Tomb Raider: Underworld
Najpoznatija heroina video-igara vraća se po osmi put. Iako već ima popriličan radni staž, Lara Croft ne odustaje od daljnjeg skakutanja i švrljanja po drevnim grobnicama. Mi se, naravno, ne bunimo previše sve dok je Lara tako dobro modelirana.

Poneki zlobnici rekli bi da svakim nastavkom Tomb Raider postaje još izlizanija igra uspoređujući pritom ovaj serijal s isfuranim franšizama iz Electronic Artsove radionice. No velik broj ljudi, kako vjernih fanova tako i objektivnih novinara, slažu se da noviji nastavci Tomb Raidera ne gube na kvaliteti, štoviše smatraju kako Lara ima još puno toga za pokazati. I mi se, dakako, slažemo s njima :). Revolucionarnu promjenu u serijal uveo je 2006. godine Crystal Dynamics studio preuzevši razvoj nove TR igre od dotadašnjih tvoraca Core Designa. Crystal Dynamics proslavio se igrama Legacy of Kain svijeta i ubrzo su opravdali svoju kvalitetu serviravši nam Legend, potpuno novi uvod u priču mlade avanturistice Croft. Odličan uspjeh Legenda i još bolji uspjeh osvježavanja posrnulog serijala godinu dana poslije rezultirao je preradom prvog Tomb Raidera iz davne 1996. Anniversary je samo potvrdio kako Crystal Dynamic ide pravim putem i da su upravo oni najbolja stvar koja se Tomb Raideru mogla dogoditi.
U siječnju ove godine, Eidos je najavio TR Underworld. Iako su mnogi ostali skeptični oko te najave s obzirom na to da nije prošlo ni punih šest mjeseci od Anniversarya, Underworld se i dalje nestrpljivo očekuje kao jedan od velikih jesenskih hitova.
Priča, kao i sama igra, nastavlja se ondje gdje je Legend stao / završio. A završio je cliffhangerom, slobodno govoreći.
Ruku na srce, Tomb Raider igre nikada nisu donosile previše noviteta, a onda kad su to i činile, pokušaji su neslavno propali. Ipak, Underworld bi mogao napraviti iznimku. Promjene koje su najavljene imaju ključan utjecaj na gameplay i stoga imamo razloga vjerovati kako će ovo biti najbolji TR do sada. Ponajprije, vremenski uvjeti u igri neće imati samo vizualnu ulogu. Sada ćete morati pripaziti na površine pokrivene vodom – ako Lara balansira na površini nakon kiše, postoji mogućnost da će se okliznuti i pasti. Također, mnogi ostali sitni detalji usklađeni su s vremenskim uvjetima. Čučanje u blatu tako će sada ostavljati znakove da je Lara činila upravo to jer će joj koljena biti blatna; prolaskom nad zemljanim površinama Lara će ostavljati tragove, tj. otiske stopala. Novi sistem interakcije s okolišem omogućit će i veću realnost jer će promjene na okoliš biti trajne. Kad Lara nešto sruši ono će zauvijek ostati srušeno, a neprijatelji koje likvidira neće nestati već će ostati ondje gdje ih je i ubila.
Crystal Dynamics namjerava nam ponuditi i nelinearno iskustvo Tomb Raidera. Kako će to izvesti zaista nemamo pojma, no znamo da će faktor za to biti češća upotreba Larinog motocikla. Igrač će ovaj put biti prepušten vlastitoj intuiciji jer neće imati grafičke hintove viđene u Legendu. Dakle, Underworld izbacuje isticanje destruktivnog i interaktivnog okoliša te ćete stoga za otkrivanje tajnih prolaza, prekidača i sl. morati koristiti vlastitu intuiciju i instinkt.
Potraga za drevnih artefaktima odvest će nas preko obala Tajlanda do džungli Meksika pa sve do podvodnih područja Sredozemnog mora. Baš kao i Legend, novi Tomb Raider nudi nam raznolike levele na kojima ćemo se susretati s mnogobrojnim neprijateljima. Paukovi, šišmiši, tigrovi, morski psi i rasa čovjekolikih guštera, samo su neki od neprijatelja koji nas očekuju.
Pošto Underworld pokreće potpuno novi engine posebno napravljen baš za Tomb Raider igru, grafika je na zavidnoj razini. Svijet izgleda puno življe, a Larini potezi još elegantniji. Kao što smo već prije spomenuli, ovo je prva “prava” next-gen Lara i od nje zaista očekujemo vizualnu raskoš.
Ispod su i neki od najzanimljivijih trailera za Tomb Raider Underworld koje smo uspjeli pronaći, a poniže nam možete ostaviti kakav komentar na najavu ili na samu igru. Vaša pitanja o ovoj igri postavite u njenom topicu na našem forumu.
don luxuz
06.10.2008 - 18:45Izgleda obečavajuće, nema šta…. nisam neki veliki fan ali svakako ću zaigrati…
Vaš don.
gta_fan
06.10.2008 - 19:52Odlično svaki sam igrao pa ću i ovaj akobogda jedva čekam.
mr_solidus
06.10.2008 - 20:30uf, jedva čekam. prošla je isusovala, previše, jako.
gta_fan
07.10.2008 - 08:27Nemam riječi čudo.Volio bih vidjeti preporčene konfiguracije.
gta_fan
07.10.2008 - 08:30Na CroVortexu najava za XBOX360 pa Ementaleru hoće li biti za PC.
