HCL.HR

Silent Hill serijal

Džordž Vulić 30.01.2008.   •   17 komentara


Imate mračnu tajnu? Smrtni grijeh? Osjećate li kako netko zove vaše ime? Spremite se za pročišćenje. Under je za vas spremio ogroman tekst posvećen Silent Hill serijalu i svime povezanime uz njega.

U današnjem vremenu, kada gaming nije strani pojam, sve više imamo priliku (ne)uživati u komercijalnim poluproizvodima kojima je jedini smisao dobro se prodati. Upravo danas kada tehnološke mogućnosti omogućuju ono što su programeri prije 10-15 godina mogli samo sanjati, igra su razvodnjenije i lošije no ikad. Naravno, svake godine se pojavi nekoliko naslova vrijednih pozornosti, koji spoje kvalitetnu grafiku i glazbu, kvalitetnu priču i dobru igrivost. Jedan od tih naslova je Silent Hill, koji se tijekom 9 godina postojanja pretvorio u respektabilan serijal sa 5 igara, jednom filmskom ekranizacijom i nekoliko spin-off naslova. Zato se dobro smjestite i spremite za pregled svega važnog vezanog uz jedan od najboljih psiholoških horor serijala ovog vremena.

Team Silent

Prije bilo kakvog spominjanja igara moram spomenuti i napisati nekoliko redaka o ljudima najzaslužnijima za kvalitetu, a samim time i za uspjeh serijala. Nakon odlično prihvaćene prve igre, unutar Konami-ja (proizvođača i izdavača igre) je osnovan poseban tim programera koji će se baviti izradom Silent Hill igara. Tim je logično nazvan – Team Silent. Najpoznatiji članovi tima, koje ujedno može nazvati i glavnim članovima su:

Akira Yamaoka – redatelj glazbe, glazbeni producent, skladatelj kompletnog serijala

Masashi Tsuboyama – dizajn pozadina i pokreta u Silent Hill-u, dizajn grada i redatelj igre u Silent Hill-u 2, dizajn protivnika u Silent Hill-u 4

Suguru Murakoshi – redatelj i animator glume u Silent Hill 2, scenarist i režiser igre u Silent Hill-u 4

Hiroyuki Owaku – scenarist i programer u Silent Hill-u 2 i 3

Masahiro Ito – dizajn protivnika u Silent Hill-u 1, 2 i 3, dizajn pozadina u Silent Hill-u 1 i 3, režiser dizajn

Takayoshi Sato – dizajn likova i CGI kreator u Silent Hill-u 1 i 2

Kazuhide Nakazawa – animator likova u Silent Hill-u 2, redatelj igre u Silent Hill-u 3

Važno je napomenuti kako Team Silent nije sudjelovao u izradi Silent Hill: Origins igre, iako je od njihove strane stvorena glavna ideja. Također nisu sudjelovali u izradi nadolazećeg Silent Hill-a V. Jedini član tima koji je sudjelovao u izradi svih igara uključujući Origins i nadolazeći peti nastavak je Akira Yamaoka.

Grad

Team Silent kreacijom Silent Hill-a kao grada nije stvorio samo klasičnu horor lokaciju. Dapače, stvoreno je puno više. Stvoren je grad sa svojom prošlošću i sadašnjošću. U sam koncept grada te događaja iz prošlosti su ukomponirane različite zanimljive činjenice iz svjetske mitologije, čak je napravljen i hommage određenim filmovima sa imenima ulica. Zato je red da i o tome nešto napišem, zar ne?

Grad leži na obalama jezera Toluca. Na sjevernoj obali su Old Silent Hill i Central Silent Hill. Central Silent Hill je poznat i pod nazivom Paleville. Uz obalu se mogu naći dokovi, svjetionik, te Lakeside Amusement Park. Na južnoj obali jezera se nalazi South Vale. Većina stanovništa živi u Old Silent Hill-u i sjevernom dijelu Paleville-a, kao i u većem dijelu South Vale-a. Na tim područjima je vidljiv velik broj stambenih zgrada. U južnom dijelu Paleville-a se nalaze turistički objekti, nekoliko motela, kao i Lakeside Hotel. Komercijalna četvrt se također nalazi u centralnom dijelu grada, sa velik brojem dućana, koji kulminiraju u trgovačkom centru. Tu su i dvije bolnice, Alchemilla (Paleville) i Brookhaven (South Vale).

Silent Hill ”postoji” u 3 različite dimenzije. Prva je ”normalna” dimenzija, nastanjeni grad sa svojim stanovnicima. Druga dimenzija je tihi, navodno napušteni grad (kažem navodno jer svi znamo da nije) skriven debelim slojem guste magle. Treća dimenzija je mračni, raspadajući grad prekriven slojevima hrđave metalne ograde. Demonske kreature čiji izgled uglavnom diktira mašta protagonista su jedino što nastanjuju urušene zgrade i ružne krajolike. Protagonisti uglavnom zaglave u drugoj i trećoj dimenziji u kojoj su kreature mnogo brojnije. U prvom nastavku, treća dimenzija, poznatija kao Otherworld, je zapravo vizualizacija napaćenog uma Alesse Gillespie. Nastavci igre su pokazali kako se Otherworld ustvari ponaša polu-svjesno, kreirajući kreature posebno za svakoga tko ih vidi. U drugom nastavku nam je poznata informacija kako je cijelo područje bilo sveto. Temeljitim istraživanjem se dolazi do informacija kako su temelji grada napravljeni na indijanskom groblju. U kombinaciji sa krvavom prošlosti grada koja je između ostalog uključivala i javne egzekucije lako je zaključiti kako se mnogi elementi ”loše karme grada” poklapaju. Komentar od strane Konamija pojašnjava kako su moći tamne strane grada mnogo ojačale od prve igre. Tako su recimo u prva 2 nastavka protagonisti ”pozvani” u Silent Hill, dok je recimo u trećem i četvrtom nastavku Otherworld dosegao do ljudi u obližnjim gradovima.

