HCL.HR

Star Wars : The Old Republic [PC]

Ante Malenica 05.01.2011.   •   21 komentara


Star Wars the Old Republic ove godine trebao bi sletiti na naša PC računala kao bitna prekretnica u žanru MMORPG igara, ali i kao najbolja Star Wars igra ikada.

Spiritualni nastavak serijala Knights of the Old Republic je nakon dugog iščekavanja službeno najavljen pred kraj 2008. godine. Riječ je o MMORPG-u koji ima sve uvjete da postane bitna prekretnica žanra te ujedno i najbolja Star Wars igra ikada napravljena. Ovo je stvarno ogroman projekt u koji se ulaže nevjerojatno mnogo resursa, a sve je pod palicom iskusnih velemajstora iz Biowarea i pod okriljem velikana iz LucasArtsa i EA. Zvuči kao siguran recept za uspjeh, zar ne?

OBAVIJEST: Za rasprave o Star Wars: The Old Republic, pridružite nam se na forumu gdje smo otvorili poseban podforum za SWTOR.

FORUM: SWTOR podforum

Star Wars. Ne znam postoji li na ovom planetu geek koji nije fan ove SF sapunice (op. ur. evo me) koja je stvorena iz ničega i za koju se u početku nije ni sanjalo da će steći takvu popularnost koju uživa danas. Izbačeno je do sada šest filmova te već brdo i brdo igara koje su uveseljavale sav geekovski puk te sve ostale željne mahanja svjetlosnom sabljom ili uništavanja protivničkog panzera sa laserom. Budući da je riječ o dosta plodnom tlu, izašlo je jedno 30-ak različitih naslova na tu tematiku. Jedan od njih je bio, punim nazivom, Star Wars Knights of the Old Republic. Ta nas je igra smjestila pet tisuća godina prije gospona Vadera i uspona Carstva i ponudila nam priču koja nas je držala za stolice do zadnje sekunde igre. Bio je to prvi i pravi punokrvni Star Wars RPG koji je oduševio sve poklonike SF-a i ostavio malo koga ravnodušnim.

Shodno tome, KOTOR je pokupio mnoge nagrade gaming industrije te je naravno par godina kasnije uslijedio nastavak. Doduše, nastavak nije radio originalni tvorac serijala, Bioware, nego je posao preuzeo novi studio Obsidian. Igra je ostala jako kvalitetna, ali ipak nije bila na razini „jedinice“ zbog određenih propusta novog developera. Svejedno, na kraju je igraći puk bio zadovoljan te su svi nestrpljivo čekali novi nastavak, odnosno KOTOR 3. O njemu su stalno kružile nekakve glasine po internetu i svi su se nadali skoroj službenoj najavi LucasArsta. Naime, nova igra je i bila na kraju najavljena, ali ne onako kako su se mnogi nadali…

Kao što sada već svi znate, umjesto nove singleplayer RPG igre, najavljen je drugi Star Wars MMORPG (prvi je bio Star Wars Galaxies) punog naziva Star Wars The Old Republic. To je mnogim KOTOR ovisnicima (a i ja sam među njima) bio pravi hladan tuš. Svi su očekivali singleplayer RPG u kojem će se završiti neka okvirna priča predstavljena u prva dva nastavka i poboljšati koncept gameplaya viđen u prve dvije KOTOR igre. Bioware je još dodao soli na ranu rekavši da će u ovom MMORPG-u biti radnje (sati igranja) za još jedno 10-ak KOTOR-a, što je stvarno puno. Ljudi iz Biowarea su obećali i neke korjenite promijene u načinu igranja žanra, nešto što bi trebalo označiti pravu prekretnica u razvoju MMO igara.


