SoulCalibur V

Vedran Geček

SoulCalibur V

Kako bi to bilo da je sve završilo sa četvrtim dijelom? Možemo samo pretpostavljati i nagađati, no izlaskom petog, punokrvnog SoulCalibur naslova, jedno zasigurno znamo – propustili bismo jednu odličnu “tabačinu”! Igru otvara upečatljivi intro, koji odmah daje do znanja kako se ovdje radi o dva vrlo moćna spiritualna mača te vječnom sukobu dobra i zla. Prije samog pogleda na Astral Home, glavni izbornik igre, otvara se prozor koji nas upoznaje sa svim modovima i nakon toga više se ne pojavljuje. Igra nudi mogućnost instalacije svih bitnih podataka na disk, što će vam oduzeti manje od desetak minuta, zauzeti nešto više od dva gigabajta prostora, a time ubrzati učitavanja i olakšati život laseru vaše konzole. Nekako ljepši dojam na samom početku daje i spoznaja kako nema online passa, u posljednje vrijeme vrlo moderne “pojave”.

Poznato je kako borilački naslovi, izuzev sportskih (koji su time uostalom i drugi žanr), baš i ne blistaju na području same priče, iako je većinom na neki način ubace u igru. Mirne duše može se reći kako je točno takva situacija i ovdje. 1607 A.D. ime je izbornika koji će pokrenuti taj segment igre u SoulCalibur V naslovu. Priča je smještena u 17. stoljeće u Europi, a glavni protagonist je Patroklos, koji pokušava spasiti svoju sestru Pyrrhu iz ruku Nightmarea, nosioca Soul Edge mača. Patroklos naravno nosi Soul Calibur, jedini mač koji može uništiti moć Soul Edgea, na način da ubije njegovog nosača.

Priča je poprilično plitka i predvidljiva, a svodi se na epizode koje su zapravo borbe. Vrlo je interesantan način napredovanja kroz dotične epizode, koji se većinom svodi na kretanje “zastavica” kroz tadašnju kartu Europe i razne slike, uz dijaloge koji u konačnici rezultiraju početkom borbe. Slikovitije, imate osjećaj da ste promatrač u nekom TBS naslovu, uz koji sa strane čitate i neki strip. Samim time, pravih animacija je nažalost jako malo, što je prava šteta s obzirom na odličnu vizualnu stranu igre.

Što se tiče samih AI protivnika, odnosno neprijatelja, bez većih problema dogurat ćete do posljednje tri epizode. Tada slijedi (pre)drastična oscilacija u težini, koja bi mnoge mogla ostaviti “paf” i razočarati ih preteškim finalnim borbama. Nije da smo osobno protiv izazova, problem je u tome što vas igra kroz napredak nimalo ne priprema za takvo što. Opcija smanjivanja težine postoji i to će većini biti dovoljno da ipak vide kraj “1607 A.D.” priče.

Osim Story moda, single player dio ima još dosta toga za ponuditi. Završavanjem glavne priče otključava se Legendary Souls mod, koji nudi niz od sedam borbi na težini “iznad najteže”. Kultni Arcade mod dostupan je i ovdje, a zasniva se na šest borbi u regiji koju odaberete. Iznenađuje nedostatak pojedinačnih završetaka za likove s kojima prođete kroz mod. Quick Battle mod najdugotrajniji je iz ponude za jednog igrača, a nudi čak 240 protivnika vrlo raznolikog dizajna i razina težine, koji su proizašli iz Creation moda, a svaki od njih, osim Xp-a, daje i unikatni naslov (title) koji kasnije možete koristiti i sami. Versus mod tu je tek toliko da je prisutan, a vrijedi izdvojiti mogućnost sukobljavanja dva igrača na istoj konzoli. Bilo je tu još potencijala, primjerice Tag mod. Za kraj, Training mod postoji i funkciora sasvim dobro. Liste poteza i animacije istih, kao i mogućnost odabira ponašanja/stava trening partnera daju vam priliku da naučite sve što vas zanima, a što će vam definitivno i trebati.

