Elden Ring baš i nije igra kojoj je falilo sadržaja, ali se iz aviona moglo vidjeti da je imala prostora za ekspanziju. Prvenstveno jer to ima financijskog smisla zbog ogromne popularnosti igre, a onda i zbog toga što su fanovi ovakvih igara željni nove porcije. Nudili su se usput i drugi zalogaji, ali spoj FromSoftwareovog dizajna, sustava borbe i nevjerojatne razine slobode jednostavno je poseban i nije ga lako imitirati.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
40€ | PlayStation 5 | Ustupio izdavač |
Moram reći da mi je Shadow of the Erdtree čak i nadišao očekivanja u nekim poljima, čisto zato što nisam očekivao da će From Soft izbrusiti neke dijelove Elden Ringa koji su znali zadavati frustraciju. U isto vrijeme, zanimljivo mi je što je sami pristup istraživanju svijeta pomalo drugačiji.
Sjećam se kad je Elden Ring bio najavljen – dosta ljudi je bilo zabrinuto oko toga da će igra praktički biti više dvoraca iz Dark Soulsa, ali spojeni putem otvorenog svijeta. Mala je ironija što se, po mom mišljenju, ova ekspanzija puno više uklapa u taj opis nego osnovna igra.
Shadow of the Erdtree je smješten na potpuno novoj mapi kojoj možete pristupiti tek nakon što porazite Mogha. Iako na prvu The Lands of Shadow izgleda slično regijama koje ste prije istraživali, rekao bih da je ovdje riječ o dosta linearnijoj mapi.
Iako na prvu The Lands of Shadow izgleda slično regijama koje ste prije istraživali, rekao bih da je ovdje riječ o dosta linearnijoj mapi.
Mislim da to nije loša stvar jer je na manje prostora i kondenzirano više zanimljivih stvari. Već u početnim satima prolazite kroz tzv. Legacy tamnice – ogromne građevine koje su pomno dizajnirane u vertikali i horizontali. Samo se sjetite Raya Lucaria akademije ili dvorca Stormveil i znat ćete na što mislim.
Na svakom uglu je vješto skrivena tajna ili neki zanimljiv novi put kojim morate napredovati. Sumnjiva litica ispod koje leži prečac, ljestve koje vas nekim čudom vode do kata na kojem ste bili prije sat vremena, viseći kip po kojem se možete popeti do novog dijela levela…
Na svakom uglu je vješto skrivena tajna ili neki zanimljiv novi put kojim morate napredovati.
Sve su to stari aduti koji su i do sad krasili From Softove igre, ali mislim da je Shadow of the Erdtree još jače pokazao njihov talent za dizajniranje levela. Jednostavno znaju napraviti ogromnu arhitektonsku slagalicu koju slažete u glavi tako što igrate.
S druge strane, mislim da istraživanje po otvorenom prostoru nije u istom fokusu kao što je bio slučaj kod originalne igre. Pravi primjer bi bilo uvodno područje, koje me iznenadilo po tome što nije imalo pretjerano puno zanimljivih stvari ili otkrića. Naravno da ima iznimaka, kao div koji nosi posudu punu lave na glavi… ipak to daje neku verziju kul faktora.
Mislim da istraživanje po otvorenom prostoru nije u istom fokusu kao što je bio slučaj kod originalne igre.
Međutim, stvarno mislim da je ovdje dosta manje trenutaka u kojima sam pomislio “Što je u ono brdo tamo u daljini? ‘Ajmo provjerit”. Manje je špilja i podzemnih puteva, manje škrinja koje vas odjednom prebace na skroz drugo mjesto. Puno se lakše vidi neki nacrt koji bi donekle trebali pratiti za prelazak ekspanzije i nekako nisam imao tu znatiželju za provjeriti svaki kutak.
Od noviteta treba istaknuti Scadutree fragmente, koji su drugačiji način razvijanja lika. Utječu vam na nanošenje i negaciju štete, a vrijede samo na novoj mapi. Ovo je solidno rješenje za balansiranje ekspanzije bez da se ostave posljedice na ostatak igre.
Doduše, nije baš intuitivno jer ti fragmenti mogu biti na totalno nasumičnim lokacijama. Ponekad ih čuvaju totalno nebitni i slabi neprijatelji. Savjet po tom pitanju – uvijek pokosite one tipove koje nose vaze na glavi.
Boss bitke su esencijalni dio svake From Soft igre i mogu reći da nam većinski ni ovaj put nisu ostali dužni. Gotovo svaka bitniji boss ima zanimljive vizuale koji definiraju njihove poteze. Nilski konj koji usred borbe mutira u ježa, polu žena – polu otrovna gusjenica, lav koji izgleda kao da je malo svratio u Bloodborne… Općenito sam primijetio da su životinje bile poseban motiv ovaj put. Jedan boss, Mesmer, vjerojatno će mi ostati u sjećanju kao jedan od najzanimljivijih u modernim Souls naslovima.
Ako mogu uputiti primjedbu u ovom segmentu, onda će to biti jedna koju su i drugi već spominjali za glavnu igru. Bossovi su postali toliko brzi da stvarno imate malo prostora za disanje. Praktički se traži od vas da: 1) napravite solidnu kombinaciju udaraca, ali usput i vi popijete par šamara ili 2) ne riskirate, ali uspijete napraviti jedan uspješan napad svako stoljeće.
