HCL.HR

Metal Gear Solid 5 sadrži bullet time i obnavljajuće zdravlje

ToxarE 06.09.2013.   •   25 komentara


Osim seksipilnijim likovima, Metal Gear Solid 5 širu će publiku pokušati privući popularnim mehanikama današnjih igara – usporavanjem vremena i regenerirajućom energijom.

Kojima Productions je u pripremi za Tokyo Game Show sajam demonstrirao Ground Zeroes komponentu svog naslova Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odabranim američkim novinarima. Demonstracija je prikazala misiju koju smo vidjeli kada je Ground Zeroes prvotno najavljen, ali je otkrila i neke nove, zasigurno zanimljive detalje o gameplayu.

Za početak – potvrđeno je ono što smo vidjeli u prijašnjim trailerima, a to je da Snake ovoga puta ima više mogućnosti pri navigiranju okolišem – može se penjati po ogradama i manjim zgradama, može napasti neprijatelje s ljestava i koristiti vozila. Ono što pak nismo znali jest to da će sustav alarmiranja neprijatelja u Ground Zeroesu / Phantom Painu raditi nešto drugačije nego smo to u MGS-u naviknuli. Naime, igrač će znati da je u opasnosti, odnosno da je primijećen kada vidi svijetli indikator u obliku lens flare efekta. U tom trenutku, na dvije do tri sekunde vrijeme se usporava i Snake ima priliku eliminirati neprijatelja prije nego on digne uzbunu. Ako se igrač uspije prišuljati i iznenaditi neprijatelja, može ga ispitati kako bi dobio neke korisne informacije, ili onesposobiti pa mu uzeti oružje.

Radar i sve ostale dosadašnje napravice iz Metal Gear igara sada će biti zamijenjene tzv. iDroid (šaljivi Kojima?) uređajem nalik tabletu koji koristi holografsku projekciju kao mapu. Igrač može označiti neprijatelje uz pomoć dalekozora, nakon čega oni dobivaju male trokutaste ikone iznad glave uz koje se mogu pratiti – nešto kao Mark & Execute u Splinter Cellu. Osim neprijatelja, mogu se označiti i objekti, odnosno mjesta na mapi.

Zanimljivo je kako u demu nije prikazano nikakvo sučelje osim kontekstualnih tipki za akcije kada se Snake približi interaktivnom objektu i već spomenutog indikatora za detekciju. HUD se nije pojavio ni kada se Snake našao pod paljbom, a u tom slučaju indikator primanja štete bile su kapljice krvi po ekranu u već viđenom efektu kao da se nalaze na leći kamere. Interesantno, u demonstraciji je Snake obnovio energiju nakon borbe – ali ne putem klasičnog rationa nego – po svemu sudeći – automatski. Kojima nije pojasnio znači li to uistinu da igra koristi obnavljajuće zdravlje, ali velike su šanse da je to tako jer Snake nigdje nije kupio klasične ratione.

Novinari koji su imali priliku vidjeti igru (koja se usput rečeno vrtjela na laptopu) ističu kako novi Metal Gear izgleda prekrasno čak i u demonstriranoj verziji koja je namijenjena za trenutnu generaciju konzola. Značajna razlika među njima i verzijama za Xbox One te PS4 bit će u tome što će se MGS5 na starim konzolama vrtjeti u 30 FPS-a, a na novim u 60 sličica po sekundi.

I za kraj, čini se kako Kojima odustaje i od tradicionalno dugih igranih animacija. S obzirom na otvorenost igre, takve bi animacije bile svojevrsna smetnja za igrača, uvjeren je Kojima. Slažete li se s njim i kako gledate na uvođenje bullet time mehanike i automatskog obnavljanja zdravlja u igru?

Komentari (25)

  • RedEy3

    06.09.2013 - 12:54

    Čini se da sve više igara se vuku po istom principu – obnavljanja zdravlja i nekakvog slow-motion segmenta. Što se tiče slow-motiona nemam ništa protiv jer me osobno nekad živciralo kada sam se šuljao iza protivnika i igra bi krivo procjenila i snake bi uhvatio zrak a ne neprijatelja pa bi cijeli kamp bio alarmiran, ili bi pak došao preblizu pa bi me isti primjetio, ovako se barem isto može ispraviti brzom reakcijom. Dok bi kod obnavljanja zdravlja ipak stavio neko ograničenje, recimo da se na easy i normal zdravlje poslije borbe obnovi samo do nekog dijela, a ostalo liječe rationi, a na hardu i težim postavkama da se samo može obnoviti sa rationima. To bi bio nekakav kompromis.