Ako ste ikada igrali ijednu MMO igru, koncept je do sada bio isključivo obavljanje stotine i stotine zadataka kako bi se došlo do maskimalnog stupnja razvoja, našla čim bolja oprema (ona se skupljala tijekom famoznih „grindanja“) te otkrile razne skrivene lokacije i tome slično. Okosnica je to gotovo svih MMORPG igara, uz određene inovacije u pojedinim naslovima, koje se na kraju krajeva ipak svode na isti cilj. Bioware u cijelu stvar uvodi novi element – priču. Daleko od toga da priča kao element u prijašnjim igrama ovoga tipa nije postojala, no ono što BioWare pokušava naglasiti je da će priča u TOR-u (službena skraćenica za The Old Republic) biti daleko razvijenija i bitnija kao element igre. Kako će to točno izgledati vidjet ćete naravno kada nam TOR konačno i stigne u ruke, ali za sada ću vam samo obznaniti da će sve odluke koje donesete, bile one dobre ili loše, imati svoje posljedice na tijek igre te više neće biti slučaj da ste kao do sada bili „samo jedan igrač u masi“. Zvuči vrlo ambiciozno, zar ne?

Svi likovi s kojima ćete komunicirati biti će u potpunosti glasovno sikronizirani…

Osim priče kao novog elementa u žanru, tijekom obavljanja zadataka ćete osim pravih „živih“ igrača moći i voditi NPC-eve koji se neće naći tu tek tako. Oni će imati svoju osobnost, stav prema vašim dobrim i lošim odlukama, moći će razviti simpatiju ili mržnju prema vama i još mnogo toga. Da bi to sve bilo što realnije i kvalitetnije obavljeno, Bioware u ovaj MMORPG uvodi još jedan element – glasovnu sikronizaciju. Svi, ali baš svi likovi s kojima ćete komunicirati biti će u potpunosti glasovno sikronizirani te će u ovu igru biti preneseni načini razgovora viđeni u Biowareovim prijašnjim naslovima (KOTOR, Jade Empire, Mass Effect, Dragon Age) što u prijevodu znači da ćemo dosta zadataka moći rješavati samo razgovorom, posebice ako ćete imati recimo razvijeni speech skill. Već ove dvije novine čitavoj igri, ali i žanru daju jednu novu dimenziju, a ima još toga.

Kao i u drugim MMO naslovima i ovdje imamo dvije zaraćene strane. Riječ je naravno o Carstvu i Republici. Onaj tko je igrao prijašnje naslove (KOTOR igre naravno) znati će otprlike radnju, a ja ću vam ovdje reći samo ukratko kako je stvorena podloga za te frakcije. Dakle, oslabljenu Republiku koja je izmučena prijašnjim ratovima s Mandalorijskim carstvom (frakcija iz KOTOR serijala) te Sith generalima, Revanom i Malakom, ponovo napada vojska Sithova koja se iznenadno pojavljuje iz nepoznatih svemirskih prostranstva. Šire se Galaksijom velikom brzinom i Republika je prisiljena regrupirati svoje snage. Zadnji planet koje Carstvo osvaja je sam centar Galaksije, Coruscant, a Jedii su prisiljeni pobjeći na svoj izvorni planet, Tython. Sklapa se privremeni mir i tako Galaksija ostaje podijeljena na dvije strane.


Podloga je dakle savršena za stvaranje sukoba tisuće igrača. Sama Galaksija u igri će sadržavati oko 20-ak planeta, a to će se s vremenom naravno povećavati kako će dolaziti ekspanzije i razni drugi dodaci koje možemo očekivati. Kao što rekoh, TOR će sadržavati dvije frakcije, a svaka frakcija će imati po četiri klase, što nas dovodi do brojke od osam ukupnih klasa. Te klase su redom: Jedi Knight, Jedi Consular, Trooper i Smuggler na strani Republike te Sith Warrior, Sith Inquisitor, Bounty Hunter i Imperial Agent na strani Carstva. Neću vam sada previše opisivati klase jer bi to znatno proširilo ionako vrlo opširan tekst, a uostalom sve imate dostupno na službenom webu.

