Zato što je cryengine 2 usko povezan sa sadržajem igre, i kao takav nije dobar za rendeiranje nekih zatvorenih prostora kao UT3.
To

UT3/Source su bolji za izradu igara, isplativiji, lakši za manipulaciju, lakši za izraziti kreativnost developerima itd. od Crytekovog rješenja koje je itekako napredno, ali užasni system-hog u čijem se trilijunu funkcija i varijabli jedan programerski tim lako izgubi i teško ga na pravi način iskoristi. Dakle sa UT3/Source engineima ne moraš kao game developer razmišljati toliko o tome gdje će biti otvoreni prostor, koliko otvoren može biti, kolika će biti količina zatvorenih prostora itd. Nego mozak na pašu i radi što ti dizajneri igre/scenaristi itd kažu, budi kreativan i napravi dobru i zanimljivu igru( naravno nije sve tako idealno i malo karikiram, ali kuži se poanta jel ). I na kraju to sve izgleda više nego pristojno grafički, dobro optimizirano pa svi mogu vidjeti kako igra izgleda dobro na punim detaljima ( "svi" je diskupatiblno doduše ) i to je to. Sa moćnim engineom poput Cryenginea 2, ta kreativnost je na puno manjem nivou, a još sve puno više košta. Zato sam i glasao za UT3, Source i Tech 5 ( Rage jel, čisto jer izgleda obećavajuće )...
Evo primjerice, dvije igre uzmeš, jedna napravljena pomoću Unreal 3 tehnologije, druga putem CryEnginea 2. Pristojno računalo današnjice (neki mainstream do 3500-4000 kn) vrtiti će Unreal 3 igru na maksimalnim detaljima u visokoj rezoluciji pojačanom sa antialiasingom i antisotropijskim filtriranjem tekstura do 16x. Igra će izgledait odlično, vrtiti će se unutar 60fps-ova i biti vrlo igriva. S druge strane uzmeđ CryEngine 2 igru ( u biti uzmeš Crysis 2 ), pokušaš isto i doživiš odvratne performanse ( i shodno tome impresivniju grafiku ). Zato jer imaš loše performanse prioneš smanjivanju detalja, smanjiš ih na kakav medium/high, rezoluciju dakako smanjiš još više, a antialiasing eventualno 2X ako grafička izdrži i to. Na kraju imaš lošiju sliku sa mnogo nepotrebnih pixela na rubovima, lošije teksture nego one koje možeš vidjeti na high detaljima u Unreal 3 igri i dobivaš tek 30-50 stalnih fps-ova. Igrivost je automatski malo lošija, a i povremeno kašljucanje pri otkrivanju novih dijelova levela nije ugodno ( pa smanjiš rezoluciju tekstura još malo ). I povrh svega toga, igraš lošiju igru, jer developeri nisu imali mjesta biti toliko kreativni već su nade položili u to da će igra izgledati impresivno te da će ju to prodati... Da se razumijemo, daleko od toga da je Crysis loša igra, ali kada govorimo o engineima i tome koji je najisplativiji i najbolji za kvalitetan game development, CryEngine 2 jednostavno ima dosta mana ( iako je tehnološki ubitačno napredan).