HCL.HR

Procjenjuje se da 3,7 milijardi ljudi igra videoigre, evo koliko je “pravih igrača”

Zoran Žalac 11.04.2023.   •   15 komentara   •   Industrija videoigara


Prema analizi tvrtke DFC Intelligence, nešto manje od polovice svjetske populacije konzumira videoigre. Međutim, najvećim dijelom to nije strastveno ni kontinuirano igranje.

Analitička firma DFC Intelligence provela je globalno istraživanje o konzumiranju videoigara te iznijela zanimljive zaključke. Zadnji put su takvo istraživanje proveli 2020., a u tri godine od tada nije porastao samo broj ljudi na planetu, nego i broj onih koji igraju videoigre.

Procjenjuje se tako da 3,7 milijardi ljudi na planetu igra videoigre, što je 600 milijuna više nego prije tri godine. Dakle, može se reći da otprilike 48% svjetskog stanovništva igra videoigre. Međutim, pitanje koje treba postaviti jest što uopće obuhvaća pojam igranje videoigara.

E tu stvari postaju bitno drugačije za tumačenje. Kako kažu iz DFC Intelligencea, stvarnost je takva da oko 300 milijuna ljudi predstavlja publiku koja kupuje hardver za igranje te same igre. Drugim riječima, svega 10% od  3,7 milijardi onih koji igraju jesu “pravi gameri”, dok 90% publike igra videoigre na mobitelima. Dobar dio te publike zapravo ni ne smatra da igra videoigre.

Iz DFC-a naglašavaju kako je Nintendo jedini proizvođač konzola koji je zadnjih godina uspio povećati bazu svojih korisnika, dok Sony i Microsoft i dalje ovise o istoj publici koju su imali godinama prije. Navode kako će za privlačenje nove publike u budućnosti biti ključno pružanje cloud gaminga kroz prijenosne uređaje za igranje.

Problem privlačenja nove publike više se puta spominjao u industriji videoigara. Bivši šef PlayStationa tako je 2021. govorio o mogućem raspadu industrije ako proizvođači igara i uređaja za igranje nastave služiti jedne te iste mušterije. Njegov prijedlog bio je da se smanji oslanjanje na (hiper)produkciju nastavaka igara za postojeću publiku te da se okrene prema izradi što raznovrsnije ponude igara.

Sony, Microsoft i Nintendo različitim strategijama nastoje doprijeti do nove publike. Sony se tako okrenuo prema adaptiranju svojih uspješnica u filmove i TV serije. Nintendo pak otvara tematske parkove po Japanu i SAD-u. Microsoft svojim velikim akvizicijama nastoji ostvariti vlasništvo nad što većim brojem franšiza te ih servirati kroz svoju cloud gaming platformu, bez potrebe za dediciranim hardverom za igranje.

Označeno sa:

Komentari (15)

  • franZberg

    11.04.2023 - 18:25

    Eto, barem smo po nečemu posebni 😛

  • Demon90

    11.04.2023 - 18:27

    Ajde definitivno sam u tih “10%”

    • Enrubius

      @Demon90, 11.04.2023 - 21:24

      Mislim da 99% nas tu sa portala spada u tu kategoriju :).

  • Smike

    11.04.2023 - 18:51

    Jebo te ima luđih gamera na mob nego nas pravih. Imam jarana ima radnju automehaničar zena 3 djece i prije kad mu pomenes igre,smije se ,lafo to djeca igraju. Nedavno kod njega bio ne skida se sa mob,igra pubg . Znaci radnja i posao trpe dok on igara i plus kaze svako malo zplacuje po 5 ili 10 dolara za skinove

    • Zoran Žalac

      @Smike, 12.04.2023 - 09:31

      Gle, znam nekoliko zaštitara koje je candy crush spasio da ih ne ubije dosada na poslu.

  • esse

    11.04.2023 - 19:22

    Znaci tko ce prvi do monopola, uz to kako natjerati klince sa moba na pc/konzolu,.

  • Nemanjazzz

    11.04.2023 - 19:24

    Ima smisla ovo sa 10% ima mali milion ljudi koji imaju nekakvu prostu igru na mobilnom da im prodje vreme. I sto kazete ne smatraju se gamerima

  • Aldin219

    11.04.2023 - 19:36

    Iz nekog razloga sam alergican na ove gamere sto ihraju mobile Pubg i slicno. Svaki kojeg sam upoznao je seljacina, mora da je do mene. Kap i nasa YouTube scena, svaki seljak sa kamerom igra pubg jebeni. Taxno mrzim tu igru

  • moordrak

    11.04.2023 - 21:02

    Pikanje po mobitelu bez kraja i konca u bilo koje doba dana i noći, postala je uobičajena rutina svake osobe starije od 10 godina. Neću pisati traktat o pozitivnim i negativnim stranama modernih tehnologija, no činjenica je da bez te pametne pločice ne idemo niti u zahod. Ako je ova brojka od 90% točna, a odnosi se na “mobilne” igrače, smjer daljnjeg razvoja igara je vrlo jasno definiran. Slobodnog vremena imamo sve manje i, barem iz vlastitog iskustva mogu reći, želim ga potrošiti što kvalitetnije. Nemam više vremena niti volje igrati po nekoliko desetaka sati u komadu. Mobilne igre mi pružaju upravo ono što tražim: neobaveznu zabavu na kratke staze. Tko nije zajahao na “mobilni” val, osuđen je na propast. Ukratko, Sony, što se čeka?

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 12.04.2023 - 07:06

      Nedavno izašao Ultimate SackBoy za mob. Naravno, glupost je i kopija.

  • kebbab

    11.04.2023 - 22:17

    Pokušao sam to objasniti ovdje prije tri godine, ali su me popljuvali. Većina tih igrača igra kompatitivne igre, što je u biti esport. Razlika je u tome da je gaming UVIJEK HOBI, dok je esport UVIJEK POSAO.

  • PppPP

    11.04.2023 - 23:30

    “dok 90% publike igra videoigre na mobitelima” spuco me proljev momentalno

  • nikola720p

    12.04.2023 - 07:27

    Penzosi isto igraju igrice,njima to netreba uopste,moj poslovodja igra igrice za zene,zuma deluxe i sl. zenske igrice…

  • Daky_13

    14.04.2023 - 12:53

    Na “igrače” koji se igraju telefonom se uzimaju najveće pare jer njihov broj je mnogo veći.Tu će sada gejmerske kompanije pa i sony da ulaže što više novca

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?