HCL.HR

Dragi Oblivione, nisam nostalgičan za trzanjem

Zoran Žalac prije 2 dana   •   28 komentara


Prije skoro 20 godina patio sam za stabilnom izvedbom Elder Scrolls Obliviona. Dva desetljeća kasnije, nije se mnogo toga promijenilo kod Obliviona – i dalje ga muče isti problemi.

Povremeno se volim vratiti na stare 3D klasike s prvog PlayStationa da probudim nostalgiju za onim vremenima kad sam ostajao budan debelo iza ponoći jer su igre tada bile >toliko< dobre. Često u tom vraćanju primijetim kako su poneke igre baš loše ostarile, ali si pomislim kako mi je zabava tad bila jednostavna. Uvijek je bilo igara koje su imale loš framerate i ubitačno iskakanje objekata u daljini, no to su bile neke od igara koje su mi u to doba pružile nezaboravnu zabavu. Danas igrama s takvim tehničkim poteškoćama jedva pružam šansu.

Istina je da su se promijenili tehnički standardi te da su gameri postali educiraniji oko tehničkog aspekta samih igara. Prije 25 godina igračima je bilo sasvim nebitno koji engine igra koristi, a danas se tehnički gabariti igara znaju već po tome. Dok je u prošlosti omjer kvalitete prikaza i performansi bila stvar kod nas PC šmokljana, sad i na konzolama biraš kako ćeš da ti se igra izvodi – hoćeš fidelity, performance, ovo-ono.

Za optimalno iskustvo samo “nariktaj” po ovoj tablici

Ima tu argumenata da su stvari u tom pogledu postale bolje, jednako kao i argumenata da su postale gore. I u pravilu puštam tu raspravu da me prođe, znajući kako je svaka generacija igara vezana za generaciju hardvera koja je raspoloživa u vrijeme izlaska tih igara. Međutim, skoči  mi tlak kad na scenu stupe prerade i remasteri – i to specifično oni koji tehničkom traljavošću pogoršaju iskustvo igranja originala i bace ljagu na prvotni doživljaj igre.

Svi znamo za takve debakle: GTA: Definitive Edition, Warcraft III: Reforged, Silent Hill HD Collection, Brothers: A Tale of Two Sons Remake… Skoro svaka godina ima barem jedan primjerak problematičnog moderniziranja nekog klasika, a ove godine to bi mogao biti The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered.

Prvo da se razumijemo – mislim da je Oblivion Remastered više nego korektan kao modernizacija kultne igre. Novo izdanje igre ima gomilu poboljšanja u gameplayu i sučelju, poboljšanja koja su toj igri dobro došla i primjetno podigla razinu kvalitete. Nažalost, Oblivion Remastered je jako traljav u pogledu tehničke izvedbe i na to sam posebno alergičan. Od remastera ili prerade očekujem najbolju moguću verziju iskustva neke igre, a ne da to bude jednako problematično ili još problematičnije nego u slučaju originalne igre.

Od remastera ili prerade očekujem najbolju moguću verziju iskustva neke igre, a ne da to bude jednako problematično ili još problematičnije nego u slučaju originalne igre.

Prije skoro 20 godina originalni je Oblivion bio moja patnja. Htio sam igrati tu igru u najboljem mogućem izdanju, a nije išlo. Nisam si tada mogao priuštiti odgovarajući hardver za Oblivion  pa bih nabrijao grafiku na maksimalne postavke, uhvatio screenshot i onda se divio kako bi igra izgledala u idealnom scenariju. A onda bih se vratio na ispodprosječnu grafiku i neizbježno trzanje.

Ugh, ružan ko porez!

Dvadeset godina kasnije pere me teška nostalgija pojavom Oblivion Remastereda, ali mi se s tom nostalgijom vraća i onaj grozni osjećaj da se igra ne izvodi kako treba. Svako malo trzucka, kašljucka, zastajkuje, blokira, uzima predah… Mislim si kako to nije dio moje nostalgije za igrom, ne može i ne smije biti. Ako se u današnje vrijeme vraćam Oblivionu, ne želim se igri vratiti pod istim uvjetima kao i 2006., ne želim i ne planiram nestrpljivo iščekivati sljedeći patch da vidim hoće li se performanse igre poboljšati. Na to pristajem kod novih igara, ne i kod nečega na što već imam neko sjećanje.