Ali ipak, sve bi to bilo poprilično nezanimljivo kada se nebi našao netko tko situaciju želi iskoristiti u vlastite svrhe. Za takve stvari tu je The Order, glavni gradski kult. The Order je apokaliptični kult koji poštuje arhaične bogove. Važniji članovi su Michael Kaufmann koji je uz to bio diler PTV-a (posebna halucinogena droga), te Dahlia Gillespie, kao glavni član kulta. Njihovi planovi uključuju uskrsnuće boga, koje će donijeti pročišćenje čovječanstva te iskupljenje za grijehove kada svijet bude pročišćen vatrom. Prije početka prve igre, The Order uspijevaju usaditi dušu svog boga u tijelo Alesse Gillespie. Na njihovu štetu, nisu računali na pojavljivanje Travisa Gradya koji im je pomrsio planove tek toliko da se ritual odgodi. Alessa je podijelila svoju dušu i tako je nastala mala Cheryl koju je Harry Mason pronašao sa svojom suprugom na cesti blizu Silent Hill-a. Tijekom događaja u prvoj igri, Cheryl se ujedinjuje sa Alessom, dok su događanja sa gradom vizualizacija noćne more koju Alessa ponovno proživljava. Rezultat je prisilno rođenje Boga koji je oslabljen tek toliko da ga Harry uspijeva pobijediti. Umiruća Alessa daje Harry-u bebu, te on s njom bježi van grada. Sa kultom se ponovno susrećemo u trećem nastavku. Ovaj put Claudia Wolf i otac Vincent razrješavaju stare račune sa Harry Masonom kojeg ubijaju u pokušaju kako bi Cheryl (kojoj je ime Harry promijenio u Heather) vratili u Silent Hill da se započeti ritual dovrši. Četvrti nastavak donosi priču o žrtvama Waltera Sullivana koji je odrastao u sirotištu pod paskom The Order-a. Walter pokušava izvesti obred pod imenom The 21 Sacrament. Da sada ne filozofiram, obred uključuje ubijanje 21 osobe, uključujući i samog sebe. Stvarna svrha obreda je prizivanje Boga, no Walter je želio biti ujedinjen sa svojom majku za koju vjeruje da je stan 302.

Nakon svega ovoga, red je da se napiše nešto i o igrama. Dakle, idemo redom.

Silent Hill

Prvi, sada već legendarni nastavak, izišao je u sjevernoj Americi 31.1.1999. U Japan stiže mjesec i pol kasnije, dok stari kontinent svoj dio pošiljke dobiva 1.8. Prve recenzije i dojmovi stižu ubrzo nakon izlaska američke verzije. Radi se o uglavnom vrlo visokim ocjenama, prosjeka od oko 85-90 %. Igračima se veoma svidio drukčiji koncept survival horor igre od onoga koji je preferirao odlični, tada već godinu dana stari Resident Evil 2. Grafički, igra je bila samom vrhu PlayStationa, uključujući potpuno 3D okruženje bez prerendiranih pozadina. Već tada su se polagano nadzirali neki elementi koji će kako je vrijeme pokazalo postati zaštitni znakovi serijala. Prvenstveno tu mislim na glazbenu podlogu, koja se oduvijek sastojala o jezovitih i da se drukčije izrazim – ”prljavih” zvukova. Predstavljen je i legendarni šuštavi mini radio. Naime, u Silent Hillu, radio ne prima nikakve signale postaja, već vam glasnoćom šuštanja daje do znanja koliko je neprijatelj blizu. Zatim je tu redovito korištenje nesvakidašnjih kutova kamere. Ptičja i žablja perspektiva su posebno dobro funkcionirali u zatvorenim prostorijama, kako bi još bolje pridonijeli atmosferi užasa koji nas je okruživao. Sistem upravljanja je već bio poznat iz Resident Evil-a i poprilično je dobro funkcionirao, unatoč činjenici da je glavni lik bio poprilično ”kilav”. Zbog toga se ponekad znalo dogoditi da upadnete u nezgodnu situaciju upravo radi upravljanja. Tu su i zanimljive i dobro osmišljene zagonetke. Tko se ne sjeća legendarne zagonetke s klavirom u školi? Moram spomenuti i veliki broj završetaka koje dobivate ispunjavanjem određenih kriterija u igri. I po mojoj malenkosti najvažniji element serijala; kvalitetna, poprilično misteriozna priča.

Zamislite da se nađete u ovakvoj situaciji. Samohrani ste otac sedmogodišnje kćeri, koja uz to nije biološki vaša, već posvojena. Supruga vam je tragično preminula od bolesti. Jednog dana kćer vas moli da posjetite određeni grad koji vam isprva ništa ne znači. Kako ste dobar tata, ispunite joj želju i zaputite se na put. Putujete po mraku kako bi ste izbjegli gužvu na cesti. Već ste blizu odredišta da bi odjednom na cesti ispred vas ugledali siluetu osobe. Naglo kočite i skrećete kako bi izbjegli tragediju. Udarate glavom u volan i gubite svijest. Nakon određenog vremena se budite. Primjećujete da je dan, no oko vas je gusta magla, a vrata suvozačkog sjedala su otvorena. Izlazite van i bez puno razmišljanja se bacate u potragu za nestalom kćeri. Nakon nekog vremena otkrivate otiske stopala na mokroj cesti prekrivenoj tek otopljenim snijegom. Jesam li spomenuo da je ljeto? Ljeto i snijeg? Jasno je da nešto nije u redu. Prateći otiske nalazite kćer. Tada se sumnje da nešto ovdje nije u redu potvrđuju. Ona počne bježati od vas. Trčeći za njom i boreći se da je ne izgubite kroz gustu maglu, slijedite je u mračnu uličicu. Iznenada, naglo se smrači, uz jezovit zvuk sirena. Palite upaljač i počnete polako pratiti put pred vama. Ubrzo dolazite u nekakav ograđeni prostor prepun leševa i deformiranih tijela. Na metalnoj ogradi nalazite ostatke izmrcvarenog tijela, pitajući se koji vrag se događa, okrećete se i ugledate nekoliko sivih kreatura nalik bebama naoružanih komadima stakla kako vam se približavaju. U panici počnete bježati istim putem kojim ste došli da bi udarili u ogradu. Put s kojim ste prije jedva minute došli je blokiran ogradom. Kreature vam se približavaju, pokušavate ih izbjeći da bi vas ipak na kraju uspjeli ubosti. Krvareći, gubite svijest. Svaki logičan zaključak bi vodio ka smrti zbog gubitka krvi ili smrti nastalom zbog onoga što bi vam kreature tek mogle učiniti zbog vašeg gubitka svijesti. Ali ne, budite se u praznom kafiću i za promjenu ugledate ljudsko biće, policajku. Ono što će kasnije uslijediti će biti jedno od najmračnijih putovanja kreirano od strane ljudskog uma.

