HCL.hr forum

Gaming => Platforme za gaming => PC platforma => Autor teme: Ementaler - 24. Listopad, 2009., 11:57

Naslov: DirectX 11 Gaming
Autor: Ementaler - 24. Listopad, 2009., 11:57
Eto kako nam stiže DirectX 11, odnosno već je sitgao u neku ruku da malo i raspravimo o tome što vi očekujete od novog DX-a. Veliko poboljšanje? Marketinški trik? Nepotrebno forsanje?

Što mislite kakav će utjecaj na PC gaming novi DirectX imati?

Evo par zanimljivh linkova vezanih uz temu:

Prvi Directx 11 benchmark(video):
http://www.shacknews.com/onearticle.x/60993 (http://www.shacknews.com/onearticle.x/60993)

VIDEO: Hardware tessellation with DirectX 11 (http://www.hcl.hr/video-hardware-tessellation-with-dx-11-unigine-heaven-benchmark-214.html)
VIDEO: Unigine "Heaven" DirectX 11 benchmark (http://www.hcl.hr/video-unigine-heaven-dx11-benchmark-213.html)
VIDEO: DiRT 2 - DirectX 11 Features Trailer (http://www.hcl.hr/video-dirt-2-direct-x11-features-trailer-211.html)

Eto kakva su vaša mišljenja oko novoga Directx-a i njegova utjecaja na budućnost PC gaminga?

Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 24. Listopad, 2009., 12:55
Ukratko, moje objasnjene:
-Teselacija. Omogucuje kreiranje dodatnih poligona na modelu na bazi matematičke funkcije. U prijevodu to znači da likovi, tereni, pod, i sve ostalo uz pomoc teselacije moze izgledati bolje/detaljnije, bez udara na perfomanse.
-Compute Shaders - Unifikacia GPGPU funkcije koja omogucava da se "višak" snage danasnjih kartica iskoristi u druge svrhe u igrama, kao računanje fizike, AI-a i sl.
-Multithreadnig podrska - Vrlo mala koristi od toga, kao sto ime kaze neutjece na izgled, vec samo omogucava da se sav taj posao koji se obavlja podjeli na vise niti i time optimizira proces rendeiranja, tj. izvodenja.
-I zavrsno donosi novi tip tekstura, tj. texture compresion, pitanje je tko ce to prvi implementirat u igru, mada ni to ne donosi neka drastična povecanja. Konkretno, omogucava da HDR (High Dynamic Range) izgleda realnije.
-SM 5.0 - Samo nadogradnja SM4.1, prosirenje registara i nista vise.
Eto iz svih tih novisti da se zaključiti da DX11 je samo mala nadogradnja na ono sto je bio DX10/10.1. Jedina korisna novost je teselacija (koju je i dx10.1 imao), pa stoga ostaje za vidjeti kako ce izgledati prve prave DX11 igre. Ja osobno neočekujem velik pomak u kvaliteti grafike.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: seedorf - 24. Listopad, 2009., 19:42
Deba bit ce prejako.-.Treba vidjeti kako to izgleda u nekom gameplayu ali bit ce savrseno..Nesikiram se uposte oko kvaliteta grafike  :approve
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Wyzard - 24. Listopad, 2009., 20:02
čudno mi je nekako. opasni hakeri tvrde da zapravo nema nekog bitnijeg pomaka, a developeri s druge strane hvale novi dx na sva zvona.

također mi je čudno što sve ljudi očekuju od njega. nije kao da je directx ikada bio neka velika revolucija. sve je napredovalo malim koracima i nemože sad razlika između dx9 i 11 bit toliko velika da se na nju svršava.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: progabbeing-ixy - 24. Listopad, 2009., 20:16
Pa ionako nije tolko bit u dx-u. Bit je u proizvođačima.  :wildboy:

Al zaboli me briga za sve to. Želim samo dobre igre. ;D
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 24. Listopad, 2009., 20:21
čudno mi je nekako. opasni hakeri tvrde da zapravo nema nekog bitnijeg pomaka, a developeri s druge strane hvale novi dx na sva zvona.

