HCL Duel: Jesu li zabavnije linearne igre ili igre otvorenog tipa?
Volite li više kad vas igre vode zacrtanom putanjom ili kad vas puste da samostalno birate svoju putanju? U novom HCL duelu istražujemo jesu li vam draže igre linearnog ili otvorenog tipa.
Postoje brojne podjele u svijetu videoigara, no kad pričamo o single-player naslovima jedna od najčešćih podjela vezana je uz format: je li igra linearnog ili otvorenog gameplaya. Sve igre imaju donekle linearnu strukturu u slijedu priče, ali negdje igrači striktno idu po režiranom scenariju, dok drugdje mogu sami odlučivati gdje će ići i što će raditi.
Dakle, s jedne strane imamo igre u kojima nema sporednih zadataka i distrakcija. Igre poput Uncharteda, Resident Evila, Half-Lifea, Metal Geara, Call of Dutyja i drugih. A s druge strane imamo igre u kojima svojim tempom biramo misije, questove i izazove, te se slobodno krećemo po virtualnom svijetu. Igre poput GTA, Assassin’s Creeda, Witchera, Skyrima, Far Cryja i drugih.
Znamo da je gotovo nemoguće odlučiti se samo za jednu vrstu igara, ali u HCL Duelu nema prostora između dvije suprotstavljene strane. Pitamo vas koji vam je format zabavniji i draži: linearni ili otvoreni? Vjerujemo da o ovom pitanju imate strastvene stavove pa ih svakako podijelite s nama putem komentara nakon što ostavite svoj glas.
trulex
09.02.2024 - 17:13Linearne su detaljnije, a otvorene su otvorenije, šteta što sam morao glasat samo za jedan izbor
BozanicJosip
@trulex, 09.02.2024 - 17:54Možeš refreshat tab i glasaj opet
trulex
@BozanicJosip, 09.02.2024 - 19:37ako glasam za oboje onda kao da nisam glasao.
JCD-Bionicman
@trulex, 09.02.2024 - 21:29Nema pravila
Wik7im
@trulex, 10.02.2024 - 07:45Napravi novi acc
Tommygun
09.02.2024 - 17:15Kako kada…zavisi na koju nogu ustajem 🤪
Demon90
09.02.2024 - 17:22Osobno mi pašu obadvije vrste zavisi od igre. Iako pojedine igre otvorenog tipa često imaju tonu recikliranog sadržaja volim ja slobodu
StJimmy90
09.02.2024 - 17:22I jedne i druge imaju svoje prednosti i mane i volim ih podjednako.
Međutim, u mojem slučaju činjenica je da različitih linearnih igara za redom mogu igrati neograničen broj puta, dok kod otvorenih već kod druge igre za redom osjećam zamor.
Smike
@StJimmy90, 09.02.2024 - 19:32Osim Arkham Knighta 🙂njega sam odigrao 3 puta i svaki put jednako uzivao
Ivano Blazevic
@Smike, 09.02.2024 - 21:47Da,tako igrica je jako brza i skoro sve cutscene su skipabilne,tako da ima dobar replay value,cisto radi gušta u gameplayu
Vujo777
09.02.2024 - 17:26Zavisi, ako zelis vise istraživanja i slobode onda definitivno Open world, a ako si vise tip za bolju pricu i neko krace iskustvo u igri onda bolje biraj linearni tip igre
Rick Sanchez
@Vujo777, 12.02.2024 - 11:33Captain Obvious 🙂 šala mala
Lenki
09.02.2024 - 17:27Išo sam sad brojat svoje najdraže igre da vidim koj tip više volim. I pobijedio je otvoreni tip, ali samo za jedan broj. No koji tip je zapravo bolji je besmisleno pitanje. Stvari ovise o tehnici igre i vrsti priče koju developer/i želi/e reći. Npr. RPG igre ne bi funkcionirale da su linearnog tipa.
Apocalypse4987
09.02.2024 - 17:28Više sam za igre otvorenog tipa jer preferiram RPG elemente u igrama, al ovde bi istaknija igru Metro Exodus koja ima neku ludu kombinaciju otvorenog svijeta i linearnosti. Nekako su savršeno pogodili omjer
MD2
@Apocalypse4987, 09.02.2024 - 17:56E da. Ta igra ima odlično odrađene misije.
Djelo_Jerboa
@Apocalypse4987, 09.02.2024 - 18:46Apsolutno se slažem Exodus ima savršen omjer linearnosti i open worlda i pri vrhi mi je na listi najboljih igara u zadnjih 5 godina.
