HCL.HR

Zaigrali smo Moonlighter 2, pokrali sve što se moglo i zatim to prodali po paprenoj cijeni

Dominik Vadas prije 1 minuta   •   0 komentara


Zaigrali smo Moonlighter 2: The Endless Vault, jednu od nadolazećih igara izdavačke kuće 11 Bit Studios. Kakav je osjećaj biti veliki trgovac i zašto smo toliko škrti, pročitajte u nastavku!

Ranije ove godine imao sam priliku sudjelovati u predstavljanju igara iza kojih stoji poljski 11 Bit Studios, jedna od najvećih izdavačkih kuća u Europi. Kroz nekoliko dana provedenih u Varšavi, na popisu isprobanih igara našao mi se i nastavak Moonlightera, igre u kojoj prolazite kroz tamnice i skupljate vrijedne predmete koje potom preprodajete u svojem dućanu. Igra mi se jako svidjela i obećao sam si da ću naći vremena za nju jednom kad ju lansiraju. Sad se to dogodilo, proveo sam više vremena uz Moonlightera 2 i mogu prenijeti konkretne dojmove o toj igri.

Moonlighter 2: The Endless Vault u svakom je pogledu nadogradnja u odnosu na solidan original iz 2018. Šarmantni, ali pikselizirani 2D svijet originala ovoga puta zakoračio je u treću dimenziju, a takva drastična promjena potvrđuje ne samo veće produkcijske vrijednosti, već i odlučnost developera da nadogradi svoj serijal.

Priča u nastavku direktno je povezana s originalom, no toliko je jednostavna i pravocrtna da ju bez ikakvih problema možete pratiti i ako ga niste zaigrali. Trgovac Will, mora pobjeći iz svoje zemlje koju je preuzeo zli galaktički sakupljač svjetova Moloch. Will i njegovi prijatelji prisiljeni su pobjeći u alternativnu dimenziju na koju dolaze goli i bosi, što Willa tjera da ponovno aktivira svoje trgovačke vještine te napravi dostojan život za svoje sugrađane.

Osnovna petlja gameplaya još uvijek je vrlo zabavna, a sastoji se od tri glavne mehanike: borbe u proceduralno generiranim tamnicama, preslagivanja vaše torbe pune drangulija te njihovog prodavanja u vlastitoj trgovini. U ovom trenutku na raspolaganju imamo tri različite dimenzije, a na početku svake dočekat će vas tamnice sa hrpetinom neprijatelja koje trebate poraziti. Borba je prilično brza i zabavna, a način na koji prolazite kroz tamnice uvelike je inspiriran mega-popularnim Hadesom.

Na raspolaganju imate različita oružja poput kratkih i dugih mačeva, pištolja, koplja i boksera, ništa naročito kreativno, no opet dovoljno raznoliko. Neprijatelji su šaroliki i tematski raznovrsni, no u osnovi se dijele na one koji lete, pucaju na daljinu ili jurišaju na vas. Veći neprijatelji nakon određene štete ulaze u omamljeno stanje, čime vam se otvara prilika da ih šutnete s vašom torbom u provaliju ili u jednu od mnogobrojnih zamki koje se nalaze na svakoj mapi.

Ako ovome pridodamo “umirujuće” tamnice u kojima privremeno nadograđujete svoje oružje, vraćate svoje zdravlje ili uzimate razne izazove, shvatit ćete zašto me igra toliko podsjeća na Hades.

Probijajući se kroz tamnice, Will malo-pomalo sakuplja drangulije koje potom sprema u svoju torbu kako bi ih prodao jednom kada se vrati u svoju dimenziju. Naravno, ako Will umre ili ne uspije poraziti glavnog šefa na kraju svake dimenzije, gubi značajan dio loota te se vraća bitno osiromašen, što je jedan od primjera dobro implementiranih roguelite mehanika. Drangulije koje Will sakuplja su sve samo ne normalne, stoga igrač neprestano mora kalkulirati i razmišljati kako će smjestiti koje blago.

Probijajući se kroz tamnice, Will sakuplja drangulije koje potom sprema u svoju torbu kako bi ih prodao jednom kada se vrati u svoju dimenziju.

Primjerice, neke drangulije spaljuju ili na drugi način uništavaju blago do sebe, no tim činom sebi povećaju vrijednost, dok druge imaju razne kletve (dobre i loše) koje se aktiviraju samo ako su smještene u određenim poljima u vašem ruksaku. S obzirom da vaš ruksak ograničen te nikada ne možete ponijeti sve što želite, uvijek morate razmišljati o budućnosti i odlučiti hoćete li sakupljati manje vrijedne predmete koji su sigurni, ili riskirati s nekim nestabilnim draguljem koji vas može obogatiti, ali i uništiti ako ga na kraju spojite s krivim susjedom.

