Natjecanje u videoigarama službeno je postalo olimpijski sport (ako ne igrate pucačine)
Nakon višegodišnjeg ispitivanja terena i vijećanja, Međunarodni olimpijski odbor donio je jednoglasnu odluku kojom je kompetitivno igranje videoigara službeno postalo olimpijska disciplina.
Međunarodni olimpijski odbor na jučerašnjem je zasjedanju službeno donio povijesnu odluku osnovavši Olimpijske esport igre.
Sad i formalno možemo reći da je natjecanje u videoigrama olimpijska disciplina. Doduše, Olimpijske esport igre bit će odvojeno natjecanje od Olimpijskih igara, slično kao Zimske olimpijske igre.
Osnivanje Olimpijskih esport igara podržali su svi članovi odbora – nije bilo ni suzdržanih glasača niti je itko glasovao protiv te odluke.
A HISTORIC VOTE!
The 142nd IOC Session votes for the creation of the Olympic Esports Games.
Mark the date 🥳 pic.twitter.com/CPRrwrirba
— IOC MEDIA (@iocmedia) July 23, 2024
Kako je već ranije najavljeno, prve Olimpijske esport igre održat će se 2025. godine, a u narednom desetljeću domaćin će im biti Saudijska Arabija.
E sad, kako se Olimpijske igre ne žele vezati s igrama gdje je glavna mehanika napucavanje (a to je veliki dio kompetitivne scene u gamingu), odluka je za sada da pucačine neće biti dio Olimpijskih esport igara. U ranijoj fazi testiranja Fortnite je bio uzet u obzir, ali kao igra streljaštva, ne i battle royale mod u kojemu se puca po drugima.
vjk zg
24.07.2024 - 10:10Igraš igrice-ti si ‘olimpijac’,VRH…Nezz zašto iako se volim zabavljat igranjem al malo mi to tooo mač za olimpijadu.Lova se velika vrti u e sportovima pa mogu i krugovi dat pečat..Ko zna možda netko od ekipe HCL-a ‘donese’ zlatnu kolajnu.
Rick Sanchez
24.07.2024 - 10:12Totalna, ali TOTALNA glupost…
Nemanjazzz
24.07.2024 - 10:25Saudijska Arabija je onaj drug koji ima para i veliku kucu pa se svi kod njega sakupljate.
Apocalypse4987
@Nemanjazzz, 24.07.2024 - 11:12Saudijska arabija je onaj drug koji prvi nestane kad zagusti
Stecajni_upravnik
@Nemanjazzz, 24.07.2024 - 14:23Ali ima zajebanu kevu i caleta, pa ako nesto ne bude kako je zapisano ode glava na keca…
ukek
24.07.2024 - 10:54Koji cringe isusa ti …….
Garl Vinland
24.07.2024 - 11:08Aha, ja mislio doso gaming na olimpijadu… 🤣
Ali ta saudijska arabija, kupuju sve kaj mogu… Na formuli 1 bombe su padale 20km od staze al se utrka svejedno vozila, kako pare razbijaju sve prepreke…
Stecajni_upravnik
@Garl Vinland, 24.07.2024 - 14:29Trka na kojoj je poginuo Sena nije trebala biti odrzana. Naime, po pravu Italije, ako se smrtni dogadjaj desi u toku manifestacije ona se odlaze a prostor zatvara do kraja istrage. Dan pre Imole 1994 godine, Roland Ratzenberger je poginuo na kvalifikacijama za trku ali je smrt, iako trentna, proglasena tek u bolnici da bi trka bila odrzana jer bi u suprotnom Bernie Ecclestone pukao tonu para. Jbg, samo kazem….
Garl Vinland
@Stecajni_upravnik, 24.07.2024 - 19:27Eto vidis, tocno to kaj kazem… Najveca ironija od svega je da danas prekidaju utrku ako kisa pada malo jace… Imali smo srecu ovih par kisnih utrka da je padalo tocno kolko je trebalo…
Zebra
24.07.2024 - 11:51Hahahahaha koji klauni, olimpijske igre svakim putom sve gore i gore. Dodaju nove glupave “sportove” a micu sportove.
