HCL.HR

Developer Alana Wakea 2 objasnio zašto je Xbox Series S verzija zaključana na 30 fps-a

Zoran Žalac 07.10.2023.   •   44 komentara   •   Tehnologija


Alan Wake 2 na Xbox Series S konzoli bit će ograničen na 30 sličica po sekundi i ekipa iz Remedyja objasnila je zašto tako.

Alan Wake 2 uskoro će biti lansiran na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S platforme. Očekujemo da će to biti grafički raskošna igra, a razvojni tim Remedy Entertainment potvrdio je kako ćemo na konzolama vidjeti dva moda izvedbe: Fidelity u 30 sličica po sekundi, te Performance za 60 fps-a.

To jest, Performance mod vidjet ćemo na PlayStation 5 i Xbox Series X konzolama, dok će Xbox Series S model u Alan Wake 2 biti “zaključan” na 30 fps-a. 

U nedavnom razgovoru za IGN, Remedyjev Thomas Puha objasnio je zašto je tako.

“Velika je razlika između grafičkih sposobnosti Series X i Series S modela. Naravno da će ljudi reći ‘ona je igra napravila to i to’, no svaka je igra drugačija i svaki je developer drugačiji. Ali ne možete imati oboje. Morate odabrati na što ćete se fokusirati. Series S košta 250 dolara, a Series X i PlayStation 5 su 500-600 dolara. Očito postoji velika razlika u snazi koju dobivate, zar ne? … Stvarno smo marljivo radili na tome da Series S ima stabilnih 30 sličica po sekundi i da zadrži dobru vizualnu kvalitetu. Ali, ako želite vidjeti igru u njezinom punom next-gen sjaju, bit će to na hardveru koji to može ostvariti.” – poručio je Puha.

Nedavno smo doznali kako većina vlasnika Xbox Series konzole posjeduje hardverski slabiji Series S model. Sve do nedavno s njime nije bilo problema, ali se od ove godine pojavljuje sve više igara koje se na S modelu izvode u inferiornijem ili sadržajno siromašnijem izdanju.

Komentari (44)

  • MAJSTOR RINGO

    07.10.2023 - 16:51

    Zoki jel se zna koja rezolucija ce biti u quality i performance modu? Da li ce igra imati ray tracing na konzolama?

  • Darac83

    07.10.2023 - 17:02

    Imaš slabiju konzolu, imaš slabije performanse, nije neka mudrost.

    • Gorhton

      @Darac83, 07.10.2023 - 18:00

      ukratko recena bukvalna istina

    • MeDoNjA

      @Darac83, 07.10.2023 - 18:01

      Samo je pitanje sta ce dalje biti s njom , verujem da ce je xbox series x bez bluray citaca zameniti , sem ako xbox ne smisli nesto drugo mada do sada jedino sto su uradili je izbacili xbox series s 1tb verziju.

    • mongra

      @Darac83, 07.10.2023 - 23:29

      Samo što je bilo reklamirano službeno da će na XSS biti samo niža rezolucija u igrama naspram igara istih na XSX. Al to nije tak

    • Darac83

      @mongra, 07.10.2023 - 23:58

      Ma ok, ali opet, razlika u komponentama i cijeni ti puno govori. Jasno je da će s vremenom i zahtjevnijim igrama Series S sve teže pratit tempo…

    • mongra

      @Darac83, 08.10.2023 - 00:46

      Znamo kolko kosta, al znamo kak je bilo reklamirano, tak da nije bas OK. A developer su upozoravali na probleme jos tam u 2020. S tim da je Phil Spencer sa BG3 napravio presedan, jel.

