Novim igrama kronično nedostaje jednostavnosti
Nećete od mene čuti da su stare igre bolje od ovih današnjih, ali priznat ću jednu stvar – sa starim se igrama moglo jednostavnije zabaviti.
Protekli vikend bio mi jedan od onih kad sam igrao više različitih igara bez da sam ijednoj posvetio posebnu pozornost. Igrao sam Wartales koji je nedavno došao do 1.0 verzije, vratio sam se Zeldi: BOTW u pripremi za nadolazeći nastavak, jednako kao i V Risingu pred novu ekspanziju. Isto sam tako imao zagazio malo dublje u prošlost te ponovno zaigrao prvi Far Cry i nakon jako dugo vremena prvi Metal Gear Solid. Dakle, malo modernih naslova, malo retro stvari, što mi je dalo jedno interesantno opažanje.
Sve igre koje sam igrao do neke su mi mjere ishlapile iz sjećanja. Zaboravio sam koja je tipka za Night Vision u 20 godina starom Far Cryju jednako kao što sam zaboravio da ne mogu teleportirati materijale u V Risingu kojega nisam igrao pola godine. Međutim, primijetio sam da se u starije igre uhodam znatno lakše nego u one moderne. Brže pohvatam kontrole i sve su mi mehanike jasne odmah kroz prvih pet minuta igranja.
To zapravo zvuči paradoksalno jer igre novijeg datuma obavezno imaju svu silu tutoriala i maksimalno su pojednostavljene. Uz poneke opcije pristupačnosti tako možete postići da se igre igraju same od sebe. No, usprkos tome, igrama danas treba dosta vremena da vam objasne sve što vam imaju za objasniti. Ili sve što smatraju da vam moraju objasniti.
Razlog zašto starije igre imaju lakšu i bržu prilagodbu za igrača je taj što su jednostavnije. Moglo bi se reći i mehanički siromašnije, što bi zvučalo kao uvreda. Ipak, jednostavnost u igrama nije loša ili negativna stvar. Prvi Far Cry je daleko jednostavnija igra nego što je to Far Cry 6, ali zbog toga nije ništa manje zabavna. Zapravo bih rekao da je puno tečnija i fokusiranija, pa ako to cijenite onda vam može biti zabavnija nego Far Cry 6 gdje vas svako malo nešto omete na putu.
Jednostavnost u igrama nije loša stvar, nego može biti i vrlina.
Jednostavnost je vrlina koju izdavači igara ne vole. Jednostavna igra je ona uz koju se zabaviš na kraće vrijeme, a to nije u interesu investitora, dioničara, analitičara i dr. Kako bi igrač proveo što više vremena uz modernu igru, potrebno ju je nekako usporiti. A za to postoje različiti načini. U svijetu mobilnih igara usporavanje napredovanja ide kroz stvaranje vremenskih barijera – ili ćeš čekati da se nešto otključa ili ćeš platiti da ubrzaš to otključavanje. U svijetu igara za PC i konzole takve taktike baš i ne prolaze pa imamo drugačije metode.
Igre se tako natrpaju šumom menija i izbornika, tutorialima koji pauziraju gameplay sugestijama za stvari koje bi trebale biti intuitivne, ili umjetnim ograničenjima čije zaobilaženje traži proces od više koraka. S vremenom igrač nauči gdje mu je inventory, mapa, dio za napredovanje, glosar, crafting, itd. S vremenom tutoriali nestanu. Ali dok taj trenutak dođe, prošlo je već dosta vremena i zabava je često stavljena po strani dok se igrača uči osnovama igranja. I ako uzmeš pauzu od igre na nekoliko mjeseci, povratak istoj opet traži određeni period privikavanja.
Danas skoro svaka druga igra ima potrebu ubaciti role-playing i survival-sim elemente u svoju akciju.
Nekad je tolika količina mehanika, menija i svega bila prirodna samo za (MMO)RPG naslove, a danas skoro svaka igra ima želju ubaciti role-playing i survival-sim elemente u svoju akciju. Primjerice, više nije dovoljno napraviti The Division igru s postojećim looter-shooter mehanikama – treba tome dodati još i elemente preživljavanja. A koja je kazna ako ih igrač zanemari? The Division: Heartland ti doslovno uspori kretanje lika!
