HCL.HR

Garancije i prava kupaca u RH

  • 162 Odgovora
  • 200521 Hitova
*

Hrv4tin4

  • Gost
Garancije i prava kupaca u RH
« : 29. Ožujak, 2015., 12:15 »
Pošto se mnogi od Vas ne snalaze u našoj krasnoj birokraciji i zakonima odlučio sam napraviti ovu temu koja će biti redovno ažurirana s novim pravima, jer ne stane sve u jedan post i jedan dan ;) 


Sva ova prava možete potražiti u zakonima:
Zakon o zaštiti potrošača
Zakon o obveznim odnosima
Zakon o trgovini

Ukoliko zapnete i trebate pomoć pitajte.

Krenuti ću s "gorućim" problemom za one koji se boje otvarati svoje računalo radi:

1. Naljepnica ≠ garancija

Mnogi od Vas imaju problema s nadogradnjom ili samim održavanjem računala poradi naljepnice na kučištu za koju Vam je rečeno da je garancija i da se garancija gubi njezinim skidanjem - lažu!

  • Prema zakonu o zaštiti potrošača svaki dio koji ste kupili ima zasebno garanciju
  • Naljepnica ne predstavlja garanciju nego besplatnu dijagnostiku u slučaju kvara
  • Naljepnica također dokazuje ako je nešto nepravilno napravljeno (krivo stavljen cooler pa dolazi do pregrijavanja, krivo postavljeni konektori PSUa u neku od komponenta pa ona pregori) i to isključivo Vašom krivnjom

Znači Vi imate garanciju na SVAKI dio zasebno (npr. CPU 3 godine, MBO 2 godine, GPU 3 godine i itd...) i nitko Vam to ne može oduzeti. Naljepnica je samo mjera opreza, jer na garanciji Vam piše za što se garancija podrazumijeva, a što se ne priznaje pod garanciju (oštećenje, nepravilno rukovanje i itd...).

2. U slučaju gubitka garantnog lista u RH vrijedi isključivo i samo RAČUN što znači da Vam ne treba ni garantni list. Garantni list sa svojim pravima, ali i obvezama imate pravo zatražiti! Jednako tako imate pravo tražiti KOPIJU RAČUNA u slučaju da ste račun izgubili!

  • Kopiju računa tražite u dućanu u kojem ste kupili sporan predmet. Uz to uvijek navedite trgovcu okvirno cijenu i datum kupnje i što ste sve kupili.
  • Sve što se pokvarilo pod garancijom možete nositi/slati direktno u ovlašteni servis ili u prodavaonicu gdje ste sporan predmet kupili! Trgovac je dužan uzeti od Vas predmet koji Vam je prodao i o svom trošku ga poslati i vratiti sa servisa!

3. Servisi i popravci. U jamstvenom roku, vjerujem svi znate, imate pravo na besplatan popravak uređaja koji je sporan, no ima tu još puno prava:

  • U slučaju "manjeg" popravka Vaš jamstveni rok se PRODUŽUJE za vrijeme koje je provedeno u servisu!
  • U slučaju nemogućnosti popravka imate pravo na povrat novca ili zamjenu za sporan predmet.
  • Ako ste dobilo NOVI uređaj pošto sporan uređaj nije bio "popravljiv" jamstveni rok kreće ispočetka! Što znači da dobivate novi uređaj i garanciju na njega! Garancija se NE "nastavlja" kako to neki žele predočiti!
  • Ako je zamijenjen ili bitno popravljen samo neki dio stvari, jamstveni rok počinje teći ponovno samo za taj dio.

