Nintendo Wii

Petar Kozjak i Igor Belan

Čovjek zvan Bill, prvi je odlučio poslat svoju uzdanicu u borbu Next Generation konzola. Bilo je to prije nešto više od godine dana. Mnogo je prošlo od tada, pa su se Kutaragi i Iwata odvažili i na gaming tržište poslali svoj ponos. Sonyev PlayStation 3 još nije stigao na naše europsko tržište, no zato je prije dva dana, 8. prosinca, u Europu stigao Wii, a HCL.hr vam prvi u Hrvatskoj ekskluzivno donosi recenziju ovog Nintendova čuda. Ovacije! 🙂

Prije par dana sam se predbilježio u Algoritmu za Wii, a kad sam danas došao rano ujutro po toliko očekivanu konzolu uvidio sam da mi ta rezervacija uopće nije bila potrebna. Gužve ni navale nije bilo i na miru sam izkeširao 2100kn ( oko 40 Eura više nego u ostatku Europe ) za svoj Wii. Trenutno u Hrvatskoj ne možete kupiti niti jednu igru za Wii, a prodavač u Algoritmu obavijestio me je da prva pošiljka Wii igara i dodataka stiže sljedeći tjedan.

Od kuda drugdje početi nego sa samim pakiranjem konzole i bundleom uz nju. Što se tiče ovoga moram priznati da se Nintendo potrudio. Sama kutija je lijepa, bijela i jednostavna sa tek par Wii logoa, upozorenja o napadu epilepsije uslijed igranja te naznaci da uz konzolu dolazi Wii sports kao bundle. Interesantna stvar koju sam primjetio je nedostatak bilo kakvih screenshotova iz igara koje smo navikli gledati na poleđini kutije( nije da mi fale, ali vrijedi spomenut ). Tu je i manual, tj. priručnik koji je u potpunosti preveden na Hrvatski, što je svakako pohvalno. Osim uputa, tu su i kablovi ( uz konzolu dobijete kompozitni kabel koji prikazuje sliku u rezoluciji 576i ), video na SCART priključak, sensor bar, praktična kopča za prilijepiti senzor na TV, postolje za Wii, adapter za struju velikih dimenzija te, naravno, sama konzola sa kontrolerima. Kao bundle uz konzolu dolazi igra ( točnije kolekcija mini-igara ) Wii sports, što je vrlo pametan i pohvalan potez Nintenda. Uz sve moguće upute u pakiranju se nalazi i dosta sigurnosnih naputaka da se ne ozlijedite mahajući po sobi.

Sama konzola je prekrasna. Za sve poklonike minimalizma ovo je pravi proizvod. Na desnoj strani konzole vidi se mali znak ATI-a, a nasuprot njega Nintendov logo. Na vrhu konzole su 4 utora za Game Cube kontrolere i GC memorijske kartice, dok su na pozadini konzole 2 USB utora. Konzola je malih dimenzija i lako će se uklopiti uz bilo koji drugi komad tehnike. Izgledom možda pomalo podsjeća na Apple iPod, ali nema smisla opisivati sam izgled kad sam pohvatao toliko slika. Kliknite na priložene thumbove i uživajte.

Nakon što sam sve spojio, senzor bar sam stavio ispod TV-a, no poslije sam ga ipak stavio iznad. Ako vam je TV na nižem postolju, poput mog, preporučam da sensor bar stavite na vrh televizora. Čim sam upalio konzolu pojavio se setup meni. Pod početnim postavkama Wii me je tražio ime konzole, vrijeme, jezik, zemlju ( za divno čudo ima čak i Hrvatska ), pita vas za poziciju sensor bara, koji tip ekrana imate ( 4:3 ili Widescreen) i sl. Sve ovo kontrolirate Wiimoteom ( čak i gašenje i paljenje konzole ), koji je zaista fenomenalan. Nakon par sekundi držanja potpuno je prirodan i lagan za korištenje. Daje jedan poseban osjećaj.

Uz Wiimote dolazi i njegov neizostavni mlađi brat Nunchuk, dodatak koji se spaja na dno Wiimotea i funkcionira kao dodatni kontroler. Na njemu se nalazi analogna «gljiva» te dvije tipke, a ima ugrađen i motion sensor kao i sam Wii remote. Kalibracija kontrolera se vrši u Wii meniu gdje možete podesiti osjetljivost i poziciju sensor bara. Nunchuk kao i Wiimote vrlo precizno detektira pokrete, te je isto tako ergonomičan i ugodan u ruci.