    • MeDoNjA

      @mongra, 08.10.2023 - 10:53

      Pa i na PS5 box-u pise 8K , prevarili su te , mislim valjda kontas da je to deo marketinga i da iza toga stoji malim slovima neko objasnjenje , samo sto za PS5 ni to ne stoji. Mislim iskreno niko se da ja znam nije napalio i kupio Xbox Series S cim je cuo da ce biti sve isto samo u manjoj rezoluciji sta vise to je mozda cak i bilo tako u pocetku i verujem da je bilo tako u pocetku posto kad je izasla stvarno je konzola mogla da pokrece totalno sve za te pare sad je logicno da ne moze. Mislim znam da toliko mrzis Xbox posto ga u svakom mogucem komentaru pomenes,ali aj pogledaj malo i na drugu stranu jer PS stvarno nije nista bolji sto se bilo kakvog marketinga tice sta vise bukvalno su isti.

    • mirkunjaaa

      @MeDoNjA, 08.10.2023 - 14:59

      Problemi su se do sad pojavili na 2-3 AAA igre ako se 30 fps-a može nazvat problemom 🤷🏼‍♂️

    • Darac83

      @mongra, 08.10.2023 - 11:44

      Ma jasno, slažem se da se kao i uvijek izreklamira i više nego što se stvarno može. Ja to gledam ovako; konzole kupuju gameri koji imaju nešto znanja pa znaju što dobivaju i casualci koji samo hoće pokrenut CoD, FIFU i GTA pa im ionako nije bitno.

    • mirkunjaaa

      @Darac83, 08.10.2023 - 14:57

      Razlika je u jednoj komponenti, doduše grafičkoj ali dokazano je na xy igara da može radit u isto fps-a kao i series x samo u manjoj rezoluciji.
      Tako je uglavnom i reklamirana. 🤷🏼‍♂️
      Ali šta bi se oni zajebavali sa smanjivanjem rezolucije i optimizacijom i poliranjem tekstura kad je lakše smanjit broj sličica i vuk sit i ovca živa 🤷🏼‍♂️
      Iako 98 % gamera bi potpisalo 60 fps i lošiju grafiku 🤷🏼‍♂️
      Usput ja san među ovih 2 posto 😎😁

    • Mrkvicaa

      @Darac83, 08.10.2023 - 08:12

      “Neka si troše resurse na optimizaciju te konzole”:)

    • Darac83

      @Mrkvicaa, 08.10.2023 - 11:45

      Je, odakle će se onda svi menadžerski bonusi isplatit? 😉

    • Mrkvicaa

      @Darac83, 08.10.2023 - 12:02

      Ljudi su izabrali konzolu ispod standardne, neka glavni fokus bude na konzoli s koja čini oko 70% udjela u Xbox komuni.

    • Darac83

      @Mrkvicaa, 08.10.2023 - 14:11

      Slažem se.

  • Iceman73

    07.10.2023 - 18:39

    Series X zvijerka od konzole, Series S-rođen za emulatore…

  • darknes5

    07.10.2023 - 19:05

    I ja cu kao i svi vlasnici series s konzola reci,,to je super konzola,,

    • movie

      @darknes5, 08.10.2023 - 09:30

      Tako je, treba stvoriti vlastitu sreću.

  • Oblakoder

    07.10.2023 - 19:52

    Kupis konzolu za 250-300 eura, igras najnoviju igru u stabilnih 30fps i mi ovde pricamo o problemu. Kakvom problemu?

    • Bogy

      @Oblakoder, 07.10.2023 - 20:35

      Problem je za xbox, zbog xss je Baldurs gate trenutno konzolaška ekskluziva i sve više dev govore kako xss koči.

    • Mah

      @Bogy, 07.10.2023 - 21:06

      Kad stvarno počne kočiti će ga odbaciti i problem riješen, ali pretpostavljam da će sve raditi na njemu sljedećih 2 godine, a onda će se već i xsx moći naći za 250€. Bilo bi zanimljivo da onda i dodaju novu verziju kak je Sony napravil s ps4pro haha
      Ovo su naravno samo špekulacije nemam pojma kaj stvarno bude nit me jako dira 😉

    • mongra

      @Mah, 07.10.2023 - 23:32

      Neće moć samo tako odbaciti jer više od polovice prodanih Xbox konzola globalno je XSS. Preko 70% ako se ne varam. Uostalom. Phil Spencer striktno traži da mora biti paritet u XSS/XSX igrama. Al su iz nekog razloga popustili Larionu za BG3. A još i prije nego je počela generacija konzola, developeri su već tada jasno i glasno govorili da će biti problem sa XSS. I eto ga, tu smo.