    • Armox

      @RedEy3, 06.09.2013 - 13:05

      Dobar prijedlog. Iako bi ja na European Extreme ugasio doslovno svu pomoć 😛
      Vidi se da se Kojima-san trudi privući čim širu publiku, ali po mom mišljenju to je trebao nakon prvog MGSa. Ako se šira publika sad prebaci na MGS5 ostat će izbezumljeni,zbunjeni. Svi su nastavci povezani i ako se želi shvatit priča MORA se odgirat doslovno svaki dio (osim naravno Metal Gear i Metal Gear 2 😛 ) Svi koji su odigrali sve igre od MGS1 do MGS4 i PW znaju koliko je priča sveobuhvatna i u nekim trenutcima komplicirana, svaki dio do sada je bila priprema za kulminaciju u MGS4 (iako znamo da je Kojima dosta toga pripremao "on the fly") Ja osobno nakon što sam odigrao sve nastavke i završio MGS4..ostao sam bez riječi. Bez ikakve sumnje najbolja priča u video igri.

    • Zael

      @RedEy3, 06.09.2013 - 16:10

      ne vidim zašto bi mg1 i mg2 bili manje važni u pogledu priče. ok, ne morate ih igrat ako niste retro fanovi (a i sve mi se čini kako su remakeovi neizbježni, dapače sve vodi u tom smjeru) ali svakako pročitajte, istražite na wikii itd. meni je četvorka najgori solid, Kojima po ko zna koji put kreira iste neprijatelje, beauty and the beast jedinicu. svi su neki ptsp-ovci, bizarni likovi ali koji bi trebali biti realni! svi su likovi na kraju nekako povezani i to malo ide na živce makar je dosta ljudi to vidjelo kao super stvar jer igra na kraju poveže sve konce, doživiš Kojima-katarzu u zadnjoj borbi i ide ending credits. peace walker je fantastičan al jedinica i trica solid su vrh zbog atmosfere (nijedna igra nije po tom pitanju blizu došla jedinici, shadow mosesu) šta se tiče ove nove igre, što više čitam, manje se veselim. kužim tu erotsku notu al glavni snajper u igri liči na pamelu anderson u barb wireu. katastrofa. što je falilo sniper wolfu? kojima se uhvatio figurica i cosplaya… … … plesnija sam se kad sam vidija onaj tweet… koji k čovječe??

    • Armox

      @RedEy3, 06.09.2013 - 16:23

      Hahaha slažem se što se tiče te snajperistice. Kad sam spomenuo MG1 i MG2, nisam mislio da nisu važni za priču nego su jednostavno…jednostavne 😛 Prešao sam obe na MGS3 Subsistence i teško je povuć poveznicu sa ostalim MGS nastavcima ipak treba malo mašte da se sve poveže 🙂
      Što se tiče četvorke, meni je osobno bila odlična (bilo je malo melodramatike oko Meryl i vjenčanja, ajde probavio sam to -.-, ali kraj sa Big Bossom, mi je bio odličan. Nezaboravan kraj jedne ere.), ali definitivno su B&B corps bossevi (i sama priča oko njih) bili najslabija točka igre.
      Meni se osobno ne sviđa smjer kojim ide sami serijal. Na početku nisam mogao dočekat da igra izađe,ali sad..neznam. Nekako mi se čini da postaje pre…zapadnjačka? (iako sam 100% za open world) I otkud ova druga Big Bossova koma? Nigdje se ne spominje u ranijim nastavcima. Uglavnom iako ima mana (koja priča ili igra nema?) po meni je i dalje jedan od najboljih serijala i najboljih priča u igrama, pa čak i filmova. (ajd' ti snimi film o MGSu 😛 kako prikazat serijal ljudima koji prvi put čuju za to? I otkud započet film? :O )