Ako se u današnje vrijeme vraćam Oblivionu, ne želim se igri vratiti pod istim uvjetima kao i 2006., ne želim i ne planiram nestrpljivo iščekivati sljedeći patch da vidim hoće li se performanse igre poboljšati.

Isprva zaključujem kako moj procesor koči cjelokupno iskustvo Oblivion Remastereda te gledam koliko bi me sada izašao upgrade. Istovremeno razmišljam koliko je suludo da tražim snažniji hardver za igranje kako bih mogao igrati preradu 20 godina stare igre zbog koje sam tada sanjao snažniji hardver za igranje. A onda pogledam tehničke analize i iskustva drugih – nema tog procesora današnjice koji bi Oblivion Remastered vrtio bez onih štucanja, zastajkivanja, blokiranja, trzanja, zamrzavanja – kako god to zvali. Problem nije u hardveru, nego u prokletoj igri. Čak i da imam visok framerate, nema stabilnosti u istome. Sad vrtiš igru u 100 sličica po sekundi, a u sljedećem ti se prizoru framerate naglo prepolovi.

U današnje vrijeme super skupog hardvera takvo što nije strano novim PC igrama, ali da tako nešto doživim od Obliviona… Kao da mi se aktivirala neka trauma iz prošlosti, osjećam se glupo kao da sam dvaput nasjeo na istu zamku. Ne spavam noćima, okrećem se nemirno u krevetu i razmišljam: kako to tolerirati? I ako uopće mogu, trebam li?

Kako da se vratim u ono blaženo doba gdje me bilo briga za framerate, rezoluciju, grafičke detalje – jer za bolje nisam znao i na kraju dana sam se ionako zabavio? Kako vratit tog mačka u kutiju? A ako uspijem, dovraga i to – hardver za igranje nikad nije bio skuplji, a ja da se pretvaram kako ne vidim tehničke probleme igara?!

Proklet bio, Oblivione!

Komentari (28)

  • Nemanjazzz

    28.04.2025 - 18:59

    Tuzno je sto od bethesde ni ne ocekujem bolje tes6 ne verujem da ce da bude napredniji od ovoga s tehnicke strane

  • David Šesto

    28.04.2025 - 19:13

    Ja uživao u Remasteru dok ga nisu u petak updateali i maknuli opcije upscalinga s Game Pass verzije tako da sam u interijerima s 180 frameova pao na 80. Sad čekam da poprave, ili igrači ili developeri.

    • HoGGaR

      @David Šesto, 28.04.2025 - 19:28

      Imam nekako dojam da to neće vratiti nazad.
      Takva ti je situacija sa ARK: Survival Ascended…Steam verzija ti ima dlss, fsr, frame gen…a gamepass nema, što je jako jadno.

    • VitMeR

      @David Šesto, 29.04.2025 - 09:49

      Vratili su navodno, vidio sam da je bio neki update na game passu jucer

  • Apocalypse4987

    28.04.2025 - 19:29

    Znaš kako kažu u Bethesdi: “It’s not bug, it’s a feature”

  • Saren

    28.04.2025 - 20:05

    ” A onda pogledam tehničke analize i iskustva drugih – nema tog procesora današnjice koji bi Oblivion Remastered vrtio bez onih štucanja, zastajkivanja, blokiranja, trzanja, zamrzavanja – kako god to zvali. ” To je problem neoptimizacije, UE5, danasnjeg opcenitog pristupa nabrijanih (da se ne izrazim drugacije) direktora i ekipe koja tjera developera da se stvari izbace brze-bolje van, umjesto da se posveti vrijeme optimiziaciji prije launcha i jos na sve to imaju drskosti zahtjevati i izvoljevati 80+ eura. Cast iznimkama, no stanje je jako porazno danas bilo remasteri, bilo remakeovi ili ganc novi naslovi. Pozelio sam instalirati mod za optimizaciju Oblivion Remastered-a da bi dobio hladan tus u obliku trenutnog crash to desktop, jerbo, UE5 ne smijes ni ruzno pogledat, kamoli ista drugo. Nije pomoglo ni Load Order preko Vortexa, ni manualna instalacija moda, neki su mi radili, drugi pak, vecina njih crashala igru bez obzira sto ucinio, a stanje sa performansama je katastrofalno u igri ovako kako jest. Cim sam maknuo modove, sve pet, nema crasha. Za sad mi nema druge nego se nadat da ce il Bethesda dati patch van i za koji je upitno koliko ce i hoce li uopce pomoci, ili cekati da se modovi i Vortex launcher srede. Tuga jad i cemer.