Creation mod i dalje je prisutan, a svojom kvalitetom daje posebnu draž ovom naslovu. Radi se naime o modu u kojem se možete igrati kreativca do milje volje i stvarati vlastite borce, slikati ih, stavljati kao avatare u igri i naposljetku, boriti se s njima; kako u SP, tako i u MP modovima. Jedina je restrikcija, ako to uopće možemo tako nazvati, odabir stila borbe, kojeg se uzima od pravih boraca iz igre. Količina opreme, koja uključuje odjevne predmete, raznolika oružja i ukrase, kao i veliku slobodu kod samih tjelesnih predispozicija lika, jamče dobru zabavu kod kreacije, a još veću kod samog korištenja svojih boraca. Zajednica naravno maksimalno koristi mogućnosti ovog moda pa smo u online bitkama već naletjeli na Dantea, Virgila, Jina i druge face iz ostalih poznatih naslova.

Ako se za priče u “tabačinama” može reći da su loše, što većinom i jesu, za multiplayer u takvim igrama vrijedi sve suprotno, u pozitivnom smislu, naravno. SoulCalibur V također se može pohvaliti kvalitetnim modovima za više igrača, kao i njihovom funkcionalnošću. Ranked mod ne treba previše predstavljati; radi se o modu koji ima i vlastiti sustav bodovanja te napredovanja kroz online rankove. Iako postoje određeni filtri za traženje, pronalazak takvih mečeva nije lak kako bi čovjek pomislio i predugo traje, a ne postoji ni mogućnost kreiranja vlastite “sobe”, odnosno popularnog lobbya. Možda je to posljedica postojanja još dva, prema svemu sudeći, poprilično zabavnija i posjećenija moda. Prvi od njih je Player Match, mod u kojem može sudjelovati do šest igrača, gdje su za vrijeme jedne borbe ostali u mogućnosti pratiti je (kao spectator) i čekati na svoj red uz dogovaranja putem (tekstovne i/ili glasovne) chat opcije. Moguće je kreirati vlastiti lobby sa željenim brojem rundi (1-5), njihovim trajanjem (30, 45 i 60s), kao i brojem sudionika, koje se može staviti u privatne “slotove” i pozvati prijatelje po želji.

Global Colosseo svakako je najležerniji od tri moda, a funkcionira na principu sličnom onome iz učitavanja epizoda u Story modu. Igrači mogu odabrati neku od mnogobrojnih regionalnih sredina i tada dolaze na svojevrsnu mapu, na kojoj su kao karte vidljivi drugi igrači. Svoju kartu, odnosno avatar, možete pomicati kroz cijelu mapu i tako susretati duge igrače, koje možete izazvati na dvoboj ili pak “četati” s njima. U sredini mape nalazi se Tournament lobby, u kojeg također možete uskočiti i tako sudjelovati u njemu. Borbe se odvijaju glatko, a pucanja veze, iako vrlo rijetka, postoje.

Nakon svake borbe istu možete potražiti u Replay sekciji i osim pogledati je, protivnika po želji dodati kao rivala. Istodobno je moguće imati najviše tri rivala, koji su vidljivi s desne strane, a s njima je moguće usporediti doslovno sve putem Soul Link opcije, koja daje uvid u statistike i direktne usporedbe vas i vaših rivala, bilo da se radi o online ili offline modovima. Postoji jedinstveni sustav leveliranja, a najviše XP-a možete sakupiti upravo putem online pobjeda, što vam igra i sugerira.

Brza i dinamična borba s puno efekata, koje su posljedica sučeljavanja hladnog oružja, odlike su SoulCalibur serijala, koji je oduvijek u nekoj zlatnoj sredini kad se govori o težini igranja. S petim nastavkom igra se ipak više orijentira prema “skill” društvu, za što su zaslužne neke promjene i novosti u sustavu borbe. Više nema Critical Finish poteza, no zato su tu druge, brojnije i bolje finese. U gornjem lijevom kutu sada je indikator, tj. “Critical Meter”, koji ima dva stupnja popunjenosti i sukladno tome, dva specijalna napada. Brave Edge i Critical Edge specijalni su napadi koji u najmanju ruku podsjećaju na Super i Ultra napade iz SSF-a. Oklop protivnika i dalje je moguće probiti, no više nema specijalnog indikatora, već njegovo stanje “u letu” pokazuju boje iznad pokazivača zdravlja.