također mi je čudno što sve ljudi očekuju od njega. nije kao da je directx ikada bio neka velika revolucija. sve je napredovalo malim koracima i nemože sad razlika između dx9 i 11 bit toliko velika da se na nju svršava.
Zapravo hakeri su u pravu mislim. Cilj developerima je da razglase novi DX kako bi svoje DX11 igre prodale u što vise primjeraka (codemaster). Sami ljudi iz Cryteka (koji su sigurno jedni od najvecih strucnjaka, uz id software/John Carmack vjerovatno i najveci) tvrde kako je danas najbolje ici pisati engine kompatibilan sa DX9 render-om jer uz odredena postovanja dobijete engine koji radi i na konzolama i na PC Platformi.
DX10 je bio velika promjena, problem su ostale konzole zbog čega developeri nisu imali razloga ici do kraja iskoristavati DX10 i tu je nastala frka kako novi DX API nevalja. DX11 je zapravo samo mala nadogradnja na DX10.
DirectX ili bilo koji drugi API nije NIKADA bio preodreden grafikom , grafika je onakva kakvu je programer/dizajner napravi, DX je tu samo da omoguci da taj kod kompajlira/tj. da radi na svim grafičkim karticama u sadasnjosti, prošlosti i buducnosti.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: seedorf - 24. Listopad, 2009., 20:25
Dobro te je Tola.. :geek:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 24. Listopad, 2009., 20:26
Dobro te je Tola.. :geek:
lol
to ja samo pojasnjavam, moje se misljenje temelji na mome vlastitom misljenju koje nemora biti točno, dakle nepametujem nego samo postam svoja misljenja.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: seedorf - 24. Listopad, 2009., 20:38
Dobro te je Tola.. :geek:
lol
to ja samo pojasnjavam, moje se misljenje temelji na mome vlastitom misljenju koje nemora biti točno, dakle nepametujem nego samo postam svoja misljenja.

Salim se.. :hug
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Ementaler - 24. Listopad, 2009., 21:08
čudno mi je nekako. opasni hakeri tvrde da zapravo nema nekog bitnijeg pomaka, a developeri s druge strane hvale novi dx na sva zvona.

također mi je čudno što sve ljudi očekuju od njega. nije kao da je directx ikada bio neka velika revolucija. sve je napredovalo malim koracima i nemože sad razlika između dx9 i 11 bit toliko velika da se na nju svršava.
Zapravo hakeri su u pravu mislim. Cilj developerima je da razglase novi DX kako bi svoje DX11 igre prodale u što vise primjeraka (codemaster). Sami ljudi iz Cryteka (koji su sigurno jedni od najvecih strucnjaka, uz id software/John Carmack vjerovatno i najveci) tvrde kako je danas najbolje ici pisati engine kompatibilan sa DX9 render-om jer uz odredena postovanja dobijete engine koji radi i na konzolama i na PC Platformi.
DX10 je bio velika promjena, problem su ostale konzole zbog čega developeri nisu imali razloga ici do kraja iskoristavati DX10 i tu je nastala frka kako novi DX API nevalja. DX11 je zapravo samo mala nadogradnja na DX10.
DirectX ili bilo koji drugi API nije NIKADA bio preodreden grafikom , grafika je onakva kakvu je programer/dizajner napravi, DX je tu samo da omoguci da taj kod kompajlira/tj. da radi na svim grafičkim karticama u sadasnjosti, prošlosti i buducnosti.

Uloga API-a nije BAŠ takva kakvom si je opisao, ali blizu si i slažem se sa ovime dijelom da će vjerojatno biti malo više zbrke oko multiplatform igara koje će se bazirat na "devetki" za konzole, a ukoliko žele biti konkurentne na PC-u, morati će se i dodatne DX11 instrukcije dodavati ( što će opet vjerojatno uzrkovati PC kašnjenja igara ).

također mi je čudno što sve ljudi očekuju od njega. nije kao da je directx ikada bio neka velika revolucija. sve je napredovalo malim koracima i nemože sad razlika između dx9 i 11 bit toliko velika da se na nju svršava.

Sjeti se razlike između directx-a 7 i directx-a 9. Samo dvije verzije su razlike, kao i ovdje ( 9 i 11 ), a razlika je bila prilično velika.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: progabbeing-ixy - 24. Listopad, 2009., 21:11
Pa isuse, razlika je i ovdje dosta velika, samo što više nije tolko vidljiva jer je već i devetka dost solidno izgledala.

Pogledajte tessellation video. Sve je jasno.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Ementaler - 24. Listopad, 2009., 21:25
E baš to i kažem, razlika je uvijek bila prilično zamjetna, samo što je devetka još uvijek prilično impresivna. Tessellation je doduše jedina velika, vrlo primjetna promjena i izgleda mnogo impresivno.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: seedorf - 24. Listopad, 2009., 21:28
Tako je Ementaler.. =D>
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 24. Listopad, 2009., 21:42
Zapravo mislim da je malo bedasto usporedivat DX9 i DX11... Radije DX10 i DX11. Stvar ce se okrenuti kada microsoft i sony izdaju nove konzole koje koriste DX11.
Što se tiče razlike DX7 i DX9... Razlika je ogromna naravno. DX9 je donio HLSL, nove shadere (2.0), a kasnije jos i HDR i SM3.0. DX8 je pak prvi u potpunosti uveo programbilne shadere.
@Ementaler: Zapravo osnova je ista, to je poligonalno modeliranje. Nasvrljas neko stablo sa tim i tim brojem poligona, i onda ga rendeiras uz D3D9 recimo. Tu onda dolazimo do tekstuiranja (u dx-ovom slucaju .dds format ako se ne varam), pa do bump, normal, paralax mapa, pa sada i teselacije na kraju.
Usuput, teselaciju ATi podrzava jos od Radeona 9600XT, teselacijska jedinica je uvelike unaprjedena sa Raden HD2xx serijom, ali ona nazalost je potpuno nekompatibilna s DX teselacijskom jedinicom. nVIDIA nije nikada imala nikakav oblik teselacije. 
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Facaa - 25. Listopad, 2009., 02:43
Pogledajte tessellation video. Sve je jasno.

