HCL.HR

PlayStation planira još agresivnije širenje na PC platformi

Zoran Žalac 15.02.2024.   •   33 komentara   •   Industrija videoigara


Novi predsjednik Sony Interactive Entertainmenta opleo je po svojoj diviziji, izjavivši kako PlayStationova produkcija trenutno nema jasnu viziju financijske održivosti.

Zadnjih su tjedana u fokusu vijesti o tome kako će se Xbox početi širiti na druge konzole. Međutim, donekle sličnu situaciju ima i PlayStation, čiji novi predsjednik izražava želju za još agresivnijim širenjem PlayStationovih igara na druge platforme, u prvom redu PC.

“U prošlosti nam je poanta bila našim igrama popularizirati našu konzolu. To je i dalje istina, ali postoji sinergija u tome. Ako imate snažan sadržaj, ne samo na svojoj konzoli nego i na drugim platformama poput PC-ja, produkcija može rasti i to može pomoći u ostvarivanju što boljeg operativnog profita. To je nešto na što se želimo fokusirati. Osobno mislim da postoje prilike za poboljšanje prihoda i htio bih ići agresivno prema njima.” – izjavio je privremeni voditelj Sony Interactive Entertainmenta, Hiroki Totoki.

Ako to niste primijetili, Totoki inače dolazi iz Sonyjevog financijskog odjela, a na mjestu voditelja mijenja će dosadašnjeg predsjednika Jima Ryana dok tvrtka ne pronađe njegovog nasljednika. Kako je izjavio u intervjuu za Bloomberg, Totoki baš nije sretan onime što je zatekao u Sony Interactive Entertainmentu otkad je privremeno uzeo poziciju voditelja prije četiri mjeseca.

Totoki navodi kako u PlayStationovim internim studijima rade vrlo motivirani, kreativni, marljivi i odgovorni ljudi. Međutim, njegovo je mišljenje da Sony Interactive Entertainment kao organizacija ne razumije kako to najbolje iskoristiti za ostvarivanje financijskog rasta i održive profitabilnosti.

“Mislim da postoji prostor za poboljšanje. I to je vezano uz to kako se novac troši, uz raspored razvoja igara ili ispunjavanje odgovornosti prema razvoju, itd. To je moj iskreni dojam. Stoga ću nastaviti dijalog s ljudima kako bismo pronašli pravi način za daljnje poslovanje.”- izjavio je Totoki.

Komentari (33)

  • Rick Sanchez

    15.02.2024 - 11:32

    Kako bi im sad dobro došao izlazak jednog Days Gone 2. Kakvi papci što su to ugasili…

    • Zoran Žalac

      @Rick Sanchez, 15.02.2024 - 11:39

      Misliš ona igra koja se prodala slabije čak i od igara “nišnih” žanrova kakve su npr. GT Sport i Detroit: Become Human?

    • Darcoolio

      @Zoran Žalac, 15.02.2024 - 12:18

      Da, to što se loše prodala ne znači da je loša.
      Prodaju se mnoge uz nerealne cifre, a ne vrede ničemu.

    • Zoran Žalac

      @Darcoolio, 15.02.2024 - 14:48

      Nisam to ni rekao. Ali iz njihove financijske perspektive je jasno zašto su ga srezali. Sve da je i bio loša igra s prosjekom ocjena 50-60, odobrili bi nastavak da se original dobro prodao. Tako to jednostavno ide.

    • marko1106

      @Zoran Žalac, 15.02.2024 - 12:29

      Novi IP koji u startu nije dobro prošao ali svako tko je zaigrao je na kraju bio ugodno iznenađen. Ali siguran sam da bi Days Gone 2 dobro prošao. Uglavnom šteta,a i prodajni rezultati ne znače kvalitetu

    • Demon90

      @marko1106, 15.02.2024 - 17:47

      Ja zaigrao i vratio. Meni nije pasala ne znači da ne valja . Činjenica je njima su brojevi bitni a days gone nije ostvario očekivane brojeve.

    • st.srki

      @Zoran Žalac, 15.02.2024 - 12:59

      Ne bih rekao da je 7M+ mala prodaja. Istina da je igra bila loše optimizairana tokom izlaska ali je vremenom popravljena i zaista je jako dobra. Šteta što je Sony zaustavio razvoj nastavka.

    • Mrkvicaa

      @st.srki, 15.02.2024 - 13:16

      Days Gone Director Says the Game Reached 9 Million Sales.
      Pisalo se ako igre ne dobiju 80+ na metacritic.

    • Zoran Žalac

      @Mrkvicaa, 15.02.2024 - 14:49

      To je demantirano, govorio je o broju igrača, ne o prodaji. Igra je dostupna (ili je bila dostupna) i na PS Plusu.

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 15.02.2024 - 16:29

      (Wiki)
      The game had sold 7.32 million units by February 2022. In 2021, it was reported that the development team had unsuccessfully pitched a sequel to Sony.

    • Mrkvicaa

      @Mrkvicaa, 15.02.2024 - 16:34

      In January 2022, Days Gone’s director Jeff Ross claimed on Twitter that the game had sold over 8 million units by late 2020.[78] However, this stat was disputed by several gaming outlets.[79][80] In December 2023, Insomniac Games were the victims of a ransomware attack, causing private data and information to be leaked publicly. From this leak, it was revealed that by February 2022, Days Gone had sold 7.32 million units.[

    • Bogy

      @st.srki, 15.02.2024 - 13:16

      Ma Ps je vjerojatno bio zadovoljan prodajom, ali mislim problem je što Sony već ima bolju Zombie igru (tlou) i zato što nije zadovoljila “Playstation kvalitetu”

    • Mrkvicaa

      @Bogy, 15.02.2024 - 13:25

      zadovoljila je igrace ,kao sto je kristalno jasno

    • Bogy

      @Mrkvicaa, 15.02.2024 - 17:41

      Ali nije Playstation

    • Zoran Žalac

      @st.srki, 15.02.2024 - 14:54

      Zavisi od troškova produkcije i očekivanja. Sjećam se kad je Tomb Raider 2013 prodan u 6 milijuna primjeraka pa ga je Square Enix proglasio razočaranjem.

