HCL.HR

Gameri Okruglog Stola: Aplikacije u društvenim igrama – Alchemists

Bruno Barkić 04.03.2018.   •   10 komentara


Digitalizacija je tiho ušla u analogni svijet društvenih igara – postaju li aplikacije ključna mehanika?

Društvene igre počele su služiti kao svojevrsni odmor od tehnologije. U današnjem svijetu je sasvim normalno da zbog posla, obveza i drugih razloga provedete i do 10 sati zalijepljeni uz ekran. Nakon jednog takvog dana, opće popularni hobi broj jedan kod većine ljudi  – televizija nikako ne ide u prilog vašim umornim očima, stoga ne čudi da se u današnje doba sve više i više ljudi radije odlučuje posvetiti večeri društvenih igara.

Ipak, s porastom industrije društvenih igara i činjenicom da živimo u digitalnom dobu, faktor tehnologije je postao neizbježan. Već smo posvetili jedan od naših uvodnih članaka baš toj temi, u kojoj smo naveli digitalne inačice popularnih društvenih igara kao jeftiniju i ponekad praktičniju alternativu analognoj verziji.

No, što kada se taj digitalni dio počne gurati u sami dizajn igara? Neki od nas već i sada imaju problema sa suigračima kojima je smartphone primarna distrakcija tijekom večeri i fokus im je svugdje samo ne na vama dok im pokušavate objasniti pravila. Što se događa kada takvima date razloga da ne ispuštaju svoje mobitele iz ruke? Naravno tu ne staju sva pitanja, jer već sada vlada sveopći strah da će jednog dana tosteri (čitaj – aplikacije)  u potpunosti preuzeti industriju i postati dio svake igre te na taj način ubiti čar ovog hobija.

U ovom mini serijalu posvetiti ćemo se upravo tim malim aplikacijama koje su se integrirale u dizajn igara kao (više-manje) neizostavan segment. Pa ćemo za početak obraditi jedan od prvih „hibrida“  – Alchemists, dizajnera M. Kotryja i izdavača Czech Games Edition.

Pa hajmo malo o samoj igri…

Alchemists vas smješta u cipele ili bolje rečeno opanke srednjevjekovnog alkemičara s radnjom – gdje drugdje nego u Pragu. Kao jednom od prominentnih predstavnika svog zanata, pred vama je cijeli neistraženi svijet u kojem se tek trebate dokazati testiranjem raznih sastojaka, pripravljanjem napitaka i naravno objavljivanjem teorija, jer ništa ne prolazi bez dobrog znanstvenog rada u alkemiji! Prije nego objavite neku od teorija ili prodate kvalitetni napitak jednome od avanturista u prolazu, morate prvo znati i s čime raspolažete.

Svaki napitak počinje od kvalitetnog sastojka, a za iste se treba i izboriti. Naime, svaka runda započinje tako da odaberete koliko se rano želite ustati. Odlučite li jako rano započeti svoj dan, imat ćete više izbora i pogodnosti prilikom akcija te runde, dok spavalice profitiraju od startnih bonusa. Nakon što ste se nakupili žaba krastača, gljivi ludari i korijena mandragore, možete se upustiti u spravljanje napitaka -i tu dolazimo do vaše prve interakcije s aplikacijom.

Sama igra je bazirana na dedukciju i otkrivanje alkemijskih elemenata određenih sastojaka. Prilikom testiranja napitaka uvijek koristite dva sastojka. Jednostavno ih trebate uslikati s vašim mobitelom putem aplikacije i dobit ćete info koji alkemijski sastav ta dva sastojka dijele.

Svakom sastojku je aplikacija tj. AI u inicijalnom startu igre dodjelila jednu kombinaciju alkemijskog sastava koje mi tijekom igre pokušavamo otkriti. Pa tako na primjer žaba i kokošja noga mogu u jednoj igri napraviti insanity potion, dok u drugoj mogu davati potpuno drugačije rezultate.  No, pošto se alkemijska struktura svakog sastojaka sastoji od tri dijela jasno vam je da je pred vama pregršt dedukcije od koje vam je glavobolja neizbježna.

Upravo sama aplikacija vam u Alchemistu omogućava tu razinu dedukcije koju bi inače bilo nemoguće postići bez kontrole jednog od igrača, a da pritom ne dobijete sindrom Cluedoa,  koji se svodi na „Mora da je Colonel Mustard pošto je to jedina osoba s kojom se nisam susreo!“.  Sama igra vam dopušta i uvid u analognu verziju svoje aplikacije pa imate izbor želite li ju uopće i uključiti. Taj mod se svodi na to da jedan od igrača ispred sebe ima šablonu alkemijskih sastava i prisiljen je provesti cijelu večer dajući informacije igračima…  što se svodi na to da bi se netko morao igrati „tete na šalteru“ dok ostali uživaju u samoj igri. Moglo bi se reći, pojednostavljeni DM.