Vladimirdnx
@Apocalypse4987, 09.02.2024 - 20:43Apsolutno se slažem
Maki6
@Vladimirdnx, 10.02.2024 - 03:49I ja se apsolutno slažem, al baš ono apsolutno.
dradic12
@Apocalypse4987, 10.02.2024 - 10:48Exodus igram upravo drugi put, tocno sam takvog misljenja, linearna radnja sa poluotvorenim svijetom, ima prostora i za istrazivanje. Igra je savrsenstvo. 😀
Strahinja Radonjic
@Apocalypse4987, 12.02.2024 - 00:29Metro Exodus ako nisam prešao jedno 10 puta sigurno. 🤣 Oba DLC-a po 3-5. Moja top igra ikada. Nikada ni jednu drugu igru nisam ni 2 puta prešao, eventualno par izuzetaka.
mii2o90
09.02.2024 - 17:28Volim linearne igre, ali mrzim mehaniku, kad ne možeš napredovati dok ne otkriješ tu jednu jedinu stvar i onda moraš lutati po mapi ko debil dok je ne nađeš.
Mrkvicaa
09.02.2024 - 17:35one standardnog trajanja, poduže uzimaju više vremena.volim slobodu.
lukinjo123
09.02.2024 - 17:38Ovisi o samoj igri
skaroo
@lukinjo123, 09.02.2024 - 17:48U pravu si…. Ako igra ima dobru priču onda će proći ako nema neće
Gebro_gaming891
@skaroo, 09.02.2024 - 21:57Džaba ti dobra priča ako je gameplay drlog.
Slavke125
@Gebro_gaming891, 09.02.2024 - 23:41Death Stranding je primjer, po meni
Bojko
09.02.2024 - 17:46Oba tipa su mi ok ako imaju priču. Sada po stare dane možda mi, zbog manjka vremena, linearne više pašu jer ih je jednostavnije završiti, imaju konkretan put i kraj.
skaroo
@Bojko, 09.02.2024 - 17:49U pravu si
Antiesreg
09.02.2024 - 17:47Meni su drage i jedna i druga; ak’ nešto hoču na brzinu onda biram linearne a kad uhvatim vremena otvorenoga tipa 😁☮☯👌
GoCh
09.02.2024 - 17:51ja igram oba tipa igara, ali nekad mi se čini da u linearnim igrama nema nikakve avanture nego ideš po šinama i radaiš šta se već u igri radi
GoCh
@GoCh, 09.02.2024 - 17:52moram dodati da i igre otvorenog svjeta nekad pretjeraju sa veličinom pa ti dosadi lutati bez razloga .. a posebno kad te namjerno šalje s jednog kraja na drugi bez veze
Crow89
09.02.2024 - 17:52Glupo pitanje
hexagram
@Crow89, 09.02.2024 - 18:06Bas to krenuo napisati.
Iron666
09.02.2024 - 18:02Linearno otvorene igre 😀
MD2
09.02.2024 - 18:07Osobno više volim linearne igre, iako igram i jedne i druge. Problem u igrama otvorenog svijeta je to što su glavne misije i dalje linearna igra koju igrač može odgađati koliko hoće. Između njih se može glupirati uokolo i igrati sporedne misije, iako se u glavnoj priči događa nešto hitno, što bi po priči trebalo biti u fokusu glavnog lika. Naravno da postoje izuzeci kao Elden ring, ali ta igra može tako funkcionirati zbog nedorečenog narativa klasičnog za FS. Zbog toga su meni osobno linearne igre imerzivnije. Kao što je netko gore spomenuo, Metro: Exodus je igra koja je odlično napravila kombinaciju između otvorenih i linearnih levela.
sallaD
@MD2, 09.02.2024 - 19:46Problem u igrama otvorenog svijeta je to što su glavne misije i dalje linearna igra koju igrač može odgađati koliko hoće.
Upravo mi je žicnulo na pamet par igara koje sam odigrao gdje su se pozabavili kombinacijom open-world strukturu sa vremenskim ograničenjem: Dead Rising i Majora’s Mask.
S jedne strane obje igre su dale igraču 3-4 in-game dana da kompletiraju glavnu misiju skupa s sporednimm koje su odvijale u određenim vremenskim razdobljima, ali tehnički se mogao švrljati do mile volje bez da te priča prisiljava osim propuštanja misija.