Bossovi su postali toliko brzi da stvarno imate malo prostora za disanje.
Čini mi se da je sve više borbi odlučeno tim da ugrabim neku savršenu priliku za nanijeti što više štete… umjesto preciznih predviđanja napada i izbjegavanja. I da, još uvijek kamera zna dosta zasmetati, posebno protiv ogromnih neprijatelja poput onih divova s posudama na glavi.
Oni koji često mijenjaju buildove se ne bi smjeli razočarati s ekspanzijom. Sad u svoju kolekciju oružja možete dodati pandže, lakšu verziju velikih mačeva i PARFEMSKE BOČICE. Da, do toga je došlo – i neka je. Posebno je zabavan i novi “kung fu” način igranja po kojem se držite dobrih starih šaka umjesto ostalih, kukavičkih oružja.
Preko toga se mogu nadovezati na Ash of War sposobnosti, koje su mi među najdražima čak i kad ih usporedimo s onim starima. Svoje kung fu nauke možete nastaviti magijom koja vam dopušta da napravite udarce nogom kroz zrak, a uz pomoć druge moći se pretvorite u Flasha i otrčite put naprijed u pola sekunde. Dakle, još brdo opcija za bilo koga tko voli raznolike stilove igre.
Vidio sam da se dosta ljudi žalilo na težinu, ali moram priznati da nisam primijetio prevelike promjene od onog što je FromSoftware dostavljao u prošlosti. Bayle i još jedan gospodin su me apsolutno poslali u stanje plakanja, ali i to je dio procesa. Samo računajte da su Scadutree fragmenti ključni za napraviti ikakav napredak u ovoj avanturi.
Isto se tako ne mogu ni pretjerano žaliti na linearniju strukturu priče. U novu mapu stignete s jednostavnim ciljem – pronaći Miquellu, bogovsku figuru i brata zloglasne Malenije. Ja sam inače među onima kojima se svidjela i jednostavnija priča Sekira, stoga mi ovakav pristup nije smetao. Meni je najbitnije da likovi imaju zanimljiv dizajn i humane pozadinske priče. Na svu sreću, toga još uvijek ima. Primjer bi bio tip koji vam može pomoći protiv bossa, a onda se dere kroz bitku o tome kako je ovo njegova osveta.
Shadow of the Erdtree me na neki način uhvatio ne prepad jer sam očekivao da će biti samo neka vrsta “mini nastavka”. Međutim, prije je ovo kao da ste uzeli Elden Ring i napravili zgusnutu verziju toga. To možda neće biti svakom po guštu, ali meni je sjelo jer je originalna igra već bila dovoljno ogromna. Ne mogu reći da će mi ostati u sjećanju kao prvi prelazak kroz The Lands Between, ali to bi bilo i nerealno očekivati. Ne samo da je teško to napraviti na dosta manjoj mapi, nego mislim da taj recept ni ne može funkcionirati dva puta u tako kratkom vremenu. Evo, možda ovo pokazuje da legacy tamnice povezane kroz mapu ni nisu predstavljale toliko lošu ideju… barem za proširenje.
Lepoglava
09.07.2024 - 12:36Izvrsna recenzija. Igra je nevjerojatna ali i brutalno teška..stvarno je neću vas zavaravati niti uljepšavati. Bosovi su teški ali bome do Bossova treba i doći…
Stringer Bell
@Lepoglava, 11.07.2024 - 11:47Dobra je, ali prekratka, prošao za 5h
Fikio
@Stringer Bell, 26.08.2024 - 13:58Lol
Wildchild
09.07.2024 - 12:39Super recenzija i odličan DLC!
Težina brutalno skalira, doslovno svaki boss te skine sa 2 udarca i pošalje na početak, a bosseva ima jaaako puno.
Filip Zorić
@Wildchild, 09.07.2024 - 17:13Ma stvarno treba te scadutree fragmente aktivno tražit. Vigor je isto možda najbitniji atribut, čisto da imaš dovoljno healtha za popit koji udarac. To pomogne masu kod bosseva.
Agram
09.07.2024 - 13:19Stvarno bi probao ovu igru jer izgleda odlično ali imam osjećaj da bi ju izbrisao nakon 20min zbog težine. Igram da se zabavim a ne da plačem i borim se po par sati s jednim od 100tine likova. Svaka čast ljudima koji imaju živaca za takve stvari.
Aldin219
@Agram, 09.07.2024 - 18:54Inas poptpuno pogresan mindset
M3T4TR0N
@Aldin219, 10.07.2024 - 11:33Ti si zato ego-free je li?
Aldin219
@M3T4TR0N, 10.07.2024 - 11:51Ne znam odakle ti ta ideja. Pogresan je mindset o tezini ovih igara, ogromnim dijelom krivica novinara poput Zorana, Igora pa i skoro svih na HCLu.