S jedne mi je strane drago što današnje igre nude više sadržaja nego prije 30 godina. Ali povratak starim naslovima ostavlja mi dojam kako u gamingu danas baš nedostaje jednostavnosti – ponajviše u segmentu visokobudžetnih naslova. Nedostaje igara koje će ti svoje osnove prenijeti u manje od pet minuta. Ne kažem da sve igre trebaju biti takve niti bih ikad rekao da sve igre trebaju biti iste, ali definitivno imam dojam da mi se sa starim igrama lakše zabaviti iz jednostavnog razloga: treba im manje vremena da postanu zabavne.
Imam dojam da mi se sa starim igrama lakše zabaviti iz jednostavnog razloga: treba im manje vremena da postanu zabavne.
Učenje može biti zabavno (npr. kao u Hogwarts Legacyju), ali ne želim da mi igranje svake igre bude kao višesatna nastava. Sve više cijenim “pick up & play” tip igara, kojima brzo pohvatate konce i kojima zabava kreće odmah, a produbljuje se s vremenom. Igra jednostavnih mehanika ne mora nužno biti sadržajno siromašna ili dosadna igra.
Jedan od dobrih primjera toga mi je Vampire Survivors, igra u kojoj radite svega tri stvari – krećete se svojim likom, skupljate zlatnike i birate oružja. No, pametnim igranjem treba ta oružja evoluirati, treba izbjeći situaciju da vas protivnici okruže, treba pronaći pravi put do bonusa, treba ponekad tempirati skok na sljedeći level… To što je igra jednostavna za shvatiti ne znači da nema dubine.
Spomenuo sam Zeldu BOTW na početku i iskreno me veseli nastavak koji će po svemu sudeći biti još veća igra. Ali me u isto vrijeme i zabrinjava. Kad sam vidio da sustav craftinga više neće biti rezerviran samo za kuhanje nego za spajanje oružja te izgradnju vozila, uhvatio me strah da ću polovicu vremena s tom igrom provesti u menijima i slaganju stvari. A ne treba mi još jedan No Man’s Sky sa stotinu različitih vrsta resursa, ne treba mi još jedan Forest u kojoj ću kolibu graditi drvo po drvo. Nekad su jednostavnije stvari ujedno i one najzabavnije.
dragansimic22
24.04.2023 - 13:10Slažem se, no nedostaje i još nešto što je bilo prisutno u većini igara golden era – leap, jump, skok, odskok – odnosno novina. Danas jedino ne možemo predvidjeti što će biti u GTA 6, jedino kod njega još postoji očekivanje noviteta, sve ostalo je kalup sa šminkom.
Aldin219
@dragansimic22, 24.04.2023 - 14:10Daj molim te.
snooker
@dragansimic22, 24.04.2023 - 15:00kakve inovacije u GTA6, o čemu ti pričaš…
Agent
@dragansimic22, 24.04.2023 - 15:14Koji novitet su zadnje 3 GTA igre imale? Samo što su to kvalitetno napravili.
Zoran Zabac
@Agent, 24.04.2023 - 17:25zadnje tri GTA igre: SA, 4 i V su toliko odskočile jedna od druge, da je nepotrebno naglašavati išta oko toga…nije da im je bilo teško jer svaka sljedeća GTA igra dolazi uz pozamašan vremenski odmak (pogotovo sljedeći GTA), ali možda je upravo u tome fora…ali GTA je najinovativniji i najkvalitetniji serijal…da nekome tko nikad nije igra ništa moraš pokazat jednu igricu kojom bi ga najviše impresionirao, to bi bio aktualni GTA
vragec25cro
@Zoran Zabac, 24.04.2023 - 17:31Rdr2 mozda za pokazaivanje,ali mislim da je Agent mislio na gameplay Rockstarovih igara.Ti kad igraš Gt5 ili Rdr2 među kojima razlika nekih 5 godina gameplay skroz isti(normalno drugacije vrijeme desavanja igre)
Agent
@Zoran Zabac, 24.04.2023 - 17:32Odskočile jedna od druge da ali novitet ne,a to sam pitao. Nema neki novitet da prije toga negdje nismo vidjeli.
