Sony Ericsson Xperia Play

Igor Belan

Handheld konzole poput Nintendo 3DS-a, pa i nadolazeće PlayStation Vite privlače sve manje korisnika, a glavni razlog je rastuća popularnost smartphonea koji se predstavljaju kao idealan „2 u 1“ uređaj – s jedne strane multifunckionalan mobitel, s druge strane i prijenosna gaming konzola. No jedna stvar je imati dovoljno konja ispod haube za pokretanje vizualno impresivnih 3D igara, a potpuno druga stvar je imati i prikladan način kontroliranja takvih igara. Igre iz prvog i trećeg lica najočitiji su primjeri nezgodnih kontrola virtualnim analog sliderima putem ekrana osjetljivog na dodir.

Razvojni timovi problemu smotanih kontrola na touch ekranu obično doskoče na način da svoju igru olakšaju – ciljanje se često obavlja automatski, dovoljno je biti tek pogledom blizu mete i headshot je zagarantiran, no rezultat toga su igre koje se čine nedovoljno razrađenima u smislu gameplay mehanika te igre kojima generalno fali izazova. Tu su još i brze platformerske igre koje umjesto analognih kontrola na touch ekranu simuliraju one digitalne, postavljaju virtualne dugmiće u kuteve ekrana, a i tu je rezultat isti – fali osjećaj stvarnog pritiska tipke, nedostaje ona povratna informacija u kojoj uživamo igrajući se na handheld konzoli i na velikim kućnim konzolama.

Upravo iz tog razloga gameri koji za gaming u pokretu traže bolje iskustvo igranja okrenuti će se novim handheld konzolama, čisto sumnjamo da će one uskoro umrijeti pod mačem smartphonea kako neki već predviđaju. No sa Sony Ericsson Xperiom Play koju danas recenziramo gameri svijeta dobili su još jednu opciju. Ovaj smartphone nije najmoderniji na tržištu, nema najsnažnije hardverske specifikacije no zato nema ni pretjerano visoku cijenu. Ali ono što ima gamerima bi moglo biti sve što su tražili.

Već mjesec dana družimo se s ovim uređajem, neki od vas vidjeli su ga već u videima koje smo tijekom tog vremena izbacivali na naš YouTube kanal i koje ćete moći ponovno pogledati u sklopu ove recenzije, no konačno je vrijeme došlo da presudimo Playu.

Ima li ova kombinacija smartphonea i svojevrsne gaming konzole smisla ili je riječ tek o dobroj ideji koja nije dobro izvedena? Nastavite čitati…

Prvi video koji smo objavili kad nam je stigao Play bio je, logično, ‘unboxing’ iliti raspakiravanje. Prilažemo ga ponovno ispod, a u njemu možete ukratko vidjeti sve što imamo za reći o kutiji u kojoj dobivate svoj Play, kao i ostalom popratnom sadržaju koji dolazi uz uređaj. Ono što nismo spomenuli u videu je to da je preko ekrana Xperie Play koji smo dobili na test već bila zaljepljena zaštitna folija, a nakon malo istraživanja saznali smo da svaki Play dolazi s tom zaštitnom folijom u kutiji.

I da potvrdimo, one ‘My First Hour’ knjižice su uistinu svaka na svom jeziku. Provjereno!

Ne možemo reći da poznajemo sve Android uređaje na svijetu, ali znamo ih dovoljno da možemo slobodno izjaviti kako je Xperia Play definitivno jedan od najdebljih. Ali ne bojte se, jer tih 16 mm debljine uređaja (na najdebljem dijelu) jedva osjetite zbog pametnog i poprilično privlačnog dizajna kojega krasi sjajna zaobljena plastika na poleđini. Osim toga, debljina je ovdje u službi ergonomije – zbog ovakvog dizajna Play je ugodno držati, a ruke ne bole ni nakon dužih dionica igranja. Dakle dizajn je ergonomičan, drugačiji, zakrivljen i svakako moderan – no kvaliteta plastike od koje je konstruirano kućište nije najkvalitetnija. Ovo je s jedne strane omogućilo da uređaj bude cjenovno pristupačniji, ali će s druge strane razočarati neke koji cijene uistinu profinjene materijale na svojim pametnim telefonima.

