena u svim aspektima gameplaya. Dakako, to ne znači da ne vrijedi slaviti individualne uspjehe u istima. U kategoriji najboljeg segmenta gameplaya Zlatnim Dabrom nagrađujemo upravo takva postignuća za dijelove gameplaya koji su toliko dobri da nose cijeli skoro cijeli koncept igre. Najbolji segment gameplaya je onaj dio igre koji osigurava temelj za zabavno iskustvo, onaj komad igre bez kojega se ona ne bi isticala od ostalih.

Najbolji segment gameplaya može tako biti mehanika ili dionica igre, nešto što se kroz igru provlači i koristi u više navrata. Kroz ovu kategoriju također slavimo bogatstvo gameplaya jer segmenti igre ne moraju nužno služiti uhodanim formatima žanra. Bilo da se radi o igri otvorenog tipa ili pak o linearnoj avanturi, uz dobar segment gameplaya ponekad se može nadići manjkavosti ukupnog dizajna.

[su_spoiler title=”Najbolji segment gameplaya” style=”fancy” icon=”chevron”]

Nagradu za najbolji segment gameplaya u 2018. zaslužuje:
[/su_spoiler]

 Najbolji dizajn priče

Nagrada za priču koja prožima na duhovnoj, emotivnoj i/ili intelektualnoj razini.

Dobra priča uglavnom je subjektivan pojam. Međutim, dobra naracija, odnosno dizajn narativa iliti priče lakše je prepoznati nekim objektivnim kriterijima. U svijetu videoigara prvenstveno cijenimo interaktivne, odnosno reaktivne priče u kojima igrač ima slobodu i luksuz utjecaja na radnju. Naravno, nisu to jedine odlike narativa u videoigrama pa podjednako cijenimo i iskustva koja za dočaravanje tematike, tona i ugođaja koriste različite tehnike u audiovizualnoj domeni.

Ukratko, dobar dizajn priče je onaj kojim nas igra konstantno drži zainteresirane za događaje na ekranu. Dobar dizajn priče igrače tjera na razmišljanje i izvan samog igranja, intrigira nas novim idejama, iznenađuje zapletima i obratima te nam ostavlja vrijednu uspomenu nakon što priču kompletiramo. Dobar dizajn priče je onaj u kojemu igrač nije promatrač nego aktivni sudionik fikcije u koju želimo vjerovati.

[su_spoiler title=”Najbolji dizajn priče” style=”fancy” icon=”chevron”]

Nagradu za najbolji dizajn priče u 2018. zaslužuje:
[/su_spoiler]

Najbolji dizajn prezentacije

Nagrada za najupečatljiviji audiovizualni doživljaj virtualnog oblika.

Nemali broj igrača vjeruje kako su sve današnje igre lijepe jer je i najružnija grafika sada bolja nego ona najbolja prije petnaest godina. Međutim, istina je da među lijepim uvijek ima najljepšeg, a ova kategorija Zlatnog Dabra namijenjena je za nagrađivanje takvih. Igre su danas u stanju izgledati iznimno realistično, ali nas s druge strane mogu prebaciti i u neke svjetove koje volimo baš zato što ne izgledaju poput naše stvarnost.

Ne treba pri tome zaboraviti da je vizualni dio tek jedna polovica prezentacije. Ona druga pripada auditivnom doživljaju kroz zvuk i glazbu. Većina igara zvuči dobro, no kvalitetan zvuk obogaćuje doživljaj igre kao i naša čula. Umijeće je kad se u nekoj igri audiovizualno posloži u uvjerljivu magiju nepostojećega.

[su_spoiler title=”Najbolji dizajn prezentacije” style=”fancy” icon=”chevron”]

Nagradu za najbolji dizajn prezentacije u 2018. zaslužuje:
[/su_spoiler]

Najzanimljiviji virtualni svijet

Nagrada za najzabavnije njuškanje iza svakog virtualnog ćoška.

Videoigre su nas oduvijek uvlačile u neki „svoj svijet“, s tim da je pojam svijeta do nedavno bio shvaćan uvjetno. Međutim, količine sadržaja i veličine prostora u tim svjetovima modernih igara toliko su ogromne da u njima doista možemo provesti brojne sate, a svoj učinak na svijetu možemo vidjeti istog trenutka.

Dakako, nije sve u količini i veličini jer su stil i unikatnost virtualnih prostora također na visokoj cijeni kod igrača koji ih konzumiraju. U ovoj kategoriji Zlatnog Dabra cijene se stoga svjetovi koji pružaju prilike za igrača, ali pritom ne djeluju kao da ovise samo o njemu. Ovdje nagrađujemo najatraktivnije lokalitete kakve u sklopu stvarnih putovanja ne možemo posjetiti.

[su_spoiler title=”Najzanimljiviji virtualni svijet” style=”fancy” icon=”chevron”]

Najzanimljiviji virtualni svijet u 2018. je imao:
[/su_spoiler]

Najbolja igra za kooperativno igranje

Nagrada za igru koja potiče međuljudsku interakciju i pjevanje pjesme kad se male ruke slože.