Mrkvicaa
24.07.2024 - 12:16Samo opušteno.Sve je to dio nečijeg života.Ovdje je maga popularno da svoju poubliku udara patikom po glavi i riba sir po tikvama:)
Artyom
24.07.2024 - 13:31Sve je to samo zbog novca, nema tu ni mrvica sporta. Dovoljno je vidjet “Saudi” u logu…
Darac83
24.07.2024 - 13:54Dobro ljudi smirite se. Nije olimpijski sport nego je i dalje e-sport. Ne vidim problem, nije da će bit disciplina u petoboju. Zašto se nebi nacije službeno natjecale u e-sportu?
Ravel
@Darac83, 24.07.2024 - 14:53Tekken je nesto slicno probao lani i bilo je dobro!
Zoran Žalac
@Darac83, 24.07.2024 - 15:31Ni meni nije jasan hejt. Mislim, bio bi mi jasan da dolazi od penzionera koji ionako hejtaju igranje igara, ali od gamera… to je baš tužno. Da, igranje igara nije isto što i bavljenje fizičkom sportom. Ali nitko ovime ne tvrdi da jest, kategorije su zasebne i ne vidim ništa sporno da se ljudi organizirano natječu u igranju igara kao što se natječu u x drugih stvari. Da, OI trebaju esports više nego esports treba OI, i znamo da je sve zbog novca, ali što bi sad trebali – bojkotirat sve što ima veze s novcem? Na kraju dana se ta zadrta percepcija negativno odražava na društveni imidž igranja videoigara i onoga tko tu nalazi zabavu… Gledao s curom onaj film Past Lives, i u jednom trenutku Azijat kaže da će vikend provesti igrajući igre. Kaže mi cura na to – zanimljivo koliko je to kod njih normalna stvar za reći. Rekoh da, nema društvene osude, kao kod nas gdje je poželjnije provesti vikend mortus pijan i urokan vani, nego večer pred ekranom igrajući igre. Znači godinama se kolektivno kao gameri suočavamo s osudama društva za taj hobi, i sad kad je ta aktivnost postala dijelom nečega većeg, onda se sami nad tim zgražamo. Evo, ne ide mi u glavu.
Darac83
@Zoran Žalac, 24.07.2024 - 16:38Sve si rekao.
Artyom
@Zoran Žalac, 25.07.2024 - 01:03Kažeš, ne razumiješ hejt koji dolazi od gamera. E pa, mnogi gameri se u isto vrijeme bave i sportom. Znaju ljudi šta jest sport, a šta nije!
Zoran Žalac
@Artyom, 25.07.2024 - 06:53Prilično je jasno da gameri ovdje neće hodati u istoj povorci sa sportašima niti će se s njima prašiti u olimpijskom selu. Nitko ovime ne izjednačava esport s fizičkim sportom. Dakle, čemu hejt?
Spot pupa
@Zoran Žalac, 25.07.2024 - 09:36Neka maknu “olimpijski” iz naziva i sve ok. Neka bude e sport svjetsko prvenstvo ili nešto na tu foru. Dobro se zna šta označava pojam olimpijski sport odnosno olimpijske igre. J… ne pare i Saudijci koji misle da s njima mogu kupiti sve. Možeš imat moje tijelo, ali dušu ne!!!
Zoran Žalac
@Spot pupa, 25.07.2024 - 10:55To je sad već drugi par opanaka. Nisu se esport udruge i organizacije gurale da budu prepoznate od strane OI, nego se MOO zalagao za uvrštavanje esporta u kontekst OI jer kao prvo: novac, kao drugo interes mladih za OI pada iz godine u godinu. Samo događanje se desetljećima oslanja na televizijski format za koji nove generacije ne mare niti im je to glavni način konzumiranja sadržaja. A gdje nema publike nema ni sponzora, gdje nema sponzora nema ni spektakla, gdje nema spektakla nema ni publike… začarani krug. I onda MOO vidi kako esport natjecanja bez problema pune dvorane pa se postavi jedno pitanje, drugo, i za koju godinu smo tu gdje jesmo, a oko ove odluke se ne buni sportski svijet, nego gamerski.