Uz od prije prisutni obrambeni Guard Impact potez, sada je tu i “Just Guard”, koji uz pravilno tempiranje, na kratko vrijeme ostavlja protivnika otvorenog za protunapad. Prisutan je i “8-Way-Run”, poznat još iz originala, a radi se o vrlo korisnom “sidestep” (brz pomak u stranu) potezu. U određenim arenama protivnika je moguće izbaciti iz iste (Ring Out), što ponekad rezultira nastavljanjem borbe na nekoj drugoj razini arene. Svi ti potezi donose znatno više taktiziranja u samom gameplayu, bilo da se radi o borbi protiv AI-a na težim postavkama ili pak pravim, nezamjenjivim ljudskim protivnicima. “Button mashing” taktika ovdje ne prolazi, barem u većini slučajeva. Za sve ozbiljnije okršaje morat ćete malo bolje upoznati svog lika i njegovu paletu poteza, baš kao i protivnika. Kontrole su izvedene dobro i ne traže dugo privikavanje, što je pohvalno za igru takve vrste i brzine.

S tehničke strane, igra je izvedena briljantno. Mnogobrojne dinamične arene dizajnirane su vrlo maštovito i s puno detalja. Borit ćete se tako usred ili nakon bitaka na moru i kopnu, u špiljama, “na oblacima” ili pak u raznim kavezima više specifičnima za igru ove tematike. U nekim arenama moguće je propasti na niže razine, moglo bi se reći, na “sigurno tlo”. Dijelovi oklopa nestaju vam pred očima, lomljivi zidovi i ograde pucaju pod snažnim udarcima vrlo raznolikih hladnih oružja. Sami likovi, kojih ima sasvim dovoljno, i efekti koji nastaju tijekom borbi teško će nekoga ostaviti ravnodušnim, pogotovo tijekom prvih borbi i susreta sa određenim borcima i arenama.

Orkestralna muzička podloga gotovo je savršeno pogođena za svaku arenu, a može ih se i mijenjati po želji. Izbornici nisu komplicirani, sve je lako i brzo dostupno, a njima prevladavaju boje igre, tj. dvaju “velikih” mačeva. Učitavanja su vrlo brza, osim u slučaju rangiranih mečeva, čemu je mogući razlog već prije spomenut, a odnosi se na manjak igrača. Prezentaciji ove igre teško se može prigovoriti, pogotovo jer se ovaj “slatkiš za oči” vrti vrlo stabilno, bez ikakvih usporavanja.

Igra koja je mogla ispasti vrhunska, zbog nekih svojih boljki ponajviše vezanih uz priču, manjak animacija i loše raspoređenu težinu AI-a, ispala je odlična i što je najvažnije – nije nimalo razočarala. Ne, nismo zaboravili na posebne goste, koji su namjerno ostavljeni za sam kraj. Ezio Auditore, proslavljeni junak iz Assassin’s Creed serijala igriv je lik, Devil Jin daje na izbor svoj borilački stil i kostime u Creation modu, a legendarni tvorac Tekkena, Katsuhiro Harada, pojavljuje se kao protivnik u Quick Battle modu. SoulCalibur V svakako je igra dostojna svog slavnog imena, a činjenica da je uopće izašla, u svakom je slučaju dobra vijest. Mortal Kombat sada ima žestokog, ipak ne toliko brutalnog konkurenta, a SSF IV vrlo, vrlo dobrog “učenika”.

Igrali ste SoulCalibur V? Fan ste serijala? Svoje viđenje nove generacije ovog serijala podijelite s nama putem komentara.

SoulCalibur IV trebao je biti posljednji dio slavnog borbenog serijala no srećom po nas, brojne peticije fanova urodile su plodom pa je SoulCalibur V konačno pred nama, a zašto je to dobra vijest, pročitajte u ovoj recenziji.

• kontrole
  • vrhunska prezentacija
  • creation mod