    • Zael

      @RedEy3, 06.09.2013 - 16:59

      igra totalno postaje zapadnjačka, Kojima se amerima kroz priču "ulizuje" odavno a sad je i gameplay otišao u k*, tamo gdje ga zapad voli. a već sam ti rekao da me ne uzbuđuje previše ova petica…. u beauty and the beast je uloženo premalo truda (iako ni ne vidim neki veći potencijal), doslovno nekoga bi ubio a onda bi se javio Drebin i u par crta ispričao pozadinu toga lika. ne samo da je svaka priča već 20 puta prepričani klišej nego je sve to jedna jako jeftina tehnika karakterizacije likova. jebeš ekspoziciju. daj me uključi!! i onda kad on priča četvrtu priču na isti način to izgleda preloše. ja metal gear solid 4 držim ko jednu od najprecjenjenijih igara ove generacije, uz GTA4… a veliki sam fan serijala, uz Megamana (avatar) ovo mi je serijal s kojim sam se najviše vezao.

    • Armox

      @RedEy3, 06.09.2013 - 17:26

      Meni se čini da se Kojima istrošio i jednostavno ni sam nezna kojim smjerom da ide serijal. (Samo kad se sjetim koliko je puta govorio da mu je "ovo zadnji MGS" -.-) Vidio si po onom smećastom spin-offu Revengence kojim smjerom ide cijeli serijal. Znam da Kojima nije bio dosta upleten u igru..ali ozbiljno? Je Revengence bio uopće potreban? Mogli su taj budžet uložit u remake MG1/MG2 ili čak MGS 1. Kojima je jedan od većih "umova" u gaming industriji, ali brate mili malo se prekasno sjetio eksperimentiranja oko serijala. Recimo voice acting. Znači u MGS3,Portable Ops i Peace Walkeru, David Hayter je bio zaslužan za glas Big Bossa i sad odjednom u petici se sve mijenja. Bila je pogreška uopće stavljati Haytera u ulogu Big Bossa pošto su on i Solid Snake potpuno drugačije osobe (iako na neku foru ih ljudi često miješaju? ) Vidjet ćemo. Žao mi je serijala, ali još više će mi bit žao tih 60-70 dolara koje ću iskeširat za MGS5 ako, bar po našim standardima bude najlošiji do sad. Iako je malo nezahvalno kritizirati igru koja još nije ni blizu izlaska, imam svoje sumnje. Eto samo se nadam da ovaj stari serijal ne postane čisti shooter sa Hollywood style eksplozijama i prenaglašenom akcijom. Naravno tu je i priča (malo me je strah da neće bit toliko povezana sa ostalim nastavcima upravo zbog tog inzistiranja za "širom publikom")

    • Zael

      @RedEy3, 06.09.2013 - 19:15

      slažem se, naked je u startu trebao biti netko drugi, ne znam što je kojima tada mislio izvesti jednom kad se solid i naked nađu oči u oči. hayter vs hayter? tek mu sad palo na pamet povuć crtu između osobnosti dvaju likova? i ovaj plač zbog odlaska haytera je po mom mišljenju preuveličan. revegeance je totalno bezvezna igra a za peticu nam ostaje čekati….

    • Zael

      @RedEy3, 06.09.2013 - 19:20

      richard doyle je odradio dobar posao sa big bossom u četvorci ali očito je kojima htio ić malo žešće sa sutherlandom…. al ako ovo zbilja sve vodi mg1 i mg2 remakeovima onda bi se hayter trebao sigurno vratiti kao solid… tako da, ono, fanovi, calm your tits 😛

    • RedEy3

      @RedEy3, 07.09.2013 - 09:50

      Ja mislim da jedino što fanovi moraju odigrati kako nebi bili potpuno izgubljeni su Peace Walker i MGS 3. Ovo drugo je manje vise nepotrebno OSIM ako zele znati cijelu pozadinu, sto ce se dogoditi poslije itd. Ja sam odigrao sve djelove vise puta i MGS 1 mi je i dalje najbolji. Jedino mi je zao sto nisam imao priliku odigrati remake na GameCube-u, doduse nesto se prica da ce biti remake na ps4. To bi bio remake desetljeća.