Modernom dizajnu pogoduju i sjajni srebrni dijelovi (također plastični) s lijeve i desne strane (odnosno gornje i donje ako ga držite horizontalno), a upravo s desne strane dolazimo i do prvog primjera PlayStation certificiranih kontrola. Govorimo o L i R tipkama koje su zgodno postavljene da budu pravilno izravnate s desnim bokom, ali i dalje imaju dobar hod jer se udubljuju na koso, odnosno udubljivanjem prate zakrivljeni dizajn poleđine uređaja. Između njih nalazi se tipka za pojačavanje, odnosno smanjivanje glasnoće zvuka, a budući da je pozicionirana točno na sredini boka uređaja lako je dohvatiti ju bilo da uređaj držite vertikalno ili horizontalno s otvorenim kliznim dijelom.

Ako vam tekstom nismo dovoljno jasni, sreća za nas i vas što smo posnimili i prigodni video koji pod naslovom “pregled hardvera” u gotovo 10 minuta pobliže objašnjava većinu hardverskih značajki ovog uređaja.

Klizni mehanizam čvrst je i stabilan, a dovoljno je otvoriti donji dio do pola i pustiti samom uređaju da obavi ostatak posla uz konkretan i prigodan zvuk. PlayStation certificirane tipke rade bez greške, ugodne su za stisnuti, nisu labave, a osim D-pad i standardnih PS tipki, tu su još i start, select i Android menu tipke. Potonje su malo teže za pritisnuti budući da su izravnate s površinom i malo premalene. Ovo doduše nije velika zamjerka jer se njih ionako rijeđe koristi.

Za analognu kontrolu igara tu je touchpad, odnosno ovalna površina osjetljiva na dodir dizajnirana da simulira dualnu konfiguraciju analognih kontrola. Iako bi ovdje preferirali da je taj dio udubljen, malo veći i da sadrži stvarne fizičke analogne slidere, istina je da i na ovaj način dobro funkcionira u igrama. Prednost u odnosu na ostale Android i iOS uređaje je što si korištenjem touchpada ne blokirate prstima niti jedan dio zaslona pa imate puni pogled na igru koju igrate, ugodnije je držati uređaj na ovaj način, a ovalne udubine i rupica za centar na touchpadu fizički daju do znanja gdje je predviđeno mjesto za lijevi i desni analogni kontroler.

Xperia Play

Hardverske specifikacije koje smo pripremili ispod iskusnim korisnicima biti će dovoljne da zaključe kako ovo svakako nije najsnažniji smartphone trenutno dostupan na tržištu. Dvojezgreni procesori u ovim džepnim uređajima polako postaju standard, a postoje bolji i veći ekrani te kamere koje poslužuju kvalitetniju sliku veće rezolucije. No prije nego se zaletite i otpišete ovaj uređaj temeljem tih informacija, valja staviti neke stvari u pravi kontekst. Xperia Play dovoljno je snažan na svim pravim mjestima, a osim toga – nije ni u istom cjenovnom rangu kao spomenuti dvojezgreni uređaji, pa bilo kakve usporedbe s takvim uređajima odmah padaju u vodu.

Istina je da jednojezgreni Snapdragon procesor radnog takta od 1Ghz u kombinaciji s 512MB RAM memorije te Adreno 205 grafičkim procesorom poslužuje vrlo dobre performanse, kako u smislu dobre fluidnosti korištenja Android sustava, tako i u smislu igranja igara koje izgledaju vrlo dobro i igraju se glatko. O tome ćemo više u nastavku, za sada se vraćamo samom hardveru, odnosno najavljenim specifikacijama.

– Dimenzije: 119 x 62 x 16 mm
– Težina: 175 g
– Zaslon: Kapacitivni osjetljiv na dodir LED LCD, dijagonale 4”, rezolucije 480×854 piksela (245 ppi gustoća piksela)
– Klizni gamepad s Playstation certificiranim kontrolama za igre
– 1GHz Snapdragon procesor (Qualcomm MSM8255)
– Adreno 205 grafički procesor
– 512 MB RAM memorije
– Interna memorija: 400MB + 8GB microSD kartica (proširivo do 32GB)
– Stražnja kamera: 5 megapiksela s autofokusom, stabilizacijom slike i LED bljeskalicom; mogućnost snimanja 720p videa u 30 fps
– Prednja kamera: VGA (960×640)
– GPRS, EDGE, 3G HSDPA, HSUPA
– Wi-Fi 802.11 b/g/n
– Bluetooth 2.1 (A2DP)
– Akcelerometar i senzor blizine
– Android 2.3.4 Gingerbread (najavljena podrška za Android 4.0 ICS)
– Micro-USB utor za spajanje s računalom i punjenje baterije
– 3.5 mm audio utor
– Vrlo glasni stereo zvučnici
– GPS s A-GPS podrškom, Google Maps, digitalni kompas
– Baterija: 1500 mAh litij-ionska (može se mijenjati)

