HCL.HR

Recenzija

Braid [PC]

Zoran Žalac

Braid prati priču nestašnog Tima u njegovoj potrazi za otetom princezom. Princezu je odnijelo „užasno i zlo čudovište“, a Tim osjeća da je pridonio toj nesreći tako što je prije same tragedije njegov odnos s princezom bio prožet mnogim greškama. Emocije koje glavni junak osjeća zbog tih pogrešaka očitavaju se na putu ispred njega, a kako bi riješio prepreke i probleme istog puta, Tim koristi manipuliranje vremenom.

Ono što se na prvi pogled može činiti kao klasična popratna priča zapravo je slikovit i nedorečen zaplet, odnosno jedan od ljepših dijelova ove igre. Timov odnos s princezom ispričan je kroz kratke, ali vješto osmišljene tekstove na početku svake razine, no uvijek ostavlja dozu mističnosti koja kulminira pri samom kraju igre. Naime, u posljednjem svijetu gdje vrijeme teče unatrag, čitava ispravnost priče dolazi u pitanje kada se pomoću manipulacije vremena pokaže kako Tim zapravo ne spašava princezu već se ona spašava od njega. Nadalje, krajnje indirektan epilog zatvara cjelinu koju definitivno nećete pamtiti po nekakvim klišejima.

… gameplay koncept u svojoj jednostavnoj kompleksnosti zaslužuje samo pohvale …


Braid je u srži 2D platformer avantura s osloncem na rješavanje zagonetki pomoću već spomenutog manipuliranja vremenom. Cilj igre je kroz 6+1 level skupiti određen broj puzzli i složiti ih u sliku koja otkriva djelić priče te otvara prolaz do sljedeće razine. Svaka od sedam razina diči se iznimnom jedinstvenošću, kako u izgledu, tako i u načinu rješavanja zagonetki. Prvi svijet postavlja nas u normalni setting gdje možemo koristiti tek vraćanje vremena unatrag, no drugi svijet već nas upoznaje s nekolicinom „začaranih“ predmeta koji nisu podložni fori time travela.

Posebna draž dolazi s kasnijim levelima u kojima se okolina kreće jedino kad i glavni lik, kada na raspolaganju imamo dvojnika u obliku vlastite sjene za izvršavanje više akcija istovremeno, te pri samom kraju gdje dobivamo prsten koji u određenom krugu drastično zaustavlja tok vremena i objekata / subjekata u njegovu dometu. Gameplay koncept u svojoj jednostavnoj kompleksnosti zaslužuje samo pohvale čak iako će neki reći da je jako daleko od originalnosti (princess is in another castle :). Doduše, zagonetke ponekad mogu izgledati komplicirano jer igra ne nudi nikakvu pomoć, no s obzirom na to da ne nudi niti višebrojne oblike rješavanja, zagonetke ne bi trebale postavljati prevelik izazov za casual gamera. Nažalost, jedina primjedba vezana uz njih je ta što na nekim dijelovima iziskuju nevjerojatnu, gotovo milimetarsku preciznost i pravovremenu reakciju. Frustracija je donekle izbjegnuta opcijom vraćanja vremena, no u nekim trenutcima forsiranje preciznosti rezultira nepotrebnim živciranjem.


S grafičke strane Braid slovi kao simpatični 2D naslov, ali kao takav vuče i pomalo nelogičnu cijenu. Naime, pogledate li minimalne hardverske zahtjeve možda vam se i neće činiti smiješnima jer ionako već imate konfiguraciju koja ih višestruko šiša, no ako ste kojim slučajem pomislili da ćete ovaj simpatični 2D platformer, i to s naglašenim 2D, zaigrati na starijim računalima, vjerojatnost je da Braid neće ići tako glatko. Vratimo li se malo u prošlost baš kao što to radimo u igri, sjetit ćemo se da su se prije nekoliko godina na 256 MB radne memorije i 64 MB grafičkim karticama 3D naslovi poput Half Lifea 2 i Max Paynea 2 vrtjeli bez ikakvih problema. Pogledamo li pak Braid, koji usput rečeno nema grafičke efekte ili naprednu fiziku spomenutih naslova, a traži duplo više, izdvaja se tek jedno pitanje. Čemu tolika glad za hardverom?

… Braid dolazi bez mogućeg odabira rezolucije, vSynca ili pak izvođenja igre u window modu …


Mogli bismo kriviti loš port, ako su izostavljanje grafičkih postavki i konfiguracije kontrola zapravo kriterij za loše. Dakle, PC inačica nema nikakvih postavki kvalitete prikaza, Braid dolazi bez mogućeg odabira rezolucije, vSynca ili pak izvođenja igre u window modu. A ista je stvar i s kontrolama. Doduše, defaultna tipkovnička postava nije loša, no za sada se ne može modificirati. Nadalje, problem je i podrška za gamepade pa igra tako ne prepoznaje nekakve žnj tipove upravljača već samo originalni Microsoft X360 gamepad for Windows. Nije da to igra neku veliku ulogu, ali narušava ukupni dojam. Ako su igru od nekih 100 mb portali pola godine, mogli su ju barem nakon dvije odgode učiniti koliko-toliko imunom na rušenja. Osobno nisam imao takvih slučajeva, no komentari korisnika uvelike otkrivaju da Braid ima velikih problema sa stabilnošću na PC platformi. Naravno, sve će to popraviti s nekoliko zakrpa, ali gorak okus u ustima ostaje.


Tražite li pak pravi razlog za trošenje 13 eura i kupnju Braida za PC, to bi mogao biti level editor, pomoću kojega bi inače kratkotrajna avanturica trebala dobiti nešto veću dugotrajnost, što je ujedno i jedina prednost PC inačice. Izuzev banalnih propusta oko porta, Braid je odlična igra u više pogleda. Dašak klasičnog 2D gameplaya nostalgičarima će donijeti upravo ono što su čekali, a nove poklonike privući će šarenilo umjetničke prezentacije, odlična glazbena podloga i jednostavnost pristupa kompleksnim dijelovima igre. Stoga definitivna preporuka – princeza čeka na spašavanje, ne ostavljajte je u neizvjesnosti.

Rewind: Kolovoz 2008 – Braid izlazi na Xbox Live mreži, Xboxaši gube nevinost. Fast forward: Travanj 2009 – Braid izlazi na Steamu, PCjaši ostaju junferi.

89 Naša ocjena
  • manipuliranje vremenom
  • dizajn
  • prezentacija priče
  • zagonetke
  • pre kratko
  • pomalo loš PC port

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (2)

  • gta_fan

    26.07.2009 - 14:20

    Mozda pre kratko ali pre dobro.

  • ReFlex

    12.04.2010 - 00:55

    ExTra Igra….
    Nakon svih pucacina da ljudi nekad i mozak ukljuce malo….
    A ne samo krv,krv,krv….

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?