Ako si fulao neke questove ili poželio pratiti priču, uvijek si mogao krenuti ispočetka od prvoga dana pritom zadržajući sve potrebne iteme i vještine koje si stekao u zadnjem playthroughu.
dradic12
@MD2, 11.02.2024 - 10:34Drago mi je da vidim drugi komentar koji spominje Exodus kao savrsen primjer linearnog i otvorenog, tj. vise poluotvorenog svijeta. Igram ju upravo drugi put i svaki put nesto novo otkrijem koliko je detaljna. 😀
Croatomic
09.02.2024 - 18:12Meni nije bitno. Ako je igra dobra, uopće nije bitno kakvog je tipa
mili1985
09.02.2024 - 18:15Ako moram birati onda uvijek linearne. Veći je replay value kod njih. A i iskreno pun k.. mi je otvorenog svijeta. Svi su na isti kalup samo u drugačijem okruženju. Svi se natječu tko će napraviti veću mapu, a na kraju bude poluprazna, s fetch questovima donesi ono, odnesi ovo.
Poluotvoreni svijet mi je draži. S nekim hubom, nešto tipa Deus Ex. Gdje se može istraživati, a opet nema praznog hoda.
m@rko
09.02.2024 - 18:26Linearne. Previse je open world igara. A i nekako su naporne.
Bubimir666
09.02.2024 - 18:29Oba tipa igara imaju svoje čari, ne bih uspoređival
Ne bum glasal za samo jedno 🙃
moordrak
09.02.2024 - 18:37There’s no such thing as an “open world game”. Sve igre koje imaju priču su linearne. Razlika je samo u tome koliko duboko mogu gurnuti svoj nos tamo gdje autori igre to nisu predvidjeli. Možda čak i više preferiram “kraće” igre od onih sa 1010 POI točaka (mislim na tebe AC) jer nemam više toliko vremena za igranje.
Gebro_gaming891
@moordrak, 09.02.2024 - 21:59Ne nužno linearne ako možeš utjecati na priču.
moordrak
@Gebro_gaming891, 10.02.2024 - 03:26Znači igra sa ciljem dolaženja od točke X do točke Z, sa opcijama a, b, c , d nije linearna? Ja mislim da je. Priča nema veze sa tim. Imaš samo privid nekakvog izbora. Cilj svake igre sa smislenom pričom je doći do kraja te priče. Open world igre nude širinu i dubinu kako narativa tako i svijeta postavljenog u igri. Ako hoćeš, nudi se imerzija na duže staze.
Linearne igre mogu ponuditi isto iskustvo s time što je gameplay intenzivniji, brži, više fokusiran na narativ i akciju, a manje na nekakvo istraživanje, skupljanje svega i svačega, duboki razvoj protagonista i alternativne završetke.
Evo recimo primjer, Dead space i Mass Effect. Obje igre nude određene lance napretka, zone i područja za istraživanje te predvidljive izazove. Samo Dead Space završiš za nekoliko sati dok ćeš Mass Effect igrati tjednima.
sparrowpunk
09.02.2024 - 18:43Dobre su obje. TLOU remastered sam prešao nekoliko desetaka puta, isto tako i RE 4 remake. Fallout 4 nisam još završio niti Witcher 3. Jedina open world igra koju sam prešao je Dying Light. Jedina stvar kod open world igara je to što ih ne volim igrati ispočetka pa se uvijek trudim ići što sporije kroz igru. Jedina open world igra koju sam prešao više put bio je FF 15.
Dajsikeks
09.02.2024 - 18:53Oboje
Djelo_Jerboa
09.02.2024 - 18:54Linearne 101 %. Zato jer je flow igre konstantan i osjećaš se kao da igraš film pogotovo sa današnjom tehnologijom. Open world ima puno slobode ali se prelazak igre previše oduži i na kraju se više ni ne sjećaš kog si vraga radio prije par misija. To potvrđuju korisničke recenzije i opća zainteresiranost prema dobrim linearnim singleplayer igrama čije misije ti ostaju u pamćenju dugi niz godina, a kojih ima sve manje.
kebbab
09.02.2024 - 19:17Oba tipa mogu biti zabavna ali linearne igre su malo u prednosti jer ti je više baceno pred nos dok u open world igrama mnogi (tebe gledam Mudja) dosta toga promaše i nikad nevide.
