HCL.HR

Najbolja nova stvar koju smo jučer vidjeli jest koncept dijeljenja igre kao poveznice

Zoran Žalac 20.03.2019.   •   2 komentara   •   Tehnologija


Ključna stvar koja bi proizvođače igara mogla privući prema Googleovoj platformi zvanoj Stadia jest koncept eksponiranja igara u obliku poveznica.

U današnje vrijeme izlazi više novih videoigara nego ikada prije u povijesti. Dok ste pročitali ovu rečenicu na Steamu je već izašla neka nova igra, jedna od dvadesetak koliko ih izlazi svakoga dana. To je veliki problem za proizvođače videoigara jer je nemoguće da igrači budu obaviješteni o postojanju svih tih igara. Možda je upravo sada izašla neka odlična igra nezavisne produkcije, ali će ista proći nezapaženo jer neki algoritam na Steamu nije znao gdje ju svrstati ili je prednost dao nekim drugim igrama. To je jedan od razloga zašto se sve više proizvođača igara odlučuje za Epic Games Store gdje je gužva daleko manja nego na Steamu. Zbog toga neke indie igre prije izlaze na Switch konzoli nego na PlayStationu 4.

Taj problem pretrpanog tržišta trajat će godinama, ali zanimljivu ideju u povećanju eksponiranosti igara jučer je ponudila tvrtka Google sa svojom platformom zvanom Stadia. Naime, njihova tehnologija streaminga igara iz oblaka omogućuje izravno dijeljenje igara u obliku poveznice iliti linka. Dakle, zamislite da se u ovom tekstu ovdje nalazi LINK za neku igru, kliknete ga i u idućih pet sekundi već ju igrate. Takvo što bit će izvedivo uz Stadiu – igre će se moći dijeliti gdje god možete staviti poveznicu, na društvenim mrežama, na portalima, u aplikacijama za dopisivanje, u trailerima, na forumima…

Neki će reći da to nije znatno drugačije od onoga što imamo danas – postavimo primjerice link do neke igre na Steamu, posjetitelj portala klikne na njega i vidi o kakvoj se igri radi. Međutim, stvar je ipak drastično različita – po sadašnjem sustavu poveznica vas odvodi do lokacije na kojoj igru možete vidjeti kroz slike i video, a da biste ju zaigrali trebate imati instaliran Steam, trebate preuzeti instalaciju igre, pokrenuti ju i tek onda možete vidjeti o čemu se tu zapravo radi. U najboljem slučaju to je barem pet minuta od trenutka kada igru vidite do trenutka kada ju igrate. Google Stadia s druge strane obećava instantan pristup i uz pomoć State Share opcije može igre prikazati u najboljem trenutku.

Primjerice, zamislite scenarij u kojemu čitate našu recenziju neke igre – uz tekst je priložena poveznica koja vodi do naše snimljene pozicije u igri kojom vam demonstriramo svoj argument. Na primjer, kažemo kako neka igra može biti prilično izazovna, a čitatelj se jednim klikom u nekoliko sekundi može naći unutar situacije u igri koja demonstrira tu našu tvrdnju iz recenzije.

Naravno, ostaje nepoznato koliko će barijera postojati za takvo što (pored onih tehničkih, dakako). Sve je to zanimljiva ideja na prvu, ali ako korisnika iza poveznice dočeka formular za aktivaciju pretplate na Stadiju, to baš i nije mnogo praktičnije od onoga što trenutno imamo. Međutim, ako Stadia, primjerice, bude besplatna za isprobavanje demo verzija igara (a one u ovom slučaju mogu biti vremenski ograničeni dijelovi neke igre) – onda smo na konju.

Primjerice, ako klikom na poveznicu možete odigrati pet minuta neke igre potpuno besplatno, to bi bilo genijalno. Danas nemamo takvu mogućnost isprobavanja igara – demo verzije lagano izumiru, a ako želite isprobati neku igru tijekom besplatnog vikenda morate preuzeti 50+ gigabajta da biste ju igrali. Uz Stadiu bi se to moglo promijeniti.

Označeno sa: ,

Komentari (2)

  • Frog

    20.03.2019 - 12:48

    Meni se ova google Stadia nista ne sviđa.
    Zasto bi cijelo vrijeme trebali biti povezani i online.
    Isto tako zasto bi cijelo vrijeme trebali buljiti u ekran.Prije si igrao kod kuce pa se vani druzio sa prijateljima.A danas neznam kad sam zadnji put vidio djecu da se igraju na igralistu.
    Treba naci.vremena i za druge stvari a ne samo za gaming.
    Ne mislim da je problem samo u googleu vec i u drugim platformama a i odgoju kod kuce.
    Sve vise smo povezani virtualno a sve manje u pravom zivotu.

  • Zvonimir Komar

    20.03.2019 - 14:08

    Teško je uopće pojmiti kamo će ova platforma odvesti igre ako zaživi. Ako doista zaživi, izvjesno je da će se igre temeljito izmijeniti. Ova konkretna funkcionalnost mislim da će dodatno pridonijeti eksploziji jednog tipa instantnog gameplaya i povratne informacije koji su u direktnoj suprotnosti sa svime što volim u igrama.

    Ovo je velika prekretnica na kojoj se trenutno nalazimo. Sve ovisi o tome hoće li ova platforma zaživjeti kao nešto dominantno. Ako da – sam koncept gaming PCa i konzole je gotov. Ogromne posljedice za DRM vjerojatno isto. “Posjedovanje” igara – što je to? Ako zaživi kocept “iznajmljivanja” pristupa igri, to će opet povratno utjecati na dizajn igara jer će se računati da su to isključivo brza, eksplozivna iskustva.

    Izrazito je teško dovidjeti stvari koje ovo otvara. U svakom slučaju, veliko reformiranje svega je moguće. I vjerojatno segmentacija gaminga u više različitih tipova platformi i tržišta na potpuno drugačiji način nego do sada gdje su platforme (PC i kućne konzole) funkionirale više paralelno nego išta drugo.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?