M3T4TR0N
@Aldin219, 10.07.2024 - 23:14Zato što kažeš osobi da ima “potpuno” pogrešan mindset. Kad ispraviš i kažeš da postoji pogrešan mindset o souls naslovima i njihovoj težini, tu se već donekle slažem s tobom, glavna šablona za ocjenjivanje na steamu koristi meme Dark souls kao nightmare ekstrem, što je već postalo donekle ridikulozno. No želim naglasiti da vidim i pogrešan mindset s druge strane, kod mnogo pobornika soulslike igara koji ne mogu razumjeti da ljudi izazove nalaze negdje drugdje, ovi se prema njima počnu ponašati ko prema nižim bićima. A ljudi jednostavno s razlogom kažu da im se neda tako nešto drkat i ne nalaze toliko zadovoljstva nakon što skinu bossa, kolko kome treba ili samo odustanu i žele nešto više opuštajuće. Igrica je dosta zahtjevna i ima puno umiranja, to ne možeš poreći, ali generalno nije pakao i postoje i teže igrice. Ovakve konstruktivne savjete kao što je dao LetMeBeFrank skroz podržavam.
Aldin219
@M3T4TR0N, 11.07.2024 - 07:04Ne bi da ulazim toliko duboko, samo sam htio da kazem da novi igraci kojima su novinari doslovno isprali mozak da se boje Souls igara imaju pogresnu percepciju (mindset kontam da je bila losa rijec). Ove igre su u mnogo cemu remek djela i cutting edge gaming industrije, a ljudi ih PROPUSTAJU jer im je Zoran, Igor i IGN ekvivalent rekao da „nemaju pricu“ ili da su frustrirajuce teske zbog same tezine. Moja poenta je NE nasjedajte vec probajte za sebe.
Zoran Žalac
@Aldin219, 11.07.2024 - 14:03Ja nigdje nisam rekao da Elden Ring nema priču. To što je meni ta priča bezvezna, a ti nad njom sliniš, je druga stvar. Isto tako, kome sam ja rekao da su te igre frustrirajuće? Činjenično je da su Souls igre dizajnirane da budu izazovne – nemaju postavki težine, kažnjavaju umiranje respawnanjem neprijatelja, itd, što nije nužno isto što i frustrirajuće.
Uglavnom, s obzirom da konstantno guraš tu lažnu propagandu o tome da novinari HCL-a blate From Software igre izvrtanjem izjava u neki totalno drugi narativ, ide ti upozorenje pred ban. Pobogu, u zadnjih pet godina uredništvo je izglasalo dvije From Software igre za glavnu nagradu Zlatnog Dabra. Prestani širiti neistine.
Aldin219
@Zoran Žalac, 11.07.2024 - 15:08Uh ali istina boli.
Zoran Žalac
@Aldin219, 11.07.2024 - 15:26Istina je u ovom slučaju činjenična i dokaziva, jasno sam ti ju naveo. Nema veze s prđenjem i klevetanjem koje ti redovito prakticiraš.
Aldin219
@Zoran Žalac, 11.07.2024 - 16:05Svi smo Zorane vidjeli tvoje clanke koje imaju IKAKVE veze sa Soulslike zanrom, tako da moj argument 100% stoji, a ti se slobodno ljuti. Moje klevetanje je ustvari frustracija sa stanjem gaming novinarstva posebno na Balkanu. U svakom slucaju imamo pravo da imamo KAKVO GOD misljenje o vama i na tebi i ostalim adminima je da odlucite jel ovo Sjeverna Koreja ili ne. Ja nigdje nisam rekao da bilo ko osim TEBE I Igora unistava reputaciju Soulslike i daje ljudima pogresnu sliku. Ostali clanovi redakcije mi se cine dosta objektivnijim, ali Igor i ti?? Niste SPOMENULI u zivotu soulslike da je ne etiketirate po automatizmu i kao prvu misao kao ona teska igra sto mazohisti igraju zbog izazova. To je tebi „sitnica“ ali ti kreiras tako misljenje mnogim gamerima i tu nema NIKAKVE sumnje.
Zoran Žalac
@Aldin219, 11.07.2024 - 16:38Konstruktivne kritike su dobrodošle. Neistinite tvrdnje nisu. Reći da su soulslike igre izazovne nije nikakva neistina, pogrešno niti štetno s naše strane. Nisam to ja izmislio, niti Igor. Pogledaj bilo koju wiki stranicu za soulslike i prva stvar koju ćeš vidjeti pod definicijom takvih igara je “high levels of difficulty” ili bilo koja varijacija toga. Pretvarati se da izazov nije istaknuta značajka u dizajnu soulslike igara bilo bi neozbiljno i neodgovorno prema publici i developerima. Pretvarati se da fanovi soulslike igara ne očekuju izazovnost bilo bi totalno krivo tumačenje materije. Reći da su te igre izazovne nije isto što i izjava da su to najteže igre na svijetu (činjenčno netočno). Reći da su te igre izazovne nije isto što i izjava da su frustrirajuće (to je vrlo osobno od igrača do igrača).