Ono što bi voljeli vidjeti na ovoj listi je HDMI izlaz da možemo igranje prenijeti i na TV, a ni pokoji megabajt interne memorije više ne bi bio na odmet. Srećom većina aplikacija se može lako prebaciti na 8-gigabajtnu SD karticu koja dolazi s uređajem.

Zaslon osjetljiv na dodir visoke je rezolucije od 480×854 piksela, a s dijagonalom od 4 inča i gustoćom piksela od 245 piksela po inču zaslužan je za prikaz vrlo čiste i jasne slike. Nije oštar poput primjerice ‘retina’ zaslona iPhonea 4, ali bi rekli da je dovoljno blizu, a taj manjak u oštrini prikaza dobro nadoknađuje svojoj veličinom, barem u odnosu na spomenut Appleov uređaj (koji ima 3.5-inčni ekran). Jedina prava zamjerka ekranu je lošija čitljivost na suncu od nekih top zaslona trenutno na tržištu jer je čak i na najjačoj postavci svjetljine ekran za nijansu pretaman. Ako ga usporedimo s handheld konzolama, iako nismo vidjeli još kvalitetu ekrana nadolazeće PlayStation Vite (koja obećava 5-inčni OLED ekran), ali usporedno s trenutno aktualnim Nintendo 3DS-om, po kvaliteti prikaza Xperia Play ima daleko bolji ekran (iako naravno nije 3D sposoban, kao u slučaju 3DS-a). Valja spomenuti i to da do nedavnog ažuriranja softvera korisnik nije bio u mogućnosti ugasiti automatsko podešavanje svijetlosti ekrana, nešto što je mnogim dosadašnjim korisnicima smetalo – srećom, ova mogućnost došla je s 2.3.4 verzijom Androida za Play.

Xperia Play

Stražnja kamera rezolucije 5 mpx u kombinaciji s LED bljeskalicom može snimati i 720p HD video s konstantnim autofokusom i upaljenom bljeskalicom za vrijeme snimanja, a uz ugrađenu stabilizaciju slike rezultantni HD videi vrlo su dobre kvalitete. Same slike također ispadaju vrlo dobro pogotovo u dobro osvjetljenim prostorima i na suncu, a bljeskalica, autofokus i postavke ekspozicije pomažu uslikati dovoljno dobre fotografije u mračnijim uvjetima. Ugrađena aplikacija za kameru nudi i vrlo široku paletu mogućnosti za efekte s bojom i ravnotežu bijele, ali nedostaje joj mogućnost zumiranja i touch to focus tehnologija. Također, PlayStation certificirana tipka „R“ čini se savršenom za okidanje fotografija, ali u takve svrhe ćete ju moći koristiti samo putem nekih alternativnih aplikacija pronađenih na Android Marketu.

Koristan detalj je LED dioda na vrhu uređaja koja kao dio power tipke svijetli različitim bojama ovisno o kontektstu obavijesti koju vam želi poručiti. Ako je baterija pri kraju LED dioda će povremeno zasvljetliti crvenom bojom, biti će narančasta za vrijeme punjenja te svijetliti zeleno ako imate neku nepročitanu poruku.

Otvaranjem plastičnog pokrova poleđine uređaja otkriva se solidna litij-ionska baterija od 1500 miliAmper sati koja će poslužiti za dan do dan i pol intenzivnijeg korištenja što u našem riječniku podrazumjeva par poziva i poruka, malo surfanja po internetu i korištenja drugih aplikacija koje zahtjevaju internet pristup te naravno sat-dva gaminga. Službene specifikacije od Sony Ericssona govore da baterija može izdržati do 8 sati i 25 minuta telefoniranja, 5 sati i 25 minuta konstantnog gaminga te do 30 sati i 25 minuta ako na jednom punjenju samo slušate mp3 glazbu. Prema tome, ovo je u smislu trajanja baterije izdržljiviji uređaj od nadolazeće PlayStation Vite.