Spot pupa
@Zoran Žalac, 25.07.2024 - 11:25Tako gledano sport će propast. Već sad je stanje katastrofa svr napucano do neba. S druge strane meni osobno kao sportašu (ne profesionalnom, ali sportašu) nikada neće biti prihvatljivo vezati pojam olimpijski uz esport. Kako je krenulo za 30 godina neće se dizati u stvarnosti utezi nego virtualno. I onda zašto opada interes za sportom? Sport je težak, surov, a ovo je ipak neki lakši način. Da se odmah ogradim nije lagano biti uspješan u esportu i to ne može svako, ali profesionalni sport je drugi svemir. Nećemo se mi nikada složiti oko ovoga… 😉
Zoran Žalac
@Spot pupa, 25.07.2024 - 12:22Znaš i sam da nisu ni svi sportovi jednaki po zahtjevnosti. Niti su svi sportovi jednako atraktivni publici. Niti su svi sportovi koji su danas na OI od pamtivijeka bili dio OI (evo, sad su i break dance ubacili na OI 2024). Mislim, u antičko doba je sportašima bilo neprihvatljivo vezati pojam olimpijskih igara uz žene pa su ljudi s vremenom popustili s tim rigidnim razmišljanjem. Isto je drevnim Grcima jedno vrijeme bilo neprihvatljivo da se natječu u odjeći, pa su svi natjecatelji bili goli. Vremena se mijenjaju, pravila se mijenjaju pa tako i razmišljanja.
Artyom
@Spot pupa, 25.07.2024 - 14:29Treba razlikovati sport od natjecanja. Gaming je kometativno natjecanje kao i mnoga druga bizarna i nebizarna natjecanja koja nemaju veze sa sportom. Čak je i sama riječ e-sport obična marketingška izvedenica. Ne postoji e-sport, postoji samo e-natjecanje. Sam sport nije uvijek isključivo natjecanje, sport je i način života, čovjek se uvijek može bavit sportom većinu svog života a da se nikad ne natječe.
pleto
@Zoran Žalac, 25.07.2024 - 20:11Da u pravu si interes mladih za OI i sport općenito opada rapidno i šta misliš hoće li e sport OI potaknuti mlade na sport ili da još više pilje u mobitele i ekrane. Nemaš djece pa ne vidiš ono što ja svaki dan gledam, ako nema mobitela ne znaju šta će sa sobom, odemo na plažu oni se ne kupaju negobgledaju mob i dosađuju da idemo kuci da igraju igre….da ne pricam dalje, sam sam provodio sate pred ekranoma li i sate na igralistu igrajuci sportove, verući se po drveću i kupajući se po cijele dana, a moja djeca ne rade ni 5% od onoga sto sam ja. Zato mislim da ih treba poticat na aktivnosti a ne ih jos vise poticat na sjedilački način života, što e sport OI sigurno hoće.
Artyom
@Zoran Žalac, 25.07.2024 - 14:20Čemu hejt? Hejt je zbog toga što se gaming naziva sportom samo zbog marketinga i zarade, a tu nema ni mrvica od sporta. Svako tko se bavi sportom će se uvrijedit kad mu netko kaže da gamere uvrštavaju među sportaše. Kad se u sve to još ubaci i rječ “olimpijski” uvreda je još veća…
Zoran Žalac
@Artyom, 25.07.2024 - 14:46Znači da je krivo usmjeren hejt. Umjesto da hejtaš marketing i pohlepu organizatora sportskih događanja za zaradom, hejtaš kompetitivni gaming. A ovo za vrijeđanje, uvrijedit će se jedino netko tko je karakterno slaba ili infantilna osoba. Kao da je cilj bavljenja sportom to da imaš status / titulu sportaša i da će te ugroziti postojanje esportaša. Netko tko trenira nešto radi to zato što to voli i/ili je dobar u tome, a ne da bi se osjećao posebno jer on je sportaš, a drugi nisu. Što će se MMA borci naći uvrijeđeni ako netko igrače pikada nazove sportašima? Takvo razmišljanje je na razini djece u osnovnoj školi. Plus, nije kao da postojanje esporta na ikoji način umanjuje značaj fizičkih sportova, niti će esportaši preko svojih gaming stolica drugim sportašima oduzimati mjesta, prilike i medalje na natjecanjima.