Aldin219
@Zoran Žalac, 11.07.2024 - 22:31Iskreno mislim da se pravis malo naivan kao da smo mi budale in primjetimo tvoj cinizam u SVAKOM clanku u kojem uopce i spominjes From Soft. Postoji velika razlika u onome sto ti govoris i u onome sto je realonst. From Soft igre ljudi ne igraju zbog posebne vrste izazova ili UPRKOS frustracije kao osnovne premise igre. Ljudi igraju zato sto igra kaze: Ovo je izazov koji imas, sta ces sad? I onda ti da maltene potpunu slobodu da uradis sta god ti je volja. Koristi kreativne nacine da premostis VELIKI i ISTINSKI izazov. Ne laznu masku od izazova ili simulaciju sto mnoge igre rade. Ne izazov je tu i nista ga ne moze pobjediti osim tebe. To je STVARNA premisa u smislu tezine u From Soft igrama. Ono sto je sustina ovih igara je istrazivanje ljudske prirode, otvaranje OTVORENIH rasprava o meta temama (kako bi i moglo drugacije o necemu o cemu ni sami ne znamo skoro nista), itd itd… Svoditi toliku kompleknost GAMING DEVELOPMENTA i samog GAMINGA kao GAMING novinar na jednu te istu recenicu nateklu od cinizma, ISKRENO je uvreda za nekoga ko voli gaming. Odtud frustracija. Mi gameri ne trebamo da kazemo za sebe da smo idioti. Ako citaci knjiga mogu cijeniti kompleksnost i sitnice svoje umjetnosti, zasto mi ne bi mogli? Jer smo navikli da igra treba biti jednostavna. Nema mjesta umjetnosti u gamingu ili sta? Ne kuzim jednostavno poentu stalnog cinizma i blacenja. AKO NISTA, From Soft je jedan od najcasnijih devsa bez ikakvih skandala ili zloupotrebe gamera u materijalne svrhe. To samo od sbge zasluzuje postovanje ako nista.
Zoran Žalac
@Aldin219, 12.07.2024 - 07:07😂 tako možeš prditi da je stvarna suština Football Manager igara ostvarivanje ljudske konekcije s nogometašima za bolju sinergiju tima. I opet će se svesti na to da su to zarazne igre i da ih se takvima uvijek opisuje. Nitko me nikad nije napadao zašto o FM-u ne pišem romantizirano kao o udžbeniku za polaganje fifa licenci ili tako nešto. I nitko se nije našao uvrijeđen što se kompleksnost FM igara često svede na opis “zarazno”. I generalno nitko ne smatra da je taj opis odbojan i štetan igračima koji FM nisu igrali. Niti je blaćenje serijala ako ga etiketiram zaraznim, s čime će se složiti svaki fan. Isto je i s etiketom izazovnosti. Btw. najčasniji devovi bez skandala… 😂 možeš li biti veći fanboy? Praktički svaka druga njihova igra ima neke tehničke mušice koje modderi isprave za 24 sata, a oni ih se ne udostoje popravit nikada. Mislim, Elden ring na ps5 igraš u ps4 verziji da bi imao stabilnih 60 fps-a. Ma evo, noge im treba izljubiti od poštovanja 😑
Aldin219
@Zoran Žalac, 12.07.2024 - 08:16Nema svrhe sa zidom pricati.
Zoran Žalac
@Aldin219, 12.07.2024 - 08:44Ako ti je to način za podviti rep kad ti se raskrinkaju neosnovane optužbe, neka ti bude.
Aldin219
@Zoran Žalac, 12.07.2024 - 10:14Dobro se vidi moja poenta u svemu ovome i tvoj ocigledni cinizam i cak nekakva mrznja prema Souls igrama tako da, isko mislim da je to zalosno obzirom na tvoju profesiju, i iako je u najmanju ruku besmisleno, mislim da je najgore od svega gameru na gaming siteu od strane gaming novinara govorit da je „fanboy“ u ocigledno podrugljivom tonu jer stvarno jeste fan jednog od najboljih gaming proizvoda ikad. Mislim da to najbolje pokazuje sliku. A poredjenja tipa fudbal manager su smijesna i nekakav pokusaj strawmana nemam pojma. Ja ti kazem sta je cinjenica i sta sam Miyazaki zeli da uradi i zasto je na kraju dana doveo i George RR Martina da napise lore s njim. Ove igre to ZAISTA rade i dokaz je u hiljadama videa i clanaka i „fanboya“. Ti imas svako pravo da MRZIS From Soft, ali odredjeni nivo integriteta i istrazivanja jer di ti autoritet u ovj bransi ne bi skodio. Tvoje misljenje koje si gore napisao ImeiPrezime liku je doslovno TIPICNI hate komentar na From Soft koji vidis od ljudi koji naprosto mrze Souls.
Jbt ljudi prave igre sa 100+ sati sadrzaja bez mikrotransakcija i nikakvih anti player politika, a ti hoces reci da je dkandal tu i tamo nekakav frame rate i fidelity. Da vam otkrijem besto gaming novinari. Ako je igra dobra, NIKOG ne boli kurac za to. Pogotovo ako je od developera koji je pokazao da mu je stalo do svih proizvoda.
Zoran Žalac
@Aldin219, 12.07.2024 - 10:20Frajeru, ja sam glasao da Elden Ring bude GOTY redakcije 2022., baš kao i Igor. Nijedna From Software igrara na HCL-u nikad nije ocijenjena manjom ocjenom od 90. I ti si nas našao prozivati da smo cinici koji mrze Souls igre. Prestani se sramotiti.
Aldin219
@Zoran Žalac, 12.07.2024 - 11:00Politicki odgovor. Nemoj da sad kopam po tvojim clancina da trazim majke ti. Ok glasao si, ali necemo se vise praviti.
