Kreator Star Warsa opleo po Hollywoodu: “Više nema originalnog razmišljanja”
80-godišnji George Lucas nije sretan trenutnim stanjem filmske industrije, a ni ostalih kreativnih industrija. Kako kaže – nitko više ne zna stvoriti originalnu priču.
Redatelj originalnih Star Wars filmova, George Lucas, nedavno je na filmskom festivalu u Cannesu za francuski medij Brut izrazio svoje nezadovoljstvo trenutnim stanjem kreativnih industrija.
Na pitanje gdje vidi filmsku industriju za deset godina u budućnosti, Lucas je odgovorio kako ne vjeruje da će se išta značajno promijeniti naspram sadašnjeg stanja s kojim nije zadovoljan.
“Ono što se sad događa, sa streamingom vjerojatno više nego s kinom, je uvijek ista stvar – nitko ne zna što učiniti. Priče koje se pričaju su samo stari filmovi. Hajmo napraviti još jedan nastavak, idemo napraviti drugačiju verziju tog filma. I to se ne događa samo u filmovima, nego i u svemu drugome, gotovo da više nema originalnog razmišljanja.” – potužio se Lucas.
Sličan argument često se može čuti i u industriji videoigara, gdje na najvišoj razini vladaju nastavci, prerade, rebootovi, remasteri igara i slične stvari. Originalne igre smatraju se financijski riskantnima pa slično kao i u svijetu filmova još uvijek imamo aktualne serijale videoigara koji su stari po 20, 30 pa čak i 40 godina.
Doduše, slično kao i u svijetu filma, sve je to začarani krug iz kojega je teško izaći dok ne postoji obostrana želja kreatora i potrošača. Igrači će rado reći da bi voljeli vidjeti više originalnih igara, no tržišna slika konstantno pokazuje kako su nastavci, prerade i reizdanja najčešće stvari koje završavaju na vrhu liste najprodavanijih igara.
klistwood
27.05.2024 - 17:44Mislim da je u pravu, gledajući sve filmove i serije zadnjih 10 godina, nema filma ili serije koji nemaju neku poruku i propagandu u svom sadržaju, kao da je holywood postao mjesto masovnog pranja mozga i nametanja.
Zoran Žalac
@klistwood, 27.05.2024 - 17:57Koja je propaganda filma The Northman, recimo?
hexagram
@Zoran Žalac, 27.05.2024 - 18:01Ili Lighthouse istog redatelja <3
Duje0506
@hexagram, 27.05.2024 - 21:06Ili The Witch istog redatelja <3
hexagram
@Duje0506, 28.05.2024 - 06:35Uskoro Nosferatu JAO
SanKa
@hexagram, 28.05.2024 - 10:49to ce bit epicno, jedva cekam
IgorBiH
@Zoran Žalac, 27.05.2024 - 18:03Odličan film, totalno izignorisan od mainstreama.
Goblin
@Zoran Žalac, 27.05.2024 - 18:44Zli bijelci
klistwood
@Zoran Žalac, 27.05.2024 - 19:47Rekoh poruku ili propagandu, nisam pogledao film pa ne bi znao, od svega što sam pogledao velika većina vrši nekakvo nametanje i propagandu, đožda sam pretjerao s izjavom svaki, al ajd 95% svega što sam pogledao na ovaj ili onaj način vrši nametanje ideologija i ispire mozak.
Thanos
@klistwood, 28.05.2024 - 01:18U pravu si, slazem se s tobom!
SanKa
@klistwood, 28.05.2024 - 10:50mozda je problem u tebi jer gledas filmove koji imaju propagandu ili “poruku” kako kazes hue hue
M3T4TR0N
@Zoran Žalac, 27.05.2024 - 20:02Pokazati svijetu kako je još jedna pevaljka ujedno i vrhunska glumica. xD
Svaka čast iznimkama, ali ne znam možeš li poreći da nam mainstream kultura vrvi krizom morala. Od nametanja propaganda, loše izvedenih reciklaža nekoć uspješnih ideja, proizvoda kojima je primarni motiv zarada bez obzira na cijenu, a to je u najmanju ruku kvaliteta. S druge strane, dojam jest da je u današnje vrijeme vrlo teško biti larpurlatist ili originalan, svrsishodan, uistinu korisno inovativan.