    • Zoran Žalac

      @Saren, 28.04.2025 - 20:15

      Stavio sam onaj optimizer mod, bolje je, ali ne rješava problem u potpunosti. S tim da sam igru morao dvaput skidati jer mi je prvi put isto bilo crashanje s tim modom. Nakon druge instalacije je proradilo bez rušenja.

    • Saren

      @Zoran Žalac, 28.04.2025 - 20:41

      Ja sam pokusao i to, no nazalost ni to nije pomoglo. Doslo je do toga da sam svaki put morao brisati engine.ini u My Games/Oblivion Remastered folderu, te napraviti verify files preko Steama, cekati da se to obavi i da ga potegne i tek je onda proradilo. Cim bi izasao iz igre i pokusao igrat opet, bilo odmah, bilo kasnije – ista stvar.

    • HoGGaR

      @Saren, 29.04.2025 - 02:36

      Ja sam uspio dobiti da mi mod radi ok…prvi put mi je samo srušio igru i nakon toga više ni jednom.
      Druga stvar koja vjerujem da mi je pomogla za stabilnost (a možda i da mod radi ok) je ta što sam lockao fps preko Riva Tunera.
      Sad se zbilja ne mogu žaliti na trzanje.
      Ok zna trznuti kad npr uđeš u neko novo područje i to je to praktički…ovak u otvorenom svijetu skoro pa da i nema trzanja i ako ga bude nije neko divlje.

    • SanKa

      @Saren, 29.04.2025 - 13:57

      citao sam da dosta developera odustaje od UE5 jer su totalno razočarani. Microstutter je postao više pravilo nego iznimka. Warhorse je priznao da je u razvoju KCD 2 odjebao UE5 jer je bio nestabilan, radje su se vratili dobrom starom cryteku, iz njega izvukli max.. Pogledaj kako smo predivnu igru dobili, izgleda vrhunski, skoro pa nema bugova uopce, klizi ko podmazano

    • Saren

      @SanKa, 29.04.2025 - 15:34

      Nadam se, jer svako malo citamo da je netko otisao put UE enginea i da su odbacili svoj i/ili prestali radit na njemu. CDPR npr. koji ce novog Witchera radit na tome i novi Cyberpunk i jos masa devova. Eh kolko god da smo se sprdali oko Skyrima i njegovog enginea – fali mi, jer je fakat bilo “mod it till you break it. O da KCD 2 izgleda fakat predivno i lijepo je vidjet da su se vratili na drugi engine.

  • Snake666Doctor

    28.04.2025 - 20:06

    Modovi ne ginu ako to smeta

  • Iron666

    28.04.2025 - 20:44

    Skinio sam onaj engine.ini file koji je tweakan sa Nexus Mods-a i radi igra odlično. 110 do 144fps lockano na 13600KF i 4070 RTX na 2K rezoluciji. Ma, mislim, igra ima tipični UE5 stutter i to je ono što je i najveći problem skoro svake igre koja koristi taj engine. Dal’ je stvarno do samog engina koji je problematičan ili do developera koji ga još uvijek ne znaju kako Bog zapovijeda optimizirati. ne znam.. ali Oblivion Remaster ću igrat sa takvim guštom narednih mjeseci.. ne gine mi kao ni u Skyrimu 200+ sati.