Zoran Žalac
@Agent, 24.04.2023 - 17:53Real time izmjena likova koji su na drugom kraju mape je bila novost.
Antiesreg
@Zoran Žalac, 24.04.2023 - 18:04Najnovije vijesti nije laž ili 1 April – uskoro slijedeće godine dolazi GTA 6 evo prvih vijesti https://preporucamo.com/gta-vi-najava/2023/04/24/
Zoran Žalac
@Antiesreg, 24.04.2023 - 19:06Mamo Isusova… 💆♂️
Zoran Zabac
@Zoran Žalac, 24.04.2023 - 19:22nisi valjda ljubomoran na preporucamo com zbog izvora vijesti
marko1106
@Zoran Zabac, 24.04.2023 - 21:18Realno clanak je smece. Ne dobro ste culi dolazi najava imaju posebnu dojavu onda kasnije pišu zašto “misle” da ce se najava dogoditi. Ne mogu se sami dogovoriti da li je leak ili misle šta god im to znacilo.
djosic85
@Antiesreg, 24.04.2023 - 20:45Kaže autor članka u svom opisu da ima poseban pristup informacijama i donošenju istih, a sunce ti poljubim… 🤣
sparrowpunk
@djosic85, 25.04.2023 - 16:08Vadi ih iz g…..😂.
StJimmy90
@Zoran Žalac, 25.04.2023 - 08:34Tocno se sjecam koliko mi je brat bio odusevljen ubacivanjem motora u vice city koji nije bilo u trojci. Trojka, VC i SA su imale taman toliko noviteta da igri daju dojam svjezine.
Onda ipak mislim da je u pitanju cinjenica da smo tad bili klinci i sitnice su nas odusevljavale.
Ja sam znao biti u ekstazi zbog ubacivanja novog oruzja u ekspanziji COD-a kojeg nije bilo u originalu.
GTA 5 meni osobno nije donio nista novo. Nista sto vec nisam dozivio s prethodnim naslovima.
A tri igriva lika i prebacivanje izmedju istih mi je zapravo bio debeli, debeli minus.
Zoran Zabac
@StJimmy90, 25.04.2023 - 17:15u pravu si za GTAV, četvorka je mozda bila i bolja…ali razumijem to jer je petica bila veća, a izvorno je rađena za isti hardware kao četvorka…stoga mislim da će šestica biti stvarno krcata detaljima, jer je već RDR2 pokazao koliko je napredniji u odnosu na peticu samo zato što je izvorno rađen za PS4, a ne PS3 kao petica
Monster Tamer
24.04.2023 - 13:20Kakav ti je Wartales Zokić? Nisam ni znao da je izašao iz rane faze.
Pussybomber
@Monster Tamer, 24.04.2023 - 22:49Znam da si Zorana pitao ali Wartales je odličan, preporučujem svakako. Nisam dugo ovakavo dobar RPG na poteze igrao, tamo još od Divinity: Original Sin II
Monster Tamer
@Pussybomber, 24.04.2023 - 23:45Zoran misli da ja grizem pa mi neće odgovoriti. Hvala, odigrati će se.
exzzy
24.04.2023 - 13:34Istina, ovo me najvise odbija od novih igra. Ak igram FPS onda ocu oruzje i to je to, ne zanima me tisucu upergrada za ta oruzja, nekakvi skill treeovi i bog zna sta jos. Odma mi prisjedne igra kad moram ucit 2h sve mogucnosti unutar iste, i nedo bog da malu dulju pauzu napravis pa nastavis igrat vise se niceg ne sjecas.
partybreaker
@exzzy, 24.04.2023 - 13:44Baš sam neki dan razmišljao o ovome kao jednom od većih razloga zašto sam skoro totalno prestao igrati i jako mi je teško vratiti se. Upalim igru i nakon sat-dva sam i dalje izgubljen oko osnovnih stvari i onda samo izađem i odustanem. Igram igre da bi se opustio i ubio vrijeme, a ne jer želim da mi to bude drugi život ili nema smisla igrati jer si toliko u zaostatku da nije užitak nego frustracija, pogotovo neke multiplayer igre. Razumijem da postoje tipovi igara kao RPG koje su jednostavno takve i njih nisam nikad igrao niti očekujem da mogu jer nisam taj tip, ali ono za FPS pucačine neke kad krenu uvoditi specijaliste, traitove, više se pogubim, baš što kažeš, daj određen broj oružja, malo customizacije funkcionalne i to je to. Nemamo svi vremena ulagati pola dana u igre da bi bili na razini da bi mogli uživati u igri.