Neg, Forza 3 koristi tessellation. Na boxu, jel. Xenoni ftw!!1 Al, kolko znam je tek prva igra koja to koristi.
Box je kakti neki hibridni DX 9, 10.


PS3 je pak zajebaniji. Jebala ih nVidia.  :ementaler:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Deadwalker - 25. Listopad, 2009., 17:17
Uloga API-a nije BAŠ takva kakvom si je opisao, ali blizu si i slažem se sa ovime dijelom da će vjerojatno biti malo više zbrke oko multiplatform igara koje će se bazirat na "devetki" za konzole, a ukoliko žele biti konkurentne na PC-u, morati će se i dodatne DX11 instrukcije dodavati ( što će opet vjerojatno uzrkovati PC kašnjenja igara ).

Istina. Naime, ove danasnje konzole bit ce aktivne jos dosta dugo, pa me bas zanima kako ce moderne igre izgledati i koliko ce se opce igara bazirati na DX11 tehnologiji, nego li je to bio slucaj za DX10. 90% danasnjih igara su multiplatformski naslovi te ce sve ovisiti o developeru hoce mo li igrati igru na 11-ici ili na staroj 9-ki. Shodno tome, ako ce pc verzije multiplatforskih igara dolaziti na novoj tehnologiji, ocekuju nas kasnjenja pc igara.(kao sto je sada bio slucaj na jesen kada je dosta naslova upravo radi dx11 odgođeno za kasnije - citaj Dirt 2). A ta kasnjenja ce ponovo imati i marktensku svrhu(piratizacija na pc-u).