Xperia Play nam je došla s instaliranim Androidom 2.2, a jednostavnim ažuriranjem softvera podigli smo to na trenutno aktualnu verziju 2.3.4. Sony Ericsson je nedavno najavio kako će i Ice Cream Sandwich, odnosno Android 4.0, tijekom sljedeće godine biti dostupan na svim njihovim Android uređajima izašlima 2011. godine, što naravno uključuje i Play i što je vrlo pohvalno za budućnost ovog uređaja. U smislu softvera ovo je Android pametni telefon poput gotovo svih ostalih u kategoriji. Ako ste koristili već neki uređaj s ekranom osjetljivim na dodir u korištenje Playa odmah ćete se uhodati.

Detalji poput naznake da ste premašli broj znakova za jednu SMS poruku i ušli u drugu su prisutni, upravljanje kontaktima je brzo i intuivno, a kvaliteta poziva je solidna čemu pogoduje i drugi mikrofon na poleđini uređaja zaslužan za poništavanje vanjske buke. Iako je ovo 3G mobitel žalimo što nismo bili u mogućnosti osobno testirati brzinu i pouzdanost 3G konekcije na uređaju (čujemo doduše da je sasvim solidna), no svjedočili smo vrlo brzom spajanju na Wi-Fi mreže kao i brzom protoku podataka putem istih.

Xperia Play

Kao gaming portal, nećemo previše ulaziti u neke Android specifičnosti vezane uz “mobitel” dio Playa, koje vjerojatno već i znate. Dakle ukratko – imate pristup Android Marketu, alternativnim trgovinama aplikacijama i naravno ostalim standardnim Googleovim aplikacijama. Korištenje samog Androida je ugodno i većinski fluidno – bilo da čisto pregledavate pet ponuđenih home zaslona i widgete na njima, gledate neki video koji se gotovo iznenađujuće brzo učitava, ili slušate glazbu putem ugrađenog playera s dobrim mogućnostima. Internet preglednik podržava Adobeov Flash te vrlo brzo učitava i prikazuje stranice, no kad se stranica učita nedostaje malo fluidnosti pri zumiranju i scrollanju po njoj. Gašenjem Flasha i to se riješi pri čemu internet iskustvo opet postaje vrlo fluidno poput ostatka Android uređaja u klasi Playa. Tu je naravno i e-mail klijent, pa i posebna Gmail aplikacija, kao i kalendar, kalkulator, Facebook aplikacija pa i malo rijeđe aplikacije poput TrackID-a kojemu možete pustiti ili pokušati otpjevušiti dio neke pjesme, a on će taj djelić analizirati i pronaći o kojoj pjesmi se radi, tko je autor itd.

Sony Ericsson dodao je u Play nekoliko specifičnih widgeta poput Timescape dodatka koji prikazuje vaše SMS-ove ili Twitter i Facebook poruke na vizualno atraktivan, ali pomalo nepraktičan način. Tu je također i nekoliko aktivnih pozadina, a kod Playa se posebno ističu ekskluzivne Classic i Original PSP aktivne pozadine koje dodatno pomažu ostaviti dojam PlayStaton uređaja. Još jedan Xperia Play ekskluzivan widget koji se ističe je i PlayStation pocket – riječ je zapravo o ekstenziji kompletne PlayStation pocket aplikacije koja je zamišljena kao online trgovina za sebe u kojoj možete kupovati PlayStation 1 igre za svoj Xperia Play (barem one koje su trenutno dostupne). Sam PS Pocket widget prikazuje instalirane PSX igre i omogućuje pokretanje pune aplikacije za kupnju novih PSX igara.

Xperia Play

Upravo ta podrška za PSX na Playu nas je i najviše veselila, no sada kad smo ju isprobali imamo jedan mali problem s cijelim servisom – naravno, uopće nije podržan u Hrvatskoj! Crash Bandicoot za PSX dolazi predinstaliran sa svakim Playom i to kao dio PlayStation Pocketa, ali pristup ostalim igrama inače dostupnima putem ovog servisa jednostavno nemate. U nadi da će službena podrška za Hrvatsku uskoro doći, napominjemo da smo čitali kako postoje alternativni načini kako doći do tih PSX igara čak i ako vam zemlja nije podržana.

Također smo saznali kako postoji mogućnost da na neki način iz uređaja “izvučete” taj nativni, Sonyev PSX emulator za Android kojeg Play koristi za pokretanje predinstaliranog Crash Bandicoota i koristite ga kasnije za ugodno pokretanje gotovo svih PSX igara na Playu. Ovim riječima zapravo smo zakoračili u onaj dio recenzije koji vas, vjerujemo, i najviše zanima.