Djelo_Jerboa
@partybreaker, 24.04.2023 - 14:41Sve točno od riječi do riječi👌
Pussybomber
@partybreaker, 24.04.2023 - 22:51Uskoro ćeš morati studirati da bi sposoban igrati nove igre.
Aldin219
@exzzy, 24.04.2023 - 14:55Weapons upgrade- MRZIM, bas bas mrzim 🤦♂️
Chimichangas
24.04.2023 - 13:38Potpisujem sve napisano, često ta kompleksnost modernih igara me i odbije od igranja ili završavanje neke igre do kraja.
Npr. GoW ragnarok sam prešao main story i planirao sam još sve side aktivnosti, ali sam se uhvatio Hogwartsa i nekih drugih stvari.. te sad nakon mjesec i pol dana, trebalo bi mi bar pol sata ako ne i više da pohvatam sve mehanike i komboe koje sam znao u Gow-u, i to me odbija da ga uopće upalim opet.
Rick Sanchez
@Chimichangas, 24.04.2023 - 14:43Zaboravljaš jednu bitnu stvar, a to je da si nekad bio mlada osoba s možda dvije brige u životu i kao takav si puno bolje zadržavao upijene informacije. Danas u sav stres i obveze, logično je da će ti stvari nebitne za život puno brže ispariti 🙂
Chimichangas
@Rick Sanchez, 24.04.2023 - 15:12Ima i tom nešto. Ali opet kompleksnosti igara su dosegle veću razinu. Svi mi posjedujemo “mussle memory”, znači nemam pojma kako se na fifi dodaje u for po zraku, ili koja je tipka za mjenjanje igrača (jer nisam igrao godinu+), ali kad bi je upalio i krenuo igrat, sve bi odmah znao automatski.
to je zato jer kontrole na Fifi nisu prekomplicirane.
esse
24.04.2023 - 13:39Elden ring ti ne kaze nista ali opet ide sve samo od sebe…
pinkfloyd94
24.04.2023 - 14:08A da nema upgrade ili bilo kakvo napredovanje gundjali bi da je previse monotono, da je stalno isto itd. Ima nesto u tome da su neke stvari pretjerane, ali ima puno toga i u nama. Nije se rodio ko bi narodu ugodio 😁
Agent
@pinkfloyd94, 24.04.2023 - 15:34Stvar je u tome da starijim igračima koji nemaju stalno vremena treba jednostavnost,dok oni koji imaju svaki dan barem 1h nije problem današnja “nadogradnja”.
Aldin219
24.04.2023 - 14:12Definitivno se slazem. Znalo mi se bezbroj puta desiti da pocnem igru koja je tako nepotrebno kompleksnai onda se desi da nemam vremena nekoliko sedmica i kad se vratim i pomislim da sam zaboravio manje-vise sve i jednostavno mi se ne veaca toj igri. Uzet cu neki fobar platformer i igrati.
mg
24.04.2023 - 14:26Jedan je Hidetaka Miyazaki, a drugo rijetko zaigram.
Aldin219
@mg, 24.04.2023 - 14:54Jedan jedini
IgorBiH
24.04.2023 - 14:27Potpisujem čitav tekst, savršeno i pravovremeno napisano. Pokretanje nove igre danas ne donosi više ono djetinje uzbuđenje nego tegobni osjećaj da te sljeduje nekoliko časova podučavanja raznoraznih kontrola, mehanika, komboa i generalno načina kako svijet funkcioniše. Kad to prežvaćeš onda pičiš i to je uredu ali ne dao ti Bog da predugo izbivaš od igre ili žongliraš više njih istog žanra jer ćeš pogubiti sve konce. Kako ti devsi ne shvate već jednom da je nekad manje više?