Jednom kada se vratite doma, vrijeme je da svoje dragulje prodate. Mehanike prodavanja vašeg blaga također su nadograđene, kao i mogućnosti uređivanja vaše trgovine. Svaki predmet ima svoju cijenu, a ovisno o njegovoj kvaliteti i željama kupca, vrlo lako se može dogoditi da izgubite zaradu jer ste podcijenili vaš proizvod, što je itekako dobra stvar jer povećava napetost pri prodaji.

Sam izložbeni prostor također je bitan jer postoje premium izlozi koji utječu na cijenu, razni ukrasi koji povećavaju vrijednost određenih vrsta proizvoda i slično… Osim toga, u dućan je ugrađen i sustav perkova koji vam omogućuju privremene nadogradnje u visini napojnice, naknadnog podizanja cijene i ostalih divota koje su vam potrebne kako bi se obogatili!

Vaš krvavo zarađen novac ključan je za nastavak igre. Prije svega, s njime kupujete nova oružja, oklope, vještine i druge nadogradnje koje vam pomažu da preživite u sve težim i težim naletima neprijatelja. Osim toga, priča igre vezana je uz mistični i magični sef trgovaca koji se otvara samo najboljim hustlerima u svemiru, a on će od vas tražiti da sakupite određene količine novca.

Priča igre vezana je uz mistični i magični sef trgovaca koji se otvara samo najboljim hustlerima u svemiru.

E sad, za vrijeme mog posjeta Poljskoj, način na koji je priča funkcionirala bio je takav da sam imao zadatke koji su bili vremenski tempirani, što itekako odgovara roguelite konceptu i stvara onu adrenalinsku napetost. Sjećam se kako sam imao zadatak zaraditi 5.000 novčića u jednom danu. S time na umu, prilikom borbe po tamnicama morao sam pažljivo kalkulirati i birati najizazovnije bitke jer sam znao da moram nabaviti vrijedan loot koji će mi omogućiti što veću prodajnu vrijednost. U trenutnoj verziji Moonlightera 2 ne postoje takva ograničenja već jednostavno morate skupiti određenu svotu. I dok na papiru skupiti 30, 50 ili čak 100 tisuća novčića zvuči jako puno, zapravo je samo vremenski zahtjevno jer nemam nikakav zadani vremenski rok koji bi mi stvarao dodatan pritisak.

Iako sam stvarno uživao u Moonlighteru 2, njegovo trenutno tehničko stanje je daleko od zadovoljavajućeg. Moja početna ideja bila je igru zaigrati na Steam Decku jer budimo realni, ovo je tip onih cozy igara koje se prelaze u krevetu. Premda stoji navedeno da je trenutno stanje playable, igra je na Decku bila sve samo ne igriva, a dobar dio problema nisam izbjegao ni na računalu.

Iako sam stvarno uživao u Moonlighteru 2, njegovo trenutno tehničko stanje je daleko od zadovoljavajućeg.

Sitna trzuckanja, nestabilno izvođenje, neobično duga učitavanja neprestano su me izvlačila iz prilično zarazne i kvalitetne gameplay petlje. S obzirom da Moonlighter 2: The Endless Vault još uvijek nije izašao u punoj verziji, tehničko stanje nećemo previše uzeti za zub, no svakako bih preporučio da se s ovime sačeka, bar pokoja zakrpa koja bi ispravila tehničko stanje. Zaista vjerujem da je ovdje riječ o kvalitetnoj i zabavnoj igri koja potencijalno ima ono nešto, a djelić toga osjetim svaki puta kada po visokoj cijeni uspijem prodati neku zahrđalu ruzinu naivčini koja je nasjela na moj trgovački šarm!

Šalu na stranu, ali Moonlighter 2: The Endless Vault mogao bi biti vrlo dobar naslov. Naime, svaki od tri glavna elementa imaju svoju jasnu ulogu i izvrsno se međusobno nadopunjuju, a odavno je poznato da se pri raznim čing-čing novčanim mehanikama otpušta fina količina serotonina pa se vrlo lako i navući na ovakav tip naslova. Ipak, prije eventualne kupnje pričekati izlazak pune verzije ili barem nekakvu zakrpu koja neminovno dolazi.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?