Konzola se pali jako brzo, a tako radi i cijeli sustav. Grafika na Wii-u nije visoke rezolucije, ali nije ni tako loša. Imao sam priliku igrati na istom TV-u sa HDMI priključkom Colina 2005 na 720p rezoluciji i dok Wii ne može pokazati takvu kvalitetu slike ono što može pokazati je sasvim solidno i zadovoljavajuće ( sa kupnjom dodatnog komponentnog kabela može prikazati igre u rezoluciji 576p ).

Nakon setupa pojave se Wii Channels. To su, jednostavno rečeno, različiti dijelovi Wii menija, koji u biti funkcioniraju kao zasebne aplikacije. Prvi je Media drive ( igre ), drugi Mii, treći Photo, četvrti Wii Shop, peti Wii Forcast i šesti Wii News. Slike sa SD kartice nalaze se u Photo channelu, a osim slika zanimljiv je i Mii channel. Spomenuti vam dopušta da kreirate vaše Mii likove koje kasnije možete pokrenuti u igri koja ih podržava. Wii Sports je jedna od tih igara. Vaše Mii likove možete prebaciti na Wiimote i ponijeti ih kod prijatelja koji ima Wii. Uz određene nadogradnje Wii bi mogao postati pravi media center, jer ima dosta potencijala. Nadam se da će Nintendo poraditi na tom polju.

Ostali channeli uključuju Wii Shop, Wii News i Wii Forcast koji su prije pokretanja tražili spajanje na Internet. Kompletno podešavanje konzole izvedeno je jako jednostavno. Spajanje na Internet trajalo je tek par sekundi. Nakon što sam se spojio nekih 10 minuta sam morao pričekati dok se ne skine upadate, a zatim se konzola resetirala. Kad sam želio pokrenuti Wii Shop pojavila se poruka «This is Not Available for Now». Sumnjičav kakav jesam, pokušao sam promijeniti postavke zemlje iz Hrvatske u UK i odjednom Wii shop je uredno proradio. Trenutno Wii shop nudi 16 klasičnih igara slobodnih za download, a to su sljedeće:

– Donkey Kong (NES, 500 Wii bodova)
– Wario’s Woods (NES, 500 Wii bodova)
– Legend of Zelda (NES, 500 Wii bodova)
– Mario Bros. (NES, 500 Wii bodova)
– Bomberman’93 (TurboGrafx, 600 Wii bodova)
– Dungeon Explorer (Turbografx, 600 Wii bodova)
– Bonk’s Adventure (TurboGrafx, 600 Wii bodova)
– Super Star Soldier (Turbografx, 600 Wii bodova)
– Victory Run (Turbografx, 600 Wii bodova)
– F-Zero (SNES, 800 Wii bodova)
– Donkey Kong Country (SNES, 800 Wii bodova)
– Sonic The Hedgehog (Mega Drive, 800 Wii bodova)
– Ecco The Dolphin (Mega Drive, 800 Wii bodova)
– Golden Axe (Mega Drive, 800 Wii bodova)
– Altered Beast (Mega Drive, 800 Wii bodova)
– Super Mario 64 (N64, 1000 Wii bodova)

Dakle riječ je o starim igrama za N64, Sega Mega Drive, NES, Turbografx i SNES, a da bi ih kupili morati ćete platiti određeni iznos Wii bodova. Do Wii bodova dolazite unošenjem koda sa bona ( koji možete kupiti u Algoritmu ) ili online s kreditnom karticom. Po mojim proračunima omjer Wii bodova i stvarnog novca je otprilike 1000 bodova = 10 Eura, što i nije previše skupo, ali ruku na srce nije ni pretjerano povoljno.

Nakon što sam dobro proučio Wii shop krenuo sam dalje surfati po kanalima. Na red su došli Wii News i Wii Forcast no oni su tražili update sistema, a kad sam išao na update dobivao sam poruku da i imam zadnju update… � to drugo zaključiti nego da su spomenuti servisi trenutno neaktivni, a da ne bi sve ostalo samo na mome nagađanju provjerio sam da je zaista tako. Nintendo nas obaviještava da će Forecast channel proraditi 20. prosinca, dok će News channel biti spreman na rad 27. prosinca.

