Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots [PS3]

ToxarE

Tim riječima obraća nam se naš glavni junak Solid Snake na početku još jedne velike priče, te na vrlo vjerojatnom kraju jedne od najvažnijih gaming ikona. Metal Gear Solid jedan je od najslavnijih gaming serijala svih vremena, no također serijal koji je vječno bio na meti kritičara koji su osporavali njegovu vrijednost kao proizvoda namjenjenog igranju. Sada će se te kritike oglasiti jače no ikad, jer MGS nikad nije bio manje igra, a više film. No to je potpuno nevažno; jer bio film ili igra, MGS4 je u svojoj suštini jedno vrhunsko djelo i više nego zadovoljavajuć epilog sjajnog serijala.

Ono što je važno reći je da je MGS uvijek bio, a tako je i sada, igra koja je rađena sa iznimno puno pažnje. Upravo zbog toga teško je pobjeći od pretjeranog hvaljenja većine njenih segmenata, što ponekad može izgledati pretjerano. No svaki njen dio napravljen je s toliko pažnje, sa toliko znanja, i jednostavno je previše vidljivo kakav je trud i rad uložen u ovaj projekt, koliko je ljubavi uloženo da bi se zadovoljilo vjerne fanove. Jer, ovim nastavkom MGS sigurno neće privući novu publiku, sigurno neće razuvjeriti kritičare, ali će sigurno zadovoljiti sve one koji se već 10 godina guštaju sa plodovima Konamijevog tima i glavnog direktora Hidea Kojime.

Više nego ikad animacije zauzimaju doista velik dio novog MGS-a. Jako puno scena traje više od pola sata, a ako sve na kraju zbrojite odnos igre/animacije biti će sličan, ako ne i na strani animacija, igrate li nekakvim normalnim tempom naravno. No s druge strane, to je značajka MGS-a još od davnih dana, i nešto što ljudi i očekuju. Upravo zbog toga nema razloga kritizirati, jer je to jednostavno način na koji su dizajneri zamislili igru. Jer ako mislite preskakati animacije cijeli doživljaj biti će vam bitno smanjen. Drugi razlog zbog kojeg nikako ne biste smjeli preskakati animacije je da takvo što nikako ne bi smjeli propustiti. Iako su napravljene u igrinom engineu izgledaju fantastično, rame uz rame sa boljim CG filmovima današnjice. Nećete moći vjerovati da nešto može izgledati tako dobro. Najviše oduševljava fluidnost, MGS4 ima najprirodniju animaciju koju ste ikada vidjeli u jednoj igri. Usto, režija je fantastična, a vjerujte da je scene kakve sadrži četvrti nastavak MGS-a iznimno teško režirat, pogotovo zbog “veličine” pojedinih epskih dijelova, ali i ogromne količina sitnih ali važnih detalja. Pri kraju igre ima par dijelova kad se ekran prepolovi i kad na jednom dijelu igrate, a na drugom gledate animaciju događaja koji se događa za to vrijeme. Tih par minuta zasigurno spada u najbriljantnije trenutke današnjeg gaminga, i nešto što se jednostavno mora doživjeti.

Pričanje o bilo čemu vezanom uz priču osim same osnove bilo bi svetogrđe. Desetak godina nakon događaja koji su zaključili drugi nastavak, Liquid Ocelot pobjegao je i sakrio se negdje na bliskom istoku, gdje je okupio popriličnu vojsku. Kada ga napokon pronađu, jedini izbor je poslati za njim jedinog čovjeka koji ga može zaustaviti – Snakea, koji pati od misterioznog ubrzanog starenja. Iako se priča direktno nastavlja na drugi nastavak, to nikako ne znači da nema ogromnu količinu poveznica sa bilo kojim drugim, pogotovo trećim. Ako niste odigrali jedan od prva tri nastavka nemojte računati da ćete moći pratiti radnju ni da će vam išta imati smisla. Kao i uvijek, radnja igre je iznimno zapletena, zahtjevna, i prokleto komplicirana svakome osim poznavateljima svakog detalja MGS povijesti. Glavna radnja igre sa sobom nosi još desetke novih podzapleta, ali i zaključuje neke stare, pa ćete se morati jako koncentrirati da sve pohvatate. Iako četvorka dodaje par likova, osnovicu ipak čine već poznata i isprobana ekipa: Snake, Otacon, Merryl, Liquid i tako dalje, plus još nekoliko iznenađujućih povrataka. Neki novi likovi, poput elitne “Beauty & Beast” jedinice (pandana Dead Cellu iz drugog te Cobra unitu iz trećeg nastavka) rijetki su dodaci i sjajno se uklapaju u priču. No nije sve tako savršeno. Mnogi će naći mnoge zamjerke na sam kraj priče i nekoliko doista netipičnih scena za jedan MGS. Tu većinom mislim par “romantičnih” i srcedrapajućih scena, koje nisu prošle najbolje. Usto, Kojima fura neki svoj humor koji gotovo uvijek ispadne prokleto loš, ali na sreću toga nema previše.