Evo jedan novi zgodan benchmark (http://unigine.com/download/#heaven) na kojem mozete malo testirati graficke tehnologije na razlicitim dx verzijama(dx9, dx10 i dx11) i vidjeti pritom kako vasa kanta to podnasa ;)
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 25. Listopad, 2009., 17:27
Danas su sve igre u biti DX9 temeljenje. DX10/DX11 se samo nadodaje mjenjanjem par brojeva u HLSL kompajleru (u prijevodu pripisivanje starih shadera u novu verziju i onda imas DX10/DX11 kompatibilnost stim sto arhitektura nesmi bas biti vele zaostala). To je sve marketing. DX11 ce svoju snagu pokazati tek kada izade novi XBox i PS4. To je negdje valjda za 2-3 godine.
Što se tiče benchmarka, nije mi nikako jasno odkud gotovo 30fps drop kada je teselacija on na radeonu hd5870.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Deadwalker - 25. Listopad, 2009., 17:32
Slazem se za ovu konstataciju. Konzole danas drže glavnu rijec kada je gaming u pitanju. Sve se ravna prema njima. Mene pak to veseli sto ne moram svoju kantu dirat barem jos jedno 2-3 godine. Sad cu samo ubacit malo jaci procesor i to je to. :hug
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 25. Listopad, 2009., 17:36
Slazem se za ovu konstataciju. Konzole danas drže glavnu rijec kada je gaming u pitanju. Sve se ravna prema njima. Mene pak to veseli sto ne moram svoju kantu dirat barem jos jedno 2-3 godine. Sad cu samo ubacit malo jaci procesor i to je to. :hug
GTA4 je odličan primjer lošeg utjecaja konzola na PC. Nekazem da je igra loša, dapače odlična je, ali su zahtjevi i grafika van svake pameti. Igra je procesorski strasno zahtjevna bas zbog toga sto konzole imaju mnogo jaci procesor s vise jezgri, i to se tu osjeti. Nadalje, ima tu jos Rainbow Six Vegas, ostale se nemogu sjetit vise, uglavnom sve su te igre izuzetno teske za procesor (gta4 neide vise od high da dualcom).
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Deadwalker - 25. Listopad, 2009., 17:44
E to sam osjetio na vlastitoj kozi. Zapravo, sama grafika je u toj igri je cisti prosjek, al igra doslovce ubija procesor. I bas sam neki dan gledao video za novi CryEngine 3. Uglavnom, graficki je gotovo identican verziji 2, al su zato debelo poboljsali fiziku. U prijevodu, nista sto konzole procesorski ne mogu prozvakat, dok na nama na pc-u ne gine kupnja quad-a. Pa cak one Intelove I serije.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 25. Listopad, 2009., 17:46
E to sam osjetio na vlastitoj kozi. Zapravo, sama grafika je u toj igri je cisti prosjek, al igra doslovce ubija procesor. I bas sam neki dan gledao video za novi CryEngine 3. Uglavnom, graficki je gotovo identican verziji 2, al su zato debelo poboljsali fiziku. U prijevodu, nista sto konzole procesorski ne mogu prozvakat, dok na nama na pc-u ne gine kupnja quad-a. Pa cak one Intelove I serije.
Mislim da su CE3 za konzole i CE3 za PC nebo i zemlja, za konzole je to dramaticno oslabljeni CE2 i prilagoden na njima, dok je CE3 za PC sasvim druga zvjerka sa podrskom za DX11.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Deadwalker - 25. Listopad, 2009., 17:49
A dobro, to ce kod Crytek-a biti vjerojatno tako, posto je zapravo igra i bila pc ekskluziva. Svejedno, fizika u novoj verziji engine-a je drasticno poboljsana(a i prije nije bila bas "losa", hehe) i trebat ce sigurno mocan procesor za kvalitetne perfomanse. Glede razlika između konzola i pc-a, one ce normalno postojat i bit ce vidljive, al bas da ce biti "nebo i zemlja", sumnjam.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 25. Listopad, 2009., 17:58
A dobro, to ce kod Crytek-a biti vjerojatno tako, posto je zapravo igra i bila pc ekskluziva. Svejedno, fizika u novoj verziji engine-a je drasticno poboljsana(a i prije nije bila bas "losa", hehe) i trebat ce sigurno mocan procesor za kvalitetne perfomanse. Glede razlika između konzola i pc-a, one ce normalno postojat i bit ce vidljive, al bas da ce biti "nebo i zemlja", sumnjam.
Ma i jesu nebo i zemlja. Samo nitko nije lud da radi PC eksluzivu (osim cryteka, ali i oni su se opametili) jer nema velike zarade, pirati su tu uvjek u akcij. Zato se danas sve igre baziraju na DX9 renderima (sa nadodanim shaderima koji omogucuju DX10/DX11 kompatibilnost, ali sve je to u biti zasnovano na D3D9), pogledaj UT3 Engine, uz minimalne modifikacije ista igra ide na konzole i na PC. Zato svi kupuju takve engine a ne neke Cryengine i ostale zvjerke. PC je ubitačno jači i omogucava daleko više od konzola. Samo je Crytek pokušao to dočarati sa crysisom, ali kad se jednom opečeš na vatru glupo bi bilo opet se opeć na isti način, zar ne.
Sto se tiče novog engine-a, mislim da nema sta biti mnogo bolje jer je CE2 vrhunac danasnje tehnologije. Fizika je OK i u CE2, vecina objekata je pomična i uništiva, vegetacija i utjecaj ekspozija na iste su solidni, tako da zapravo nevidim sto bi bilo mnogo bolje u fizici. Naravno, tu je i nova mogucnost DX11 CS koja omogucva da se visak snage koristi u upravo  računanje takve fizike i time rastereti procesor.
Imas ovdje odličan video: CryEngine 2 vs CryEngine 3 (http://www.youtube.com/watch?v=2WJG14uLA3k#normal)
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: seedorf - 25. Listopad, 2009., 18:40
Ocete da vam kavu napravim..  :kava:  :thumbs:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 25. Listopad, 2009., 18:52
Ocete da vam kavu napravim..  :kava:  :thumbs:
nemoj kavu radije daj nesto zestoko...
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: seedorf - 25. Listopad, 2009., 19:05
Ocete da vam kavu napravim..  :kava:  :thumbs:
nemoj kavu radije daj nesto zestoko...

Mozel jedna rakijica..hehe,. ;)
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: --HS-- - 27. Listopad, 2009., 00:03
Zaboravili ste ono najbitnije, sve se to da napraviti i bez DX10,11 supporta, znaci baljezgate gluposti. Zašto i kako, reći ću kada još malo naserete kako serem gluposti  :mrgreen:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Ementaler - 27. Listopad, 2009., 00:36
Zaboravili ste ono najbitnije, sve se to da napraviti i bez DX10,11 supporta, znaci baljezgate gluposti. Zašto i kako, reći ću kada još malo naserete kako serem gluposti  :mrgreen:

Još malo? Tko "sere" o tome da ti "sereš" gluposti?

Zašto nam jednostavno ne otrkiješ svoje znanje? :(
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Facaa - 27. Listopad, 2009., 01:00
Forsira? :wildboy:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 27. Listopad, 2009., 10:11
Zaboravili ste ono najbitnije, sve se to da napraviti i bez DX10,11 supporta, znaci baljezgate gluposti. Zašto i kako, reći ću kada još malo naserete kako serem gluposti  :mrgreen:
Ma daj. DX9 je jos isključivo živ radi konzola i Win XP, kojeg ionako nakon pojave Win 7 skoro pa niko od gamera ne koristi. Ajde prosvljetni nas sveti gospodine sa svojim znanjem.
DX10/DX11 je daleeeeko fleksibilnij API od DX9 i omogucava daleko više. Moze se to sve napisati u DX9, ali te u jednom trenutku ograničava i postaje usko grlo.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: --HS-- - 27. Listopad, 2009., 10:50
Ajmo ovako .
Otkad se DX vrti na PS3 (ajd wii necu ni spominjati) ?.