Zanimljiva stvar je i Wii message board koji služi za komunikaciju između Wii korisnika, a osim slanja poruka možete po ekranu staviti razne podsjetnike. Osim što dopušta slanje poruka između Wii korisnika, možete u friends listu dodati i e-mail adresu nekog PC-a i isto tako se dopisivati. Slanje poruka je za sada dosta sporo, no vjerujem da će Nintendo ubrzo poboljšati E-mail servere i ubrzati cijeli proces slanja poruka.

Iako sam jedva čekao da odigram partiju tenisa u Wii Sportsu iz nekog razloga odgađao sam samu igru do posljednjeg trenutka. Prvo sam isprobao utor za SD kartice koji se nalazi skriven ispod prikladno dizajniranih vratašca odmah pored utora za DVD-e. Moju SD karticu Wii je očitao besprijekorno nakon čega je usljedilo igranje sa slikama spremljnim na kartici. Od početnog enuzijazma što uopće imam Wii čak se i pregledavanje slika činilo zanimljivim i zabavnim. No šalu na stranu. Moram priznati da je samo pregledavanje slika izvedeno odlično. Slike možete prebaciti u vaš Wii Message board ( tj. u memoriju konzole). Također, imao sam na kartici jednu snimku u AVI formatu te jednu pjesmu mp3 formata koje je Wii uredno pročitao.

Samo igranje na novom Nintendu je stvarno revolucionarno. Wii Sports nije neka posebna igra koja je vrijedna spomena, ali definitivno dobro pokazuje mogućnosti i novi način igranja koji donosi Wii. Motion sensing tehnologija ugrađena u kontroler je izvrsna. Svaki pokret jako dobro i precizno hvata. Trebat će vam malo vremena dok ne uhvatite ritam, ali nakon par minuta vi ste u kompletno novoj dimenziji igranja. Ja sam iskreno još uvijek ( nakon 8 sati igre ) pod dojmom samog igranja. Igranje je poprilično realno i zabavno. Jedini je problem što nakon 40 minuta mahanja remoteom počinju boljeti ruke i mišići. Dobro, ovo i nije neki problem jer odmoriti se možete u bilo kojem trenutku, a možda nakon mjesec dana intenzivnog igranja pomalo i izdefinirate te mišiće na rukama, što nikako nije loše. Drugi problem je ako imate mali prostor oko televizora pa se lako može dogoditi da vam kontroler završi u televizoru ili u zidu ( tu pomaže Wrist strap, ali ne uvijek ).Trenutno kod nas nije dostupna za kupiti ni jedna igra, tako da ne mogu objektivno govoriti o načinu igranja. Ali ukoliko je način igranja Wiimoteom responzivan i precizan u ostalim igrama kao što je u Wii Sportsu vjerujem da će ljudi poludjeti za ovom konzolom, a Nintendo ispuniti kvotu od četiri milijuna prodanih primjeraka do kraja godine.

Mišljenja sam da je Wii dobra investicija. Dobiti ćete konzolu koju će zbog inovativnosti kontrolera zavoljeti i vaša mama, sestra, djevojka, a u isto vrijeme biti ćete zadovoljni vi kao hardcore gamer. Usporedno gledajući sve tri next-gen konzole, upravo Wii mi se čini najrevolucionarnijom i najzanimljivijom. Iako je očito grafički inferiorniji od Play Stationa 3 i Xbox-a 360, novi sistem kontrole čini ga vrlo zanimljivim, kao i njegova i više nego povoljna cijena (iako je kod nas cijena pretjerana ). Nintendo je i ovaj puta pokazao da nije bitna grafika, fizika i visoka rezolucija, već čista igrivost, zabava i inovativnost.

Dok je nas Europljane Sony otpilio i poručio da čekamo ožujak 2007, Nintendo je izpoštovao svoj najavljeni datum izlaska Wii konzole te smo ju mi ugrabili na samom launchu. Prvi u Hrvatskoj vam donosimo recenziju Nintendove next-gen uzdanice.