Agent
@IgorBiH, 24.04.2023 - 15:37A onda bi se ljudi žalili da ne vrijedi 60e ili kolko već.
IgorBiH
@Agent, 25.04.2023 - 00:40Može igra imat jednostavne kontrole, sisteme, mehaniku itd. a biti dugačka. Evo Diablo IV koji uskoro izlazi npr.
Dick Johnson
24.04.2023 - 14:28Tu je naveden Hogwarts ko igra zabavna za učit. Istina manji je smor neog inače, al i dalje je meni previše to i treba proč po izborniku da vidiš kaj se s čim dobije i dal se izplati rješavat. Korisno: Merlin trials za inventory, svjetleci majmuni kpici za upgrejd lockpicka, magicne 3 kuglice za upgrejd special napada
Bloat: vrata s brojevima, field pages, povlacenje lopti, room of requirements sims dekor bulshit, pokemon bulshit sa trpanjem zvina u torbu i razmnozavanje, dark arts battle arena, wand dueling, povlacenje kugli u dvoristu, tirali letenja metlom, skupljanje balona metlom, fetch i/ili sidequestovi, c/p “dungeoni sa bullshit lootom, customiziranje stapa i metle, uzgajanje bilja, landing platforme, astronomija poravnavanje zvijeza, infamous foes, butterfly škrinje, razni mounts i još sam vjerojatno zaboravio par stvari koje ničem ne pridonose osim štrihanja check-liste.
Chimichangas
@Dick Johnson, 24.04.2023 - 15:15a gle, morali su na neki način napravit to da igra ne traje 15 ak sati nego 25+.. dobra mi je igra al stvarno ima previše tih gluposti.
Dick Johnson
@Chimichangas, 24.04.2023 - 16:31Ma jasno je meni naravno zakaj je to nutra. Al to mi je cisti bloat i krivim Asscreed, imam neki dojam da su prvi poceli s tim. Meni 10 obavljanja toga je smor i posao, ne igra. Iako neki to vole.
Saren
@Dick Johnson, 24.04.2023 - 22:17Ne mogu se slozit bas a presao sam igru dvaput osobno. ” vrata s brojevima, field pages, povlacenje lopti, room of requirements sims dekor bulshit” – to je ono malo zezancije aka svima dobro znate mini games od kojih i nemas benefita sa dekorom skupa. “pokemon bulshit sa trpanjem zvina u torbu i razmnozavanje” Ni tu se nemogu slozit jer mi je razmnozavanje i lovanje zivine bio lijep izvor para i to konstantno tak da je to po meni recomended a i lagano je. Sa ovim se mogu slozit “povlacenje kugli u dvoristu, tirali letenja metlom, skupljanje balona metlom, fetch i/ili sidequestovi, c/p “dungeoni sa bullshit lootom, customiziranje stapa i metle,” kako si rekao sidequestovi za ono chill ubit vrijeme, nista sta nismo vidjeli no zalosno mi je sta je loot bas siromasan u dosta dungeona, ono vecinu sam nasao u shopu kod lika izuzevih rijetkih soba sa brojevima i/ili rijetkih puzzleova u nekim dungeonima pa nabasao, vecinu sam kupio od onog krojaca. “uzgajanje bilja, landing platforme, astronomija poravnavanje zvijeza, infamous foes, butterfly škrinje, razni mounts” – Izuzev bilja opet se slazem sa svim jer biljke su toliko komicno OP da je fora kad radis ili infamous foes il teze postavke pa kombiniras sa potionima da ih pobacas uokolo i imas malo mira dok rjesavas druge. No da igra i po meni bar baca tonu informacija na tebe, jedino gdje sam drugdje to tako dozivio su Marvel Midnight Suns i skoro odustao u pocetku, kasnije kad sam skuzio i dao si vremena – milina. No da slazem se, to su filleri ulgavnom kako smo rekli da se vrijeme potrosi. U drugom playthroughu sam dosta toga odbacio za radit i radio mahom sta me zanima naspram prvog.