Spot pupa
@Zoran Žalac, 25.07.2024 - 15:05Ja ne hejtam gaming samo smatram da ovo ne može ići u ni blizu ostalih sportova. Artyom je sve objasnio u smislu razlike gaming – a i sporta. To su dva svijeta različita. Ovo s vrijeđanjem i karakterom nema smisla. Kad bi ljudi shvaćali šta je sportski život drukčije bi gledali na sve ovo.
Zoran Žalac
@Spot pupa, 25.07.2024 - 15:24… Pa, ni ne ide blizu jer su dvije zasebne manifestacije. Nigdje nije najavljeno da će se košarka na OI igrati gamepadom. A sportski život… heh. Gomila je primjera koji dokazuju da sportaš ne mora nužno živjeti sportskim životom da bi ga se smatralo sportašem. Pokojni Maradona je bio legenda sporta… i drogeraš u isto vrijeme. Armstrongu se nije osporilo da je bio sportaš iako je utvrđeno da je bio i varalica.
Spot pupa
@Zoran Žalac, 25.07.2024 - 18:38Mi govorimo ovdje da pojam olimpijski ne ide uz e sport. U svemu ima iznimki tako i u sportu. A šta se tiče legendi nemamo svi iste legende…
Malimicek89
@Zoran Žalac, 25.07.2024 - 18:59Osobno mislim da se hajka dize zbog rijeci sport unutra. Mislim da previse analiziras zastu su odredjeni gameri ili ljudi “ljuti” s nazivom ili manifestacijom opcenito. Ja se slazem s tobom da je igranje igara jedno a fizicki sport drugo i da nigdje ovdje ne zeli to izjednaciti. I u pravu si kad kazes da nitko to nije ni spomenuo. Ali ako znamo tako distiktivnu razliku cemu onda naziv sports ako u sustini nije sport. Bez obzira sad na recimo sah mislim da bi 90% bilo manje zaljenja da su jednostavno sve to nazvali: Olympic E-Tournament ili Olympic E-Games. Jer vjeruj ima i sportasa kojima smeta da se 8granje igara naziva sportom ali i nerdova koji jednostavno ne zele da njihova gaming bude gledan kao sport. To je moje misljenje samo eto…
Darac83
@Spot pupa, 25.07.2024 - 19:11Odvojenost, posvećenost, mukotrpan rad i odricanje, trening, trening i trening… Sve što prati svakog profi e-sportera…
Artyom
@Darac83, 26.07.2024 - 03:24Postoji naprimjer natjecanje u jedenju hot-dogova za koje natjecatelji marljivo treniraju i pripremaju se cijelu godinu. Treba tu i odricanja i treniranja i pripremanja. Isto sportaši?
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 10:31Postoje natjecanja u svemu i svačemu, nije ti neki argument.
Artyom
@Darac83, 26.07.2024 - 15:15Upravo to sam ranije i napisao: “Treba razlikovati sport od natjecanja. Gaming je kompetativno natjecanje kao i mnoga druga bizarna i nebizarna natjecanja koja nemaju veze sa sportom.”
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 17:12Ja ti samo hoću reć da se u gamingu traže iste fizičke performanse kao i u nekim sportovima.