Gaming na Playu kreće otvaranjem kliznog dijela koji skriva PlayStation kontrole, a tim činom automatski se pokreće još jedna posebnost ovog Androida – Xperia Play launcher aplikacija. Onaj je tu da vam na profinjeno dizajniran način izlista sve trenutno instalirane igre optimizirane za Play, a nudi i mogućnost pregleda i kupnje ostalih dostupnih igara. Ideja za ovu aplikaciju je vrlo dobra – stvar je praktična, lijepo dizajnirana i dobro služi svrsi, no susresli smo se i s jednim prilično iritantnim problemom.

Neke igre ova aplikacija jednostavno ne registrira. Jasno nam je da neke igre ni ne mora registrirati jer to nema smisla – primjerice EA-ov Tetris za Android je touchscreen-only igra (dolazi predinstalirana na uređaju), pa nema potrebe za otvaranjem Playstation kontrola da bi se igrala – shodno tome, Launcher aplikacija ne izlistava tu igru. No iz nekog razloga, aplikacija nije izlistala ni igre poput Crash Bandicoot, Shift 2 i 9mm, iako ih uredno možemo vidjeti kao instalirane i pokrenuti na drugi način – pregledom instaliranih aplikacija na uređaju. Jednostavno, aplikacija većinu igara registrira i uredno izlista u svom posebnom izborniku, ali neke rijetke ne.

Xperia Play

Ono što je svakako korisno kod Xperia Play launchera je taj segment pregleda i kupnje novih igara gdje na isti profinjeni način možemo pregledavati često ažuriranu ponudu Xperia Play optimiziranih naslova iz Android Marketa i alternativnih trgovina, poput Gameloftove ponude. Sve je izlistano na jednom mjestu, što je vrlo praktično, a ponuda igara je zaista bogata.

Ekipa iz Sony Ericssona često demonstira kako Play nije tek prolazni uređaj, kako im je zaista stalo do njega te kako kontinuirano ulažu u njegovu budućnost. Govorimo to temeljem vrlo čestih objava koje primamo, a koje govore o tome kako određena igra dolazi prvo ekskluzivno na Xperiu Play, a zatim i na ostale Android uređaje, a što je najbolje – većina tih igara (od kojih neke koštaju i do 10 dolara) na Play dolaze kao besplatne aplikacije u dogovoru s brojnim izdavačima s kojima je Sony Ericsson u kontaktu. Nismo brojali, ali nedavno smo dobili od Sony Ericssona objavu kako su došli do brojke od 200 izdanih igara optimiziranih za Xperiu Play, a to je vrlo impresivna brojka kad pogledate da je uređaj na tržištu manje od godinu dana. Ne sjećamo se da je bilo koja handheld konzola imala tako snažnu postavu igara na svome izlasku, odnosno u prvih nekoliko mjeseci nakon izlaska. Doduše, riječ je o Android naslovima koje nije pretjerano teško „optimizirati“ za hardver Playa, ali svejedno moramo priznati da je brojka impresivna.

No s time na umu – sjetite se gdje se nalazite. U Hrvatskoj? Možda čitate ovo negdje iz BiH? Iz Srbije? Iskreno ne znamo kakva je situacija u susjednim zemljama, ali zamišljamo da ni u njima nije mnogo drugačija. Što želimo reći? Ciljamo na to da neke od tih igara nisu dostupne u našoj zemlji. Činjenica koja je vlasnicima Androida već poznata, a situacija je naravno ista i u slučaju Playa. Čuli smo kako se ovome može doskočiti tzv. „rootanjem“ uređaja čime se otvara mogućnost da prevarimo Android Market da misli da smo iz neke druge zemlje, no nismo se upustili u tu avanturu s ovim testnim primjerkom.