Molim te odgovori.
wyzard
07.10.2008 - 09:28naravno da će bit. svi tomb raideri koji su ikad izašli (a i poneki mission packovi) izašli su i na pc-u.
a ovaj tomb raider izlazi na svim platformama, pa i za mobitele.
na xboxu 360 bit će najprimamljiviji jer su najavili da će za tu verziju izać dva download contenta koji će igru produžit još šest sati. naravno, ti sadržaji će se plaćat.
gta_fan
07.10.2008 - 09:48Hvala wyzard.Ma da sam znao da će biti za PC valja biti siguran.
A gdje to Ementaler.HaHaHaHaHaHa………
Ementaler
07.10.2008 - 15:55a? I ovaj, gore ti piše u info boxu na koje će sve platforme igra izaći.
Loky1862
07.10.2008 - 21:47Igra lijepo izgleda ali TR nije kao što je nekada bio. Sve je počelo nesretnim Legendom… Iz igre su krajnje pojednostavljene zagonetke, a naglasak je stavljen na akciju. TR je bio igra rješavanja zagonetki uz primjese akcije a sad se svodi na akciju i smješno lagane zagonetke. Ima dosta igara na tržištu kojima je akcija u srži i nevidim razlog zašto je TR morao postati takav. Novine 24 sata se najviše prodaju, ali su jedno veliko smeče zbog rađenja od muhe slona i podilaženja publici. Moje mišljenje je da se to događa i sa novijim TRima. Legend može biti prodan u dvje milijarde primjeraka, al za mene je igra smeče jer podilazi publici i svaki ju kepec može proči za par sati bez da i malo uključi mozak. Za zagonetke u novijim TR netreba mozak, a zagonetke su te koje su činile dušu prijašnjih TR naslova. Angel of Darknes koji je pokupio sve negativne kritike ovog svjeta (sve recenzije koje sam za AOD pročitao su iste, IDENTIČNE, kao da su svi kopirali iz jedne rece, i dobila nezasluženo tako niske ocjene) po meni je zadnja svijetla točka TR serijala. Više mi je muka od hvaljenja Legenda i Anniversarya jer su igre skrenule krivim putem i duboko zaglibile u blato. Kao veliki fan TRa odigrat ću Underworld ali bojim se da neće biti ni blizu jednom TLR (za mene najbolji TR). I naravno TLR i AOD iz bunta, koje su svi taaaaaak popljuvali. P.S. Napisao još jedan puno duži i smisleniji koment al ga nekaj nije htjelo primit pa sam ponovo =)
mr_solidus
08.10.2008 - 21:34O čemu ti? TR je nije imao nikakve zagonetke, nikad.
ono, ključ u rupu i te spike.
Novi tomb raideri oslanjaju se na istraživanje i bacanje okolo i takve stvari, baš kao i oni prije. I igre su na mjestu, jebački.
Loky1862
08.10.2008 - 23:31Paaa, za recimo TR 3 ili 4 ti treba puno više sati igre i mozganja nego za Legenda. I kak u TRima nije bilo zagonetki? Slažem se za dio o istraživanju ali i kažem, od legenda je za mene sve krenulo krivim smjerom.
wyzard
09.10.2008 - 18:09jesi igrao anniversary?
osim grafičkog uljepšavanja dosta se razlikuje od legenda. i neznam što ti u njemu ne valja, pa to je prerada prvog tomb raidera, a ako ti taj ne odgovara onda neznam…
treći i četvrti dio dobro još su i dobro prošli s obzirom na to koliko su bili forsirani. chronicles je bio nešto drugačiji, dobar jedino što su priče bile odvojene. angel of darkness bolje da nikad nije ni izašao.
a legend je meni solidan. više vuče prema filmskoj verziji nego prema starim korjenima, ali je zabavan i ne moram se živcirat kad nakon dva sata mozganja i pet puta ponavljanja sekvence koja traje i do 15 minuta upadnem i moram sve ponovo.
po meni su lakše zagonetke baš pravo pogođene, a omjer akcije i avanturizma nikad nije bio bolji.
Loky1862
09.10.2008 - 21:57Odigrao sam anniversary. Tomb Raider 2, 3, 4 i chornicles su se kretali putevima zagonetki, istraživanja, skakutanja i tu i tamo korištenja oružja. Već je AOD dosta pojednostavljen i to mi se nije svidjelo, ali po meni igra u konačnici nosi onaj TRov štih i neznam zašto baš svi imaju tako loše mišljenje o toj igri. Čemu mjenjanje sustava kretanja kroz igru? Prije je bio puno bolji nego sada. Anniversary mi se više sviđa od legenda zbog optimiziranosti ali manje od prijašnjih naslova zbog sustava kretanja i pojednostavljenosti. Ako netko hoće igrat takvu igru ima Rouger Tropera pa nek se napucava, zašto TR kreče tim stopama? Naravno, svaka čast uljepšavanju, dodavanju novih trikova, one sajle i sl, ali untaoč svemu tome za mene je Lara pravi procvat doživjela u drugom i trečem dijelu. Wizz, napisao si dobru najavu i vjerujem da će se mnogi složiti sa tobom, nisu kritike išle na tebe ili na najavu nego na opču euforiju novih TR nastavaka koji po meni dok se nevrate na stare staze nikada neće moči parirati prijašnjim TRima.
Loky1862
09.10.2008 - 22:01### ali untaoč svemu tome za mene je Lara pravi procvat doživjela u drugom i trečem dijelu. ###
*ali unatoč svemu tome za mene je Lara pravi procvat doživjela u trečem i četvrtom dijelu.