Mrky
09.02.2024 - 19:47Kod linearnih igara mogu da ih igram zaredom bez da mi je došlo do zasičenja. Kod open world igara, naročito ako sam proveo 100 sati u jednoj, teško mi započet novu open world igru nakon nje. Sad kada završim The Witcher 3: Wild Hunt radim pauzu da budem svijež za Final Fantasy 7 Rebirth.
croBilly394
09.02.2024 - 20:53Više cijenim dobro režiranu i kvalitetnu linearnu igru nego open world gdje su 90% igara copy paste i odavno prožvakane i viđene. Prolazi i poluotvoreni svijet tipa prvi Bioshock ili Dishonored 2
GogicM99
09.02.2024 - 20:59Podjednako su zabavne i ako open world pruza kolicinski vise sadrzaja ne znaci svaki put da je to zabavnije. Radje bi proveo par sati uz neku linearnu avanturu tipa Uncharted nego kroz neku novu prezvakanu Ubisoftovu open world igru.
IgorBiH
09.02.2024 - 21:15Plafon kod otvorenih igara je veći. Dakle, imaju više šanse za postići nešto grandiozno i svevremensko (RDR 1 i 2, Witcher 3, Elden Ring, GTA, Cyberpunk itd). Linearne igre u današnje vrijeme su dobre za pričanje konkretne sažete priče, realiziranje određene ideje. Velika je njihova vrijednost i dalje.
JCD-Bionicman
09.02.2024 - 21:29Linearne igre teško da pređem dvaput
Croatomic
@JCD-Bionicman, 09.02.2024 - 21:59Open world teško da pređem i jednom koliko su velike i pune ponavljajućeg sadžaja. Fetch and deliver ili go there kill that
JCD-Bionicman
@Croatomic, 09.02.2024 - 22:56Nisi igrao prave igre 🙂
Croatomic
@JCD-Bionicman, 10.02.2024 - 07:04Ne kažem ja da su sve takve. Daleko od toga. Open world RPG mi je omiljeni žanr. Hoću samo reći da su ponekad toliko velike da izgubim volju
vragec25cro
09.02.2024 - 22:00Kod pucačina mi bolje linearne,sve ostalo open world
Duje0506
09.02.2024 - 22:11Jesu
Val24
09.02.2024 - 22:31Zavisi koja i kakva igra.
Shaman
10.02.2024 - 01:41Meni su linearne malo draže. Više mi odgovaraju jer imam dojam da sam cijelo vrijeme unutar akcije.
PrydaCro
10.02.2024 - 03:33Jednostavno, ako igra ima jak gameplay i odma me zakaci to je to, nema veze jel open world ili linearna. Nema te price koja me moze zadrzat ak je gameplay los. Da mi je prica vaznija citao bih knjigu ili gledao film/seriju. Ako je prica odlicna to je samo bonus.
Darac83
10.02.2024 - 08:57Ne volim ako je open world, s prazan. AC origins, Cyberpunk, RDR2 i slične, uživam jer su prekrasne, Shadow of the Colossus, totalno nepotrebni open world.
Duje0506
@Darac83, 10.02.2024 - 11:44Otvoreni svit u SotC je odličan, i služi svrsi, a to je osićaj usamljenosti, melankolije, misterija…atmosfera općenito. Tako minimalistički je savršen za tu igru. Isto je i u Death Stranding npr. Ovo naravno ne znači da je to formula za sve igre. Zamisli samo RDR2 tako…uf
Meni je problem open world igara jedino to što su najčešće i poprilično duge i bez obzira koliko mi je igra dobra, nakon nekog vrimena me malo zamori. Neke su izuzetak.
Arcer
10.02.2024 - 09:40A kad su se open world počele sumirati na masu misija odi tamo donesi to vamo ili idi tamo reci mu nešto i vrati se i reci mi da si mu rekao. Nemam više vremena za to. Ali poluotvoreni svijet može kao Metro Exodus što mi prvo pada na pamet, možda ček Dead Island 2 hmm.. no uglavnom open world igra koju sam stvarno uživao i nije mi bio problem prolaziti iznova i iznova mapu jer je svijet bio prepun lora i tako detaljan da nigdje nisi došao bez veze je Elex 1.
dradic12
@Arcer, 11.02.2024 - 10:36Exodus drugi put prelazim… takodjer je prvo sto mi pada na pamet kao odlican balans linearnog i otvorenog svijeta, sve dobro pogodjeno. 😀
mirkunjaaa
10.02.2024 - 10:08Linearne isključivo ali baš isključivo.
Open world je u biti linearna igra sa repetitivnin gluparijama okolo koje umjetno produžuju priču 🤷♂️
Yegiman
10.02.2024 - 13:54God of war tip….Open lineral
Krle91ITG
10.02.2024 - 16:36Pa nadrazi zarn igara su mi rpg igre, i akcione avanture… E sad vidis jedno su open world a drugo su linearne… u open world igrama mogu provesti dosta duze u jednom sedenju jer volim te otvorene opcije i da biram sta ja hocu da igram, glavna misija, sporedni questovi, craftovanje, skupljanje resursa itd, znqci imam vise opcija i teze se smorim u jednom sedenju.