Posebna je čar interaktivne zabave u tome što ju je moguće dijeliti, a u 2018. godini za kooperativni način igranja imali smo više prilike nego ikad prije. Za ovu kategoriju morali smo pristati na kompromis u nominacijama jer se veći broj igara isplatilo igrati u dvoje ili pak s više igrača. Zlatni Dabar pri tome nije u obzir uzimao samo igre koje se igraju isključivo u co-opu nego sve igre koje takav način igranja podržavaju.

Naime, pokazalo se kako i ponešto lošiji naslovi u društvu mogu biti zabavniji nego što jesu, a upravo tu činjenicu slavimo u ovoj kategoriji. Najbolje kooperativne igre ove godine možda ne konkuriraju za najbolje igre 2018, općenito, ali svaka na svoj način nudi pregršt zabave kroz različite žanrove i formate.

[su_spoiler title=”Najbolja igra za kooperativno igranje” style=”fancy” icon=”chevron”]

Najbolju kooperativnu komponentu u 2018. je imao:
[/su_spoiler]

Najbolja igra za kompetitivno igranje

Nagrada za igru u kojoj dominacija pruža najveću satisfakciju.

Natjecateljski aspekt gaminga nikada nije bio pod većim fokusom kao u 2018. Brz rast popularnosti esports scene potaknuo je tvorce igara da traže „sljedeći novi hit“ koji će na tržištu ostati zapamćen dulje od jedne sezone. Po izlasku igre teško je odrediti hoće li njezin multiplayer postati hit, to se pokaže s vremenom i u tome kvaliteta nije garancija uspjeha.

Međutim, Zlatni Dabar cijeni svaki pokušaj inoviranja i poboljšanja postojećih standarda u ovakvom tipu igranja. Iako u ovoj kategoriji značajan dio iskustva ovisi o zajednici igrača koji sudjeluju u kompetitivnom igranju, još uvijek postoje parametri i kriteriji po kojima se može ocijeniti koja je igra dobro dizajnirana za izražavanje natjecateljskih vještina i kompetitivnog duha.

[su_spoiler title=”Najbolja igra za kompetitivno igranje” style=”fancy” icon=”chevron”]

Najbolju kompetitivnu komponentu u 2018. je imao:
[/su_spoiler]

Najbolja vrlo dobra igra

Nagrada za proizvod ograničene kvalitete, ali sekundarne izvrsnosti.

Znate kako su neke igre izvrsne, ali samo u smislu potencijala za koji se igrač mora malo potruditi da bi se njime usrećio? Upravo su takve nominacije u ovoj kategoriji – igre koje nisu odlični proizvodi zbog inih razloga, ali zbog drugih kvaliteta zaslužuju pohvalu i nagradu. Ovdje nagrađujemo igre koje zbog manjka inovacija ili zbog tehničkih poteškoća nisu vrijedne apsolutne preporuke, no mogu pružiti fantastičnu zabavu kad ih prilagodite svojim željama i preferencijama.

Zlatni Dabar u ovoj kategoriji može zvučati kao utješna nagrada, ali mi volimo misliti da je to nagrada za prepoznati trud i strast prema izradi igara, bilo kroz inovaciju ili pak iteraciju.

[su_spoiler title=”Najbolja vrlo dobra igra” style=”fancy” icon=”chevron”]

Nagradu za najbolju vrlo dobru igru 2018. godine zaslužuje:
[/su_spoiler]

Najbolja drugačija igra

Nagrada za igru koja se usudi istaknuti kao drugačija ovca u stadu.

Raznovrsnost igara je istinsko bogatstvo. Ova kategorija Zlatnog Dabra rezervirana je stoga za igre koje nam u postojećim okvirima dokazuju kako nisu sve ideje potrošene. Dabar smatra kako je takvo što važno nagraditi jer tržište ne prepoznaje uvijek originalnost kao odliku, a upravo je ona izvor novih oblika zabave.

Najbolja drugačija igra pri tome nije u svim segmentima jedinstvena. Ona je hrabar pokušaj realiziranja novih iskustava, ponekad i kroz kombiniranje već poznatih elemenata. Najbolja drugačija igra je ona koja zaslužuje nagradu za prihvaćanje činjenice kako svi igrači nisu iste vreće s novcem.

[su_spoiler title=”Najbolja drugačija igra” style=”fancy” icon=”chevron”]

Nagradu za najbolju drugačiju igru u 2018. zaslužuje:
[/su_spoiler]

Najbolja staromodna igra

Nagrada za igru koja najvještije koristi kartu nostalgije i pritom usavršuje stil stare škole.

Razvoj igara konstantno ide prema naprijed i to je uglavnom dobra stvar. Ipak, neki se naslovi drže tradicije kako bi nas zabavili u trenucima nostalgije, i to je isto tako dobra stvar. Staromodnost u ovom kontekstu nipošto nije pogrdna već u ovoj kategoriji Zlatnog Dabra slavimo nove igre koje su nas podsjetile na „dobre stare dane“.

