Saints Row: The Third

Prvi naslov ovog serijala iznenadio je igrače pomalo neozbiljnim pristupom sandbox žanru. Nije to osobito “ozbiljan” žanr, ali Saints Row je bio posebno neozbiljan, toliko da se po toj kvaliteti isticao. Nastavak koji je uslijedio povisio je granice ludosti te je svojim usporednim izlaskom s konkurentom GTA 4 ciljao podijeliti publiku na one igrače koje više zanima priča igre i one kojima je bitna samo čista, luda zabava u sandbox okruženju. Ipak, GTA je GTA – svi su kupili “avanture Nike Belića”, dok za Saints Row 2 ne možemo reći istu stvar. Iako je igra, realno, bila natprosječno dobra i zapravo vrlo zabavna.

Razvojni tim Volition nam je za treći nastavak obećao još više zabave, ludih mogućnosti i bezglavog napucavanja, a sada bez sjene velikog žanrovskog konkurenta i uz još bogatiju marketinšku kampanju – ovaj put mnogo više ljudi bi trebalo primijetiti njihovu igru. Mi smo ju svakako primijetili, a u nastavku donosimo utiske o onome što smo primijetili unutar nje.

Saints Row nikada nije bio naslov koji je sakupljao pohvale na račun svoje detaljne i imerzivne priče. Igranjem novog nastavka shvatit ćete da si momci i djevojke iz Volition studija to niti ovoga puta nisu zacrtali kao ultimativni cilj. Vaša banda “The Saints” je na kraju prijašnjeg nastavka franšize potukla sve rivale i osnovala svoje medijsko carstvo. Na tematiku “Svetaca” izlaze filmovi, izdaju se energetska pića, serije, reklame, odjeća i slično.

Nakon neuspješne pljačke banke u kojoj jedan od vaših maloumnih suradnika aktivira tihi alarm, policija vas uspijeva uhvatiti i privesti pravdi. Iz zatvora vas izvlači šef konkurentske bande “The Syndicate”. Nudi vam život u zamjenu za dvije trećine vašeg profita u gradu Stilwater. Vi to odlučno odbijate, a nema odlučnijeg načina za odbiti velikodušnu ponudu nego ubijanjem svog osoblja aviona u kojem su vas držali i prisilnim prizemljavanjem istog.

Po sigurnom slijetanju padobranom primjećujete da ste daleko izvan svog teritorija, točnije – u gradu imena Steelport. Vaš novi cilj je dakako proširiti svoje carstvo i na to novo područje. Iako je priča zapravo apsurdna, puna klišeja i u cjelini pomalo blesava, vrijedi ju pratiti jer se kasnije u njoj kriju i neki neočekivani i poprilično maštoviti preokreti, a upravo blesavim tekstom i neozbiljnošću adekvatno prati igrin često apsurdan gameplay. Apsurdan u najboljem smislu riječi.

Duša serijala krije se u luckastoj igrivosti, pa je sasvim u redu bilo zaključiti da će sam gameplay biti najdorađeniji dio i ovog nastavka. Od samog početka igra je nabijena akcijom. U prvih pola sata pokušati ćete opljačkati banku s enormnim, komičnim maskama na glavi, letjeti ćete na trezoru koji visi s helikoptera, napucavati ćete se u padu iz zrakoplova te prolijetati kroz druge zrakoplove u tom prilično dugačkom padu. Kao samo jedan od primjera proširenog destruktivnog arsenala upravljati ćete protutenkovskim raketama putem UAV radara, a sve to desiti će se samo u uvodu igre.

Kako igrate i napredujete otkrivate polako i kako oružja ima uistinu mnogo, a još je zabavnija stvar što se mogu nadograđivati na razne načine kako bi prouzročila što veći kaos. U jednakoj su mjeri izmjenjiva i vozila. Možete potpuno promijeniti izgled svakog vozila, pa i njihove performanse. Vožnja je očekivano arkadna i u velikoj većini slučaja zabavna. Doduše, ponekad se čini kao da nedostaje direktne kontrole nad vozilom – vozni model ne čini se uvijek dosljednim i podjednako preciznim. Zabavan dodatak je super-brzi i efikasni ulazak u automobile koje kradete atraktivnim skokom direktno kroz vjetrobran. Nešto što nam je redovito mamilo smješak na lice, baš poput skakanja s nebodera ili udaraca puškom u međunožje.

Tako ste u mogućnosti igrati kao potpuno gol, neumjesno debel gospodin ili dama (s cenzuriranim “vitalnim” dijelovima)…

Izgled protagonista i dalje je potpuno izmjenjiv i to ovaj put s najvećom hrpom opcija za prilagođavanje, od kojih neke graniče s ludošću. Tako ste u mogućnosti igrati kao potpuno gol, neumjesno debel gospodin ili dama (s cenzuriranim “vitalnim” dijelovima), kao i primjerice sa zelenim čudovištem koje ima obilježja oba spola i priča potpuno nerazumljivo, poput zombija. Treba svakako napomenuti aktivnosti u igri čiji je broj još veći. Uz sve već poznate aktivnosti iz prošlih nastavaka, poput popularne Insurance Fraud mini igre u kojoj vam je cilj zadobiti što teže ozlijede kako biste iznudili odštetu od osiguranja, igra ima još pregršt novih poput frenetičnog Trail Blazinga ili zabavnog Professor Genki’s S.E.R.C. čije čari ćemo vam pustiti da sami istražite.