Ne može se reći kako je prvi Silent Hill bio perfektna igra. Bilo je tu određenih propusta uzrokovanih što limitima već tada lagano zastarjelog PS hardvera, što propustima programera. Ali jedno je neosporno. Igra je više nego uspješno udarila kamen temeljac odličnog serijala, prožetog odličnim pričama, zanimljivom mitologijom, fenomenalnim zagonetkama i neponovljivom atmosferom. Novo tisućljeće je tu, Sony izdaje tada revolucionarni PlayStation 2 i naša priča se nastavlja…

Silent Hill 2

Zahvaljujući odličnim kritikama i prijemu prvog nastavka, njegova nasljednika je bilo logično očekivati. Najavljen za tada novu PlayStation 2 konzolu, Silent Hill 2 je bio jedna od udarnih igara u prvoj godini nove japanske konzole. Igra izlazi 24.9.2001. na sjevernoameričkom tržištu, dok se na dalekom istoku u Japanu pojavljuje 3 dana kasnije. Europsko tržište je i ovaj put zadnje dočekalo svoj udio koji je dobila 2 mjeseca kasnije. Igra na svim renomiranim gaming portalima, kao i u gaming magazinima dobiva vrlo visoke ocjene. Kritika i igrači još jednom prepoznaju genijalnost stvorenu unutar Konamijevih programerskih studija. Igra se u vrlo kratkom razdoblju od svega nekoliko mjeseci prodaje u preko milijun primjeraka. Zahvaljujući tome, dvije godine kasnije izlazi Director’s Cut verzija igre za PS 2, kao i za Xbox, prvu Microsoftovu igraću konzolu. Vrijedi spomenuti kako je igra godinu dana nakon izlaska dobiva i PC port, za one koji se preferiraju igrati na kućnom računalu.

Silent Hill 2 donosi veliki pomak u kvaliteti grafike zahvaljujući konzolama nove generacije. Teksture su mnogo detaljnije, likovi vrlo pažljivo kreirani. Napušteni grad izgleda fantastično zahvaljujući fenomenalno napravljenoj magli i okolišu. Dizajn neprijatelja prvi puta pokazuje svoju genijalnost zahvaljujući mogućnostima novih konzola, te nam Masahiro Ito pokazuje svu raskoš svog talenta. Ono što je još zanimljivije u ovoj igri jest to da sve što vidimo, sve što prolazimo je zapravo vizualizacija izopačenog uma glavnog protagonista. Na sve elemente je jako obrađena pažnja te ništa u igri nije bez razloga stavljeno. Sve je i dalje prezentirano iz perspektive trećeg lica, dok je sistem kontrola identičan onome u prvom nastavku. Naravno, radio je i dalje tu. Predstavljen je i jedan novitet, a to je težina zagonetki. Sada ste mogli uz težinu igre namjestiti i težinu zagonetki kako bi si dodatno otežali prelazak igre. U Silent Hill-u 2, Akira Yamaoka, uz Ita još jedan od važnijih članova Team Silent-a nam školski pokazuje koliko je u jednoj video igri za atmosferu važna glazba. Za razliku od soundtracka prve igre, gdje se većina zvučne podloge svodila na ambijentalne pjesme stvorene za bolju atmosferu na lokacijama kroz koje ste napredovali, u drugom nastavku Yamaoka-san se bacio na pravi posao i napravio nešto posebno. Malo koja igra posjeduje tako dobro obrađene animirane scene, u kojima glazba sama takoreći odražava sve emocije glavnih protagonista. Zato nije ni čudno da je većini ljubitelja serijala Silent Hill 2 Original Soundtrack ipak najdraži. Izgleda da dosta ljudi voli melankoliju.

Uz sve tehničke kvalitete, igra bi bila najobičniji eye candy horor naslov da nema priče. I to ne bilo kakve priče. Već jedne od najbolje napisanih priča u proteklih desetak godina. Ovaj put pratimo James Sunderland-a. Čovjeka kojemu je teška bolest tragično ubila suprugu prije 2 godine. Jednog dana dobiva pismo, te nakon što ga pročita shvati da ga je napisala Mary – njegova preminula supruga. U pismu, Mary mu daje do znanja da ga čeka u Silent Hill-u, na njihovom specijalnom mjestu. Unatoč zbunjenosti i sumnji, James sjeda u auto i odlazi prema Tihom Brdu. Drevne moći grada i Otherworld ga dočekaju širom otvorenih ruku, te kroz igru pratimo fenomenalnu priču o izdaji, ubojstvu i poricanju vlastitih djela. Da stvar bude još zanimljivija, u potrazi za Mary upoznajemo još nekoliko likova za koje se ispostavi da su također pozvani zbog svojih grijeha. Uz susret lice u lice s vlastitom sudbinom imamo priliku svjedočiti i razvoju tuđih sudbina.