U cijeloj ovoj DX9,10,11 spiki sta je bolje , se ne spominje OpenGL uopce.
PS3 se vrti preko OpenGLa, a ima i gro igara na pcu koje su radenu u njemu ( a i hrpa koristi OGL/DX renderer). Što se tiče shadera ovoga onoga i ostalih inih pizdarija, sve se to da napraviti mimo hardware supporta za DX. Recimo shaderi,normal mapping iste efekte mozeš dobiti s OpenGL bez upotrebe kompatibilnih grafi i bez znacajnog FPS dropa :kava:

Osobno ne vidim neke razlike izmedu DX9,10 i 11 ali i mozda je bolje da je tako, sada barem nemoram svakih 6 mjeseci uzimati jacu grafu, napokon da se to nekako stabiliziralo..

Tola ti se malo previse odnosis prema DXu , da je to kao da imas programcic koji ima generate game button. Onda izaberes kakvu igru hoces i stisnes generate .

Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Ementaler - 27. Listopad, 2009., 11:19
Ej, drugi put, kad napišeš post poput onog tvog prethodonog u kojemu nagovještaš svoje ownanje znanjem, bolje se potruditi ownati znanjem.  :wildboy:

Očekivao sam onako neki veći post gdje ćeš komentirati tehnologiju iza novoga DX-a, a ovaj post je onako, ništa konkretno. Da, svjesni smo postojanja opengl-a, ali pogodi što, directx je mnogo popularniji i uostalom impresivniji, i ovaj topic tiče se upravo toga - directx-a. Tko priča o "shaderima" i normal mappingu? Pričamo o tesselationu, novim stvarima koje novi DX "radi bolje" nego prije kad su idejno začete i koje će uvođenjem novog DX-a i novih DX11 kompatibilnih grafičkih doći do punog sjaja.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: --HS-- - 27. Listopad, 2009., 12:09
nisi svatio poantu posta.. Vi govorite o DX na konzolama, kojim konzolama ? . PS3 koristi OpenGl, tako da imas samo jednu konzolu koja koristi "DX" ako tako hoces reci, ali XNA je razlicito od DirectX. Pošto kazes da nisam reko nista za DX11 ajmo ovako onda..

Druga poanta je da se sve ovo što DX nudi da napraviti i pomocu GLa bez hardverskog supporta, jer budimo realni DX je platformski ogranicen, dok je OGL multiplatform. Što se tiče tessellacije ona postoji na xboxu pa ne vidim šta je toliko super ultra mega kul u novom DXu, mozda multithreading rendering ?

Iskreno mislim da je taj multithreading rendering veliki bullshit , bas citam sto on nosi. Dosada renderer nije mogao raditi u vise threadova, vec se pojedini thread dodjeljivao sound enginu , fizici i tako to. Mislim mozda sam glup ali šta je tu revolucionarno, pa ne renderira procesor pixele, vec graficka, znaci ajde malo ce se rasteretiti procesor ali u 95% slucajeva procesor nije usko grlo vec je to graficka..

Ono što se u zadnje vrijeme spominje je da bi se imalo dva GPU , od kojih bi se jedan bavio fizikom a drugi bi se bavio slikom , ali otom potom o tome, s vremenom ce sve to raditi jedna graficka. (kada ce im zatrebati novaca, i kada suparnik to izbaci na tržište, imaju i ATI i nVidia sve spremno, samo cekaju da se prodaju graficke koje su naštancali , sjetimo se samo što je bilo s supportom za fiziku na GPU). To su imali spremno jos od serije 8*** ali nisu omogucili do serije 9****, tek kad ih je ATI stisnuo s novim čipom, onda su bacili taj support u novim driverima.  Koje čudo :D

Shaderi 5.0 ne donose nista novo s grafičke strane, vec donose OOP  (object oriented programming).

Za kraj OGL je malo zapeo ali bi uskoro trebao izaci :). Sve ima svoje prednosti i svoje mane, a ovaj DX ne donosi mnogo s grafičke strane, vec vise s proprogramske..



Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Facaa - 27. Listopad, 2009., 14:14
Inače, obično, kad se govori o direct X-u na plejstejšenu, misli se na kao grafičke mogućnosti grafičke kartice (šederi i govna). U ovom slučaju dakle Direct X 9. Jerbo, grafička kartica u PS3 je koja? RSX, tako je...šta je RSX? Mrvicu modificirana nVidia GeForce 7800.

Ne misli ekipa na API. :wildboy:


Na Boxu je pak, službeno, DirectX 9.0c i Shader Model 3.0.
Ali i tesalacija je moguća. Neki hibridni 9, 10 DX je u boxu čini se.





Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Armor - 27. Listopad, 2009., 14:38
Ne uplićem se u te programerske rasprave jer me ne zanimaju ali imam svoje mišljenje o DX11 u sadašnjosti i bližoj budućnosti.
Čini mi se da bi DX11 svoju moć trebal i vjerojatno bude pokazal najviše u sandbox (posebice RPG) i racing igrama.
Živi dokaz je DiRT 2, koji "maksimalno" koristi sve prednosti novog DX i izgleda fenomenalno, za razliku od nadolazećeg AvP-a ili novog STALKER-a. U njemu ja vidim nekaj novo, jednostavno odstupa od svih ostalih prezentacija i igara.
Mislim da obični FPS-ovi jednostavno nemaju gdje to u potpunosti iskoristiti.

Recimo, bilo bi super da naprave Oblivion sa potpunom podrškom za DX11.
On je po meni bil jedna velika revolucija u grafici, DX9 i igrama općenito.
Njemu su se svi divili, njega treba i kao usporedbu.

Ne vidim smisla u uspoređivanju DX10 i 11 jer 10 je po meni veliki promašaj.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Facaa - 27. Listopad, 2009., 14:43
Di je točno ta prednost Dirta 2 u odnosu na ostale?
Odstupa od svih igara? I od GT-a?



Voda je odlična. Dim također. Al ništa toliko fascinantno. Bilo je i boljih voda i boljih dimova. :ementaler:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Armor - 27. Listopad, 2009., 14:54
Di je točno ta prednost Dirta 2 u odnosu na ostale?
Odstupa od svih igara? I od GT-a?

Voda je odlična. Dim također. Al ništa toliko fascinantno. Bilo je i boljih voda i boljih dimova. :ementaler:
Odstupa da, onaj DX11 video nije pravi pokazatelj stvari, ima puno boljih trailera i gameplay videa DiRT 2!
Misli se naravno na grafiku...

Boljih "voda i dimova"...možda onih koji nisu interaktivni.
Malo mi je igara dalo (za sad samo vidjeti) da prođem kroz mlaku vode i blata, da sve to fino ostane na prednjem staklu i da to isto sve pobrišu brisači - točnije ni jedna u takvom sjaju.

GT5 nije PC gaming, a osobno mi DiRT 2 grafika rula nad njim.
Prašume, blato, voda, nagle promjene sunčevih sjena (još da je snijeg prisutan :wildboy:) i iskorištavanje shadera kod takvih destinacija je posve druga igra...
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 27. Listopad, 2009., 14:58
@HS: OGL je mrtav skoro... Nakon verzije 3.0 niko ga više ne upotrebljava. Uostalom nadaleko je inferiornij DX10/DX11 po mogucnostima i fleksibilnošću. Normal mapping se koristi od 2000. godine, Shaderi nisu bas tolko fleksibilni kao u D3D. Zadnja prava igra na OGL koju pamtim je Doom 3/Quake 4. Što se tiče multiplatform prednosti OGL, ona je postala beskorisna, jer je gaming na Linuxu odavno mrtav.
OGL ce jos samo koristiti id tech 5, mada su i oni se okrenuli DX, i engine ce im biti dual-rendering, tj. DX9 i OGL 3.0.
@Armor: Nema smisla da pišeš da je DX10 veliki promašaj... DX11 je skoro pa isti kao DX10. Problem je ostao u sporom prihvaćanju novog API-a.
@Facaa: Slazem se, izgleda odlično, ali sve je to danas prosjek.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 27. Listopad, 2009., 15:00
Di je točno ta prednost Dirta 2 u odnosu na ostale?
Odstupa od svih igara? I od GT-a?

Voda je odlična. Dim također. Al ništa toliko fascinantno. Bilo je i boljih voda i boljih dimova. :ementaler:
Odstupa da, onaj DX11 video nije pravi pokazatelj stvari, ima puno boljih trailera i gameplay videa DiRT 2!
Misli se naravno na grafiku...

Boljih "voda i dimova"...možda onih koji nisu interaktivni.
Malo mi je igara dalo (za sad samo vidjeti) da prođem kroz mlaku vode i blata, da sve to fino ostane na prednjem staklu i da to isto sve pobrišu brisači - točnije ni jedna u takvom sjaju.

GT5 nije PC gaming, a osobno mi DiRT 2 grafika rula nad njim.
Prašume, blato, voda, nagle promjene sunčevih sjena (još da je snijeg prisutan :wildboy:) i iskorištavanje shadera kod takvih destinacija je posve druga igra...
Voda je jos uvjek najbolja u CE2, jer su valovi izvedeni u 3D. Mada dirt2 izgleda prekrasno, i ja bi rekao sigurno top dvije najljepše igre ikada.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: progabbeing-ixy - 27. Listopad, 2009., 15:00
Dim i voda su bolji jedino u krajzisu kolko ja vidim.

Al opet, nisam vidio Dirt 2 ekšli u pokretu (mislim, osim videa na internetovima).
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Facaa - 27. Listopad, 2009., 15:19
Boljih "voda i dimova"...možda onih koji nisu interaktivni.
Malo mi je igara dalo (za sad samo vidjeti) da prođem kroz mlaku vode i blata, da sve to fino ostane na prednjem staklu i da to isto sve pobrišu brisači - točnije ni jedna u takvom sjaju.

