Lost Odyssey [X360]

ToxarE

Većina gejmera koji danas ‘’žare i pale’’ nije bila ni u pelenama kada je gospodin Hironobu Sakaguchi davne 1987 godine napravio prvi nastavak Final Fantasy-a. Tijekom narednih 14 godina, izašlo je 10 nastavaka , serijal se prodao u vrtoglavih 80 milijuna primjeraka. No, nakon što mu je njegov filmski prvijenac (Final Fantasy: The Spirits Within, za one koji ne znaju) poklonio fijasko na kino blagajnama i 94 milijuna dolara gubitka za Sonyev filmski studio, očito je bilo vrijeme za promjene . 2001. godine osniva Mistwalker Studios da bi nedugo zatim odstupio sa pozicije dopredsjednika Squarea. Mistwalker službeno započinje s radom 2004. godine, a već godinu dana kasnije otkrivaju svoje planove stvaranja dvaju naslova za tada novu Xbox 360 konzolu. Prošle godine je izišao Blue Dragon, poprilično kežualan rpg ne pretjerano ozbiljne atmosphere koji i nije baš tako dobro prošao kod gaming populacije, te ga većina ljudi smatra zagrijavanjem za igru koju danas recenziramo…

… A ona doista počinje ni više ni manje nego spektakularno. Veličanstvena CG animacija nas vodi na veliko bojno polje koje je poprište bitke impozantnih proporcija. Nakon nekoliko minuta bitke u kadar upada poprilično ‘’drukčije’’ obučeni ratnik koji sa nekoliko odlično plasiranih udaraca mačem rješava protivnike koji ga pokušavaju skratiti za glavu. Nedugo zatim biva okružen, CG animacija završava s klasičnim prijelazom u borbu. S obzirom da se radi o rpg-u, red je da na samome početku opišemo način borbe. A on je toliko old skul da jednostavno priziva sjećanje na nekad davno izgubljene dane. U navali akcijskih rpgova imate priliku ponovno zaigrati borbu na poteze. *insert hepi smajli* Na raspolaganju su vam 4 opcije. Attack (za klasični napad oružjem), Skill (za upotrebu različitih vještina), Magic (svi znamo što je ovo) I Item (za upotrebu različitih predmeta za liječenje I napad).

Likovi su osim po klasama (ratnik i čarobnjak) podjeljeni na besmrtnike i smrtnike. Kako sad to? Paaa, nekoliko stvari. Za početak, ako besmrtnika neprijatelj ubije u borbi, isti oživi za nekoliko redova. Naravno, ako u međuvremenu svi ostali likovi nastradaju, igra je gotova. Ono što je svakako još zanimljivije je način bildanja likova. Naime, da smrtnici nauče različite vještine, dovoljno ih je marljivo level upati, dok su s besmrtnicima stvari malo kompliciranije. Osim što im dižete level, vještine možete učiti equipanjem različitih predmeta, kao i takozvanim skill linkom sa smrtnicima. Upravo kako ste pročitali, naši dragi besmrtnici mogu naučiti različite kul vještine koje posjeduju samo smrtnici, što će itekako biti potrebno za kasnije stadije igre. Ima toga još. Kako bi skill link imao efekta, vaš smrtni lik mora biti u partyu (koji se sastoji od 5 likova), tako da ćete ponekad držati lika koji vam ide na živce samo da naučite neku kul vještinu koju dotični posjeduje. Ovo je prava poslastica za sve hardkor bildere koji vole da im likovi znaju sve. Nažalost, kao što je slučaj u većini ovakvih igara, monotonost borbi Vam može ubiti želju za takvim egzibicijama. Vrijedi spomenuti i zanimljiv ring assembly system. Kako se borite/lutate po svijetu/njuškate uokolo, tako ćete I sakupljati različite komponente za stvaranje različitog prstenja. Prstenje po defaultu služi za ispomoć u borbi s različitim tipovima neprijatelja. Recimo, ako složite Flame Ring I equipate ga, u borbi s neprijateljima slabim na vatru možete zadati dodatnu štetu pravlnim pritiskom na RT. Broj prstenja koje možete složiti je zaista velik, kombinacija ima dosta, a s obzirom da bi opisivanje svih ili dijela kombinacija zauzelo dosta prostora, ostavljam Vam da otkrijete sve mogućnosti.

