Assassin’s Creed – navukao je kapuljaču prije 18 godina
Na današnji dan prije 18 godina prvi put smo zaigrali Assassin’s Creed te se u ulozi Altaira probijali kroz gužvu i lovili Templare.
Nakon uspjeha igre Prince of Persia: The Sands of Times, redatelj Patrice Desilets započeo je razvoj novog projekta zvanog Prince of Persia: Assassins. Ideja je bila proširiti gameplay PoP serijala na otvoreni svijet te mu dati svježi zaokret – Princ ne bi bio glavni lik u toj igri, već njegov čuvar koji ga iz sjene štiti od atentata.
Međutim, u Ubisoftu tada nisu bili sretni time da Princ nije protagonist PoP igre pa je nakon skoro dvije godine razvoja donesena odluka kako će projekt postati novi IP zvan Assassin’s Creed. Uz malo promjena izvorne ideje, igru o ubojici iz sjene dobili smo na današnji dan 2007. godine za tadašnje PS3 i X360 konzole.
U prvom Assassin’s Creedu postali smo Altair, član reda Assassina koji se za vrijeme Križarskih ratova u 12. stoljeću borili protiv Templara. No, to je bila tek površinska priča, jer smo Altairovu avanturu zapravo doživljavali kroz stroj zvan Animus, koji je analizirao sjećanja Desmonda Milesa, Altairovog nasljednika iz modernog vremena.
Assassin’s Creed je tom pričom postavio čvrste temelje za zaista bogat univerzum koji se smjestio negdje između stvarne i fiktivne povijesti. Na temelju toga kasnije su nastale brojne druge igre u serijalu, u drugim povijesnim erama i podnebljima.
Assassin’s Creed je svojom pričom postavio čvrste temelje za zaista bogat univerzum koji se smjestio negdje između stvarne i fiktivne povijesti.
Po pitanju gameplaya je Assassin’s Creed bio izričito fokusiran na skrivanje, tj. takozvani “social stealth”. Dok smo se u Splinter Cellu i sličnim igrama skrivali po sjenama i mračnim prostorijama, Assassini su za vrijeme bijela dana izvršavali svoje atentate, potom bježali s mjesta zločina i onda se stapali s okolinom. Prethodno tome Altair je kroz različita prisluškivanja, praćenja i krađe morao skupljati informacije o tome gdje se nalaze njegove mete.
Premda u otvorenom svijetu Assassin’s Creeda u to doba nije bilo baš puno slobode ni aktivnosti, prvi je dio postavio temelje koji su snažno utjecali na industriju videoigara. Penjanje po tornjevima na najvišu točku kako bi se sinkroniziralo i otkrilo okolni dio mape postala je obavezna aktivnost u gotovo svim igrama otvorenog tipa, od Zelde, Horizona i sl.
Penjanje po tornjevima nakon Assassin’s Creeda postalo je obavezna stvar u većini drugih igara otvorenog tipa.
Originalni je Assassin’s Creed pokupio vrlo dobre ocjene i mnogi su smatrali kako je to definitivno početak nečega posebnog. Prava razrada potencijala igre došla je već s drugim dijelom, no do tog se trenutka prvi AC bio prodao u 8 milijuna primjeraka.
Ostalo je, kako bi se reklo, povijest. Assassin’s Creed je postao najunosniji Ubisoftov serijal i njihov najsnažniji brend. Altair se kasnije pojavljivao u još nekoliko igara, dok smo se na Bliski Istok vratili 2023. godine uz Assassin’s Creed Mirage. Doduše, originalni AC danas je igriv tek na PC-ju i novijim Xbox konzolama te nije dobio nikakav remaster u zadnjih 18 godina.





























































Komentari (0)
Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!