HCL.HR

Hit igra Peak došla je do pet milijuna igrača bez ikakve promocije prije izlaska

Zoran Žalac prije 4 dana   •   1 komentara


Kooperativno penjanje u indie igri Peak uspjelo je privući više od pet milijuna PC igrača, a cijela stvar nastala je netipičnim procesom.

Dok igre postaju sve skuplje i skuplje, jeftiniji naslovi bilježe sve više uspjeha. Jedna od istaknutih uspješnica na Steamu je nedavno bila igra zvana Peak, koja se u manje od mjesec dana prodala u više od pet milijuna primjeraka.

Igra je to jednostavnog koncepta – treba se popeti na vrh planine, samostalno ili u društvu drugih igrača. Mehanike su zabavne, grafika je jednostavna, a cijena je prikladnih 7,5 eura.

Zanimljivo je pak da je Peak igra koja je nastala netipičnim procesom. Na njoj su surađivala dva tima: Aggro Crab iz SAD-a i studio Landfall iz Švedske. Američki je studio inicijalno imao ideju s kojom su našli s Landfallom u Južnoj Koreji te se ondje “zatvorili” u iznajmljeni stan te u suradnji s drugim developerima (iskusnima u razvoju co-op igara) mjesec dana pripremali Peak i po 17 sati dnevno. Nakon toga su se ekipe razišle, još malo radile odvojeno na igri te se ponovno našle u Švedskoj kako bi dovršile posao.

Igra nije imala nikakvu promociju prije samog lansiranja, a najviše joj je pomogao odabir naziva – Peak. Kako je ta riječ često korištena u internetskoj meme kulturi, igra je uspjela riješiti problem svoje vidljivosti, a pomoglo je i to što su ju streameri objeručke prihvatili i popularizirali svojim pratiteljima.

Studio zaslužan za Peak inicijalno nije imao planove daljnje podrške za svoju igru. No, kako su privukli pet milijuna igrača, sada se sve to promijenilo.

 

Komentari (1)

  • Bojko

    15.07.2025 - 00:15

    Ovaj netipični proces se u ovom, ali i u slučaju mnogih drugih igara, zove game jam — među indie developerima extremno popularan način izrade kratkih igara u kojemu se često isprobavaju prototipi i novi koncepti. Game jamovi se održavaju gotovo svaki tjedan, teme im se otkrivaju tek kada game jam krene, traju od nekoliko sati do nekoliko tjedana, i začeli su igre poput Celeste, Hollow Knight, Superhot, Broforce, Oxenfree, Hotline Miami, Spelunky… E sad, ne znam da li bi ovaj proces nazvao “netipičnim”, ali u svakom slučaju je dokaz da i bez prave pripreme, baljezganja, i korporativnog upletanja, mogu nastati pravi dragulji.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?