Zoran Žalac
@Aldin219, 12.07.2024 - 11:17Znaš koja je razlika između fana i fanboya? Fan može pojmiti da netko može cijeniti neku stvar kao nešto bez da u njoj uživa. I ne vidi objektivnu kritiku ili eventualnu šalu na nešto kao osobni napad. Sve tvoje optužbe su na trulim temeljima. Da stvarno mrzim Souls igre i da želim svijetu dokazati kako ništa ne valjaju, onda bih valjda osobno uzeo zadatak recenziranja istih i ne bih kao urednik portala dao zadaću recenziranja nekome tko u takvim igrama uživa. Isto vrijedi za bilo koju vrstu igara, od Call of Dutyja do Paradoxovih strategija. Ali fanboyizam je sljepilo s kojim se to ne može vidjeti, uvjerio sam se u to hrpu puta kad god su me prozivali da hejtam Nintendo, Xbox, PES, bilošto…
SanKa
@Aldin219, 22.07.2024 - 09:36stvarno prdiš u prazno. stani dok mozes
ImeiPrezime
@Zoran Žalac, 11.07.2024 - 18:19Ubodi random 2 hcl članka o elden ringu ili souls igrama te mi reci koja je šansa da negdje pri vrhu nece bit izrazi poput “brutalni izazov” “stalno umiranje” “mazohizam” ili slično. Ne trebaš mu davat upozorenje pred ban kad ništa krivo nije rekao. I nitko ti ne brani da pišeš tako niti da misliš tako, ali ako Aladin smatra da daješ krivu sliku ljudima koji nisu igrali(a tu se i ja slažem sa njim) čemu njemu zabrana da i on izrazi i svoje mišljenje?
Zoran Žalac
@ImeiPrezime, 11.07.2024 - 19:04Znači trebao bih pisati da su to autentični simulatori s tajkunskim mehanikama i extraction formatom gameplaya… Svašta. Ljudi igraju soulslike tip igara zbog specifične vrste izazovnosti; ne traže u njima fotorealističnu grafiku zbog koje će svaku minutu otvarati photo mod, ne traže napredne fizikalne modele, ne traže interaktivnu dramu s posljedicama odluka, ne traže dejting simulatore… Traže da im te igre ispraše tur, da iz tog prašenja tura nešto nauče i onda uzvrate istim prašenjem tura. Izazov, umiranje i mazohizam JESU dio te priče, to uopće nije ni za raspravu. To što metodičkim savladavanjem tih igara možeš naučiti kako ubiti boga u bossovima igrajući na banani ili krumpiru ne mijenja tu činjenicu. Gomila ljudi je takvim igrama pohrlila baš zbog toga što se isticao taj izazov – zanimalo ih je u čemu je fora. Govoriti da spominjanje izazovnosti kod soulslike igara šteti takvim igrama, pričati o davanju krive slike kroz spominjanje izazovnosti… nema veze s pameti. Pogotovo kad se ta izazovnost uvijek spominjala kao pozitivna stvar. Ne prihvaćam nečije mišljenje ako se ono temelji na neistinama da smo izazovnost soulslike igara na portalu ikada opisivali kao frustrirajuću. Znači doslovno klevetanje potpuno suprotno istini. Ne prođe ni dvije minute ovog videa gdje smo Sekiro proglasili GOTY-jem a spominje se, citiram: “Unatoč brutalnoj težini, Sekiro nikad nije bio igra koja frustrira igrača.”
Dakle: nije mišljenje nego širenje laži, bilo zbog nerazumijevanja ili neke druge agende.
ImeiPrezime
@Zoran Žalac, 11.07.2024 - 23:35U čemu je problem točno? Vi kao novinari pišete o igrama da su brutalno mazohistički teške? Vaše mišljenje. Aladin, a i ja, mislimo drugačije te da vi i ostali novinari takvom člancima dočaravate krivu sliku o igri. I na to drugo mišljenje vi prijetite banom? Zanimljivo.
Zoran Žalac
@ImeiPrezime, 12.07.2024 - 07:10Nauči se čitati s razumijevanjem. Lp
ImeiPrezime
@Zoran Žalac, 12.07.2024 - 08:53Znači ovakvim komentarima bježiš kad si uhvaćen bez argumenata. Ok… al malo sramotno neću lagat.
Zoran Žalac
@ImeiPrezime, 12.07.2024 - 08:59Svatko s očima i mogućnošću čitanja s razumijevanjem vidi argument koji je toliko razumljiv da ne može biti razumljiviji. Tip optužuje da HCL soulslike igre naziva frustrirajućima, ja navedem doslovni citat HCL-ovog videa koji to činjenično opovrgava potpuno suprotnom tvrdnjom. To nije nečije mišljenje, to je izmišljanje laži, za što je i opomenut. Dakle, nauči čitati s razumijevanjem. Lp.
ImeiPrezime
@Zoran Žalac, 12.07.2024 - 09:17Kao što rekoh, uđi u 3 random hcl članka i u prvim rečenicama će se odmah spominjati da je igra teška, brutalna, mazohistička, umiranje 100 puta i slični epiteti. Evo upravo sam pogledao i na yt, zadnji video gdje najavljujete dlc da potvrdim svoju tezu i prvi Igorov komentar je “vraćanje u svijet patnje i mazohizma” O čemu mi pričamo 🤣🤣 Al da, kad vas netko pokuša ispraviti u tome, najbolje je prijetit banom. 😂 Jadno.