Priča nas odvodi u svijet zahvaćen magičnom revolucijom. Unatoč svim dobrim stranama upotrebe magije, izbijaju ratovi između 3 najveća grada-države. Glavnog lika upoznajemo u osobi Kaima Argonara, besmrtnika koji živi već 1000 godina. Unatoč tome što bi većina nas odmah poželjela toliko dug životni vijek, malo je onih koji bi pomislili na posljedice istoga. Naime, Kaim je živio mnogo života, dok je pritom istovremeno bio dio mnogih. Gledajući drage mu ljude kako stare I umiru, postao je prazna ljuska od čovjeka. Kroz početak igre, upoznajemo ga kao šutljivog potrčka, koji radi za vladu Republike Uhra. Ono što saznamo malo kasnije jest to da je Kaim nekim slučajem zaboravio većinu događaja iz svoje prošlosti. Kako progresiramo kroz igru, nailazimo na nove besmrtnike koji se kao i Kaim ne mogu prisjetiti svoje prošlosti, te samim time uopće ne znaju zašto ne mogu umrijeti. Najzanimljiviji element ovakvog modela priče jest A Thousand Years of Dreams. Znam, što je sad to? No, da objasnimo. Kako putujete kroz svijet I pričate s različitim ljudima, u mogućnosti ste prisustvovati različitim događajima koji će poslužiti kao okidač za prisjećanje događaja iz davnih vremena. Ti događaji će se prezentirati u obliku romana. Romana kojeg čitate s ekrana dok Vas glazba opušta ili plaši stvarajući atmosferu primjerenu tematici koju čitate. Unatoč činjenici što ‘’snova’’ ima preko 20, te je potrebno u prosjeku oko 10 minuta da se pročita svaki, vjerujem da nitko neće ostati ravnodušan na njih.

Kad se sve zbroji i oduzme, moram priznat kako je glavna priča igre solidna, no ništa više. S obzirom da igra dolazi na čak četiri diska, većina ljudi koji su igrali će reći kako su prva dva diska slaba, te da prava igra počinje tek na trećem disku. S njima se mogu djelomično složiti, s obzirom da su donekle i u pravu. Naime, igra doista počinje maestralno, da bi se s prelaskom na drugi disk stvari poprilično razvodnile. Tek nas kraj drugog diska vodi na pravi put do kraja igre. Iskusnije rpgjaše bi moglo zasmetati činjenica da priča posuđuje dosta sitnica iz drugih igara, ponajviše iz Final Fantasy-a.

Grafički, igra izgleda zaista dobro. Zahvaljujući popularnom Unreal Engineu 3, neke lokacije izgledaju stvarno fantastično. Nažalost, na nekim lokacijama se vidi kako programeri i nisu iskoristili puni potencijal enginea s obzirom da koliko god neke lokacije bile fantastične, toliko su neke prokleto prosječne, da ne kažem nedovršene. Ono što zbilja moram pohvaliti jest dizajn neprijatelja. Ima ih popriličan broj i odlično izgledaju. To isto vrijedi i za specijalne efekte tijekom udaraca I čarolija koje su zbilja lijepo izgledaju. Biti ću iskren i odmah spomenuti glavnu boljku igre koja je (vidi vraga) vezana uz vizualnu prezentaciju. A to je svima nam drago učitavanje ilitiga loading. Učitavanja doslovno ima na sve strane. Poprilično su duga, ubijaju ritam igranja, a ponekad su toliko iritantna da poželite ugasiti konzolu. Najviše do izražaja dolaze kada naletite na random encounter, koji u najgorim trenutcima od početne pjesme do početka borbe postane 20 sekundna agonija. Ako tome pridodamo povremene padove frame ratea, jasno je da je ekipi iz Mistwalkera trebalo još vremena za optimizaciju svega toga.

Glazba je s druge strane zbilja odlična. Legendarni Nobuo Uematsu nam je nakon poprilično (za svoje prilike) prosječnog soundtracka za Blue Dragon ponudio zbilja fin presjek melodija predvođenih fantastičnom glavnom temom i jednom od najboljih tema za world map koje ste ikad čuli u jednom rpg-u. Naravno, govorim o pjesmi pod imenom Neverending Journey. Jedina mana soundtracka je glad koja s vremenom počne tražiti još novih pjesama. Tu pogotovo mislim na one koji su navikli na njegove Final Fantasy radove upakirane na 4 audio diska. Glasovna sinkronizacija je solidna. Mene je osobno najviše zabavio glas Jansena koji je totalno pogođen i izvrsno odglumljen. Za one kojima engleska sinkronizacija ide na živce ili ne dijele moje mišljenje, tu je opcija i za japansku sinkronizaciju.

Na kraju, moram reći kako me Lost Odyssey nije oduševio i impresionirao vanserijskim kvalitetama, originalnom pristupu staroj ideji, ali mi je kao fanu starijih rpgova i borbe na poteze u moru akcijskih rpgova pružio 60-ak sati kvalitetne zabave, donio nekoliko likova koje ću pamtiti, kao i čitav novi svijet za istražiti.

Ostavite nam komentar ispod recenzije i recite nam kako ste vi doživjeli ovu igru i kako vam se svidjela. Ako imate kakvih pitanja ili bi samo pričali o ovoj igri ili bilo kojoj drugoj posjetite i naš forum.

Old skul japanski rpg u next-gen ruhu pod palicom kreatora Final Fantasya. Preodlično, overhajpano ili čisto solidno? Pročitajte u recenziji ovog Xbox 360 hita.

78 Naša ocjena
  • A Thousand Years of Dreams