Kada se sve zbroji i oduzme, drugi nastavak je sve ono dobro iz prvog dijela odveo na novu razinu te pokazao stvarni potencijal psiholoških horora na igraćim konzolama. Vrijedi spomenuti kako je X-Play 2006. godine proglasio Silent Hill 2 najstrašnijom igrom svih vremena. U svakom slučaju laskava titula koja iako je malo preuveličana najbolje govori o kakvoj se igri radi.

Silent Hill 3

Godinu i pol dana nakon drugog nastavka, stiže nam Silent Hill 3. Kao posebnu nagradu tržištu na kojem je Silent Hill 2 najbolje prodavan, igra prvo izlazi na starom kontinentu. Preciznije, 23.5.2003. U Japan stiže mjesec i pol dana kasnije dok ovaj put SAD zadnji dobiva igru koja kod njih stiže 6.8.2003. PC port igre stiže u 11. mjesecu iste godine. Još jednom, igra odlično prolazi kod publike i kritike, iako dobiva malo slabije ocjene za razliku od prva dva nastavka. Unatoč tome, Silent Hill 3 se dobro prodaje i godinu dana kasnije izlazi u posebnom ”Konami The Best” izdanju, nažalost samo na japanskom tržištu.

S tehničke stane, sve je i dalje na vrlo visokom nivou. Grafika je još bolja nego u drugom nastavku, teksture su vrlo visoke kvalitete, a upotreba boja je bolja nego ikad. Neprijatelji su još više deformiraniji, te se stvarno možete diviti što se sve može stvoriti s talentom i bujnom maštom. Atmosfera je standardno na visini, ponovno potpomognuta odličnom glazbom koja je više industrijalizirana za razliku od melankolije poznate iz drugog nastavka. Silent Hill igra po prvi put odlazi van granica grada. Kasnije, priča nas odvodi na neke već poznate lokacije, kao i neke sasvim nove. Po prvi put u serijalu je glavni protagonist žensko. Heather Morris, 17 godina. Moram spomenuti da prvi put imamo i direktni nastavak. Naime, priča se nastavlja na prvi nastavak s razmakom od 17 godina. Hm, zar ono nema Heather nema isto toliko godina. Nešto je čudno ovdje, zar ne?

The Order, kult poznat iz prvog nastavka napokon se u potpunosti razotkriva. Njihova meta je Heather, koju su našli uz pomoć Douglasa Cartlanda, privatnog detektiva. Douglas pronalazi Heather u trgovačkom centru. Pokušava joj prići i reći joj kako bi trebala popričati s njime oko nečega veoma važnog. Naime, radi se o važnoj stvari povezanoj s njenim rođenjem. Na njegovu žalost, Heather je veoma nezainteresirana za bilo kakav razgovor, te bježi u ženski wc. Kroz otvoren prozor bježi van te odlazi u drugi dio centra. Ulazi u napušteni dućan te otkriva nekakvo ”čudovište” kako se iživljava na mrtvom ljudskom tijelu. Uz pomoć pištolja koji se također tu zatekao nekako uspijeva ubiti neprijatelja koji se spremao i nju napasti. Probijajući se kroz odjednom napušteni trgovački centar sada prepun neprijatelja, Heather se susreće sa Otherworldom koji je sada toliko ojačao da može doći do pojedinaca i van granica Silent Hill-a. Uz sve to, Heather upoznaje i Claudiu, članicu kulta koja joj daje do znanja kako se ona (Heather) mora sjetiti prave sebe. Kada napokon stigne kući, sazna da je Claudia ubila njenog oca, za kojeg se ispostavi da je ni manje ni više nego Harry Mason. Heather odlučuje uz Douglasovu pomoć otići u Silent Hill, kako bi saznala tajne iz svoje prošlosti i kako se kasnije ispostavi, zaustavi još jedno rođenje drevnog Boga.

Moram priznati da je cijela ideologija kulta ovdje savršeno prezentirana. To najbolje vidimo iz karaktera Claudije Wolf, te još jednog novog lika, oca Vincent-a. Unatoč činjenici da oboje vjeruju u istog Boga, za razliku od Claudije koja se striktno drži propisa, otac Vincent je puno više fleksibilniji i sve prilagođava sebi. Uz njih sresti ćemo još nekoliko zanimljivih likova koji će nam još jednom potvrditi kako se kralj psiholoških horora još jednom vratio.

Unatoč činjenici da sveukupni dojam nije kao u prijašnjim nastavcima, odlična priča koja finalizira poglavlje započeto s prvim nastavkom, zanimljive zagonetke, lijepa grafika i odlična atmosfera bi trebali zaintrigirati svakoga toliko da završi ovu igru.

Silent Hill 4: The Room

Na četvrti nastavak nije trebalo dugo čekati. Nakon samo 13 mjeseci u odnosu na europski izlazak ”trojke”, Silent Hill 4: The Room se pojavio na policama japanskog tržišta. Tri mjeseca izlazi i u Americi, dok na stari kontinent dolazi 2 mjeseca kasnije. Xbox verzija je izašla isti dan kao i američka verzija, dok se PC verzija pojavila 2 mjeseca kasnije. Po prvi put dolazi do podijeljenih mišljenja oko igre. Unatoč činjenici da igra i dalje dobiva relativno visoke ocjene, nije se svima svidio novi koncept. Dok su neki tvrdili kako su noviteti unijeli dašak svježine u komplet i da dosta dobro funkcioniraju, velikom broju prijašnjih ljubitelja serijala se nije svidio ”mutavi” glavni lik, posuđivanje određenih elemenata iz Resident Evil-a (famozna škrinja za odlaganje predmeta i limitiran inventorij). Naime, igra je prvotno zamišljena kako spin-off te je zbog toga došlo do ozbiljnijih promjena u načinu igranja. Novitet je bio i pogled iz prvog lica u stanu, dok se na drugim lokacijama koristio klasični pogled iz trećeg lica. Također, za razliku od prijašnjih nastavaka gdje bi prolazak kroz jednu lokaciju značio odlazak na drugu, ovdje se na polovici igre ponovo vraćamo na prvu i tako po redu.