Obavljanjem aktivnosti skupljate respect i novac. Respect vam služi kao društvena valuta. Sasvim logično – što više poštovanja skupite to vas određeni likovi više poštuju, a time se otvaraju i neke nove mogućnosti. Gameplay je ono što nosi ovu igru na svojim krilima. Potpuno zabavno, prilagodljivo i otvoreno iskustvo prožeto neprekidnom akcijom poput ovoga rijetko danas viđamo, a Saints Row: The Third je jedan od boljih takvih naslova.

kooperativno protiv prostitutki s divovskim, rozim, gumenim… dildoima.

Još ako se spojite online, igru možete zaigrati s prijateljima ili pak s potpuno nasumičnim ljudima. Ponuđeno vam je slobodno korištenje grada kao svoga igrališta u Freeplay modeu, ili pak možete zajedno zaigrati neke posebne aktivnosti. Nas je posebno zabavio Whored mode, čije samo ime odražava prirodu ove igre koja je savršeno nemoralna i neumjesna, ali samim time i ludo zabavna u isto vrijeme. Ovaj mod je kopija danas u svijetu gaminga popularnog Horde moda, samo na malo izopačeniji način… malo. Naime ističemo upravo taj mod jer nismo mislili da ćemo se ikada zateći sa svojim prijateljem u situaciji u kojoj se za opstanak borimo protiv prostitutki s divovskim, rozim, gumenim… dildoima.

Možda zvuči malo neukusno, ali multiplayer ovakve vrste je ludo zabavno iskustvo koje se jednostavno ne smije propustiti. Iako žalimo što nema više opcija i različitih modova igre koji bi igrača duže zadržali u online mečevima.

Nismo ni očekivali da će ova igra svojom prezentacijom, barem u tehničkom smislu, ravnopravno konkurirati nekim ostalim naslovima iz žanra. Izgleda da su naša očekivanja u skladu s predstavljenim gotovim proizvodom. Igra tako izgleda prosječno, ali barem uspješno prezentira svoj vizualni identitet. Svejedno, u prezentacijskom smislu muče ju pojedini problemi od kojih neki i nisu baš sitni. Često ćete vidjeti kako objekti jednostavno nestaju pred vama ili se pak pojavljuju iz ničega. Razne animacije su solidne, ali nisu brojne koliko bismo voljeli. Teksture su nerijetko niske razlučivosti, a čak nas ni sam dizajn grada nije baš osvojio. Kvartovima fali onih finih detalja i nedovoljno se razlikuju, a cijeli grad nema tu dušu i život kojim bi trebao odisati.

Igru izvlači nekoliko dobrih efekata katastrofe i manevara kamere pri završnim borbenim potezima koji redovito djeluju atraktivno. Soundtrack je dovoljno raznolik i opsežan te smatramo da će svatko pronaći ponešto za sebe u njemu. S druge strane, može se reći da zvukovima u igri fali značajnije varijacije, često se čini kao da se određeni zvukovi ponavljaju, ali na svu sreću ništa od toga ne odskače dovoljno da skreće posebnu pažnju na sebe kao neki veliki minus. Dijalozi nisu pretjerano dobro izvedeni, tekst je solidan jer prati igrinu luckastu i nadrealnu atmosferu, ali sinkronizacija animacija govora i stvarnog zvuka je jednostavno loša. Također, svi automobili zvuče slično, a dok oružja imaju svojih zvučnih pojedinosti, ipak ostavljaju dojam kao da nisu dovoljno kvalitetno snimljena i izvedena.

Saints Row: The Third nam donosi upravo ono što je obećao. Mnogo bezbrižne zabave. Ovo je prava igra za opuštanje. Priča ima svojih zanimljivih i neočekivanih preokreta, ali fokus će vam zasigurno biti na širenju svog carstva kroz razne lude i nadasve nasilne aktivnosti. Kada se i toga zasitite, vaš će vam prijatelj pomoći izvući još malo zabave iz ove igre u nekoj od multiplayer aktivnosti.

Iako ovdje nećete iskusiti nova tehnička dostignuća koja pomiču grafičke i zvučne standarde na konzolama, istina je da određene mane u grafici i zvuku ne ometaju srž igre – zabavan i lud sandbox gameplay s nekim svježim idejama i širokom paletom mogućnosti kojemu sitnije mane u izvođenju ne uspjevaju poništiti zabavu. Ako tražite nešto što će vam skrenuti misli s mnoštva jesenskih “ozbiljnih” gaming hitova, onda su novi Saintsi prava stvar za vas.

Jeste ih zaigrali? Koju ocjenu im dajete? Ne zaboravite nam ostaviti svoje komentare o igri i našoj recenziji.

Kroz prošla dva nastavka ova se franšiza učvrstila kao jedan od najzabavnijih primjera sandbox žanra, a ovaj put, Saints Row: The Third, donosi dosad neviđenu količinu zabavnog, često nemoralnog i nadasve nasilnog sadržaja u iskustvo.

84 Naša ocjena
  • luda zabava
  • uređivanje likova i vozila