  • mirkunjaaa

    28.04.2025 - 21:31

    I onda neko kaže kupi PC 🤦🤦
    Od 200 sati igre, 100 provedeš čačkajući po settingu 🤷‍♂️

    • SanKa

      @mirkunjaaa, 29.04.2025 - 13:59

      ne samo to, napravis sve sto mozes, najbolji harvdver, na kraju bude do igre..i dalje imas microstutter jer je neoptimizirano govno

    • -W-

      @mirkunjaaa, 30.04.2025 - 13:26

      Pc je uvijek podrazumijevao “čačkanje”. Zato i postoje konzole. Ali na žalost to godinama više nije tako i rekao bih da je sve gore, a na konzoli ne moš “čačkati” i jebga sve

  • KhorneFlake

    28.04.2025 - 23:50

    Oblivionu sam toliko svog života dao, prelazeći ga uzduž i poprijeko, da me prosto strah da uopšte i probam remaster. Od glavne priče, DLC-ova, svih mogućih i nemogućih sporednih questova, imao sejvove sa odrađenim stvarima za sve guildove, ukrao i sam Elder Scroll da mastera lopovskog guilda spasim kletve…
    Ganjao da sklopim set onog Deadric armora, koji je po dizajnu bio svjetlosnim godinama u poređenju sa verzijom iz Morrowinda, falio mi šljem, i naletim na njega na nekom random NPC-u u nekoj kafani, i ubijem ga da mu ukradem… A nije ni bilo potrebe, jer je skaliranje svijeta toliko retardirano bilo, i sve se levelovalo sa tobom, pa je ubrzo bilo svakakvih oklopa na pretek, od Deadrica do Ebonija, i to na nasumičnim lopovima što zaskoče na putu…
    Pentium 4, 2,4GHz, 768MB RAM, Radeon 9800pro 128MB, Windows XP,… Good times.

    • Bubimir666

      @KhorneFlake, 29.04.2025 - 12:44

      Hahah odlično! Dobra sjećanja

  • vragec25cro

    29.04.2025 - 06:45

    Meni radi sasvim ok na xsex u quality modu,u 10 sati nikakvih problema

  • dTom993

    29.04.2025 - 08:10

    Mkej, možda je Bethesda i njihov nonšalantan stav oko bugova, ali vjerojatnije je UE5, na tom pokretaču nisam odigrao igru (na konzoli) a da nije imala problem oko izvođenja, osim Hellblade 2, ta igra se izvodila vrhunski

    • -W-

      @dTom993, 30.04.2025 - 17:30

      Ima i hellblade 1-2 sitna tipična ue5 problema, al zbilja su se potrudili više od svih drugih

  • printy_dater

    29.04.2025 - 09:12

    htio sam mu dati šansu ali nakon što sam probao kcd2 ovo je baš bolno zastarjelo u mehaničkom smislu tako da sam brzo obrisao.

  • tuvvok1701

    29.04.2025 - 10:24

    Kako sam prestao brinutu i počeo voljeti igre zbog igranja.
    Dr. Strangelove

  • Mamba_

    29.04.2025 - 10:48

    Mislim ima tu i do developera ali ima i do UE5 jer 90% igara koje su na tom enginu imaju problema sa tehničke strane. Zato se ne radujem što su Halo, CDPR i ostali prešli na taj engine. Onda problem kod Obliviona je što koristi 2 engine UE5 za grafiku i Gamebryo za fiziku i borbu. Crna magija ih drži skupa.

  • esse

    29.04.2025 - 16:06

    Tako je sa svime,kvaliteta opada cijena raste ..

  • IgorBiH

    29.04.2025 - 16:08

    Nije ti lako Zorane, suosjećam s tobom…🫂 A sad oprosti, moram se vratiti svom neopterećenom konzolaškom igranju.

    • -W-

      @IgorBiH, 30.04.2025 - 17:36

      Podržavam..od prokletih ai budalaština ispada da je grijeh biti pismen, kamoli perfekcionista s bogatim rječnikom bez ijedne gramatičke/sintaksne/semantičke/interpunkcijske/logičke greške, a s formalnim (akademskim “hladnim”) stilom izražavanja je još gore

  • Lazy

    29.04.2025 - 19:50

    Shit jbte,ja sam 2006 zbog te igre kupio PC od,nisam zicer siguran izmedju 18000 i 20000 kn, samo da bi ga igrao kako “treba”…ponajdrazi mi ES,samo sad nema sanse pored back loga da ga kupim,pre vise igara a pree malo vremena.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?