LINK: Službeni detalji o klasama SWTOR-a

Bilo bi još dobro spomenuti za sve igrače WoW-a da su klasama na „Star Wars način“ pokriveni svi tipovi gameplaya i svaka klasa nudi unikatan način igranja, svoje posebne zadatke, radnju itd. Klase će se najvjerojatnije držati klasičnog tipa MMO klasa (tank, dps, healer). Jedina mala bojazan je da će svi hrliti igrati s „force klasama“, ali Bioware zasigurno pazi da klase budu balansirane i sve jednako zanimljive. Svaka klasa ima i svoj „homeworld“, odnosno matični planet te kada počnete igrati igru, startati ćete upravo s njega. Osim toga, cijelo vrijeme će centar vaših operacija biti svemirski brod s kojim ćete raspolagati.

Ako ste igrali prijašnje KOTOR-e, sigurno se sjećate poznatog Ebon Hawka, broda koji je služio kao utočište u oba nastavka serijala. U TOR-u ćemo imati vlastiti svemirski brod, a on će negdje morati biti i stacioniran. Slijetati ćemo ga naravno na neke od planeta Star Wars svijeta, a koliko smo do sada vidjeli na službenim materjalima, planeti će biti poprilično velike mape sa puno interijera, eksterijera i velebnih grobnica (Korriban, zar ne?). Developeri puno truda ulažu u dizajn istih, a ukoliko ste igrali Mass Effect i prvi KOTOR, poznavajući Bioware već sada možete biti sigurni da scena koje oduzimaju dah neće nedostajati.


Na tim planetima sigurno će biti mnogo dinamične borbe, pa samo da istaknem još neke detalje oko napretka vašeg lika. Naime, sam gameplay će imati još jednu veću novinu. Iako su dvije suprostavljene strane, glede samog obavljanja zadataka nećete biti nikako ograničavani, bez obzira za koju stranu igrate. Recimo imate zadatak sa dosta delikatnom stvari – vašu bazu napadaju snage Republike i vi ste primorani obraniti je kako god znate. E sad, vi možete biti baš „pravi Sith“ i uništavati sve koji vam se nađu na putu ili biti “blaži Sith”. Pitate se o čemu se radi?

Moći ćemo prelaziti zadatke za dark stranu na light način…

Dakle, idete prema neprijateljskom generalu i naiđete na vlastite trupe koje su pod jakom paljbom. U toj situaciji možete biti heroj i spasiti ih od pogibije ili jednostavno biti pravi Sith te ih tresnuti s lightsaberom jer su slabi. Ili recimo da je vaš pomoćnik napravio kobnu grešku i vi ste imali problema radi toga. Možete onda u stilu Vadera sa force „gripom“ tresnuti ga u zid ili mu jednostavno oprostiti. Ono što ovdje želim reći je da ćete moći prelaziti zadatke za „dark stranu“ na „light način“ ako vi tako želite i obrnuto. Oni koji su igrali KOTOR serijal će znati na što ovdje točno apeliram. Developer na ovaj način želi dati igraču apsolutnu slobodu kako ne bi bilo da ako igrate za „one zle“, morate biti baš skroz zli.

Budući da je riječ o MMORPG naslovu, Bioware je nastojao omogućiti s tehničke strane da igra bude igriva čim većem broju ljudi. U prijevodu – išlo se na unikatan grafički izgled koji nije pretjerano računalno zahtjevan, a opet lijepo izgleda. Igra će biti bazirana na takozvanoj HeroEngine platformi. Riječ je o 3D engineu od strane Simutronics Corporation tvrtke, isključivo dizajniran za MMO igre. Engine je dobitnik nekoliko svjetski priznatih nagrada za online kreativnost. Isprva su ljudi bili malo razočarani, ali kako materijali dolaze u javnost igra izgleda sve primamljivije.