Možda je većina novog MGS-a napravljeno za gledanje, no i igraći dio donosi velik broj novina i nikako se ne može reći da je podređen. Temeljna mehanika serijala ostala je ista; šuljanje i izbjegavanje pozornosti koristeći se raznim spravicama, oružjima itd. Sistem kontrole nije se puno mjenjao, sve je još uvijek tu uz neke minimalne dodatke. Pa tako se Snake napokon može micati dok nišani iz oružja, a dodan je i trenutno popularni pogled s ramena. Od novih itema najviše se ističe Octocamo; kamuflaža koja automatski kopira boje okoliša ako dovoljno dugo stojite na jednom mjestu. Octocamo je hvalevrijedna alternativa konstantom napornom mjenjanju uniformi u trećem nastavku, i njeno implementiranje izvedeno je zaista vrhunski. Osim toga tu su vam još i Metal Gear Mk.II, mali robot koji služi za izviđanje terena i kupljenje itema, te okular koji vam daje informacije o okolišu, neprijateljima i sličnim stvarima. Najveći i potpuno neočekivani korak naprijed je u vidu oružja. Naime, u MGS4 nalazi se preko 60 vatrenih oružja, plus 10 ak vrsta eksploziva. Oružja variraju od pištolja, sačmarica, bacača granata pa do nekih bizarnih stvari poput railguna. Baš svako popularno oružje današnjice kojeg se možete sjetiti nalazi se u ovoj igri, a u pauzi možete vidjeti nekoliko podataka o svakom od njih. Mehanika pucanja također je izvanredna; za razliku od starih nastavaka ciljanje preko ramena omogućuje brze vatrene obračune, a osjećaj pucanja drukčiji je sa svakim oružjem te vrlo zabavan i zadovoljavajuće glasan. Oružja ćete dobivati tako da ćete ga kupovati od dilera, čiji je posao “očistiti” oružja od zaštite koja vas sprječava da ih koristite isprve. Također, možete kupovati razne dodatke, lasere, ciljnike, drške i slične perverzije. Svaki obožavatelj pljuca biti će definitivno zadovoljen. Sam taj izbor od 60 oružja daje vam na pravo da, ako to želite, cijeli MGS prođete ostavljajući za sobom krvavi trag. Naravno, to nije baš poanta, no ako je to vaš izbor, nećete se puno manje zabaviti.

Tijekom igre, po cijelom ratištu odvijaju se bitke Ocelotovih trupa sa lokalnim pokretom otpora. Početni leveli prava su ratišta; teško da ćete imati vremena za odahnuti od silnog pucanja i granatiranja. Igru počinjete kao prijatelj pokreta otpora, no vi ćete odlučiti hoće li tako ostati. Ako ih počnete ubijati okrenut će vam leđa i time ćete si samo zagorčati život, jer će svi biti protiv vas. S druge strane, ako ste dobri s njima, možete ih koristiti kao mamac da prođete pokraj protivnika sa puno manje muke. Osim normalnih neprijatelja, često će vas napasti Gekkoi, male verzije Metal Geara koji su zaista ubojiti ako im se previše približite. Igra je podijeljena na 5 glavnih dijelova, a svaki dio odigrava se na drukčijoj lokaciji. Dizajneri su očito htijeli iz temelja promjeniti praksu da se cijela igra odigrava praktički na istom mjestu. Svih pet lokacija zaista su raznovrsne i zaslužne su za to da igra nikad ne postaje monotona. Usto, sam gameplay često prekidaju razni posebni dijelovi, poput čišćenja puta sa strojnicom dok pokušavate sa tenkom pobjeći od gomile podivljalih gekkoa. Borbe sa bossovima i ovaj put su doista posebne. Teško je bilo nadmašiti treći nastavak i legendarne borbe sa Cobra Unitom, ali Kojima je opet uspio. Zadnja borba, u kojoj se obračunavate sa Liquidom, briljantno je zamišljen okršaj koji će definitivno ostati zapamćen kao jedna od najboljih borbi u serijalu, ali i šire. Ipak, vrhunac je predzadnji fajt koji je jednostavno perverzan u svojoj genijalnosti. Spoilanje nema smisla, to se treba vidjeti. Cijela vaša avantura trajat će oko 20ak sati, no treba se sjetiti da se jedan jako velik dio toga ustvari gleda.