Ako nekako ostavimo predrasude po strani, mora se priznati kako se radi o dosta zanimljivom konceptu igre. Vi ste Henry Townshend, poprilično mirna i povučena osoba, fotograf koji živi u svom stanu u South Ashfieldu. Da, još jednom nismo u Silent Hill-u. Jednog jutra, Henry shvaća kako je zarobljen u vlastitom stanu. Vrata su iznutra zaključana sa lancima, prozori zaglavljeni i ne možete dozvati pomoć jer vas nitko ne čuje. Čudno, zar ne? Još kad se pridoda kako Henry već 5 dana za redom sanja jednu te istu noćnu moru. I tako, petog dana u kupaonici se iznenada ruši zid i otkriva rupu u zidu, kružnog oblika. Kako mu ništa drugo nije preostalo, Henry odluči ući u rupu i vidjeti kuda vodi.

Kako napredujete kroz igru, rupa postaje sve veća. Kroz nju dolazite na različite lokacije kao što su stanica podzemne željeznice, zatvor, mistična šuma. Čak posjetite i kvart u kojem živite. Na svakoj lokaciji postoji velik broj identičnih rupa kroz koje se vraćate natrag u stan. U prvoj polovici igre, stan služi kao lječilište te vam se zdravlje automatski puni kad se vratite u njega. U drugoj polovici igre, stan vam počinju napadati demoni. Da ih se riješite biti će vam potrebne posebne bijele svijeće koje su vrlo rijetke. Naravno, i ovaj put ćete susresti zanimljive likove. Osim nekih stanara cijelog bloka apartmana, češće ćete komunicirati sa Eileen Galvin, vašom prvom susjedom, koja će vam na polovici igre postati suputnica. Nešto kao Maria u drugom nastavku. To naravno podrazumijeva da ju morate čuvati od neprijatelja, no za razliku od Marie, za Eileen možete pokupiti određena oružja te će vam ona pomagati u borbi. Osim standardne horde izopačenih neprijatelja, glavni neprijatelj će vam opet biti kult, preciznije član kulta… koji je kako se kasnije ispostavi – mrtav. Kako vam mrtva osoba može biti neprijatelj? Odigrajte pa otkrijte.

Moram reći kako je priča u The Room-u stvarno fenomenalna. Zato je prava šteta što su je neki akcijski elementi koji baš nisu uspjeli malo bacili u sjenu. Osim što ćete još malo naučiti o The Orderu, svjedočiti ćete i sudbinama ljudi koji su nastradali ili zbog svoje znatiželje ili zbog svoje pozicije. Postoje i neke dodirne točke sa drugim nastavkom i ako budete dovoljno pazili na detalje, moguće je saznati koji je ”pravi završetak” spomenute igre. Zato je velika šteta što se ovaj nastavak smatra najlošijom Silent Hill igrom, iako je i takva više nego zanimljivo ostvarenje.

Silent Hill: Origins

Nakon 4 nastavka na ”velikim” konzolama, došao je red i na prijenosne. Kao platforma je odabran Sony PlayStation Portable. Prvotno zamišljen kao remake prvog nastavka, Silent Hill: Origins je dan na razvoj američkom ogranku Climax Studios-a. Ubrzo se odustalo od ideje da igra bude remake, odabrana je opcija da bude zaseban nastavak, točnije – prequel. Prvi rezultati nisu bili baš bajni. Naime, igra je u svojim prvim fazama izgledala kao loša kopija Resident Evil-a. To se očito nije svidjelo Konamiju pa je razvoj igre prebačen u londonski ogranak studija. Od tada, sve kreće na bolje. Igra poprima potpuni Silent Hill oblik zahvaljujući izbacivanjem mnogih akcijskih dijelova koje je ubacio američki ogranak.

Igra izlazi 6.11.2007. na sjevernoameričkom tržištu, dok u Europu dolazi 10 dana kasnije. Japanska verzija nazvana Silent Hill: Zero izlazi 6.12. Igra kupi veoma visoke ocjene, pa tako i u recenziji na našem portalu. Uz odlično upravljanje, kvalitetnu grafiku i zanimljivu priču, igra je uspjela prenijeti Silent Hill iskustvo na PlayStation Portable na kojem postaje jedna od najboljih igara. Još više o njenog kvaliteti govori činjenica kako je u našem Zlatnom Dabru 2007. osvojila laskavu titulu najbolje PSP igre.

Dakle, da ponovimo još jednom. O čemu se zapravo radi u Originsima? Igra je smještena u razdoblje od oko 7 godina prije radnje prvog nastavka. Preuzimate uloga kamiondžije, imenom i prezimenom – Travis Grady. Travis je inače samozatajan čovjek, sumnjive i ne baš lijepe prošlosti o kojoj ne voli pričati. Tijekom rutinske vožnje prema gradu Brahms-u, skreće na prečac preko Silent Hill-a kako bi što prije stigao na destinaciju. Odjednom, na cesti se pojavljuje nepoznata osoba koju Travis zamjećuje i naglo koči. Kamion se teškom mukom zaustavlja. Travis izlazi vani kako bi provjerio da li je osoba dobro, no ispred kamiona više nema nikoga. Vraćajući se u kabinu, u retrovizoru primjećuje djevojčicu kako mu prilazi. Okrećući se, shvaća kako nema nikoga osim magle. Iznenada, djevojčica se pojavljuje u magli ispred kamiona i on kreće za njom. Sljedeći cestu, dolazi do goruće kuće. Začuvši vrisak, u maniri pravog vatrogasca ulijeće u kuću, i na prvom katu uspijeva pronaći u potpunosti opečenu djevojčicu koju teškom mukom uspijeva izvući iz već raspadajuće kuće. Spušta je na zemlju, zatim iznenada i sam gubi svijest. Sljedeći dan, budi se na klupici u gradu, te uz pomoć karte grada odlazi do Alchemilla bolnice kako bi provjerio da li je djevojčica preživjela…

