Shadow Guardian [iOS]

Igor Belan

Poznati Francuski developer Gameloft proslavio se mahom kvalitetnim igrama za mobilne platforme. Sjećamo se da smo njihove igre igrali još na prvim naprednijim “crno-bijelim” mobitelima, a čak i oni malo manje zagriženi igrači do sada su već upoznati sa činjenicom da Gameloftov logotip, u animaciji prije pokretanja igre, označava da ih čeka nešto bogatije i kvalitetnije iskustvo od igara većine drugih developera za mobilne platforme. No ono po čemu su gotovo oduvijek poznati je jednostavno kopiranje koncepta i posuđivanje tematike igara sa velikih platformi.

Gameloftovci jednostavno prate što je popularno u gaming svijetu velikih konzola i onda naprave svoj vlastiti IP uvelike inspiriran popularnom igrom. Tako smo dobili igru N.O.V.A koju možemo bez ikakve grižnje savjesti nazvati HALO-om za mobitele, a tu je i sandbox naslov Gangstar koji stilom, tematikom i načinom igre uvelike podsjeća na GTA serijal. No ruku na srce – da Gameloft to ne radi, netko drugi bi to zasigurno radio, a kada od tog kopiranja proizađu uglavnom kvalitetne igre, mi nemamo ništa protiv.

Danas je pred nama još jedan primjer ove kopirajuće politike Gamelofta, jer naime – Shadow Guardian je sasvim očito Uncharted za iOS.

Zapravo, osim na iPhoneu (i naravno na iPod Touchu) Shadow Guardian dostupan je i u velikoj rezoluciji za iPad. Upravo na tom popularnom tabletu, koji je od nedavno službeno dostupan u Hrvatskoj, smo ga i mi recenzirali. Baš kao i Uncharted, Shadow Guardian je akcijska avantura sa poprilično jasnim formatom – red akcije, red skakanja i zatim red zagonetki. Povremeno se u taj koncept umješa kakva boss borba, a često se između različitih dionica gameplaya ubaci kakva kraća cutscena.

Priča je vrlo generična i za razliku od Uncharteda nema apsolutno nikakvu dušu. Jason Call je glavni junak, Gamelofotva verzija Nathana Drakea, a igra se odvija kroz njegova sjećanja dok biva mučen u tajnom laboratoriju misterioznog gospodina Novika. Bez da otkrijemo previše o priči, moramo samo reći da je vrlo neinspirirana i puna generičnih likova koje nikad nećete zavoljeti ni zapamtiti.

Jedna pozitivna stvar koju možemo izvući iz igrine priče je činjenica da Jasona šalje na razne egzotične dijelove svijeta u potrazi za drevnim artefaktima, što krasno ističe raznolikost levela i vrlo dobar dizajn istih. Jason kroz svoju avanturu posjećuje mjesta poput Indonezije, Egipatskih grobova pa čak i dubina Crvenog mora. I dok raznolikosti u levelima ne nedostaje, ono što radite u njima poprilično je generično i vrlo brzo dosadi. Kao što smo spomenuli pri početku, format gameplaya je vrlo jasan – borba, riješavanje zagonetki i skakanje odnosno penjanje – to su tri glavne stvari koje radite u Shadow Guardianu, a niti jedan od navedenih elemenata nije odrađen na zavidnoj razini.

Sustav kontrole pomalo je smotano riješen. Više-manje standardna postava virtualnih kontrola kakvu bi očekivali kod ovakve igre je prisutna (virtualna palica lijevo, tipke za pucanje i cover desno), ali djeluje vrlo neresponzivnom. Koliko god imali iskustva sa TPS ili FPS igrama na iOS uređajima, teško je uopće išta naciljati bez korištenja auto-aim opcije. Sasvim je očito da su dizajneri u Gameloftu upravo zamislili da igrina borba funkcionira tako da se skrivate iza zaslona, pucate na slijepo (pozdravljamo mogućnost) i povremeno izvirite sa ciljnikom zaključanim na lice nekog neprijatelja (da ne bi slučajno morali sami ciljati). Borba je takva u otprilike 70% slučajeva, no ponekad se u taj akcijski dio igre ubaci i kakav quick-time event koji uglavnom izgledaju prilično dobro.

Osim toga, tu je i bliska borba koju aktivirate jednostavno tako da se približite neprijatelju i brzo pritišćete (tapate) po virtualnom dugmiću koji se pojavi. Tada naš Jason lagano uspori vrijeme i izvede krasan potez smrtonosan po neprijatelja. Iako animacija izgleda krasno, zapravo nemate dojam da ste vi zaslužni za batine koje Jason poslužuje, jer na kraju krajeva – samo brzo tapate po jednom dugmiću.