Zoran Žalac
@ImeiPrezime, 12.07.2024 - 09:37Da, stvarno, o čemu pričamo kad nisi u stanju razlikovati frustraciju i mazohizam u pozitivnoj konotaciji, a kamoli što je svijet patnje u igri gdje je patnja jedan od motiva same priče. Ban za nerazumno osporavanje, omalovažavanje, ismijavanje i iskrivljavanje moderatorskih odluka.
Hrvoje Smoljić
@ImeiPrezime, 12.07.2024 - 10:14I gdje je problem? Pričamo o serijalu igara gdje i sam FS jedno od izdanja Dark Soulsa ponosno naziva “Prepare To Die Edition”. To je dio marketinga i suštine tih igara i ponoviti to ili reći da su teške, mazohističke i slično nije samo po sebi nije niti činjenično krivo niti ima negativnu konotaciju.
Aldin219
@Hrvoje Smoljić, 12.07.2024 - 10:49„prepare to die“ nije uopste njihova ideja nikad bila btw
Robi123
@Hrvoje Smoljić, 12.07.2024 - 11:00Ima vrlo negativnu konotaciju jer će mnoge koji nemaju prijašnjeg iskustva sa serijalom otjerati jer će očekivati nekakav mazohizam na razini onih modiranih super mario levela il čega već ne. A to ne može bit dalje od istine. A čak i da nije činjenično krivo nazvati ovo “mazohističkom” igrom, nije ni krivo osporiti to u komentaru. No očito se vi ovdje uvrijedite na to kad prijetite banovima.
SanKa
@ImeiPrezime, 22.07.2024 - 09:40pa dobro i sta je tu krivo ? teska je, brutala je, mazohisticka nekad, umires po 100 puta, sve istina. i sta sad ? to ne znaci da igra ne valja. meni je to GOTY i DLC ce mi bit GOTY. ali objektivno su teske igre. samo je stvar igraca koji nauci ili ne nauci to igrati
Hrvoje Smoljić
@Aldin219, 12.07.2024 - 10:46Ti si se odlučio za svoj narativ i ne odstupaš od njega što god ti se kaže, a imaš prizvuk fanboya koji ne podnosi kritiku nečeg što voli ili vidi napad gdje ga nema. Brate, uživaj u igri koju voliš. Ponašaš se kao da postoji neka zavjera da se FS igre prikaže u lošem svjetlu. Chill, dobro je, dobro se prodaju, igrači ih vole, bit će ih još 😀
Agram
@Aldin219, 10.07.2024 - 16:01Zašto? Nismo svi isti. Svaka njihova igra je pakao. Ne želim umrijeti ni 3x na istom mjestu a kamoli 300. Igram igrice da se zabavim a ne da se živciram.
Aldin219
@Agram, 10.07.2024 - 16:06Njihive igre nisu pakao, to govoris a NISI igrao. Svi smo razlicoti i to je tacno, ali pocetna premisa je skroz pogresna. I Tetris igras milion puta pa ne kazes da je pakao? Hollow Knight? To je ista fora. Da ne spominnen da su igre bukvalno dizajnurane da ih mozes napraviti laganim ili teskim koliko TI zelis.
Adam Jensen
@Aldin219, 10.07.2024 - 23:33Ljudi koji nisu fanovi souls igara ne mogu razumjeti da je moguće 10x zaredom izgubiti od jednog bossa a da se pri tome uopće ne naživciraš. A zašto se ne živciraš? Zato što je igra poštena, analiziraj protivnika, uči, budi koncentrisan i srediti ćeš ga. Oni ne razumiju onaj osjećaj sreće kad te boss sredi nekoliko puta, već misliš da je prejak i da ga je nemoguće sredit i onda mu napokon nađeš slabu tačku ili taktiku koja djeluje, nebitno što te je opet sredio ali sad znaš da je uskoro tvoj i jedva čekaš novu priliku. Prešao sam sva tri Dark Soulsa i nisam se nijednom naživcirao a nisam neki top class igrač. Živciraju se možda ova nova generacija gamera koji su navikli na ove moderne igre koje te vode za ruke i za koje ti treba samo malo sloboo vremena da ih pređeš. U moje vrijeme kad sam bio klinac, nije bilo saveova, svaki dan igraš Prince of Persia (Aladina, Duke Nukem 3D, Wolfenstein 3D itd) od početka i opet ti zanimljivo a danas ako ga checkpoint vrati 5 minita nazad oni se ljute i živciraju.
moordrak
@Adam Jensen, 11.07.2024 - 16:43I hvala Bogu I Isusu da je to vrijeme prošlo. Ne postojanje sejvova bilo je isključivo pitanje tehnologije ne dizajna igre. Igre onda nisu bile posebno komplicirane u smislu širine i dužine pa se igrača zadržavalo isključivo brušenjem skila. Kada si ih jednom savladao, postigao top score , prešao zadnji level, tražilo se nešto novo.
Nightyx
@Agram, 10.07.2024 - 20:21ovakvu igru igraš sa mindsetom da ces izgubit 300 puta od istog protivnika, onda drugacije gledas na to 😀
SanKa
@Agram, 22.07.2024 - 09:41jesu pakao, ali kad se naucis je to nesto najbolje sto ces igrat. to je cinjenica. osim sekira, sekiro je linearno smeće i pakao 😀 ali elden ring je po meni najbolje od FS-a definitivno.
walentkane69
@Agram, 09.07.2024 - 19:01Slažem se da igre trebaju biti zabavne prije svega. Kako idem stariji sve manje imam živaca za igrati na hard ili čak medium postavkama, a čak ponekad i koristim šifre što mi je prije bilo nezamislivo. Ali ova igra je upravo zabavna zbog toga jer je teška, zabavno je tražiti nove načine i puteve, nove iteme i oružja da bi na kraju pobijedio bossa. Ako ništa drugo skini “besplatnu” verziju i odigraj sat-dva pa ćeš vidjeti.
