HCL.HR

RETRO DOZA #268: Descent serijal – let kroz zatvoreni svemir

Gregor Stojev 22.04.2018.   •   3 komentara   •   Retro gaming


U današnjoj se Retro Dozi prisjećamo Descent serijala, svemirskih 3D pucačina u kojima smo od 1994. i na dalje letjeli kroz labirinte s potpunom slobodom kretanja.

Svemirske simulacije obično kategoriziramo po sasvim logičnom zaključku da letimo otvorenim svemirom, zar ne? Descent je na MS-DOS-u 1994. godine po tom pitanju bio malo drugačiji. Iako je otvorenih svemira tada već bilo u mnogim drugim naslovima, Descent se ipak odlučio na zatvorene labirinte nalik Doomu. Dobra je razlika ipak postojala jer smo u ovoj 3D pucačini letjeli u svim mogućim zamislivim smjerova. Ako vam pritom naravno nije pozlilo, pojmovi poput gore i dolje mogli su sasvim jednako biti lijevo i desno jer smo se također po volji mogli rotirati i oko vlastite osi. Samim time Descent je ponudio potpunu slobodu kretanja u potrazi za svojim reaktorima koje je u levelima trebalo pronaći te uništiti dok se izbjegavaju mine, spašava posada te razaraju ostali protivnici.

A sjećate se ključeva? Nekad je to bio popularni dizajn koji mi iskreno danas malo nedostaje. Do cilja se nismo mogli tek tak zaletjeti, već je najprije bilo potrebno sakupiti ključeve plave, crvene ili žute boje kako bi prošli kroz odgovarajuća vrata. Takav dizajn mogao se vidjeti u brojnim drugim naslovima devedesetih koji ih je nekako činio manje linearnim, no potpuno je razumljivo zašto takvu arhaičnost danas više ne viđamo.

Inače, Descent je bio osmišljen za kontrolu letećim palicama (sjećate li se pak toga?) iako je naravno podržavao tipkovnicu i miš. Ako palice niste posjedovali, Descent je također izvorno podržavao nešto što se još nije podrazumijevalo kao standard – “mouselook”, odnosno mogućnost slobodnog okretanja pomoću miša. Tu se radilo o završetku faze prelaska u puni 3D kada su “sprite-ovi” postali stvar prošlosti kako bi grafičke kartice otvorile vrata za budućnost kakvu danas uzimamo zdravu za gotovo.

Osim što je 1996. stigao na PSX, pa tako i nakon 20 godina na Steam, Descent je također podržavao i multiplayer preko LAN-a, ali online multiplayer malo je više zaživio tek s dvojkom. Što ste očekivali? Da, osim brojnih ekspanzija Descent je imao i nekoliko nastavaka. Descent 2 došao nam je 1996. godine i to ponovo za MS-DOS i 1997. za PSX. Premda se može reći kako je sasvim isti, također je i jednostavno bio bolji. Početno zamišljen kao još jedna ekspanzija za prvoga, drugi je podigao razinu podržanih grafičkih kartica, unaprijedio sustave osvijetljena te unio elemente okruženja koja su se mogla uništavati. Da se sami u to uvjerite potreban vam je samo jedan klik na video niže.

Možda nekima šokantno, ali onaj sljedeći iz 1998. koji je nosio naziv “Descent: Freespace – The Great War” zapravo uopće nije dio Descent serijala. Sasvim je razumljivo zašto ga se inače tu brka, no radilo se o početku jednog sasvim novog serijala od strane tek nekih originalnih kreatora. Kako i naziv predlaže, serijal Freespacea vrtio se oko otvorenog svemira, a prednaslov Descent tada je nakeljen radi potencijalnog osiguranja protiv tužbe vlasnika istoimenog kompresivnog softvera.

Upravo zato ću cijeli taj dio zaobići radi onoga što nas više zanima, a to je onaj pravi sljedeći nastavak Descenta kakvog smo poznavali – Descent 3 za PC iz 1999. godine. Ako vam do sada još nije pozlilo, vjerojatno ste već stekli dobru toleranciju pa neće biti bed odgledati još malo. Trojka je osim naravno bolje grafike sada uvela i segmente levela u kojima ste mogli ući u spilje ili izaći na doline, a to će vam video ispod u jednome trenutku i demonstrirati.

U najmanju ruku mogli bismo reći da je Descent svojedobno bio prilično zakon, a samim time vidio je i nekoliko klonova kao što je to bio “Forsaken” za PC, PSX i N64. Ali gdje je Descent danas, dvadesetak godina poslije? Pa ovako, dio ekipe koja je radila na Star Citizenu je 2014. odlučila krenuti u projekt inspiriran Descentom. Već sljedeće godine dobili su sva prava od strane izdavača te se krenulo s “Descent: Underground” koji je uspješno odskočio s Kickstartera. Taj Underground neko je vrijeme bio i na Early Accessu dok se prošle godine nije uklonio, no developer i dalje obećava kako ćemo ga već ove godine dobiti za XBO i PS4. Osim što je krojen u Unreal Engine 4 također podržava i VR, a kako bi to moglo izgledati saznajte u traileru ispod.

Ali, to čak nije sve, jer dio developera koji su radili na prva dva Descenta također su 2016. preko Kickstartera najavili da nam za ovu godinu spremaju spiritualnog nasljednika zvanog Overload. Sad si vi mislite koji će od ove dvojice osvojiti nas nostalgičare, ali zasigurno je bolje da imamo više kandidata nego nijednog. Ipak, za razliku od Undergrounda Overload je još uvijek dostupan na Steamu kao Early Access naslov, pa ako vam zbilja nedostaje dobrog starog napucavanja možete ga odmah upiknuti za dvadesetak eura.

Označeno sa: ,

Komentari (3)

  • icanic

    22.04.2018 - 19:41

    ehhhh da, bilo je to davno kada se Descent igrao 🙂

  • funky0308

    23.04.2018 - 10:20

    Hehe…Descent je bio fora ali zanimljivo i on je stvoren na PCu, kao i vecina danas poznatih naslova ali ladno zaobilaze PC i najave igru za Xbox i PS4?! Cemu to? Umjesto da se portaju i na mobitele mi muku mucimo s PCem. Iako, ovakve igre jos jednino igraju ljudi radi nostalgije, nema tu meni vise nista zanimljivo.

  • Disc0

    23.04.2018 - 15:52

    Barem na filmicu, Overload izgleda puno puno zabavnije i bolje od Undergrounda.
    BTW, najavili su da Overload izlazi 31. svibnja 🙂

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?