Artyom
@Darac83, 26.07.2024 - 18:43Isto kao u i raznim drugim natjecanjima koje također nisu sport.
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 23:26Dakle, slažemo se sa može i ne mora bit. 😁
Artyom
@Zoran Žalac, 26.07.2024 - 03:22Zašto se ti sa svima prepireš? Koja je poanta tvog prozivanja ljudi “karakterno slabim”, “na razini osnovnoškolaca” i sličnim osobama? Ljudi se opravdano protive ideji da je gaming sport, bilo to kroz hejt ili ne. I mnogim ljudima koji se stvarno bave sportom smeta i apsurdno im je da se gamere svrstava među sportaše, šta god ti mislio o tome i o njima. Sad si ti taj koji neopravdano vrijeđa druge jer ti valda ne prihvaćaš činjenicu da određeni ljudi ne žele prihvatiti gaming kao sport…
Zoran Žalac
@Artyom, 26.07.2024 - 09:28Ti si se nadovezao na moje razmišljanje koje sam iznio sasvim drugom komentatoru, a ja sam taj koji se sa svima prepire? Ok.
Artyom
@Zoran Žalac, 26.07.2024 - 15:54Nadovezati se na mišljenje je jedan od osnovnih razloga zašto se uopće mogu pisati komentari. Autoritativno prepiranje je pak nešto sasvim drugo. A omalovažavajuća prozivanja ljudi suprotnog mišljenja su potpuno novi par opanaka! Ok.
Zoran Žalac
@Artyom, 26.07.2024 - 16:47Omalovažavajuće si prozvao esportaše i ono čime se bave, a onda si se našao prozvan zbog toga što ti je netko logičkim primjerima ukazao kako je to šuplje razmišljanje. 👏
Artyom
@Zoran Žalac, 26.07.2024 - 19:06Nikog ja nisam prozvao ni omalovažavao, samo jasno ističem da gaming nije sport. Gaming cijenim kao gaming i kao natjecanje i apsolutno nemam ništa protiv, jer da imam sigurno ne bi bio aktivan na ovom portalu. Različita mišljenja su različita mišljenja i zbog toga i imamo raspravu, no ja nikoga nisam prozvao da je “karakterno slab”, “infantilan” niti da ima “šuplje razmišljanje”. Osobno se bavim i gamingom i sportom pa iz moje perspektive jasno vidim šta je šta. Nisam se našao prozvanim niti si mi ukazao na ijedan logički primjer, ustvari baš suprotno!
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 10:39Ali ne govori da je gaming sport, nego da je e-sport. Meni je zapravo najzanimljivije da su najstariji prdonje na portalu najotvoreniji za nove ideje, a mladi konzerve. 😂
Artyom
@Darac83, 26.07.2024 - 15:17I to sam ranije napisao: “Sama riječ e-sport je obična marketingška izvedenica. Ne postoji e-sport, postoji samo e-natjecanje.”
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 17:13Ne slažem se. Moto sport, ekstremni sport, zašto ne i e sport?
Artyom
@Darac83, 26.07.2024 - 18:48Zato što je motosort sport, extemni sport je sport, a e-sport je virtualna simulacija natjecanja koja nema veze sa sportom.
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 23:17Ok, nećemo se očito složiti. Samo kažem, kad pogledaš neke id službenih sportova, gaming mi ine zvuči toliko navučeno…
Darac83
@Artyom, 25.07.2024 - 19:10Vrijeđa li te pojam MOTO sport?
Artyom
@Darac83, 26.07.2024 - 03:54Ne vrijeđa, kao ni vožnja kajaka, upravljanje jedrilicom ili jahanje konja…
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 10:36Dakle, motosport najvećim dijelom ovisi o samom vozilu i mehaničarima koji ga moraju dovesti u optimalni setting (dakle nema nekih fizikalija). Vozači nerijetko mogu imati koju kilu više i naglasak je na njihovim refleksima, poznavanju vozila i situacijskoj svijesti (otprilike kao kod gamera). Na kraju krajeva, mnogi od njih vježbaju i natječu se u raznim racing simulatorima. Po tebi, ako se utrkuju na stazi, to je sport, ako sjede i utrkuju se za simulatorima, onda više nije?