Da, da, znam da bi svi najrađe vidjeli Mass Effect 2 grafiku koja nekako i priliči Star Wars filmovima, ali se do sada jasno pokazalo da su grafički zahtjevni multiplayer naslovi u konačnici podbacivali (čitaj Age of Conan) jer se u ovom žanru gleda da igru igra čim veća masa ljudi. Pošto je ovdje riječ o PC-ekskluzivi, vrlo lako je moguće da će kompletna igra biti prilagođena novom DX 11 sustavu i novim Windowsima (to se pak kosi s tezom o velikoj masi ljudi, ali za kada je igra planirana, mnogi će prijeći već na Windows 7). Kako god da bilo, sve su to još samo nagađanja, a kada dođe prva beta, biti ćemo puno pametniji.

Tehnička strana igre uključuje i zvučnu pozadinu koja je u Star Wars igrama uvijek bila uzor drugima. The Old Republic će sigurno nastaviti u tom svijetlu jer sve Biowareove igre su po tom pitanju do sada bile maestralno odrađene. I da, ako nemate, počnite štediti za veliki disk. Uzmite u obzir da će igra sadržavati jedno dvadesetak ogromnih mapa kojima ćemo se kretati, kao i potpunu glasovnu sikronizaciju likova. Sam naslov ne bi smio biti prezahtjevan pa pretpostavljam da će igra raditi normalno na prosječnom mainstream računalu današnjice. U pripremi je skori početak „zatvorene bete“ pa ako ste željni ući među testere, slobodno se prijavite na službenom webu.

LINK: Prijava za testere SWTOR-a

Prema svim dostupnim materjalim do sada, riječ je o jednom čak i previše ambicioznom projektu. Obećavaju nam se brda i doline pa još toliko, a određena doza skepse svakako postoji. Posebice je to slučaj kako se polako bliži početak bete jer ste vjerojatno svi upoznati s nedavnom hajkom gdje je bivši zaposlenik na svojem blogu do bola popljuvao igru. Iako je riječ o Biowareu, jednom od najiskusnijih developera kada su RPG igre u pitanju, mora se uzeti u obzir činjenica da im je ovo prvi pravi MMO naslov i da na tom polju nemaju velikog iskustva. Kako god da bilo, nadolazeća beta će jasno pokazati jesu li na pravom putu.


I stvarno, ako će taj put biti u skladu s Yodinim učenjima, zamislite si samo ovo – ogromna Star Wars galaksija pred vama, hrpa planeta za istražiti kao i svemirska prostranstva. Dodajte tome razne političke spletke, epske bitke (trebalo bi ih biti) te trenuci herojstva i izdaje, paaa – mislim da će geekovi doći na svoje. Na igri radi jedan od najboljih developera današnjice, uz financijsku potporu diva EA-a koji već do sada utukao u ovaj naslov preko 300 milijuna dolara (op. ur. nije typo).

Treba jasno dati do znanja da Bioware puno riskira s ovom igrom. Kao što vidite, puno se resursa uložilo do sada te se trenutno lome koplja oko pretplatničkog modela (onaj standarni u obliku mjesečne preplate ili mikrotransakcije). E sad, ako ova igra konačno ne skine WoW sa trona, neće bome ni jedna druga. Oprostite mi, ali morao sam spomenuti tu već pomalo otrcanu frazu na koju su se već mnogi pozivali. Nadam se da ću ovaj puta baš ja biti u pravu. Stoga dragi gameri i svi ostali zainteresirani, proučite dostupne materijale, ulaštite svoje panzere i blastere i May the force be with you.

Pa da vidimo što vi mislite – Hoće li TOR svrgnuti WOW sa trona? Hoće li uistinu označiti bitnu prekretnicu u svijetu MMORPG igara? Ostavite nam vaše komentare u boxu ispod, a box za vaše ocjene iskoristite kako bi predvidjeli ocjenu igre kada ona izađe.

Komentari (21)

  • maliZeleni

    05.01.2011 - 20:00

    svrših na tekst, očekujem betu…..a da li će skiniti wow s trona, bumo vidli

  • ivica_os91

    05.01.2011 - 20:13

    WoW pada sigurno..

  • sajo

    05.01.2011 - 20:17

    impresioniran sam

  • greywardens666

    05.01.2011 - 20:50

    jedva čekam 😀

  • domy32

    05.01.2011 - 21:41

    ”wow pada sigurno” Ne znam baš.