To podsjećanje može se ostvariti na razne načine, bilo kroz mehanike gameplaya ili kroz retro stil prezentacije. Ukratko, najbolje staromodne igre su one koje se ne boje koristiti zastarjelim praksama već njima omogućuju uživanje publici koja je uz gaming provela desetljeća života.

[su_spoiler title=”Najbolja staromodna igra” style=”fancy” icon=”chevron”]

Nagradu za najbolju staromodnu igru u 2018. zaslužuje:
[/su_spoiler]

Pohvala za posebno postignuće

Nagrada za postignuće koje su u 2018. ostvarile starije ili nedovršene igre.

Gotovo sve nominacije Zlatnog Dabra pripadaju igrama koje su službeno lansirane tijekom 2018. godine. Pohvalu za posebno postignuće u tekućoj godini dijelimo igrama koje pak nisu izašle u tekućoj godini. Toj grupi pripadaju stariji naslovi i igre koje još nisu došle do punog 1.0 izdanja; odnosno igre koje su ove godine također zaslužile nagradu, ali tehnički ne pripadaju među nominacijama u ostalim kategorijama.

Dabar smatra kako je potreba za ovakvom kategorijom velika s obzirom na to da se igre danas razvijaju i nakon izlaska, a možemo im pristupiti i prije nego ih njihovi tvorci proglase dovršenima. Međutim, za ovakav presedan u nagrađivanju potrebna je specifična zasluga na kojoj se nominacija temelji, bilo da je riječ o posebnom tehničkom postignuću, iskazanom potencijalu ili modernom usavršavanju onoga što smo već smatrali savršenim.

[su_spoiler title=”Pohvala za posebno postignuće” style=”fancy” icon=”chevron”]

Pohvalu za posebno postignuće u 2018. zaslužio je:
[/su_spoiler]

Igra godine po izboru redakcije HCL.hr portala

Kao i u zadnjih 13 godina, najveće priznanje u Zlatnom Dabru bit će nagrada za najbolju igru godine po izboru iskusnjara iz našeg redakcijskog tabora. S vijećanjem smo već započeli, a prethodno tome svi članovi su morali proći kroz detektor metala i osobnu pretragu kod nezavisne stranke kako bi se ustanovilo da ne nose nikakve opasne predmete koje bi mogli upotrijebiti u žaru rasprave. Usuglašeni rezultat našeg vijećanja otkrit ćemo vam zajedno sa svim ostalim rezultatima po završetku Zlatnog Dabra 2018.

Igra godine po izboru posjetitelja HCL.hr portala

Zlatni Dabar uvijek je bio nagrada koju dodjeljuju sami igrači, odnosno publika koja se okuplja oko našeg portala, foruma i društvenih mreža. U novije vrijeme Dabar vam pruža da izglasate još jednu prestižnu nagradu – onu za najbolju igru godine po vašem izboru. Ovo je ujedno kategorija s najmanje restrikcija jer nominacije nisu unaprijed postavljene i svatko će imati priliku ostaviti glas za jednu igru po svojoj želji.

U sklopu ove kategorije glasovanjem možete osvojiti vrijedne nagrade koje će biti otkrivene tijekom trajanja Zlatnog Dabra 2018. godine. Samo nastavite pratiti HCL do kraja godine i sve će biti jasno.

Da biste glasovali u ovoj kategoriji i sudjelovali u nagradnom natječaju, ostavite svoj glas u komentarima ovog članka.

[su_spoiler title=”Pravila nominiranja najbolje igre 2018. godine” open=”no” style=”fancy” icon=”chevron”]Da biste sudjelovali u nagradnom natječaju, sve što trebate učiniti jest nominirati jednu igru iz 2018. godine koju smatrate najboljom igrom 2018. godine.

U nagradnom natječaju mogu sudjelovati samo registrirani korisnici HCL.hr portala. Dobitnici nagrada u nagradnom natječaju bit će odabrani nasumično na temelju baze važećih (regularnih) nominacija za igru godine, nevezano za to koja igra bude proglašena igrom godine.

Važeće nominacije koje će biti uzete u obzir za nagradni natječaj su sljedeće:

– nominacija igre koja je lansirana u opticaj u razdoblju od 1. 1. 2018. do 15. 12. 2018.
– nominacija igre koja je lansirana u prodaju kao dovršen proizvod (1.0 verzije)
– nominacija isključivo jedne igre

Nevažeće nominacije koje neće biti uzete u obzir za nagradni natječaj su ove:

– nominacija više igara – nominacija igre koja je puštena opticaj prije 2018. godine
– nominacija igre koja nije lansirana kao dovršen proizvod (early acces, pre-alpha/alpha/beta)
– nominacija igre koja je remaster ili prošireni port postojeće igre
– nominacija ekspanzije ili DLC sadržaja[/su_spoiler]

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?