Dick Johnson
@Zoran Žalac, 28.05.2024 - 09:19Da se možeš pucat botoxom, a i dalje imat facijalne ekspresije i glumit.
SanKa
@Zoran Žalac, 28.05.2024 - 10:49jeben film, kao i sve sto radi robert eggers..slicno tvrdim za ari astera, odlican redatelj za horore
hexagram
@SanKa, 28.05.2024 - 16:03Njih dvojca su spasili horor sto se mene tice. Neloš je i Dream Scenario sa Cageom kojeg je Aster samo producirao. Inace Aster me satro sa Beau is Affraid. Spica.
SanKa
@hexagram, 29.05.2024 - 11:41jel ? posto vidim da imamo slican ukus, pogledat cu dream scenario 🙂 nisam jos gledao beau is afraid, ali pogledat cu…njegov hereditary i midsommar su top topova. btw , kad si spomenuo cagea..pogledaj trailer/teaser za Longlegs…cini se da ce bit bolestan horor, jedan od bolesnijih promocija/teasera taj film ima što sam vidio u zadnje vrijeme….
kreni s ovime hehe
https://www.youtube.com/watch?v=FFJeM60ZXMc&pp=ygUUdGhhdHMgbm90IG15IGRhdWd0ZXI%3D
hexagram
@SanKa, 29.05.2024 - 16:23Pripremi se da Beau traje 3 sata. 3 sata ludila. Nije definitivno za svakoga. Ovaj teaser sam vec vidio i sam sebi u glavi rekao da je neka fake zezancija u pitanju. Ako nije veselim se. Longlegs i Maxxine se cekaju ovo ljeto 😀 Cekiraj Ex drummer, belgijski film ili sto sam siguran da vec jesi, Gaspar Noe kompletnu filmografiju. Jao, dalo bi se razgovarati,ja sam isto ko klistwood pogledao tisuce svega 😛
SanKa
@hexagram, 31.05.2024 - 10:22bome ex drummer mi je prvi glas , zvuci zanimljivo, ide u backlog 🙂
Aldin219
@klistwood, 28.05.2024 - 09:13Ne smijes to Zoranu jesi normalan. On zna da zuvi u drustvu bez propagande, nije on toliko glup. Ako je mainstream, sigurno je top
Zoran Žalac
@Aldin219, 28.05.2024 - 09:46😂 trebalo bi tu biti jasno tko konzumira mainstream ako tip kaže svi filmovi su propaganda, pa se povlači argumentom “svi filmovi koje ja gledam” nakon što mu se ukaže da ne gleda sve filmove niti se svi filmovi mogu smatrati propagandnim materijalima. Promašen komentar, ali nije ti ni prvi ni zadnji takav, redovito i pedantno to dokazuješ.
ImeiPrezime
@Zoran Žalac, 28.05.2024 - 10:20A ko mu kaže… 🤣🤣
klistwood
@Zoran Žalac, 28.05.2024 - 11:13Zorane ti si gejmer u duši, ja sam rekreativni gejmer, uglavnom kauč igre sa ekipom kad zapalimo gradele, a uz to sam i veliki filmofil, a glede prirode posla koji obavljam imao sam mnogo vremena i prilike pogledati na tisuće filmova i serija, tako da mislim da znam što pričam.