Sega Rally Revo PC In-game demo footage (http://www.youtube.com/watch?v=Ji94fIhylis#normal)

Uiiiii.
Rula.

Doduše, u dirtu prejebeno izgleda rad brisača. :ementaler:


GT5 nije PC gaming, a osobno mi DiRT 2 grafika rula nad njim.
Prašume, blato, voda, nagle promjene sunčevih sjena (još da je snijeg prisutan :wildboy:) i iskorištavanje shadera kod takvih destinacija je posve druga igra...

Fora je da Dirt 2 i na konzolama jebeno izgleda.
Prednost PC-a je 60 fps-a i veće rezolucije + bolje teksture. Ovi efekti tipa voda i to su odlični i na konzolama..tak da nisam toliko fasciniran trejlerom. Je, lepše je i bolje is ve..al ne toliko VAU OMG BOLJE.


I avaj, jes ti vidio modele iz GT-a? :wildboy:
Staze još ne vidjesmo baš pretjerano...pa o tome kasnije. Al auti, tj modeli istih?


@Tola; OpenGL nije mrtav. Za PC igre možda da, al živi na mobitelima i sličnim uređajima. Čak bi i novi win7 mobile, kak god da ga nazovu, trebao koristiti OpenGL. Uskoro ćemo ga vidjet i na Web-u (WebGL). A koristi se intenzivno i na Mac platformi.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 27. Listopad, 2009., 15:45
@Tola; OpenGL nije mrtav. Za PC igre možda da, al živi na mobitelima i sličnim uređajima. Čak bi i novi win7 mobile, kak god da ga nazovu, trebao koristiti OpenGL. Uskoro ćemo ga vidjet i na Web-u (WebGL). A koristi se intenzivno i na Mac platformi.
[/quote]
Ma mrtav je za PC. Dobro jos je na aparatima prikljucen. Za ostale stvari koje si naveo, to me nezanima bas.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: --HS-- - 27. Listopad, 2009., 15:59
tola u čem se vrte igre na ps3 ?  :kava:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Facaa - 27. Listopad, 2009., 16:08
I Wii i DS i PSP koriste jedan oblik OpenGL-a.
Uz to, open GL se više koristi na profesionalnoj razini. Modeliranje, animacija i slično. :wildboy:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Armor - 27. Listopad, 2009., 16:36
Dim i voda su bolji jedino u krajzisu kolko ja vidim.

Al opet, nisam vidio Dirt 2 ekšli u pokretu (mislim, osim videa na internetovima).

Evo jedan pravi gameplay video - akcija počinje od 2:30 pa prebacite odma tam i gledajte na YT u HD
Sila sjena, blata, prašine, odsjaja...i malo vode

http://www.youtube.com/watch?v=XeR4HXTzt80&feature=player_embedded# (http://www.youtube.com/watch?v=XeR4HXTzt80&feature=player_embedded#)

Drugi video, akcija od 1:20, mirna voda, magla, prašina, puno prašine...

Colin McRae DiRT 2 - Finished Code Showcase 2 of 3 (http://www.youtube.com/watch?v=bQUg3VJlUco&feature=player_embedded#normal)

Ne znam kak vama, meni to izgleda fenomenalno - još kad se uzme u obzir da to uživo sve bolje izgleda i da je ovo mali dio ranolikosti DiRT-a 2...



Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 27. Listopad, 2009., 18:36
tola u čem se vrte igre na ps3 ?  :kava:
Jeli ja trebam ponavljat ko papagaj? OGL je skoro pa mrtav na PC Gaming platformi. Ako je PS3 PC onda oprosti.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: seedorf - 27. Listopad, 2009., 19:09
Dim i voda su bolji jedino u krajzisu kolko ja vidim.

Al opet, nisam vidio Dirt 2 ekšli u pokretu (mislim, osim videa na internetovima).

Evo jedan pravi gameplay video - akcija počinje od 2:30 pa prebacite odma tam i gledajte na YT u HD
Sila sjena, blata, prašine, odsjaja...i malo vode

http://www.youtube.com/watch?v=XeR4HXTzt80&feature=player_embedded# (http://www.youtube.com/watch?v=XeR4HXTzt80&feature=player_embedded#)

Drugi video, akcija od 1:20, mirna voda, magla, prašina, puno prašine...

Colin McRae DiRT 2 - Finished Code Showcase 2 of 3 (http://www.youtube.com/watch?v=bQUg3VJlUco&feature=player_embedded#normal)

Ne znam kak vama, meni to izgleda fenomenalno - još kad se uzme u obzir da to uživo sve bolje izgleda i da je ovo mali dio ranolikosti DiRT-a 2...





Bez komentara.. :thumbs: dx 11 ce rulati postajete dosadni previse,. :hiha2:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: --HS-- - 27. Listopad, 2009., 19:17
tola u čem se vrte igre na ps3 ?  :kava:
Jeli ja trebam ponavljat ko papagaj? OGL je skoro pa mrtav na PC Gaming platformi. Ako je PS3 PC onda oprosti.

