AI komentatori zvuče kao budućnost i revolucija u komentiranju sportskih igara
Tvorci Project CARS serijala patentirali su novi sustav za korištenje umjetne inteligencije koja bi na temelju strojnog učenja pružala komentare, analizu ili asistenciju u sportskim igrama.
Komentiranje u sportskim igrama nije se previše mijenjalo zadnjih 25+ godina. Može se reći da je možda postalo ekspresivnije i raznovrsnije, ali način pružanja komentara ostao je isti. Developeri unaprijed snimaju komentatore za čitav niz različitih situacija u igri i onda skriptiraju korištenje tih snimki po određenim događajima u igrama. Nakon što odigrate pedesetak utakmica, čuli ste čitav vokabular komentatora koji se vrlo brzo počnu ponavljati.
Zanimljivo je stoga da netko radi na sustavu koji bi između ostaloga mogao izbjeći ponavljanje komentatora u sportskim igrama. Razvojni tim Straight 4 Studios, kojega su osnovali tvorci Project CARS i GTR igara, patentirali su sustav korištenja AI komentatora i pomoćnika u igrama na temelju strojnog učenja. Taj bi sustav izbacio potrebu snimanja komentatora za samu igru, jer bi komentare generirala umjetna inteligencija, odnosno jezični model AI sustava treniran na ljudskom govoru.
Zvuči komplicirano pa je najbolje da to objasnimo na primjeru. Uzmimo slučaj nogometne igre poput FIFA-e ili eFootballa. Komentatori u tim igrama imaju unaprijed snimljene komentare koji u obzir uzimaju vrlo malo varijabli – tko je zabio gol, u kojoj minuti, kakav je gol bio i sl. No, komentar gola najčešće je lišen šireg konteksta, npr. odakle je krenula akcija za gol; i uvijek je sličnog tona kao i komentar za druge golove. Stvaranje komentara od strane AI komentatora moglo bi riješiti taj problem i donijeti:
- dublje stručne analize komentatora prema širem spektru statistika i podataka
- raznovrsnije i emotivnije komentiranje jednih te istih događaja
- ispunjavanje praznih trenutaka kad se ništa značajno ne događa u igri komentatorskim “čavrljanjem”
Glavna novost ipak bi bila ta što komentatori za igre ne bi morali snimati tisuće i tisuće komentara do sada. Jednom kad bi umjetna inteligencija prikupila dovoljno materijala da može oponašati komentatorov glas u punom obujmu, tj. u cijelom vokabularu, developer bi samo pisao scenarij koji AI potom generira u glasovne snimke komentatora.
Razvojni tim Straight 4 Studios navodi da ovakva tehnologija ne bi koristila samo za pružanje komentiranja igara. U širim primjenama AI bi mogao generirati glas te pružati asistenciju ili trening za igrača. Primjerice, sustav bi unutar igre prepoznavao glas, odnosno pitanje koje igrač izgovori virtualnom pomoćniku – slično kako funkcioniraju Siri, Cortana i sl. pomoćnici. Zatim bi se generirao odgovor kojega bi AI diktirao igraču.
Evo kako bi to zvučalo:
Kako je ova tehnologija patentirana, vjerojatno ju tako skoro nećemo vidjeti u većem broju igara. No, zanimljivo je u svakom slučaju da developeri traže načina kako iskoristiti nove tehnologije za drugačije pristupanje razvoju igara.
Komentari (0)
Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!