Robotz
@walentkane69, 10.07.2024 - 00:14Ako mogu ja da 40god i reumom da je zavrsim mogu i drugi 🤣
mika76
@Robotz, 10.07.2024 - 15:39ja imam 48god pa mi je već pun kurac ovog terora u tom dlcu.
dosta mi je svega toga. brišem kompletnu igru sa harda i ne želim je ikad više pogledati.
Aldin219
@mika76, 10.07.2024 - 16:07Vidimo se u Lands Between sutra opet 🙈😅
mika76
@Aldin219, 10.07.2024 - 17:15ma nemogu vjerovati. kaj god da složim i uvijek ista prića. nemreš prolaziti da ga boguješ. gledam ove stručnjake na jutub. jednim udrcem ubija bosa,ovako složen bild,onako složen bild itd,itd.
sve imam osiječaj da je to čisto preseravanje sa modovima , glichevima i tome slićno. naravno sve pcijaši do pcijaša( bez uvrede za one koji se igraju na pc-u).
nisam našao nijedan video sa ps ili xboxa(možda nisam naletio)
više neznam kaj da radim.
392 level. new game+5. i neide da se postaviš na trepavice
Aldin219
@mika76, 10.07.2024 - 19:18Pa zato ti i jeste tesko na new game + druze
LetMeBeFrank
@mika76, 10.07.2024 - 20:46Uzmi onaj lightning perfume build ako ga nisu patchali jos i rijesi bosseve u 3, 4 udarca. Inace imas impenetrable thorns, to sam ja koristio na finalnom bossu. Po potrebi napravi respec lika za build. Mozda ima jos nesto sto je dobro, ali nema to veze s platformom. Ako je dobro onda je dobro neovisno jesi na konzoli ili PC-u.
mika76
@LetMeBeFrank, 10.07.2024 - 21:34hvala kolega što si mi dao nekakvi smijer. što se tiće lightning perfume build to sam se uvjerio da je jako dobro. a ima i onaj lighting knight koplje. sa time sam svirao posmrtni marš gotovo svim bosovima u glavnoj ( ne dlc) igri. najbolje ga je zapamtila Malenija.
srećom na kloudu imam save poziciju prija ulaska u new game+.
možda na kraju i odigram dlc do kraja
Wildchild
@mika76, 11.07.2024 - 09:15Sinoć sam porazio finalnog bossa i moja taktika je bila isključivo sa bloodloss buildom. Trebalo mi je nekih 20-tak pokušaja i reset talenata gdje sam sve većinu upucao u Endurance i Vigor.
SanKa
@Agram, 22.07.2024 - 09:33tako ti je na pocetku, onda naucis…ja sam prvih 10h ozbiljno htio vratiti igru dok mi kolega sa portala nije pomogao i naucio me kako igrati i razmisljati u ovoj igri. sad imam 3 prelaska, 300h igre i najdrazu igru u zadnjih 5 godina sigurno. taman prelazim opet i uskoro ulazim u DLC. cant wait
Garl Vinland
09.07.2024 - 13:35Stavio ga je myazaki casualcima 🤣
Zazancija, ne mislim nista lose, ocekivao sam ovo kao vjer i svi koji su igrali dlcove za dark souls… Jos se sjecam ds2 dlcova, nekaj najgore kaj sam iskusio u tezini igre, doalovce sam satima ubijao obicne enemye samo da ih maknem s mape i da mogu slobodno trcat do bossa… Uzas… Na kraju nikad nisam dosao do one dvije macke…
moordrak
@Garl Vinland, 11.07.2024 - 16:56Ma nije. Ja kao “kežualac” jednostavno ne igram i ne kupujem njegove igre, čak štoviše, izbjegavam sve igre sličnoga stila. Probao sam davno prve Souls igre i nikako mi se nisu svidjele. Nije problem umrijeti 333 x nego što zapneš i ne možeš dalje. E to me ubija. Ono “a šta sad?” Ne treba mi takva sekiracija u slobodno vrijeme. Rekao sam sam sebi glup si za soulslike, idemo dalje i uopće se ne opterećujem tom odlukom 🙂
VitMeR
09.07.2024 - 13:52Zadnji boss je najgori sto se tice ove kritike za pre brze bossove, phase 2 je nemoguć lik ima 100 napada i ne prestaje
Wildchild
@VitMeR, 09.07.2024 - 16:07Slažem se, ta borba je jako loše izbalansirana, pogotovo druga faza. Kužim da mora bit teško, ali baš kod tog bossa neke napade je nemoguće izbjeć i pretpostavit, a napadi mu ne staju. Može se proći sa madness i bloodloss buildom, ali svejedno trebalo bi to riješit kroz zakrpe jer ovo zasad je besmisleno.