PS3 je mrtav ?
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 27. Listopad, 2009., 20:35
tola u čem se vrte igre na ps3 ?  :kava:
Jeli ja trebam ponavljat ko papagaj? OGL je skoro pa mrtav na PC Gaming platformi. Ako je PS3 PC onda oprosti.

PS3 je mrtav ?
nemoj me prcat u zdrav mozak, jesi glup ili slip bogati poljubin? vidis sta pisem, OpenGL (Open Graphics Libray ako neznas) je skoro pa mrtav na PC Platformi!¨Nikakav PS3 ja nisam spominja, kazem da OGL nemoze konkurirati DX na PC-u i tu je kraj priče.  Okani se PlayStation 3, ja ga nisam ni spomenuo, OGL za igre na PC-u je skoro pa izumruo.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: progabbeing-ixy - 27. Listopad, 2009., 20:42
Al zašto bi gledali samo na PC-ju ako postoji PS3 za koji se proizvode i prodaju igre?  :wildboy:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: --HS-- - 27. Listopad, 2009., 20:56
si siguran da se PS3 portovi koji idu na PC i oni koji su rađeni za xbox,pc,ps3 rađeni u dx :S. Neki jesu, neki nisu i dosta igara je u OL htio ti to ili ne priznati.. Ajde da govorimo os PS VS PC pa mos reci da je graficki zastarjela biblioteka ili tako nesto. Osobno sam za DX ali ti nisi objektivan
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Facaa - 27. Listopad, 2009., 21:50
Lid platforma za multiplatform igre je skoro uvijek X Box (90% slučajeva)..tako da definitivno Direct X.
U zadnje vrijeme i PC.


Porta se na PS3 obično.
Zato ekskluzivne igre rađene samo za PS3 obično izgledaju bolje od multiplatform igara. :wildboy:
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: poteljito - 30. Listopad, 2009., 19:50
Crysis Physics - 3'000 barrel explosion (http://www.youtube.com/watch?v=YG5qDeWHNmk&feature=related#normal)

nuf said
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Ementaler - 30. Listopad, 2009., 22:39
Kakve to veze ima sa DX 11 gamingom? :( I kako je to "nuf said"? Taj video, osim što prikazuje impresivnu fiziku, ne govori ništa :(
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: poteljito - 31. Listopad, 2009., 16:07
pa nije dx 11, al osobno sam htio rec da jednostavno ne vidim poantu u dx 11 s obzirom da proizvodaci bas ni ne koriste dx10 koji ima ovakvu grafiku. ono ko da su sam odlucili "oke, ovo je fejlalo.. nista ajmo napravit novi pa mozda zaborave kako je ovaj podbacio"
vecina igra je jos u dx9 i stvarno su naucili iz toga izvuc maksimum.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: scheilinkin - 09. Studeni, 2009., 20:11
DX 11 Stalker COP izgleda kao da je pravljen pre 10 god. grafika je užasna a igra takođe.
Crysis 2 mi uliva puno više poverenja
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Tola - 09. Studeni, 2009., 20:13
DX 11 Stalker COP izgleda kao da je pravljen pre 10 god. grafika je užasna a igra takođe.
Crysis 2 mi uliva puno više poverenja
Nema to veze s API-em. Grafika je onakva kakvu je programer napravi.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: James T. - 04. Prosinac, 2009., 15:17
Dali ću na svojoj HD 4850 moći igrati DX11 igre?
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Cole - 04. Prosinac, 2009., 15:38
Da, to pogotovo na win7, dok ti neke funkcije ipak neće moć koristit jer ih ne posjeduje kartica koja nema podršku za dx11
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: Mansky Hunt - 06. Prosinac, 2009., 13:12
Anbelivbl,kakva rasprava  =D>
Majke mi,evo kud su nas dovele jebene igrice i njihov napredak.  :hihi:
Sad baš u inat idem opalit Wolf3D. Moram nać i Alcatraz za DOS,nea druge.  :ave:
I da,jebo DirectX više,popeo mi se na jetru.
Naslov: Odg: DirectX 11 Gaming
Autor: $rky - 07. Prosinac, 2009., 10:55
Zaboravili ste ono najbitnije, sve se to da napraviti i bez DX10,11 supporta, znaci baljezgate gluposti. Zašto i kako, reći ću kada još malo naserete kako serem gluposti  :mrgreen:
Ma daj. DX9 je jos isključivo živ radi konzola i Win XP, kojeg ionako nakon pojave Win 7 skoro pa niko od gamera ne koristi. Ajde prosvljetni nas sveti gospodine sa svojim znanjem.
DX10/DX11 je daleeeeko fleksibilnij API od DX9 i omogucava daleko više. Moze se to sve napisati u DX9, ali te u jednom trenutku ograničava i postaje usko grlo.

Cujes nebi reko da xp niko ne koristi kad nemozes instalirat na WIN 7 FRAMEWORK 3.5 .....koji ti treba z neke igre..al ok necu sad offtopic vise