Par primjera:

Grafička kartica ima garanciju 2godine i kupljena je 1.1.2015. godine. U servis je otišla 10.02.2015. godine i vraćena je 20.02.2015. što znači da Vam garancija sada vrijedi do 11.01.2017. umjesto 1.1.2017.
Tipkovnica ima garanciju 2 godine i kupljena je 1.1.2014. godine (garancija joj vrijedi do 1.1.2016.) i odlazi na servis 15.02.2015. gdje se utvrđuje kako se kvar ne može otkloniti i kupac dobiva novu tipkovnicu! Garancija za novu tipkovnicu je 2 godine od datuma kada su je iz servisa isporučili kupcu 15.02.2015.-15.02.2017.
Kućište (jamstvo 3 godine, kupljeno 1.1.2015.) odlazi na popravak poradi jednog ventilatora koji je vrisnuo u jamstvenom roku 1.3.2015.
Kućište se vraća 15.3.2015. s novim ventilatorom.
Znači kućištu se garancija nastavlja uz produženje od 14 dana koliko je boravilo na servisu 15.1.2018.
Ventilato dobiva potpuno novu garanciju u roku od 3 godine 15.3.2015.-15.3.2018.

Ovo je početak. Pišite o svojim problemima, nedoumicama, pa će se lista nadopunjavati. Sve nepravilnosti možete prijaviti na Ministarsvo gospodarstva jer je Državni inspektorat ukinut. Javiti će Vam se kroz 2-3 mjeseca. Jedini problem je što u RH ne postoji odredba u kaznenom zakonu koja će trgovca kazniti u slučaju oštećivanja kupca. No svima njima je stalo do svog ugleda i vjerujte mi poznavanje svojih prava (uz prijetnju prijavom ministarstvu i malo vaše upornosti) rješava sve probleme u 99% slučajeva!


Evo jedna stara informacija, no da ju imamo pismeno.

Od 01.05.2015. godine je odzvonilo mobilnim operaterima zaključavanje mobilnih uređaja.
  • ]Po novom pravilniku svaka osoba koja je kupila mobitel na pretplatu ima pravo BESPLATNO u bilo koje doba zatražiti dekodiranje/otključavanje mobilnog uređaja koje se mora izvršiti u roku od 15 dana.
  • Prije se to isto moglo, ali isključivo nakon isteka ugovorne obveze, odnosno 12 ili 24 mjeseca.
  • Za vlasnike mobitela na bonove sve je ostalo po starom. Dakle godinu dana od kupnje uz predočenje računa možete besplatno otključati svoj uređaj.

Ovo sve navedeno vrijedi samo ako uređaj donesete u ovlašteni centar, odnosno u centar mobilnog operatera od kojeg ste kupili mobilni uređaj.
Uz napomenu da to ne mora biti i onaj centar u kojem ste Vi kupili svoj uređaj.

« Zadnja izmjena: 06. Svibanj, 2015., 15:00 Hrv4tin4 »

*

Cole

  • ******
  • 11769
    • CroSimRacing
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #1 : 29. Ožujak, 2015., 12:17 »
Bravo za temu, ide sticky. :thumbs:

Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #2 : 29. Ožujak, 2015., 12:21 »
znači mogu iza s kučišta uzeti naljepnicu da ga očistim od prašine, jer sigurno se je već nakupilo dosta toga?

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #3 : 29. Ožujak, 2015., 12:23 »
znači mogu iza s kučišta uzeti naljepnicu da ga očistim od prašine, jer sigurno se je već nakupilo dosta toga?

Naravno da možeš! Garancija ti je na svaki dio zasebno. Samo pažljivo i polako. Pazi kako čistiš, jer ako nešto oštetiš, onda gubiš garanciju jer garancija ne pokriva "nepravilno rukovanje" ili fizička oštećenja!

Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #4 : 29. Ožujak, 2015., 12:49 »
imam kompresor pa bi polako s zrakom ispuhak prašinu

*

Cole

  • ******
  • 11769
    • CroSimRacing
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #5 : 29. Ožujak, 2015., 12:53 »
Pištolj od kompresora ne približavaj ničemu bliže od 40 cm i naravno nemoj punom snagom puštat zrak.

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #6 : 29. Ožujak, 2015., 12:54 »
Sam sa sobom to motaš riješiti.. Ja ne mogu znati kako ćeš ti čistiti komponente i hoće li koja stradati.