Xperia Play

Što se tiče predinstaliranih igara, njih sveukupno šest dolazi s uređajem. Crash Bandicoot kao PSX naslov emuliran na Playu najposebniji je od ponude, a ostatak čine Android igre – Bruce Lee Dragon Warrior, FIFA 10, The Sims 3, Tetris i Star Battalion. No besplatne igre ne staju tu. Sony Ericsson je u dogovoru s top izdavačima poput Gamelofta i EA dogovorio krasnu suradnju koja za gamere znači još besplatnih igara za Play. Tako smo za vrijeme testiranja ovog uređaja besplatno preuzeli još i sljedeće naslove: Asphalt 6, Battlefield: Bad Company 2, Dead Space, FIFA 12, Need For Speed: Hot Pursuit, Need for Speed: Shift. Sve osim Asphalta 6 su Electronic Artsove premium igre za Android, a valja napomenuti da su navedene igre besplatne u sklopu posebne akcije Sony Ericssona i Electronic Artsa, te će ostati takvima tek do 15. siječnja sljedeće godine (početak ponude bio je 1.10.2011.), pa ako planirate kupiti Play, možda bi bilo pametno ugrabiti ga za Božić dok još traje ova akcija.

Putem Android marketa dostupne su naravno još i trial i demo verzije brojnih igara, još nekoliko manje značajnih besplatnih naslova, nekoliko jeftinih i jednostavnih igara (svega dolar ili dva) itd. Još kad razmislimo da postoji ta mogućnost kupnje PSX naslova (barem ako odglumite da niste u Hrvatskoj), te kako bi Sony sljedeće godine trebao krenuti s Playstation Suite programom koji će vjerojatno najbolje funkcionirati upravo na Playu – ponuda igara za ovaj uređaj vrlo je impresivna, a budućnost obećavajuća. O kvaliteti igara dalo bi se pričati, jer tih 200-tinjak dostupnih igara rangiraju od loših do pak vrlo dobrih.

Svidjela nam se primjerice bullet-time akcija u Gameloftovoj igri 9mm u Play verziji zbog dobrih kontrola, iako je priča puna klišeja i blesavog teksta (igra inače košta 25kn). Svjetli primjeri su još i Electronic Artsov Dead Space koji na 4-inčnom ekranu Playa izgleda zaista fenomenalno (pogledajte sliku ispod) i kontrolira se isto tako. Još neke igre demonstrirali smo u našem trećem Xperia Play videu koji se fokusira upravo na gaming segment uređaja, a osim Android igara prikazali smo i neke klasike igrane putem SNESDroid emulatora.

O digitalnim Playstation tipkama već smo pričali u recenziji, a u igrama su se pokazale očekivano responzivnima i ugodnima za igranje. Specifični ovalni touchpad, odnosno površina osvetljiva na dodir koja služi za analognu kontrolu je drugi par rukava koji želimo detaljnije pojasniti. Testirajući razne igre koje iskorištavaju touchpad došli smo do zaključka da tehnologija u smislu hardvera definitivno radi svoj posao vrlo, vrlo dobro – no samo ukoliko ju je developer dobro iskoristio u svojoj igri. Srećom, većina developera dobro ju je iskoristila, pogotovo kad pričamo o igrama novijeg datuma.

Dead Space i 9mm, kao primjer igara iz trećeg lica, užitak je igrati putem touchpada gdje lika kontrolirate potezima prsta po lijevoj i desnoj strani te površine kao što bi to činili na drugim Android uređajima putem lijeve i desne strane ekrana (blokirajući si pritom prstima dijelove ekrana). Ovdje na Playu ne samo da vidite puni prikaz igre na zaslonu, uređaj je ugodnije držati prilikom igranja, imate posebne tipku za pucanje (L i R tipke zadužene su za taj posao), a touchpad ima i udubljenja koja prstima na fizički način daju do znanja da su izašli izvan predviđenog kruga kontrole.

Xperia Play

Takozvane twin-stick pucačine poput besplatne igre Dead on Arrival gdje lika gledate iz ptičje perspektive, usmjeravate mu hod lijevim dijelom touchpada i okrećete mu smjer pucanja desnim, također rade izvrsno na Playu i zapravo su najbolji primjer toga da touchpad tehnologija uistinu radi bez greške. Isto se može reći i za FIFA-u 12 gdje igrače kontrolirate lijevim dijelom površine osjetljive na dodir, dok desnim dijelom izvodite “trikove”. Dapače, nakon igranja FIFA-e 12 na Playu, zaključili smo da je ovo definitivno najbolji virtualni nogomet koji smo igrali na nekom smartphoneu do sada.