    • Bogy

      @Mah, 08.10.2023 - 12:46

      Ne može xbox samo odbaciti konzolu pogotovo kada većina ljudi se odlučilo za nju i ovo će biti sve veći problem u budućnosti za xbox, ali ne za igrača.

    • mirkunjaaa

      @Bogy, 08.10.2023 - 15:03

      Jbt koje vi svi pizdarije pišete sa tin kočenjem.
      Znate šta koči?
      *Koči* svih nas da potrošimo brdo love na realno nepotrebne skupe komponente da bi lijeni proizvođači mogli izbacivat sve više neoptimiziranih škart igara od 80€ 🤷🏼‍♂️

    • Bogy

      @mirkunjaaa, 08.10.2023 - 15:58

      Ja pišem iz perspektive proizvođača da ih koči (što su sami dev rekli) , ne igrača, iz perspektive igrača je uvijek pozitivno imati nekoliko entry pointova za ulazak u next gen, ozbiljno misliš da larian studios i Remedy radi “neoptimizirani škart”.

    • Mrkvicaa

      @Bogy, 08.10.2023 - 17:00

      Phil će se oglasiti, neć proći dugo:)

    • mirkunjaaa

      @Bogy, 08.10.2023 - 18:18

      Pa slušaj ne triba gledat samo zadnje igre. Nisu savršeni.
      Napisa san već gori da ima par igara šta ne rade dobro a bit će ih sigurno i još. To je ipak hardware star dvi godine ali nepobitna je činjenica da su proizvođači lijeni.
      Oni bi najradije da mogu radit igru za max postavke koje trenutno postoje a i onda bi nešto štekalo.
      Njih svakako koči i to je ok. Da nije toga nove konzole bi tribalo kupovat svake dvi godine a grafičke svaki 3 do 6 miseci.
      Eto na to san ja mislija

    • Bogy

      @mirkunjaaa, 09.10.2023 - 10:34

      Dobro tu se slažem, Immortals of aveum je dobar primjer lijenih dev

    • Darac83

      @Oblakoder, 07.10.2023 - 22:04

      I to što kažeš…

    • mongra

      @Oblakoder, 07.10.2023 - 23:36

      Stabilnih 30fps-a? Zbilja? Redfall u 60fps na XSS jedva da ide u “stabilnih” 30. :/ Čudo, rekoh, čuco

      https://www.youtube.com/watch?v=7ggPVPyTLA0

    • movie

      @mongra, 08.10.2023 - 09:32

      Čovjek ti je lijepo objasnio, samo treba čitati s razumijevanjem.

    • movie

      @mongra, 08.10.2023 - 09:33

      “Velika je razlika između grafičkih sposobnosti Series X i Series S modela. Naravno da će ljudi reći ‘ona je igra napravila to i to’, no svaka je igra drugačija i svaki je developer drugačiji. Ali ne možete imati oboje. Morate odabrati na što ćete se fokusirati. Series S košta 250 dolara, a Series X i PlayStation 5 su 500-600 dolara. Očito postoji velika razlika u snazi koju dobivate, zar ne? … Stvarno smo marljivo radili na tome da Series S ima stabilnih 30 sličica po sekundi i da zadrži dobru vizualnu kvalitetu. Ali, ako želite vidjeti igru u njezinom punom next-gen sjaju, bit će to na hardveru koji to može ostvariti.”

    • mongra

      @movie, 08.10.2023 - 21:29

      HCL, tj. autor je izostavio veoma bitan dio iz tog intervjua. Evo na engleskom, pa link tog intervjua :

      “Choosing my words carefully here – we like Xbox, we like Sony. On Series S, the CPU is pretty much the same as on Series X. There’s not a massive difference, but the GPU is an issue, it really is. Then, having less memory is a pretty big problem. We often get comments like, ‘Hey, you make PC games, surely you know how to scale.’ Well, memory is not a problem on PC. It really isn’t, and that’s one of the struggles when you talk about resolution and frame-rate.