Zoran Žalac
@klistwood, 28.05.2024 - 11:56Čak i da se ne složimo oko toga da svi današnji filmovi imaju tzv. woke propagandu (na što si i sam nadopisao da si možda pretjerao i da nisu baš svi), možemo li se složiti da su svi filmovi oduvijek imali neku poruku ili propagandu? Da je 40-te postojao internet, određene bi se grupe našle uvrjeđene Chaplinovim diktatorom i valjda kukale kako politici nije mjesto u filmu ili tako nešto. Ili ako ćeš novije, uzmimo originalne Star Wars uratke, koje se tumačilo i kao propagandu nekakve new age dogme, pa smo završili na tome da su se ljudi od 2001. na popisima stanovništva počeli deklarirati kao Jediji. Osobno, film ili bilo kakvo umjetničko djelo koje ne nosi nikakvu poruku meni je apsurdno. Umjetnost je ljudski izričaj i logično je da se prenosi nekakva poruka. Ja se kao konzument s tom porukom mogu i ne moram slagati. Ali jedno je ne slagati se s porukom, drugo je očekivati da se umjetnička djela stvaraju samo s porukom koja će se meni sviđati, treće je misliti da umjetnička djela ne bi trebala prenositi poruke, itd…
SanKa
@klistwood, 28.05.2024 - 14:24znas ti klinac sta pricas ako nisi pogledao nista od eggersa. jos cudnije ako gledas samo filmove sa porukom ili propagandom.
Pteri Deri
27.05.2024 - 17:46Malo licemjerno ako uzmemo u obzir da je upravo on prodao prava na Star Wars Disneyu
Benjamin Scrool
@Pteri Deri, 27.05.2024 - 18:31Ajde da vidimo tebe kako odbijaš 4 milijarde Eura 😂
SanKa
@Pteri Deri, 28.05.2024 - 10:50pa nije on kriv sto je sve SW otkad je disney preuzeo teško smeće izuzev Rogue One ajd. Nije ih on radio
IgorBiH
27.05.2024 - 17:52I zanimljivo je, a to sam primjetio, kako današnje filmadžije bježe od smještanja radnje u današnje doba. Najuspješniji filmovi su ili historijske drame, bliža-dalja budućnost, superherojska sranja, sci-fi. Sve samo da nije smješteno u naše 2020-e.
Stringer Bell
27.05.2024 - 17:56Zato što ljude zanimaju samo blockbusteri, superjunaci itd. Ima hrpa originalnog europskog filma, azijskog, filmovi koji nisu poznati širim masama, ali su poznati sudionici filmskih festivala. Isto vrijedi i za serije, ima pravih bisera u moru smeća.
peleknu
27.05.2024 - 18:10Matora drtina pokrala ideje Frank Herbert-a i Dune…
A i da je imao originalne ideje (*testise) odavno bi mi imali hrpu nastavaka Star Wars-a
Apocalypse4987
@peleknu, 27.05.2024 - 19:52I Valeriana, koji je tada bio strip
SanKa
@peleknu, 28.05.2024 - 10:51koji tocno dio je pokrao ? sarlaak je samo cudoviste koje je generalno nebitn oza pricu, malo baca na shai huluda, ali jedva…
Apocalypse4987
27.05.2024 - 19:53Ima filmova tonu sa zanimljivim i originalnim sadržajem samo treba kopat po smeću da bi se našli biseri
Djelo_Jerboa
27.05.2024 - 21:58W George Lucas
Lazy
27.05.2024 - 22:57Ohoho njonjo se javio,a 99te izbaci govno koje se ne stidi danasnjeg holiwoosa ni malo,pa onda opet i opet da zacementira status sladunjavog pile of crap directora..ima super South Park epizoda,mislim da je China problem ime te epizode,fckn rapist GL 😪🤣
ImeiPrezime
27.05.2024 - 22:58I složio bih se. Al je malo ironično kad se on žali na nastavke i remakeove i spinoffove s obzirom šta je radio sa star warsom.