  • thomek994

    05.01.2011 - 22:44

    ova igra je ili najbolji MMO ikad ili totalno razocaranje trecega nema

  • Apocalypse4987

    05.01.2011 - 22:48

    malo sam skeptičan o tome kako uvest dobru priću u MMO? a i grafika nije bog zna šta. stvarno ne znam zašto su odustali od single playera.

  • gta 5

    06.01.2011 - 09:35

    ova igra nebude presla wow, nema sanse

  • Vujkan

    06.01.2011 - 10:42

    nece srusiti wow sigurno ali ce TERA srusiti! 🙂 to je 100% sigurno!

  • krizo96

    06.01.2011 - 11:53

    Stalno svi govore da će wow umrijet zbog raznih drugih mmo-a i još uvijek nije… nit neće…

  • gta 5

    06.01.2011 - 11:54

    wow ce umrijet kad izađe titan

  • eazy-e

    06.01.2011 - 12:01

    Izgleda COOL. Wow stvarno mi je dosadio

  • Sheby

    06.01.2011 - 14:19

    WoW igraj ljudi koji druge igre nikad u životu nisu zaigrali i to je dobar postotak wow igraca i samo oni i takvi nemaju ni jedan razlog zaigrati ovakovo nešto, i još dobar postotak voli fantasy a prezire SF sumnjam da ce wow pasti s trona.

  • Apocalypse4987

    06.01.2011 - 15:05

    da, večina wow igraća šta sam upozna ne zna ni otvorit control panel u windowsima, samo se znaju ulogirat na wow i to je to. teška zadrtost

  • Halo2

    06.01.2011 - 16:08

    NEMOGU DOCEKAT *_*

  • Lazy

    06.01.2011 - 17:27

    Odlićan text…
    Nahaypalo me do drške mog lajtsejbera 🙂
    Do sad sam isključivo igrao single player, i ovo će bit prva MMO na koju ću pristati, ako Biowareovci uspiju u naumu!
    Što se tiče WOW-a objektivno, mislim da niti jedna igra nikad više neće polučit tol’ki uspjeh koliki ima WOW!
    Ne igram WOW da se razumijemo, al kad vidim frendove koji igraju godinama, s onim staklenim pogledom u očima kad spomeneš WOW…brrr, ma nea šanse da će to iti jena igra više postići.

  • UltimateXioni

    06.01.2011 - 20:16

    *-* Ovo je fenomenalno i koliko god WoW bio dobar, priča Star Wars-a je bolja, razrađenija i svima puno bliža. Tako da ja mislim da ova igra uništava WoW 🙂

  • Prince-Artas

    06.01.2011 - 21:31

    Za sve razočarane KOTOR veterane kao što sam ja preporučam da na youtubu pogledaju 11 “the old republic timeline” videa u kojima je objašnjena priča KOTOR univerzuma, evo da vam zagolicam maštu objašnjeno je kako su Revan i Malak prešli na tamnu stranu. 11 videa X 5min, solidan materijal 🙂

  • Vujkan

    07.01.2011 - 08:14

    wow je za klince djecu od 10 godina pa do 18 negdje a,ima i starijih da igraju samo znam da igra nece propast,ali sa trona ce ju skinut definitivno!!!TERA online ce da rusi siguran sam u to!!!tera ima takvu populatiju da dosad ni jedan MMO ovo nije imao!!igra ce biti prejaka!!pogotovo graficka i predobar gameplay!!

  • EagleTiTi

    08.01.2011 - 11:30

    Skinula ova igra ili ne WoW Blizzard že za koju godinu skinit ili SW:TOR ili WoW sa svojim novim MMO naslovom TITAN tako da je manje više nebitno opet će Blizzard držat tron

  • daky_7bm

    29.11.2011 - 10:56

    skinit ce WoW sa trona sigurno….igram trenutno kao tester i dosta je dobra prica na početku.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?