Ako si siguran u sebe i svoje sposobnosti onda kreni ;)

*

StreetFigter88

  • **
  • 356
  • Neki n00b mi je ukrao prethodni avatar :(
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #7 : 29. Ožujak, 2015., 13:43 »
Meni je telefon crkao, nije mogao da se popravi, i trbali su da mi daju nadoknadu, pošto je bio neki slab sa 256 mb rama, dali su mi neki sa 716mb, sa dve kartice i sa boljim procesorom, a oba telefona su navodno vredna 120 evra, a onaj stari sam kao nov telefon kupio za 50 evra...

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #8 : 29. Ožujak, 2015., 13:50 »
Meni je telefon crkao, nije mogao da se popravi, i trbali su da mi daju nadoknadu, pošto je bio neki slab sa 256 mb rama, dali su mi neki sa 716mb, sa dve kartice i sa boljim procesorom, a oba telefona su navodno vredna 120 evra, a onaj stari sam kao nov telefon kupio za 50 evra...

To je u redu. Tako bi i trebalo biti, iako ako sam dobro shvatio ti si iz RS?!? Lijepo je znati da vaši trgovci poštuju zakone.

Ja sam osobno imao frku s Tele2 i LG L7 II gdje sam dobio 2 komada i niti jedan nije radio kako spada. Na kraju sam dobio bolji i skuplji Alcatel 6030x

*

StreetFigter88

  • **
  • 356
  • Neki n00b mi je ukrao prethodni avatar :(
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #9 : 29. Ožujak, 2015., 15:16 »
Caka je u tome što firma koja drži tu radnju odakle sam kupio telefon ima sedište u Hrvatskoj i poreklom je iz Hrvatske (i telefon mi je išao na popravku  u Zagreb, ali kao što znaš nisu ga popravili)... Sada nezz ni ja u Srbiji sto puta su u zadnje vreme menjali te zakone, ali kolko znam firma ili radnja može da posluje kako god hoće sve dok se drži zakona iz zemlje iz koje potiče.

*

andrash

  • ******
  • 5939
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #10 : 29. Ožujak, 2015., 16:28 »
Odlična tema :thumbs:

E sad kad netko po 100 put krene spiku o naljepnicama, ne treba se po 100-ti put borit sa objašnjavanjem nego samo opalit link na ovu temu...

*

StootS

  • **
  • 182
    • Mudre misli, izreke, citati, aforizmi...
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #11 : 29. Ožujak, 2015., 21:01 »
Bas super tema, svaka cast.
Nedavno sam dobio novu konzolu jer staru nije bilo moguce popraviti pa sam pitao za novu garanciju, a oni su mi samo rekli da se ova stara nastavlja...a zapravo imam pravo na novu garanciju za novu konzolu.  :piva:

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #12 : 29. Ožujak, 2015., 21:08 »
Bas super tema, svaka cast.
Nedavno sam dobio novu konzolu jer staru nije bilo moguce popraviti pa sam pitao za novu garanciju, a oni su mi samo rekli da se ova stara nastavlja...a zapravo imam pravo na novu garanciju za novu konzolu.  :piva:

Super, drago mi je radi tebe! Ali moraš dobiti od servisa potvrdu da su ti izdali novu konzolu. Ili neki papir na kojem piše da si dobio zamjenjenu konzolu s datumom, inače se možeš slikat bez toga

*

StootS

  • **
  • 182
    • Mudre misli, izreke, citati, aforizmi...
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #13 : 29. Ožujak, 2015., 23:27 »
Bas super tema, svaka cast.
Nedavno sam dobio novu konzolu jer staru nije bilo moguce popraviti pa sam pitao za novu garanciju, a oni su mi samo rekli da se ova stara nastavlja...a zapravo imam pravo na novu garanciju za novu konzolu.  :piva:

Super, drago mi je radi tebe! Ali moraš dobiti od servisa potvrdu da su ti izdali novu konzolu. Ili neki papir na kojem piše da si dobio zamjenjenu konzolu s datumom, inače se možeš slikat bez toga


Ma naravno da sam dobio.
Bas nakon citanja tvog posta sam im poslao poruku na fejsu i moram priznati da su brzo odgovorili iako sam slao iza 22h i jos u nedjelju :D



Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #14 : 30. Ožujak, 2015., 07:45 »
Pohvale za temu. :)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9