    • Armox

      @RedEy3, 07.09.2013 - 10:15

      MGS 3, Portable Ops i Peace Walker je isključivo Big Bossova priča, ali isto je i MGS 4. Ja ovaj serijal gledam na drugačiji način. Gledam ga kao jednu cjelinu, jer svaki nastavak je povezan sa onim prijašnjim i jednostavno se mora odigrati sve da se shvati tko se za što bori, da upozna sve upletene likove, njihov karakter,postupke i sl. Radnja MGS 5 se odvija odmah nakon Peace Walkera (Ground Zeroes) i početkom osamdesetih (The Phantom Pain) u kojima ćemo 100% vidjeti barem jednog sina/klona Big Bossa. Les Enfant Terribles projekt je bio uspješan 1972. godine, tako da sam uvjeren da će barem Liquid bit prisutan (onaj mulac na E3 traileru, svi govore da je to zapravo mali Liquid).
      Što se tiče remakea, radije bi htio odigrat remake MG1 i MG2,u kojem bi mogli proširiti priču,prikazati nam sve što se dogodilo između Solida i Big Bossa,priču Gray Foxa (a zamisli tek borbu Solida i Gray Foxa u minskom polju slično kao i zadnja borba u MGS 4 😀 ). Vidjet ćemo,ali iskreno se nadam da će se Kojima držati već uspješne formule i da se neće cijeli serijal pretvorit u Hollywood akcijski film… -.-"

    • Armox

      @RedEy3, 07.09.2013 - 10:22

      Slažem se u potpunosti. Iako smo mogli čut 0.00001% Sutherlandov glas u traileru, "Kaz, It's me,I'm here to get you out". Čini mi se da je odradio odličan posao. Nekako mu glas paše karakteru i liku Big Bossa. Neznam kako to objasnit 😛 Meni nimalo ne nedostaje Hayter, odradio je odličan posao, ali vrijeme je da Big Boss dobije svoju vlastitu ajmo reć "osobnost", a ne da bude copy/paste Solid Snakea. Dosta njih koji nisu odigrali sve nastavke miješaju Big Bossa i Solida, pa čak i neki recenzenti -.-" Žalosno,al ajde..Kojima je kriv za to :O

    • Armox

      @RedEy3, 07.09.2013 - 10:22

      Sutherlandovog glasa* o.O

    • Zael

      @RedEy3, 07.09.2013 - 14:54

      uh, znam za par slučajeva gdje se solidus miješao sa big bossom D: tako da, ništa novo. universe zahtjeva dosta sati igranja i istraživanja da bi ga se u potpunosti shvatilo.

    • Armox

      @RedEy3, 08.09.2013 - 20:16

      Solidus sa Big Bossom? Dafuq? Ne sjećam se toga. Si siguran da nisi nešto krivo pročitao? 😛 Valjda ne misliš da Liquid ima recesivne gene? 😛 (ipak je to najčešća greška :O ) U svakom slučaju ja sam za MG 1 i MG 2 port 😀 I to uz ovaj novi FOX engine bi izgledalo bolesno (recimo da još vrate i camouflage sustav iz MGS 3 za Zanzibar land :O )

  • trulex

    06.09.2013 - 13:51

    falite ce dugačke cut scene.

  • Jkuzma111

    06.09.2013 - 19:05

    Nedavno sam odigrao četvorku pa jedva čekam

  • apach

    07.09.2013 - 09:59

    Jedina i prava greska je ta sto ce izaci za sve platforme, MGS je exkluziva od pamtivjeka i kao takav je trebao i ostati, pc, xbox i ostale platforme ce je u grob strpati.

    • Armox

      @apach, 07.09.2013 - 10:23

      MGS nikad nije bila eksluziva?

    • Sonny

      @apach, 07.09.2013 - 16:49

      Zapravo MGS4 je ekskluziva, izašao je samo za ps3, a ostale su kao neke kvazi-polu ekskluzive, jer su od prvog mgs-a (ne računam prva dva iz osamdeset i neke), pa na dalje, isključivo i prvo radili za sonyjeve konzole, a tek kasnije za pc ili nintendo (remake). Nisam išao provjeravati ali mislim da je tako nekako.

    • WaT30

      @apach, 08.09.2013 - 17:04

      A ono, kao velika je razlika izmedu xbox 360 i ps3… I ne izlazi za pc (nazalost).