      It’s not enough to just drop the resolution heavily (that’s what we’re doing on the Series S) and really, really working hard to make sure that the visual quality still holds up. It’s strange that people can’t accept that on a weaker PC, you’re just going to have less. The visuals are not going to be as good, and your frame rate is not going to be as high as expected.

      There’s a massive difference between Series S and Series X GPUs. Sure, people can mention that this game did this so well and all that, but every game is different, and every developer is different. You can’t have the best of both worlds, and you have to choose where you’re going to focus.

      https://twitter.com/TWTHEREDDRAGON/status/1710333589596881101?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1710333589596881101%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

      Dakle, konfiguracije nisu problem zbog naravno, velike količine memorije koju imaju korisnici ( po Steamu je prosjek 16GB, mislim ) i da je GPU neki slabiji.

  • opp

    07.10.2023 - 20:08

    Dokle će se više nove igre nazivati next-gen? Druga stvar, ako ćemo o inferiornosti XSS-a, onda komplet sve konzole koče taj next-gen. Vidimo na drugim igrama da XSS može da vrti “next-gen” u stabilnih 60 fps, ako se developeri potrude, tj. ako izdavačka kuća uloži dodatni novac.

    • mongra

      @opp, 07.10.2023 - 23:45

      Za napomenuti, XSS koči razvoj. Velike 3rd party AAA igre nećeš na Switchu iz veoma očitih razloga, dakle, onda je XSS tu crna ofca.

  • mongra

    07.10.2023 - 23:38

    Može imati novaca kolko oće ak jednostavno nejde na XSS. Redfall u 60 fps-a se vrti na 30fpsa na XSS, a MSova igra sa beskonačno novaca, jel.

    https://www.youtube.com/watch?v=7ggPVPyTLA0

    • RickBarry

      @mongra, 08.10.2023 - 09:40

      Ni PS5 i XSX nisu savladali 60fpsa kako treba tako da je glupo pričat. Konzola ko konzola, škart.

    • Rick Sanchez

      @RickBarry, 09.10.2023 - 12:11

      Naporan si.

    • opp

      @mongra, 08.10.2023 - 16:27

      Ne znam ko ti dade tolike lajkove kad u komentarima možeš naći da se pad na 30fps dešava skroz rijetko i to na obje konzole. Dakle, još jedan update treba da bi igra bila potpuno stabilna. A znam da i na PS5 pada framerate. O čemu onda pričamo?

    • mongra

      @opp, 08.10.2023 - 21:32

      U videu je prikazan Redfall u performance mode u 60fps koji se vrti na 30fps, no. Dakle, sa zadnjim ažuriranjem. A rekao si ovo ; ” ako se developeri potrude, tj. ako izdavačka kuća uloži dodatni novac”, jel. Dakle, možeš imat novaca kolko oš, ak je XSS problem i fizički to nemreš zaobić i da oš. Konzola je tu di je i developerima je to trn.

  • Daky_13

    08.10.2023 - 15:41

    Xboxss je napravljen samo s jednim razlogom -da zaradi pare i privuku kupce na jeftiniji model koji nije sledeća generacija već neka medju generacija konzola .On je više za igrače koji povremeno igraju i nije im bitno da izvuku maksimum iz ove nove generacije.Ta konzola ovde staje i neće moći pratiti nove standarde

    • mongra

      @Daky_13, 08.10.2023 - 21:36

      “Ta konzola ovde staje i neće moći pratiti nove standarde”

      A to se developerima ne sviđa, jel. Oni bi najrađe htjeli da se igre rade samo za XSX i PS5 što se tiče konzola

    • Daky_13

      @mongra, 09.10.2023 - 10:21

      Jednostavno ne mogu postići ono što su zamislili na slabijim xboxss

  • SanKa

    09.10.2023 - 09:54

    ne kuzim, doslovno imas jeftiniju i slabiju konzolu, zasto ocekivati iste performanse kao jaci model ?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?