Osim glavnog lika, koji je nov, veoma je zanimljivo vidjeti stare poznanike kao što su Dahlia Gillespie, koja je sama zapalila svoju kuću iz koje je Travis izvukao teško opečenu Alessu. Michael Kaufmann, bahat kao i 7 godina kasnije, Lisa Garland koja lagano ulazi u pakao ovisnosti.

Dok sam završavao ovaj tekst, na net-u su se već potvrdile glasine kako se Origins sprema za PlayStation 2 konverziju. Amazon je objavio kako je datum sjevernoameričkog izlaska igre 4.3.2008. Službena potvrda od Konamija se još uvijek čeka. U svakom slučaju, Origins je malo isprao gorak okus koji je za neke donio Silent Hill 4: The Room. Ove godine očekujemo peti nastavak, i svi smo željni novog putovanja na koje će nas on odvesti.

Silent Hill V

Silent Hill V je prvi put spomenut još 2004. godine. Masashi Tsuboyama je potvrdio rad na igri za Eurogamer. Napomenuo je kako Konami još nije siguran na kojoj od next-gen gonzola će igra biti izdana. Dvije godine kasnije, Akira Yamaoka je potvrdio kako će i na ovom nastavku raditi kao skladatelj. Dodao je kako će koncept igre biti sličan omiljenom drugom nastavku serijala. Za službenu objavu rada na petom nastavku serijala smo morali čekati sve do 11.7.2007. Na E3 press konferenciji Konami predstavnici su nam dali do znanja kako se igra radi za Sony-ev PlayStation 3, te Microsoftov Xbox 360. Uz to, Kotaku, poznati gaming blog je došao do informacije kako igru neće razviti Team Silent, već The Collective, programerski tim Foundation 9 Entertainment-a. The Collective je najviše poznat po igri Marc Ecko Getting Up: Contents Under Pressure, kao i nekim manje uspešnim naslovima tipa The Da Vinci Code i Star Wars Episode III: Revenge of the Sith.

Priča će pratiti glavnog protagonista, Alex Shepherd-a. Alex je ratni veteran koji se vraća kući. U vlastitom domu nalazi na kaotičnu obiteljsku situaciju. Alexov otac i mlađi brat Joshua su nestali, dok mu je majka ostala u katatoničnom stanju. U potrazi za njima, put ga vodi u Silent Hill. Potvrđeno je kako će tu biti još jedan lik pod imenom Ellie, koja je Alexova školska prijateljica. U ovom trenutku nije poznato hoće li igrač biti u mogućnosti s njome upravljati.

Borba će biti unaprijeđena u odnosu na prošle nastavke. S obzirom da je Alex bivši vojnik, biti ćete u mogućnosti uhvatiti vaše neprijatelje, kao i izbjegavati ih sa posebnim potezima. Od neprijatelja su potvrđene medicinske sestre, uostalom, kakva bi to bila Silent Hill igra bez njih. Od novih neprijatelja tu je takozvani ”Siam”, androgeno biće, te ”Schism”. Humanoid sa ogromnom glavom razdvojenom na pola. AI će biti unaprijeđen, tako da vas na svakom koraku čekaju borbe za goli život. Novitet će biti i potpuna interakcija lika sa okolišem. Tako recimo ako se zabijete u stol, stol će se zatresti, a predmeti na njemu početi padati s njega. Kruže glasine kako će i ovaj nastavak sadržavati više različitih krajeva koje ćete dobivati različitim ponašanjem kroz prolazak.

Igra je najavljena za ovu godinu, a do izlaska ima sigurno još makar 6 mjeseci, ako ne i više. O konačnom datumu se za sada samo nagađa. Do tada, uživajte u slikama i trailerima koje možete pronaći na sajtovima, jer kako stvari stoje – čeka nas još jedno pravo Silent Hill iskustvo.

Spin-off

U ovom dijelu teksta ću se posvetiti filmskoj ekranizaciji, dok će se ostatak spin-off naslova smjestiti u dio pod nazivom: ”Ostali spin-off naslovi”.

Silent Hill

Nakon 3 uspješna nastavka već se naveliko raspravljalo o eventualnoj selidbi sa maloga na veliki ekran. No, s godinama iskustvo je pokazalo kako se ne radi o jednostavnom zadatku s obzirom da su konverzije video igara u film rezultirale prosječnim i lošim ostvarenjima (ponajviše zahvaljujući Uwe Boll-u). 2003. godine Sony u suradnji sa TriStarom i Konamijem se odlučuje na snimanje prvog Silent Hill filma. Osiguravaju veliki budžet, te Uwe Boll-u zabranjuju ulazak u državu dok se snima film (šalim se naravno). Za redatelja je odabran francuz, Christophe Gans, ponajviše poznat po odličnom Brotherhood of the Wolf (Vučje bratstvo). Za Gansa je ovo bila posebna nagrada s obzirom da je 4 godine pokušavao od Konami-ja dobiti prava za snimanje filma. Naime, čovjek se još 1999. zarazio sa prvom igrom te ju je žarko želio dovesti na veliko platno. Za scenarij je bio zadužen Roger Avary, poznat po radu na prva dva Tarantinova filma. Kako bi film bio što više vjerodostojan svome izvoru, tijekom snimanja na set je nekoliko puta dolazio Akira Yamaoka kako bi pripomogao sa svojim savjetima i razmišljanjima. Yamaoka je u suradnji sa Jeff Dannom pripremio glazbu za film koja se uglavnom sastojao od remasteriranih pjesama iz igara. Još jedna zanimljivost jest to da je Gans na setu imao televiziju na koju je bio spojen PlayStation 2. U konzoli se nalazila Silent Hill igra. Igrajući ju, Gans je pokazivao svojim suradnicima kakve kretnje likova ili kuteve kamera želi na određenim mjestima.