vragec25cro
28.05.2024 - 01:24Normalno kad su svi u fipmskom svijetu postali mimomoze i tjeraju neku woke propagandu umjesto da se vrat crnom humoru i salama na racun svih.Kaj taj ima o cemu pricati kad mu star wars neorginalan na Amerika(dobro) protiv losega(crnih-nazi)
Dick Johnson
28.05.2024 - 09:14Ko i kod igri, napucani budžeti i niko nece riskirat jer sve mora zaradit 500 milja € da bi se isplatilo i svi oce samo na ziher jer to “provjereno” donosi pare, pa štancaju generičko smeče koje nikog ne zanima. Budžet Godzille Minus One je 15 milja, a JEDNE epizode She hulka 25 milja. Ko je tu lud? Svi oče bit Fortnite i Marvel, a to več postoji i zasičeno je tržište u tom segmentu. A uz to ak očeš nekaj orginalnog snimit imat 101 kvota koju moraš ispunit, pa u startu si ograničen kakvu priču možeš ispričat. Odjebo si u startu ak očeš snimit lore accurate LOTR.
Goblin
28.05.2024 - 10:34Kad su u hollywodu znaju tko je im je publika originalno i nije toliko bitno..
Top gun, film znao svoju publiku, muškarci, bam eto vam avioni, adrenalin i akcija, priča ne bitna, film ubio na blagajnama. Barbie isto tako, film za žene.
Ali kad krenu mijenjat spol žanrovima… eto npr. da je Top gun bio priča o djevojci koja pokušava postati top pilot u svijetu muškaraca, koji je svi mrze, ali je ona bolji pilot 10 puta od svih njih, i fokusiraš što treba bit akcijski film, na dramu, i onda još pozoveš Tom Cruisa da bude sporedna uloga, boomer character, relikt prošlosti koji je nekad bio pilot, ali sada ne zna instalirat aplikaciju na mobitelu… i onda flop, pa kažeš da muškarci mrze ženske likove, iako je problem što si promijenio žanr filmu.
Alfredo nr.2
@Goblin, 28.05.2024 - 19:48U potpunosti se slažem.
Woke je došao na loš glas zbog ovog što ti pričaš i zbog te njihove prakse propali su američki stripovi, mange ih pojele. Isto se dešava sa filmova, a ista stvar se počinje viđati u igrama.
Furiosa je najnoviji propali projekt te prakse. Koja ženska će ići gledati furiosu? ona rijetka. Mad Max je muška franšiza, ali oni su morali izbaci muškarca iz glavne uloge i ubaciti žensku pa se čude što je film propao.
Treba im preko 400miliona da budu na nuli. Sretno im bilo.
Goblin
@Alfredo nr.2, 28.05.2024 - 23:15Sjećam se kad je prvi dio izašao, koliko su kritičari pisali kako je Furiosa zapravo glavni lik filma, a koliko su se prevarili ne vide ni sada, već će kriviti seksizam. Mislim Furiosa je ok lik, čitam da je i film dobar, ali iskreno tko je pogledo Fury road i pomislio kako želi još Furiose, a pogotovo origin story s drugom glumicom… ma budale, jel toliko teško zakljuciti da ljudi u Mad Max filmu žele gledati Maxa. Šta je iduće? Tomb raider, bez Lare Croft… butlerova origin priča.
Goblin
28.05.2024 - 11:18Da dam primjer što mislim kad kažem mijenjanje spolova žanru, jer ne mislim na spol glavnog lika.
“Birds of prey” sa Margott Robie je akcijska drama za žene.
“Kate” sa Mary Elizabeth winstead je akcijski triler za muške.
U oba filma imamo junakinju, samo jedna sa svojom ženskom ekipom mlati muškarce jer ju je ostavio dečko i ne zna što bi u životu, dok druga mlati muškarce jer je jebena od malena trenirana ubojica, bori se za nekoga u filmu, traži osvetu.
heredino
28.05.2024 - 12:18Ako pričamo o Netflix- u svima je jasno da to vise nije streaming platforma nego alat propagande i to pretežito u svrhu promocije LGBT zajednice pa i mekih drugih manjina u društvu. Kako da onda budu originalni. Cak im ni zarada vise nije bitna. Samo propaganda ma Max
IgorBiH
@heredino, 28.05.2024 - 14:02Netflix je, po mom iskustvu, ekvivalent McDonaldsu ili bilo kojoj brzoj hrani. Nekvalitetno ali brzo i jednostavno za gutanje.