    • Armox

      @apach, 08.09.2013 - 20:11

      A samo MGS 4 je PS eksluziva (ostale su timed eksluzive,iako su MGS 2 i 3bile najprodavanije za PS2), svi ostali naslovi su multiplatform, uostalom ako netko ima 360, kupit će HD Collection i odigrat MGS2,MGS3 (uključujući original MG iz 80ih i nastavak) i MGS Peace Walker. Tako da nikako nisu zakinuti.
      @WaT30, pa zapravo i je velika razlika. A nedostatak MGS 5 na PCu se neće ni osjetit. MGS je oduvijek bio isključivo konzolaška igra (uz porast popularnosti portane su za PC) i ono još važnije za publishere, prodaja je bila jako dobra (samo MGS2 za PS2 je prodan u preko 7 milijuna primjeraka). PC community neće vidjet MGS 5 i to je to. Tko želi igrat MGS kupit će konzolu, HD collection i MGS 4 ako je stvarno zainteresiran za serijal. Ako nije, nema smisla uopće pljuvati po Konamiju ili Kojima productions. Stvar ekonomije, Konami i Kojima productions sigurno neće utrošiti još par milijuna dolara za port koji će možda imat 500 000 prodanih primjeraka,nekolicinu MGS fanova koji su igrali MGS na PCu davne 2000. (kao što če bit slučaj Revengancea ako ikada izađe za PC).

    • SNAKE990

      @apach, 09.09.2013 - 12:13

      Gledao sam cijeli razgovor vaš, slažem se ,ali trebamo vidjeti što će biti uopće sa MGS5 kada izađe, meni je MGS također ''religija'' ,,njime sam zapravo zavolio gaming , i malo sam skeptičan po pitanju smjera u kojem ide , malo je otišlo ka west ali treba sve vidjeti, npr. za MGS4 sam također imao neke sumnje a na kraju je ispalo da mi je druga najbolja igra ove generacije konzola ,a što se tiče ovoga za one koji nisu sve odigrali a htjeli bi , evo sada komotno mogu uzeti ovaj Legacy Collection gdje su svi mogući MGS ovi (barem bitni)…

    • buby8992

      @apach, 09.09.2013 - 19:15

      Nikada nemoj sumnjati u Kojimu. Pogledaj samo što je čovjek uspio napraviti sa PS3 hardverom, igra će sigurno biti odlična i zadržati Kojima kvalitetu. Uz Naughty Dog Kojima Productions je najbolji gamerski studio na planeti.

    • buby8992

      @apach, 09.09.2013 - 19:16

      Mislio sam reći razvojni studio ne gamerski.

    • Armox

      @apach, 09.09.2013 - 19:45

      Ja imam svoje sumnje i dalje,odigrao sam svaku igru u serijalu (čak i one Metal Gear Ac!d spin offe) i nikad nisam bio toliko, ajmo reć "zabrinut" za sami smjer serijala. Kojima nam je u MGS 4 je odlično prikazao kraj jedne velike ere,kraj je bio epski i jako dirljiv (pogotvo za ljude koji su se na neki način povezali sa svim likovima) ali jednostavno se vidjelo u samom dizajnu gameplaya da Kojima nije znao kojim smjerom da ide serijal. Bio je hibrid klasičnog MGSa sa "mainstream" gameplay elementima iz zapadnjačkih igara. Meni osobno nisu smetale te navodno "duge" cut scene. Ja sam uživao u svakoj cut sceni i više sam igrao da pogledam sljedeću scenu nego sam igrao gameplaya radi. Po ovome što sam vidio u MGS 5 ne mogu reći da sam razočaran (napokon je open world, potez oko Keifera Sutherlanda je dobar), ali zabrinjavajuća je Kojimina izjava da se želi približiti široj publici. Po meni to nije baš logično. Jednu ovako kompliciranu priču nemoguće je predstaviti novim igračima,a sumnjam da će svaki novi igrač imati strpljenja odigrati sve igre kronološki od MGS3 do MGS4. Ako se želi približiti široj publici, to bi po meni značilo smanjenje poveznica sa ostalim nastavcima što bi bilo više nego razočaravajuće. Nadam se da neće postat stealth verzija MG Revengencea -.-

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?