Za glavne glumce su odabrani Radha Mitchell (Pitch Black, Phone Booth, Man on Fire), Sean Bean (The Lord of the Rings, Equilibrium, The Island) i Laurie Holden (The Majestic, Fantastic Four). Priča se vrti oko Rose i Christophera Da Silve, čija kćer Sharon pati od noćnih mora u kojima redovito mjesečari. Dvije riječi koje redovito ponavlja dok joj se to događa su ”Silent Hill”. Očajna Rose unatoč Christopherovom protivljenju odvodi kćer prema Silent Hill-u. Na ulazu u grad se događa identična scena kao u prvoj igri, te Rose u pokušaju da izbjegne osobu na cesti gubi kontrolu nad autom. Kada se osvijesti, shvaća da Sharon nema i baca se u potragu za njom. Kao što primjećujete, zaplet je identičan prvoj igri, te je sam Avary priznao da je pisao scenarij pod dojmom prve igre kako bi zadovoljio ljubitelje serijala stvarajući njima vrlo poznato okruženje. Naravno, nije sve identično te je Avary objasnio neke stvari iz igara na svoj način. U filmu možemo susresti i policajku Cybil Bennett koja je pomagala Harry-u u prvoj igri, te policajca Gucci-ja koji se spominje u bilježnici koju nađete u policijskoj postaji.

Kult The Order se također pojavljuje u filmu, doduše u malo drukčijem izdanju. Naime, članovi ovog kulta se svi nalaze u crkvi koja je jedino mjesto u gradu zaštićeno od Otherworlda. Svaki put kada dolazi do izmjena dimenzija, oglasi se sirena na krovu crkve. Na taj način je Avary objasnio odakle dopire zvuk sirene u prvom nastavku. Christabella, ekscentrična vođa kulta je glavni krivac za spaljivanje Alesse, tj. za stanje u kojem se Silent Hill trenutačno nalazi. Naime, ona je procijenila kako su moći kojima Alessa raspolaže loše za okolinu te je jedina stvar koja se može napraviti pročišćavanje u vatri.

Film na kraju nije pretjerano dobro prošao kod gledatelja s obzirom da većini ljudi nije bio jasan kraj kao ni sami zaplet filma. Ljubitelji serijala su na kraju bili zadovoljni smatrajući kako se radi o solidnom početku, te kako ima mnogo mjesta za ispraviti određene greške. Vrijedi spomenuti kako je film u cijelom svijetu zaradio respektabilnih 143 milijuna dolara na kino blagajnama.

Ostali spin off naslovi

Osim igara i filma, red je spomenuti i neke spin-off naslove povezane sa SH univerzumom. Dakle, idemo redom:

Igre: Silent Hill: Play Novel (2001)

Play Novel je pušten u prodaju 2001. godine u Japanu, ekskluzivno za Nintendo Game Boy Advance. Igra se sastoji od gotovih slika i teksta te se igra u stilu biranja vlastite avanture. FMV sekvence iz prvog nastavka su također uključene u paket. Priča se bavi probijanjem policajke Cybil Bennett kroz grad.

Silent Hill: Orphan (2007)

Orphan je igra za mobitele čiju recenziju možete pročitati i na našem portalu. Priča se vrti oko 3 glavna lika; Ben-a, Moon i Karen koji su ”pozvani” u sirotište u kojem su proveli djetinjstvo. Radi se o point and click avanturi iz prvog lica koja zadržava psihološku atmosferu i zagonetke poput onih u Silent Hill serijalu.

Silent Hill: The Arcade (2007)

Na Japan Arcade Operator’s Union-u prošle godine, Konami je otkrio igru za arkadne automate pod imenom Silent Hill: The Arcade. Radi se o pucačini iz prvog lica koja koristi laserski pištolj. Igra se bavi dolaskom Eric-a i Tine u Silent Hill, nakon što se pojavio ”Little Baroness”, brod misteriozno nestao prije 75 godina. Borbe će uključivati napucavanje medicinskih sestri, kao i Pyramid Head-a iz Silent Hill-a 2.

Multimedia: Art of Silent Hill (2002)

Multimedia DVD fokusiran na Silent Hill 2, sadrži artwork i pozadine iz faze rada na igri. Također sadrži 3 posebna videa pod imenom ”Caramel Mix”, ”Ki-no-ko” i ”Fukuro”.

Lost Memories: The Art and Music of Silent Hill (2003)

Napravljen ekskluzivno za Japan, DVD sadrži sve navedeno u Art of Silent Hill kao i još dodatnog sadržaja. Podijeljeno u 7 dijelova, DVD sadrži kompletne soundtrackove, kolekciju trailera, artwork-a, pozadine, te galeriju monstera iz sve 3 igre. Specijalni dodatak je glazbeni spot za pjesmu ”You’re Not Here” koji prikazuje Heather kako pjeva pjesmu.

The Silent Hill Experience (2006)

UMD za PlayStation Portable je pušten u prodaju 6.4.2006. Sadrži 6 posebnih stripova, već poznate video clipove ”Caramel Mix”, ”Ki-no-ko” i ”Fukuro”. Tu su i traileri za svaku igru, kao i za Silent Hill film. Posebni dodaci su video intervjui sa Christophe Gansom, redateljem filma, Akirom Yamaokom, skladateljom serijala, a tu je i 20 pjesama iz igara koje je Yamaoka specijalno odabrao za ovaj UMD.