Kada bi me pitali da nađem najslabiju stranu MGS4, ne bi puno razmišljao i definitivno bih rekao – grafika. Isti onaj segment koji je uvijek bio najači dio MGS-a sada pomalo razočarava. Iako, treba reći da se grafika može podijeliti na gameplay dio i cutscene, koji izgleda dosta bolje. Da ne bi bilo zabune, igra izgleda doista fenomenalno i nikako se nemože reći da je grafički izgled slab, već samo da sam ja osobno očekivao nešto bolje. Engine izgleda kao pokupljen iz trećeg nastavka i pojačan detaljima. Primjerice teksture su mutne i nedetaljne, eksplozije izgledaju lošije nego u trojici a i šteta da nisu ubacili bolji fizički engine jer ovaj sada debelo kaska za trenutnim trendovima u igrama. Nekako je loše vidjeti da je padanje nekoga pokošenog metkom animirano animacijama koje su se koristile prije 6 godina, a igre sa puno manjim budžetom koriste napredne fizičke engine. No s druge strane, prava snaga MGS4 enginea leži u modelima likova i animacijama. Likovi, pogotovo lica, napravljeni su iznimno detaljno, a posebnu pohvalu zaslužuju strašno realistične facijalne ekspresije. Glazba također nije izgubila na svojoj kvaliteti kroz cijeli serijal. Već poslovično dobri Harry G. Williams opet je uspio skladati vrhunski soundtrack na čelu sa fenomenalnom uvodnom melodijom. Ostali zvukovi zaista su vrhunski i ako posjedujete neki bolji zvučni sistem MGS4 će ga do kraja iskoristiti.

To je to, kraj. Jedna velika saga završava svojim četvrtim nastavkom. Da li se isplatio sav hype, svo očekivanje, i da li je ova igra dostojan kraj ovakog serijala? Bez ikakvog razmišljanja, da. Četvrti nastavak Metal Gear Solida zasad je najbolja igra na PS3 konzoli, unatoč mnogim odličnim konkurentima. No, puno važnije, on je upravo ono čemu su se svi obožavatelji nadali: fantastičan kraj jedne duge priče. Uz gameplay koji vam daje gomilu mogućnosti, fantastične animacije te tehničku besprijekornost, MGS4 igra je koja se jednostavno mora odigrati. Istina, nije napravljena za nove igrače, ali ako ste jedan od njih, što čekate, prijašnji nastavci neće se sami odigrati. Sve u svemu, možemo samo poželjeti da ovo zaista ostane kraj, da Kojima više ne riskira, jer MGS4 završava na najljepši mogući način. I da poslije možemo reći da je jedna velika saga završila baš onako kako je i počela: kao neponovljivo remek djelo.

Kakva bi o bila HCL recenzija bez erdele najboljih trailera iz recenziranie igre. Tako vam i ovaj put donosimo svježe obnovljenu playlistu trailera iz ovog fenomenalnog naslova. Klik na play i uživajte.

Slobodno nam ostavite i kakav komentar na recenziju i igru, a isto možete učiniti i na našemu forumu u ovome topicu.

Napisali smo i opsežan prohod ove igre namjenjen malo iskusnijim igračima koji igru žele proći zaradivši Big Boss rank. Kliknite ovdje i pročitajte ga, ali beware! -ne klikćite ako ne želite spoilere.

U bliskoj budućnosti, na umornom bojištu, rat je postao rutina. Nacije, vjere, ideologije…više nisu važne. Rat je samo serija nasumičnih, besmislenih borbi plaćenika i strojeva. Rat se promijenio…

94 Naša ocjena
  • animacije