Cijeli taj koncept bazičnog DM-a je glavni razlog zašto se igre dedukcije godinama nisu niti mogle pomaknuti od razine Cluedo-a. Bilo kakav kvalitetniji oblik dedukcije bi jednostavno teško funkcionirao bez nečijeg nadgledanja. Samim time možemo zaključiti da Alchemists ne pokušava prodati neku jeftinu foru kojom će vas prisiliti na kupnju radi uključivanja tehnologije, već ju koristi do maksimuma kako vam priuštio igrače iskustvo koje jednostavno ne biste mogli drugačije dobiti.

Ako ste mrzovoljni pobornik ideje da tehnologiji nije mjesto u modernim društvenim igrama, svakako dajte priliku Alchemistsu, jer bi vas mogao uvjeriti u novi spektar opcija koje se nude kada prepustite da AI odradi dijelove igre koji bi inače bili zamorni i odbojni za većinu igrača. No, nemojte se dati previše impresionirati šarenom vizualnom prezentacijom igre, jer ona spada u kategoriju srednje težeg euro tipa, stoga nikako nije za početnike u hobiju!

Naravno da u ostatku industrije situacija i nije toliko idealna pa tako možemo naći i igre koje se pokušavaju previše bazirati na sami app, dok je ovaj opipljivi dio samo popratni sadržaj. Isto tako postoje i naslovi koji na silu pokušavaju ugurati taj digitalni dio ne bi li na taj način postali zanimljiviji širim masama. Sve u svemu, strah od same tehnologije i paničnog teoretiziranja da će ista preplaviti industriju ovog hobija je potpuno neutemeljen pošto takvi hibridi mogu koegzistirati kao zasebna podkategorija s drugačijom ponudom na stolu. Kroz sljedeće članke u ovom mini serijalu sagledat ćemo i neke primjere koji su ipak otišli malo predaleko u digitalnom aspektu ili pak uopće ne nude alternativu za igranje bez appa kao Alchemists…

Do tada, pratite nas i dalje, jer sljedeće nedjelje analiziramo mehanike koje se provlače kroz društvene igre utrka! Do tada svakako bacite oko na naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcaste na temu društvenih igara, tematski video sadržaj i općenito geek zanimljivosti. Svratite i na našu Facebook stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara, te pogledajte naš Twitter i Instagram!

Komentari (10)

  • Stefek

    04.03.2018 - 20:46

    Još niste spomenuli da je Final Fantasy 15 za pc, krekiran 4 dana prije izlaska 😀

    • Sinek

      @Stefek, 05.03.2018 - 07:57

      relevantan komentar

    • Stefek

      @Sinek, 05.03.2018 - 15:33

      Da znam da je offtopic tema,ali mislio sam da je ovo gaming portal.. Ovo je jedna od najjišekivanijih igra za pc 2018. pa bi bilo lijepo da ste objavili ovo. Ali izgleda da su važnije neke trećerazredne igre ili filmovi…

    • Igor Belan

      @Stefek, 05.03.2018 - 09:51

      Ubuduće, ako želiš nama dojaviti neku vijest za koju misliš da nismo čuli, najbolje mjesto za takve “želim nešto reć HCL-u” komentare ti je ovaj podforum na HCL forumu. Samo nemoj u komentare prvog članka na koji naiđeš ostavljati random komentare i gg.

  • Kr4t0s

    05.03.2018 - 01:52

    imam ovu igru, odlična je

    • karlod1997

      @Kr4t0s, 05.03.2018 - 14:04

      Preporučuješ?

    • Kr4t0s

      @karlod1997, 05.03.2018 - 22:52

      da

    • Sonjo

      @karlod1997, 06.03.2018 - 13:33

      ako voliš imati blagi mentalni breakdown prilikom društvenih igara koje imaju naglasak na puzzle-solving, topla preporuka XD

  • Sinek

    06.03.2018 - 13:55

    jedino što sam igrao a da je zahtjevalo aplikaciju je bio XCOM, ako me pamćenje dobro služi. Kakvi su alkemičari u usporedbi s XCOM-om?

    • Sonjo

      @Sinek, 06.03.2018 - 15:24

      XCOM baš sljedećeg obrađujemo u sklopu ove teme, so stay tuned 🙂

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?