Penjanje je jedan bitan aspekt Uncharteda, o pardon – Shadow Guardiana. Toliko je bitan da ćete više vremena provesti penjući se nego napucavajući neprijatelje. U takvom konceptu nema ništa loše ako je izvedba dobra, no to nažalost ovdje nije slučaj. Penjanje je u potpunosti automatizirano i prožeto cijelim jednim nizom situacija u kojima dobivate osjećaj da ste na traci i da samo morate pronaći put kojime su dizajneri zamislili da morate ići. U principu, samo pomičete virtualnu analognu palicu u pravom smjeru dok se Jason svaki put savršeno uhvati za raznorazne rubove.

Ponekad se desi da tanak rub za koji se Jason drži pukne pod njegovim rukama, no već drugi put nakon što se nešto takvo desi shvaćate da nema apsolutno nikakve bojazni da će vam se nešto dogoditi, jer je ipak riječ samo o efektu. Zapravo, u velikoj većini slučajeva apsolutno je nemoguće pasti sa nekakve visine i izgubiti život, što čini penjanje ubitačno dosadnim nakon nekog vremena. Istina je da su animacije penjanja prilično dobre. Jason se efektno hvata za raznorazne rubove, stoji na njima i izvršava naizgled nemoguće skokove dok se teren urušava, ali igrač pritom samo stisne tipku i gleda animaciju skoka – bez potrebe za ikakvim naporom.

Zagonetke su većinom prostorne i uvelike vezane uz samo penjanje. Kako bi aktivirali nekakve drevne mehanizme u egipatskim grobnicama, samo morate naći put kojime se treba popesti do nekakve poluge i voila – nešto se aktivira! Ponekad se u gameplay umješaju i neke malo kompleksnije zagonetke, koje pak ne uključuju penjanje već namještanje određenih mehanizama na pravi način.

I dok su takve vrste zagonetki itekako dobrodošla promjena od zamornog penjanja, pomalo je iritantan način na koji vas igra vuče za rukav i vrlo jasno insiuira što morate dalje napraviti. Jason će često prokomentirati nešto poput “Hmm, nešto moram napraviti sa onim dijamantom na onom kipu”, ne ostavaljući pritom mjesta za ikakvu slobodu u prelasku levela. Čak i ako se nađete u nekoj velikoj prostoriji punoj potencijalno zanimljivih mehanizama, Jason će uništiti doživljaj istraživanja i rješavanja zagonetke sa svojim komentarima koji jasno govore što morate učiniti.

To povlačenje za rukav je ujedno i jedna od najvećih iritacija Shadow Guradiana, a ponekad ide čak toliko daleko da vam na gotovo svakom koraku prilikom penjanja govori “Ok, sad skoči desno, sada se spusti prema dolje”, da ne bi slučajno morali razmisliti kako riješiti nekakvu mozgalicu.

Iako se uvijek nešto može promijeniti, sumnjamo da ćemo ikada vidjeti pravi Uncharted na smartphone platformama, pa ovakav pokušaj Gamelofta u neku ruku moramo pozdraviti. S druge strane, nejasno je zašto je Gameloft potencijalo dobru ideju odlučio uništiti gameplayom koji ne pruža gotovo nikakav izazov. Istina, borba je zanimljiva i atraktivna u određenim trenutcima, a povremeni quick-time eventovi su lijepo izrežirani, no u većini slučajeva taj cijeli sistem sputavaju smotane kontrole i forsiranje korištenja cover sistema.

Penjanje čini preveliki dio igre, a uz spomenuti koncept automatizacije pokreta i povlačenja za rukav u svakome trenutku, penjanje po svim tim krasnim raznolikim lokacijama može lako dosaditi i ne pruža gotovo nikakav izazov (nemoguće je pasti). No moramo reći kako na iOS platformi, u žanru akcijskih avantura, Shadow Guardian i nije toliko loš izbor.

Iza svake od navedenih mana krije se ipak nešto zabave, lokacije su raznolike i krasno dizajnirane, a grafika je vrlo dobra pa će ljubitelji lijepe prezentacije moći pogledati igri kroz prste u određenim segmentima. Trenutno dostupan samo u iPhone i iPad verzijama, Shadow Guardian možete nabaviti putem AppStorea za 5.99$ (iPhone), odnosno 6.99$ za iPad verziju, a ukoliko ste fan žanra, ne tražite savršenstvo i cijenite dobru grafiku, za tu cijenu mogli bi se i solidno zabaviti.

U još jednoj epizodi kopiranja, Gameloft nam u obliku Shadow Guardiana donosi Uncharted za mobitele. No je li igra vrijedna vaših dolara na AppStoreu?

69 Naša ocjena
  • Level dizajn
  • interesantna tematika
  • Ograničen gameplay
  • kontrole
  • povlačenje za rukav

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.