PrydaCro
09.07.2024 - 14:3410/10 od mene, vrijedi svakog centa.
mika76
09.07.2024 - 14:53brze reflekse i čelične živce vam želim. ja možda jednoga dana ovo i završim. možda….
hexagram
09.07.2024 - 21:01Super dlc. Zao mi je sto ipak nije duzi. Ljudi koji se zale na bossove neka probaju drugacije buildove i oruzja jer ovdje to dolazi do izrazaja i moze se jako dobro iskoristiti. Plus istrazivanje i skupljanje scadutreeova olaksava sve skupa.
Ravel
@hexagram, 10.07.2024 - 08:29Zanimljivo da to kukanje nije dugo trajalo, toliko o tome koliko je cijela ta kontroverza za tezinu ekspanzije bila vrijedna paznje.
PrydaCro
@hexagram, 10.07.2024 - 15:29Doslovno se sakrijes iza greatshielda i pokeas sve do smrti sto ti se nadje na putu, jos kad se uzmu u obzir summoni doslovno prosetas kroz base igru i dlc. Tak da ne pije vode da je igra pre teska.
ImeiPrezime
@PrydaCro, 10.07.2024 - 15:36Summonanje je bilo prisutno u svakoj souls igri do sada. U bilo kojoj možeš doslovno summonat i stajat sa strane i gledat kako boss umire tako da i nema baš smisla uzimati summonanje u obzir kad pričaš o težini igre. Za nekakav standardni melee build, Elden Ring je daleko najteži souls, a dlc pogotovo.
PrydaCro
@ImeiPrezime, 10.07.2024 - 18:18Odigrao sam sve osim Ds2 i Elden ring je najpristupacniji od svih souls igara. Ne pricam o online summonima vec npc summonima ilitiga spirits of ashes. Elden je otvorena igra za razliku od prijasnjih souls naslova di bi zapeo na bossu i nisi mogao dalje. U Eldenu se mozes overlvl, toliko broken buildova da to nisu istine, reci da je Elden najtezi souls nema veze s logikom. Elden ring je objektivno najlaksi i najpristupacniji od FS igara.
ImeiPrezime
@PrydaCro, 11.07.2024 - 09:04Praktički ponavljaš šta sam ja rekao. Ako kreneš guglati broken buildove i summonati, proć ćeš kroz cijelu igru bez problema. No isto vrijedi i za summonanje u starim soulsovima. Apsolutno je nebitno zovu li se ti summoni spirit of ashes il unkindeled one ili kako god… summonanje npceva ili igrača da prelaze igru za tebe će svaku napraviti banalnom (do te mjere da je često dovoljno summonati i ne radit ništa drugo il tek par puta mlatniti bossa sa leđa) Ali na nekom prosječnom buildu, bez summonanja i guglanja overpowered kombinacija oružja i spellova, Elden Ring je daleko najteži souls. U niti jednoj drugoj igri bossevi nisu bili na razini kompleksnosti kao ovdje.
PrydaCro
@ImeiPrezime, 11.07.2024 - 10:39Ja ne pricam o online summonima, elden ima takve bosseve jer su radjeni s namjerom da se summoni koriste sto nije bio slucaj u prijašnjim naslovima. Ako si zapeo na Margitu vratis za 5-10 sati sa nadogradjenim oruzjem i 30-50 lvl vise i rijesis ga bez problema. To nisi mogao u Bloodborneu ili Ds3 zato velim da je Elden najlaksi. Ako ces lvl1 roll only igra to je druga prica.
ImeiPrezime
@PrydaCro, 11.07.2024 - 18:25“elden ima takve bosseve jer su radjeni s namjerom da se summoni koriste sto nije bio slucaj u prijašnjim naslovima.” – sorry, ali ovo je krivo. Svi bossevi (osim par loših 2v1 gangova) su 100% pobjedivi solo te su dizajnirani da u svakom trenutku ciljaju i prate samo jednu metu. Summoni su oduvijek u soulsu bili samo način da se zaobiđe izazov, ali nikad nisu bili potrebni i nikad igra nije bila dizajnirana kao da je to primarni način igranja. To što se u elden ringu summoni drugacije zovu i ne trosis consumable nego focus bar za summonanje ne mijenja skoro pa nista. A ponavljam, bez tih summona, bossevi u prosjeku imaju slicno healtha kao u proslim igrama, ali zato su puno agresivniji, daju veci dmg te zahtijevaju vise od igraca.
DiVojic
09.07.2024 - 22:28Živio Miyazaki ( i onaj drugi) i čitav FromSoft. Jednostavno znaju napravit igru.
darijoman
09.07.2024 - 23:25Stvarno bezpotreban i izmišljen minus. Uvijek je bolja opcija ništa posebno
Wildchild
10.07.2024 - 08:23Jučer baš finishirao Baylea, najbolji fight u cijeloj igri!
Ravel
@Wildchild, 10.07.2024 - 08:28CURSE YOU BAYLE!!!
SanKa
22.07.2024 - 09:44meni je elden ring prva from software igra nakon sekira. sekiro sam obrisao nakon 20 sati i zakleo se da necu nikad taknut FS igru koja je tako linearna i ima bossa za bossom ,a na svakom se patis nemoguce. i onda su napravili open world igru gdje sam biras gdje ces ici. teska je ko pas na pocetku, ali kad naucis, najbolja igra sta sam igrao zadnjih 5 godina minimalno. znam da je DLC tezak, ali veselim se izazovu i patnji