Grim Fandango – ima li života nakon smrti?
Na današnji dan prije točno 25 godina lansiran je Grim Fandango – prvi point’n’click naslov iz “kuhinje” LucasArtsa koji je koristio 3D grafiku.
U Meksiku se tijekom prva dva dana jedanaestog mjeseca obilježava takozvani Dan mrtvih. Prije 25 godina u prigodno je vrijeme stigla igra koja je koristila upravo temu zagrobnog života u zemlji mrtvih, upravo na Dan mrtvih. Grim Fandango bio je još jedna u legendarnom nizu point’n’click avantura nekadašnjeg LucasArtsa. A osim po neobičnoj temi i okruženju, isticala se činjenicom da je bila prva LucasArtsova avantura koja je koristila 3D grafiku, odnosno 3D likove.
Grim Fandango je svoj svijet mrtvih prezentirao u noir stilu 50-ih godina. Inspiraciju je crpio iz kultnih filmova kao što su Casablanca i The Maltese Falcon. U glavnoj ulozi bio je Manuel “Manny” Calavera, agent ministarstva smrti koji se nađe usred zavjere nakon što ukrade posao prevođenja klijentice Mercedes “Meche” Colomar iz svijeta živih u zagrobni život.
Igra je na prvi pogled bila klasični predstavnik PnC žanra. Česta čavrljanja s likovima i rješavanje problema maštovitim solucijama bile su glavne odlike Grim Fandanga, baš kao i u slučaju drugih LucasArtsovih avantura. Ono po čemu se Grim Fandango isticao je da nije imao klasično sučelje na dnu ekrana koje je pokazivalo naredbe. Cijeli inventory bio je prezentiran kroz Mannyjev sako, a interaktivne stvari u svijetu bile su naznačene tako što je Manny okretao glavu, tj. pogled prema njima.
Grim Fandango je imao razvojni budžet od tri milijuna dolara, što je danas sitniš, ali je to tada bila najskuplja PnC igra. Kritike su bile izvrsne te je igra osvojila brojne nagrade, uključujući i nekoliko nagrada za najbolju igru 1998. godine. Nažalost, žanr point’n’click igara u to je vrijeme bivao zasjenjen dinamičnijim igrama te je Grim Fandango brzo bio proglašen komercijalno neuspješnim projektom.
Redatelj igre Tim Schafer nakon lansiranja Grim Fandanga napustio je LucasArts koji je nedugo nakon toga prestao s razvojem avanturističkih igara. Srećom, tu nije kraj priče jer je Schaferov studio Double Fine Production petnaestak godina kasnije otkupio prava na Grim Fandango uz pomoć Sony Interactive Entertainmenta. Tada je bilo najavljeno remasterizirano izdanje igre, a ono je na kraju završilo na brojnim platformama te se može zaigrati na svim aktualnim uređajima za igranje.
John_Constantine
30.10.2023 - 19:50Jedina igra koju sam toliko igrao da sam napamet napisao prohod u srednjoj školi.
StatusQuo
30.10.2023 - 20:35klasik
Darac83
31.10.2023 - 00:07Genijalna igra i genijalan humor. Svaka čast tko ju pređe bez pomoći…
DjokaBA
31.10.2023 - 08:27Fenomenalna igra, bukvalno jednu zamerku nem.. samo sto je meni bila teska u pm.
spoony
@DjokaBA, 31.10.2023 - 11:09takve su bile nekada, nelogične zagonetke koje nisi mogao riješiti nego slučajno. zato sam se jako ugodno iznenadio s novim return to monkey island jer sam cijelu igru prešao bez ikakve pomoći, samo sam na jednom mjestu zapeo ali i to bih riješio da nisam bio lijen potruditi se… jedinicu i dvojku je bilo valjda nemoguće bez rješenja s neta
Mrfloyd
@spoony, 19.04.2025 - 10:57Use monkey on monkey wrench!
Bojko
31.10.2023 - 10:17Trenutno je verzija za Switch na -75% sniženju. Nisam zaigrao još, ali planiram.
slava
01.11.2023 - 11:17Morat cu je staviti pod wishlist