Artyom
@Darac83, 26.07.2024 - 15:39Apsolutno je tako. Sjedenje u simulatoru nije sport, a utrkivanje u motosportu jest. Pitaj onoga vozača koji je bio “u zidu” jeli to paralelno iskustvo kao i kod drugog kad mu na ekranu izbaci “game over”. Jedan mora bit super fit jer ga lošiji performans može koštati života, a drugi se uguzio u stolicu kraj ekrana i tvrdi da je i on vozač/sportaš. Jeli igranje FIFE isto onda nogomet jer igrači isto moraju jako dobro poznavati nogometne taktike, vještine, strategije i slično.
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 17:11Ok. Fifa ti je kriva usporedba.
Artyom
@Darac83, 26.07.2024 - 18:45Je, kriva je, kao i svaka virtualna simulacija sporta… je samo simulacija a ne pravi sport.
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 23:26Preusko gledaš.
Darac83
@Artyom, 26.07.2024 - 23:21Vidiš, po meni, dresiranje konja (upitnim metodama) da skaču i trče po naredbi je meni manje sportski od CSGO 5v5 igre gdje se nadmeću taktike, refleksi i preciznost.
Artyom
@Darac83, 27.07.2024 - 00:04Slažem se s tobom da neke službene sportove ne bi trebalo smatrati sportom već samo natjecanjem, al ne možemo zbog toga neke ne-sportove uvrstiti u sport.
Darac83
@Artyom, 25.07.2024 - 19:08Jel? Pouči nas, što je, a što nije? Između puno sportova ne vidim neke poveznice…
Spot pupa
@Darac83, 25.07.2024 - 20:59Pogledaj malo fizičku pripremu za moto sport pa će ti biti jasna poveznica sa drugim sportovima.
Zoran Žalac
@Spot pupa, 25.07.2024 - 21:19Misliš da esports natjecatelji treniraju jedino sjedeći pred ekranom? I njima je fizička priprema dio programa i rutine. Naravno, pričamo o najvišoj razini, ne o vikend esportašima, jednako kako ne pričamo ni o vikend vozačima kartinga.
Darac83
@Spot pupa, 25.07.2024 - 21:29Velika je razlika u fizičkoj pripremi za F1 i NASCAR. Koliko znam, pro e-sports timovi imaju obveznu tjelovježbu. Gledaš sport samo kroz snagu i izdržljivost, a ne priznaješ ostale elemente: koncentracija, fokus, refleksi, brzina razmišljanja (curling, streljaštvo, golf, i sl.). Ako te smeta e-sport, onda te vjerojatno smetaju i neki drugi sportovi koji nisu isključivo snaga i izdržljivost.
Daky_13
@Zoran Žalac, 26.07.2024 - 16:15Kod nas je to sramotno kao da si Gay
Goran1234
25.07.2024 - 14:37Radi o elektroničkom sportu.
Ljudi koji to organiziraju dobro znaju da to nije fizički sport,na kraju krajeva kada je sve dobro organizirano produkcijski i organizacijski tebi kao Kranjem gledatelju na ekranu zapravo dođe na isto,bez obzira šta gledaš i oni to znaju.Gledatelja esporta ima dovoljno i sve je veći i vrti se sve više novaca u njemu,igrače zanima i lete na druge kontinente i troše mjesečne plaće na dva dana natjecanja,pa di si cospleyeri,korporacije,prezentacije,najave,hajp,lista je ogromna i sve vodi prema dobroj zabavi(jer ljude to jako zanima) uz veliku potrošnju i zaradu novca
CroZbunjola
25.07.2024 - 16:21Znači FIFA odnosno EAFC je olimpijska disciplina
Danijel88
26.07.2024 - 09:30Igranje igrica olimpijski sport🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