Kod linearnih igara brzo izgustiram stvari. Pokrenem igru i vec posle sat dva je izgustirao jer mi ne daje mnoho mogucnosti, kao kada gledas film. A u otvorenom svetu imam veci utisak slobode i samim tim teze se skidam sa igre…
Daky_13
10.02.2024 - 16:53Znaju mi biti oba žanra zanimljiva.Mada bi malu prednost dao igrama otvorenog sveta.Sa druge strane igre linearnog sadržaja obično imaju bolju priču sa boljim mehanikama i samom grafikom,što je u neku ruku i logično.Igre otvorenijeg tipa znaju biti zabavnije sa više mogucnosti i pružaju mnogo više zabave.Postoje sada I igre koje su kao nešto polu otvorenog sveta kao što je God of War Ragnarök i druge igre.One pružaju tu neku zlatnu sredinu svega pomenutog.Igre koje igrača “ne vode za ruku” ,takva tvrdnja mi je jednostavno smešna jer verujem da svaka igra mora imati scenario makar to bila i igra Elden Ring.Ako se neki pale na to da ih stvaraoci igre ne vode za ruku neka igraju Fortnite,nek se rokaju sa Pokemonima ili neka sami sebi naprave igru.Te igre nemaju ni početka ni kraja ni smisla.Sve u svemu nije mi bitno koja vrsta žanra važno je da je samo kvalitetno i smisleno
dradic12
11.02.2024 - 10:43Zasad sam vidio samo 3 od 65 komentara da su spomenuli jednu igru koja savrseno balansira kombinaciju linearne radnje i poluotvorenog svijeta, Metro Exodus… tesko je opisati kako je to genijalno radjena igra, non stop te drzi napetim, imas izmjenu dana i noci, cistis pusku da ne zapinje kod pucanja, radijacije, cudovista, sranja, svega ima… jako detaljna igra koja ti prirodno da zelju za istrazivanje svakog coska mape. Prelazim je drugi put i isplati se svakog troska vremena, uvijek otkrijes nesto novo. 😀
Dr Perovski
11.02.2024 - 12:32Ne znam pošto bioshock je linearna igra
A minecraft i subnautica su open world
Enrubius
11.02.2024 - 16:11Ovisno od igre do igre. Katkad nema ništa bolje nego se prepustiti dobro izrežiranoj linearnoj igri gdje je sve dobro odrađeno. No s druge strane, nekim igrama odgovara otvoreni svijet i da ga nemaju, ne bi to bilo to, npr. Spider man 2 je jedan od posljednjih primjera.
LeChuck
11.02.2024 - 20:07Prije 15 godina definitivno open world, sada open world samo naslovi za koje se isplati provest vrijeme
janisevac
11.02.2024 - 22:34Meni su linearne igre prenaporne..god of war sam zbog toga i prestao..sve nesta moram napravit da bi mogao ici dalje..bzvz..
Otvoreni tip je zakon,kad ja radim sta hocu a opet imam misije i smjernice koje me vracaju na pravi put..iliti linearu 😉
imarja21
12.02.2024 - 07:34Ovisi o kvaliteti samo. Danas se svasta prodaje pod AAA igre. Danasnja politika developera je “ajmo nes sklepat od 7 milijardi ljudi na Zemlji ima budala kupovat ce”, i pokazalo se istinito. Ne samo da ima budala nego ih brate ima ono ajme. Fifa se svake godine prodaje kao pornjava u zatvoru, Assassins Creed ono tema za sebe. Isto tako svjetli primjeri Gta i Red Dead serijal i Naughty Dog igre. Open world i linear a kvaliteta vrhunska. Jako je bitao tko je developer. Jer firme koje su otvorile podruznice van svoje domicilne drzave poput Ubisofta, i delegirale proizvodnju igara preko tih podruznica imaju veliki pad kvalitete. Skull and Bones igrao betu, znaci igra je hit and miss skroz radio Ubisoft Singapur. Jako je bitno tko je developer čak i koji tim unutar firme.
TheCaptainCrash
12.02.2024 - 20:14Nema tu “zabavnije”. Oba zanra su zabavana, neka lineralna moze bit 100% zabavnije i detaljnija od bilo koje open wolrd, i vice versa takoder. Tako da ne postoji pravi odgovor.