No valja spomenuti da smo zbog loše konfiguriranih kontrola od strane developera imali probleme s kontroliranjem određenih igara. Primjerice, BF: Bad Company 2 je pucačina iz prvog lica, a iako smo na primjeru Gameloftova Rainbow Sixa vidjeli da i ovaj žanr može biti savršeno ugodan za igranje putem touchpada na Playu, EA-ova igra nije se iskazala. Bad Company 2 jednostavno je bio muka za igrati, teško je bilo pogoditi bilo što, ponajviše zbog zamjetnog laga u responzivnosti kontrola. Nešto manji problemi takve vrste vidljivi su i u Gameloftovoj letačkoj arkadi Star Battalion, no tu igru možete igrati i putem digitalnih kontrola pa tu nemamo zaista većih zamjerki.

Kao što smo prikazali u gornjem videu, kao veliku snagu ovog uređaja vidimo i njegovu sposobnost emuliranja igara s nekih starijih konzola. Naravno, mnogi slični uređaji današnjice sposobni su emulirati igre za NES, SNES pa čak Nintendo 64 ili prvi PlayStation, bilo da se radi o nekom novijem smartphoneu ili tabletu, no opet – jedno je pokrenuti igru u dovoljnom broju sličica u sekundi, a druga priča je ponuditi i ugodne kontrole za igranje te igre.

Xperia Play izvršava oba posla gotovo besprijekorno – dovoljno je snažna da vrlo dobro pokreće igre sve do N64 i PSX generacije (uključujući navedene), a većina Android emulatora koje možete jednostavno preuzeti putem Marketa imaju podršku za fizički kontroler Playa pa možete podesiti kontrole baš onako kako želite. Pod uvjetom da posjedujete originalne igre, možete legalno skinuti ROM-ove s interneta zajedno s odgovarajućim emulatorom za Xperiu Play, zatim jednostavno spojiti Play na računalo putem kabela i na SD karticu prebaciti igre. Toliko je jednostavno. A mislimo da će se retro gameri među vama zaista zapaliti za ideju da ovim uređajem mogu ugodno igrati igre poput Contra, Super Mario World ili pak Tekken 3.

Sony Ericsson Xperia Play imao je relativno težak izlazak. Iako je kod nas stigao tek negdje krajem srpnja, u nekim drugim zemljama dostupan je još od ožujka, a tada su mu nedostajale neke bitne stvari poput 720p video snimanja te primjerice mogućnosti da se ugasi automatsko podašavanje svjetlosti ekrana, što su rani recenzenti kudili. Osim toga, cijena je tada bila previsoka pa je Play bio svrstavan u kategoriju pametnih telefona u koju se zapravo ne uklapa, a ni ponuda igara nije bila impresivna poput današnje. S time na umu, iako zapravo podosta kasnimo s ovom recenzijom u odnosu na strane kolege, zapravo nam je drago što smo uređaj dobili ovako kasno jer na neki način osjećamo da smo dobili potpuniju i bitno bolju inačicu, jednu koja ima više smisla od nekadašnje preskupe.

Trenutna cijena u Hrvatskoj od 2900kn za otključani uređaj koji radi na svim mrežama prihvatljiva je, ali još je zanimljivija ona od 280-300€ za koliko ga možete ugrabiti u nekim stranim trgovinama u susjednim nam zemljama. Xperia Play u trenutnom formatu može ponuditi mnogo zabave u smislu gaminga, a ne kaska za konkurencijom u cjenovnom rangu ni po funkcijama mobitela. Da smo ga uvezli iz inozemstva tamo negdje u ožujku ili travnju i tada recenzirali, vjerojatno bi kritizirali visoku cijenu i određene boljke koje su u međuvremenu riješene softverskim ažuriranjima. Ali danas, nakon mjesec dana druženja s njime i nakon saznanja o dobroj budućnosti uređaja u smislu softverske podrške, Play možemo opisati jedino kao uređaj koji je uistinu uspio u svojoj nakani da barem u smislu gaminga bude daleko konkurentniji handheld konzolama od ostale mu smartphoneovske braće i koji dosta uspješno spaja svijet prijenosne konzole i pametnog telefona.

FORUM: Xperia Play rasprava

U detaljnoj recenziji s gamerske perspektive opisujemo i analiziramo Sony Ericsson Xperia Play, poznat i kao PlayStation Phone. Je li napredovao od izlaska i kakav je u usporedbi s handheldima?

86 Naša ocjena
  • Veličina zaslona
  • kontrole i gaming općenito
  • budućnost
  • dobra cijena
  • podrška za aplikacije u Hrvatskoj
  • malo interne memorije
  • nema HDMI

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.