Dick Johnson
@Saren, 25.04.2023 - 08:27Ma super nis ja ne velim, eto tebi su pogodili igru taman, ja pricam iz osobnog iskustva. Ove stvari bit cu iskren nisam rabil jer igra je bila lagana mi a igral sam na normal, samo sve povezem sa curse i instakill sa avada kadabra. Loota ko sodera, budes OP. Meni je fora kad ima side activitya, al da imas neke koristi od tog, ovo skupi 100 neceg za novu kapu itd mi je smor. Al uvjek bi radije sidequestove a la Witcher 3 vise neg bilokaj.
Pararera
24.04.2023 - 14:28Jučer sam bio u HOGu, preglali racing igre.
Iznenadio sam se kad sam vidio da nema onog da jednostavno klikneš na race, odabereš auto, stazu i vrijeme, i voziš.
Cro_echo88
24.04.2023 - 14:34Upravo iz ovog razloga se veselim dead Islandu 2 jer jednostavno ides naprijed i ubijas zombije 😅 sve šta je rečeno u tekstu potpisujem, nemam vise ni vremena ni volje satima upoznavati igru i obavljati poštarske misije s jednog kraja mape na drugi.
vragec25cro
24.04.2023 - 14:35Sve zavisi od žanra igara,ali večinom su pojednostavili naspram starih igara,ali previse toga nabacali.Typa rpg/survivor igre normalno da imaju cim vise toga i cak je pozeljno ali fps bas i ne
Benjamin Scrool
24.04.2023 - 14:37Odličan članak. Evo ja trenutno baš imam primjer prikladan. Prije cca dva mjeseca sam skinuo Horizon Forbidden West i igrao ga par dana non stop. Došao sam negdje do polovice igre i onda par dana nisam igrao i sad već mjesec i pol odugovlačim sa vraćanjem u igru jer znam da će mi bit tlaka da se prisjetim svih tih silnih mehanika itd. U međuvremenu sam prešao neke manje i jednostavnije igre koje su mi se dopale od prve.
Btw drago mi je da si spomenuo Far Cry jer je to prva PC igra koju sam igrao ko klinac od 6 godina i uvijek će imat posebno mjesto u mom srcu 🙂
Chimichangas
@Benjamin Scrool, 24.04.2023 - 15:16to mi se događa s većinom igara tog tipa.. prestanem igrat na par dana, i tlaka se vratit…
mirkunjaaa
24.04.2023 - 14:37Jedini razlog zašto od prvog dana ne igram rpg-ove 🤷♂️
A danas je svaka druga igra takva.
Nije ni čudo što trenutno igran remasterizirani quake (prvi) 😁
Mozak na pašu i opleti, 😁
SanKa
@mirkunjaaa, 24.04.2023 - 15:41elden ring je rpg, a dosta jednostavniji od igara nabrojenih u postu
Monster Tamer
@mirkunjaaa, 24.04.2023 - 16:56Danas imaš fantastičnih Retro Shooter-a na tržištu. Probaj Prodeus – meni najbolja pucačka igra prošle godine.
exzzy
@mirkunjaaa, 24.04.2023 - 17:01Ja iz istog razloga od svega kaj sad ima igram Black Mesu
Agent
24.04.2023 - 15:18Još jedan razlog koji bi dodao kao razlog njihovom dugotrajnom tutorijalu je taj da tek nakon 2h vidiš kakva je stvarno igra(kad završi tutorial) i ako ti se tada ne svidi prekasno je za refund.A rijetko tko još u tutorialu vidi da mu se igra stvarno neće svidjet.
opp
24.04.2023 - 15:49Svaka čast za članak, sve istina. Zato sam totalno uživao u Hi-fi Rush.
Ramzonja
24.04.2023 - 16:48Možda da nađete nekoga da igra umjesto vas? Bili bi manje razočarani?
Čitajući komentare, ljudi sve manje uživaju u igranju, kao da ih netko tjera da igraju…
Ako u nečemu ne uživaš nađi si drugu zanimaciju, vremena je malo da bi bio ga provodio na nešto što te čini nesretnim(frustriranim)…
Glavu gore, postoji toliko dobrih igara da ih čovjek ne može za života sve odigrati.
U svakoj se pronađe nešto novo i nešto zanimljivo.