Knjige: Lost Memories (2003)

Vodič kroz različite aspekte prva tri nastavka. Bavi se simbolizmom, idejama oko igara te procesom izrade istih. Originalno je puštena u prodaju sa Silent Hill-om 3.

Drawing Block: Silent Hill 3 Program (2003)

Artbook dodan limitiranim verzijama Silent Hill-a 3 igre zajedno sa Lost Memories DVD-om zajedno sa dva postera.

Silent Hill (2006)

Roman koji sadrži priču prve igre napisanu od strane Sadamu Yamashite. Podijeljen je u 3 poglavlja; Fog, Darkness i Nightmare

Stripovi: Silent Hill: Dying Inside #1 (2004) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Ben Templesmith
Silent Hill: Dying Inside #2 (2004) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Ben Templesmith
Silent Hill: Dying Inside #3 (2004) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Aadi Salman
Silent Hill: Dying Inside #4 (2004) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Aadi Salman
Silent Hill: Dying Inside #5 (2004) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Aadi Salman
Silent Hill: Among The Damned (2004) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Shaun Thomas
Silent Hill: Paint It Black (2005) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Shaun Thomas
Silent Hill: The Grinning Man (2005) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Nick Stakal
Silent Hill: Dead/Alive #1 (2006) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Nick Stakal
Silent Hill: Dead/Alive #2 (2006) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Nick Stakal
Silent Hill: Dead/Alive #3 (2006) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Nick Stakal
Silent Hill: Dead/Alive #4 (2006) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Nick Stakal
Silent Hill: Dead/Alive #5 (2006) Priča: Scott Ciencin – Crtež: Nick Stakal
Silent Hill: Cage of Cradle (2006) Priča: Hiroyuki Owaku – Crtež: Masahiro Ito
Silent Hill: Double Under Dusk (2007) Priča: Hiroyuki Owaku – Crtež: Masahiro Ito

Svi stripovi su izašli u debelom uvezu osim Cage of Cradle i Double Under Desk, koji su izašli kao digitalne mange za mobilni telefon. Nažalost, trenutno samo na japanskom tržištu.

I za kraj…

Budućnost je neizvjesna, to svi znamo. S petim nastavkom serijala dolazimo do druge igre koju nije napravio Team Silent. Hoće li se legendarna ekipa ponovno skupiti i napraviti još koje poglavlje priče o Tihom Brdu? Sljedeće godine se navršava 10 godina od prvog nastavka. Akira Yamaoka nam je već dao do znanja kako se za tu prigodu sprema nešto posebno. Silent Hill remake? Silent Hill 6? Ostaje nam samo čekati i nadati se da do tada i u naše živote neće ući Otherworld.

Nadam se da vas je ovaj tekst makar zaintrigirao tek toliko da promislite o nekim igrama koje niste odigrali. Zato, budite mi dobri, lijepi i pametni, uživajte u životu i ako imate vremena – igrajte Silent Hill igre.

Komentari (17)

  • Wildboy

    30.01.2008 - 22:13

    Ma bravo.
    Pročitao sve prije desetak dana i sve kul i super.
    :shy

  • Ementaler

    31.01.2008 - 00:27

    Opširno, detaljno, hvale vrijedno. GG Under… Tekst za zavalit se i uživat…

  • Liverpool11

    31.01.2008 - 16:37

    Odlican clanak… samoi bilo bi bolje kad bi imali jos vise ovakvih clanaka o drugim igrama

  • Under

    31.01.2008 - 20:21

    🙂

  • Ementaler

    31.01.2008 - 20:48

    Bit će bit će 🙂 … Do tada, provjeriti [url=”https://www.hcl.hr/special.php?select=25″]ovdje[/url] ostale tekstove.

  • Wildboy

    31.01.2008 - 22:41

    Silent Hill 2, Silent Hill 3 i Silent Hill 4: The Room. Original i Origins nema.

  • T.N.T.

    01.02.2008 - 08:13

    odličan tekst

  • [proGABBEing] Ixy

    01.02.2008 - 13:26

    Svaka čast under… 🙂
    Odličan tekst.

  • black_out

    01.02.2008 - 13:31

    Fantastično.
    Sve pohvale sa moje strane.
    Ne znam kojim bi još superlativima nagradio tvoj trud Podzemni.

    Eh da, budem pročitao kad nemadem šta za raditi 🙂

  • silent_snake

    01.02.2008 - 19:55

    Jednostavno moram pohvaliti ovako detaljan i odlično napisan tekst. Svaka čast!

  • Chikanovich

    06.02.2008 - 21:17

    Druže Podzemiče, pwnao si SH.

  • Pi?kica

    07.02.2008 - 17:37

    Under > Waljdi

    :shy

  • Rayden

    09.02.2008 - 21:10

    he he nije loše

  • Armor

    12.04.2008 - 17:06

    Super da se netko sjetio ove fenomenalne igre!
    jedinica i playststion 2000.-te kad sam je igrao u bolnici na Srebrnjaku iskustva su koja se zauvjek pamte!
    Prije su igre bile puno bolje

  • Ke8c9

    29.12.2008 - 17:32

    Svaka čast na tekstu, jos se niko nije potrudio tolko o silent hillu
    iak sam preaso sam silent hill 2 sad mi se cini da bi mogo i ostale

  • NumbBody

    18.07.2010 - 11:28

    Dosta sam puta pročitao ali nikad nisam imao prilike pohvaliti autora.
    Odličan članak.

  • sedf

    18.09.2017 - 17:43

    Death Stranig je najgora i najkljuplja igra ikadaaaaaa

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?