Neki novi klinci ( ili barabe )
Uvijek kad se s nostalgijom spominju zlatna doba gaminga, doba kad je igrivost prednjačila vizualnom dojmu, uvijek krenemo tražiti nekoga koga bi mogli okriviti za današnje stanje na tržištu. I tu se okomimo na mlade, neiskusne gamere. Čitajte dalje
Svaki put kad se s nostalgijom spominju zlatna doba gaminga, doba kad je igrivost prednjačila vizualnom dojmu, uvijek krenemo tražiti nekoga koga bi mogli okriviti za današnje stanje na tržištu. I tu se okomimo na mlađe igrače, stažem, znanjem i iskustvom slabije gamere. Govorimo im kako gledaju samo grafiku, dok radnju i igrivost bacaju u drugi plan. No jesu li oni krivi što su rođeni kasnije i nisu imali toliko vremena da se porede s našim igraćim stažem? Naravno da nisu. I s velikom su nepravdom uzeti na zub.
Da bi se obranili, većina mlađih igrača će probati preusmjeriti krivnju na proizvođača, koji ljudstvo i financijska sredstva usmjeravaju prema vizualnom dojmu i marketingškoj promidžbi igre. No ni proizvođač nije kriv. Oni se samo nose s vremenima koja dolaze, i s zahtjevima nas, igrača. Ponekad bi i oni htjeli posvetiti više vremena razvoju i uložiti u nove ideje i tehnologije, no igrači su nestrpljivi i izuzetno zahtjevni, a nitko ne sjedi na planini novca da može ulagati godine i milijune u razvoj.
Prvi ću puta stati u obranu obje strane i okriviti šestu generaciju konzoli, i igrače koje je dovela sa sobom. Kad su došli Playstation 2, ili kao još bolji primjer Xbox, skupa s njima su u masovnoj navali došli i novi igrači, vikend igrači, u stručnom terminu casual gameri. Takav igrač je bio nov u industriji, i nije mario za starim rješenjima, igrama, niti orginalnim idejama. Nema desetak-petnaestak godina staža i igranje System Shocka 2 ili DeusEX-a mu predstavlja mazohistički čin, što zbog iznimne težine, inzistiranju na detaljima i zastarjele prezentacije. On obožava igre poput planetarno popularnog i iznimno jednostavnog Haloa. Ista igra je imala grafičku prezentaciju ispred svog vremena, a plijenila je i jednostavnom pristupu za novopečenog igrača. Konzole izlaze u taman takvom razmaku da mogu ponuditi vrhunsku grafiku u svakom trenutku svog postojanja, a kad se i nazire kraj, proizvođač konzole u rukavu ima sasvim novu. Pomirite se s tim da igranje više nije hobi za malu šačicu ljudi, već da je postao industrija s gomilom pridošlica, gomilom stotinu puta većom nego li je prije bila, a proizvođač se mora prilagoditi većini, zar ne?
Seengeer
21.02.2008 - 18:43Jako loše…. Haha, šalim se. GG za ovo.
[proGABBEing] Ixy
21.02.2008 - 18:50Nikako se ne bih složio s tvojom tvrdnjom.
Dakle, svi FPS-ovi prije Haloa su bili komplicirani i teški?
Ja i dalje krivim proizvođače igara – jer još uvijek postoje Team ICO, Team Silent i slični, koji serviraju odlične igre i ne prilagođavaju se zahtjevima tržišta, i uspijevaju. Ako mogu oni, zasigurno mogu i drugi.
To što svi ti drugi idu linijom lakšeg otpora… 😉
Super_koza
22.02.2008 - 09:07iskreno, totalno bezveze i viđeno već na 563 mjesta.. vedrane, šta je tebe spopalo da pišeš o stvari koja je tako izlizana? 🙁
mr_solidus
22.02.2008 - 09:33neloše, Ali ne slažem se previše, jer se to ne događa samo zbog klinaca već i zbog neminovnog razvoja industrije.
Ementaler
22.02.2008 - 10:17Da, al zbog razvoja industrije koja gleda kako prodati proizvod tim novim “klincima”… treba im prodati proizvod koji će im biti zanimljiv. A tim novim klincima zanimljiva je grafika, realnost i to je to… Tako ja shvatih poruku kolumne, dakle to je jedina istina 🙂 . Amen.
Dodo
23.02.2008 - 13:33igrači koji traže realnost u igrama su retaji, lol 🙁
gg za kolumnu W3DR4N3 🙂
Under
26.02.2008 - 09:39Lep tekst, nego, najjača mi je ova zadnja slika. Mali japanci igraju Box.