Na kraju krajeva igre su tu da bi nas zabavile…
ukek
@Ramzonja, 25.04.2023 - 02:34Da, lijepo objasnjeno. Osobno, jedino sto ne podrzavam je gurati neke propagande kroz igre. A ostalo sve je od pojedinca do pojedinca. Igara ima na pretek, nemozes ih odigrati sve za 2 zivota. Ista skupina osjetljivih pickica i.e ogranicenih jadnika je razlog zasto je Mad Max i jos dosta hitova ostalo underrated i u zaboravu. Najbizarniji primjer je remek djelo DmC, koji su odredjeni popljuvali zato sto je imao, pazi sad “drugaciju frizuru” 😂 Da nebi bilo bizarno cringe, onda su posle govorili da je kao lafo i combo system loš itd. I tako ima primjera u nedogled. Ja jos uvijek uzivam u gamingu, preporucam isto. Jerbo zatucane i ogranicene budale ne mozes promjeniti nazalost, cak i kada im dadnes obicni savjet, oni to shvataju kao da pokusavas biti superioran .. 😂
Rick Sanchez
@ukek, 25.04.2023 - 08:36Svaka čast na komentaru u vezi DmC-a. Kako sam uživao u toj igri….i onaj soundtrack…čudo
Aldin219
@Ramzonja, 25.04.2023 - 07:22Prica se o kvaliteti igara i mehanika, ne o gamingu. Elden Ring je vecina ljudi pdigrala 100+ sati ali ogromna vecina drugih AAA igara su prekomplikovano smece sa vrpcom. Tu se ljudi zale
Aldin219
@Ramzonja, 25.04.2023 - 07:23Joj ovaj komentar uhhh. Povracanje.
Stecajni_upravnik
@Ramzonja, 25.04.2023 - 19:08Ja se sa 38 vratio gamingu😂😂😂
marko1106
24.04.2023 - 21:26Mislim da nije sve baš tako crno i bijelo. Zamislite sad samo jednostavne igre da postoje 🙃. Pa onda bi trazili nest kompleksnije. Mislim da je problem u nama, nekad mi se igra jednostavno, nekad dobar RPG, nekad strategija real time, nekad na poteze. Treba znati stati i odmoriti od igranja nekad kad igramo iz dosade. Treba znati i odabrati igru. I mene uhvati smor i siluje nekad igru i ne da mi se, još ako ima tutorial od 2 sata ubije me to, ali nije igra problem što mi se ne da ali kao da ce svijet stati ako danas ne upalim nest. Mislim kad bih odmorio mjesec dana da ne igram nista opet bi se vratila želja bar neko vrijeme, ali ovisnost radi svoje.
Aldin219
@marko1106, 25.04.2023 - 07:24Govori se o standardu. Naravno da postoje razne igre, ali Zoran objadnjava da je opcenito standard kompleksnosti totalno promjenjen. Ne shvatam kako vam je to tako tesko pojmiti
StJimmy90
25.04.2023 - 08:27Nekad su FPS-ovi bili evo ti oruzje, idi i pucaj.
Konkretno prvi FC mi je bila jedna od najdrazih igara.
Sad su FPS-ovi postali evo ti oruzje, ali nista ne valja. Idi skupi na otvorenoj mapi deset prepucija albino veprova da bi craftao torbicu u koju ces skupljat sumsko voce, vrganje i listove mente koju ces onda prodati nekom liku koji ce ti za uzvrat upgrejdati oruzje.
Doslono me boli glava od modernog gaminga.
Od ubacivanja rpg elemenata u zanrove u kojima ga nikad nije bilo.
Unchartede sam odigrao sve barem pet puta svaki. Tomb raider jedan i samo jednom.
Zasto? Zato sto dobijem napad anksioznosti kad otvorim onaj skill tree. Ne da mi se mrcvarit s time.
Igranje bi trebalo biti zabavno, a ne da imam osjecaj kao kad mi zena ostavi spisak stvari koje moram obavit.
Daky_13
28.04.2023 - 13:04Svi ti dodaci u igrama pored glavne priče su dobri trikovi da te sto duže drže prikovanim iz igru.Ranije se znalo šta je život a šta je igra i kada je gotova,a danas retko ko život živi i igri nikad kraja nema