    • Rick Sanchez

      @Zoran Žalac, 15.02.2024 - 14:27

      Days gone je uhvatila second wind (dobila čak i PC release) i danas je to puno cjenjenija igra nego je bila prilikom izlaska, toga si itekako svjestan. Također, što želiš reći time što je igra prodana slabije od GT Sport i Detroit: Become Human? Ne sjećam se da se za ijednu od te dvije ikad govorilo da su flopovi u smislu prodanih primjeraka 🙂

    • Zoran Žalac

      @Rick Sanchez, 15.02.2024 - 14:52

      Ne vidim kako bi im točno “dobro došao” nastavak igre koji bi trebao prodati cca 10 milijuna primjeraka da bude profitabilan, a ni prva igra u boljim uvjetima (4,5 godina od lansiranja PS4, dok su igre bile 10€ jeftinije) nije ostvarila takav rezultat

    • Rick Sanchez

      @Zoran Žalac, 15.02.2024 - 15:09

      Ti znaš koliko bi koštao razvoj Days Gone 2 pa samim time i kad bi postao profitabilan? Misliš da činjenica da itekako imaju dobar temelj/kostur od prve igre ne bi pozitivno utjecao na potreban budžet? 🙂 Također, malo si odlučio ignorirat ovo zadnje što sam rekao u prethodnom komentaru 🙂

    • Zoran Žalac

      @Rick Sanchez, 15.02.2024 - 16:14

      Naravno da ne. Ali sljedeća najbolja stvar je pretpostaviti na temelju podataka koji su dostupni. Sudskim je dokumentima prošle godine otkriveno koliko ugrubo košta nastavak jedne Sonyjeve open world igre, ala Horizon 2, bez troškova marketinga. Za pretpostaviti je, da bi DG2 bio igra otvorenog tipa slično kao i prvi dio, jer ne vjerujem da bi publika bila oduševljena linearnom avanturom kao nastavkom, te da bi budžet bio blizu onoga za Horizon 2. Samo, za razliku od Horizona 2, GoW ragnaroka, Tlou 2 i sl. Sonyjevih igara, Days Gone je jedna od rijetkih koja nije rađena u Sonyjevom internom engineu, nego u UE4, što za sobom povlači činjenicu da Sony ne ostvaruje 100% prihoda od prodaje te igre ako bi nastavak također koristio UE. A s druge strane, tranzicija na neki postojeći interni engine ili razvijanje potpuno novog, bi ih isto tako koštalo. I računajući da bi u marketingu trebali biti izdašniji ili barem pametniji, kako bi nastavak ostvario bolji rezultat, sasvim mi je logično da kad se sve te stvari poslože da je projekt vrlo riskantan iz financijskog pogleda. Što se tiče ovog zadnjeg dijela komentara, nisam ga ni uzeo za ozbiljno. Ciljano sam napisao da su to igre nišnih žanrova, gdje se ne događa svaki dan da igre dođu do takvih rezultata. Prilično sam siguran da je omjer uloženog i dobivenog bio debelo u korist GT Sporta, koji je kao sedma igra istog žanra uigrane ekipe, i naslov pun mikrotransakcija, tražio znatno manji budžet od open world igre DG s glumcima, lokalizacijama na x jezika i sl. Slično i za Detroit – to je studiju bila već četvrta igra tog tipa i za pretpostaviti je da su imali “lakši” posao od Sony Benda koji je s DG prvi put radio igru takvog tipa. Ne mogu se sjetit baš puno narativnih avantura koje su ostvarile bolji rezultat u prodaji od Detroita, a kad pogledam žanr open world zombi akcijskih igara letvica je postavljena daleko više, gdje igre poput Dying Lighta prodaju po 20+ milijuna kopija.

    • Rick Sanchez

      @Zoran Žalac, 16.02.2024 - 12:17

      Uf, otišao si stvarno duboko i ne mogu uzvratit jednakom mjerom u kontekstu detaljnosti odgovora. Mislim, svoju pretpostavku baziraš na informacijama iz sudskih dokumenata Sonyevih parnica. Predaleko mi je to od mog inicijalnog komentara i nečeg jednostavnog što sam htio reći 🙂

    • Bojko

      @Rick Sanchez, 15.02.2024 - 11:42

      Kakav val osvježenja me (za)pljusnuo kada sam ju zaigrao. Jedan od boljih naslova koje pamtim.

    • Rick Sanchez

      @Bojko, 15.02.2024 - 14:29

      Yup… Onakve kaotične i odlično realizirane scene s hordama nema nijedna druga igra.

  • Bojko

    15.02.2024 - 11:40

    Bitno kako nije spomenuo Dreams, odnosno njegov završeni ali obustavljeni PS5 i PC (!!) port koji bi development scenu okrenuo naglavačke. Da ne pričamo koliko se novaca na te motivirane, kreativne, marljive i odgovorne developere potrošilo. Njegove riječi. Ne zna on ništa — još jedan wannabe “vođa” odcijepljen od krajnjih korisnika.

    • Bogy

      @Bojko, 15.02.2024 - 13:11

      šta očekivat od osobe koje CFO Sony i dolazi iz odjela koji je potpuno drukčije fukcionira od PS. Takvi ljudi gledaju brojeve, a ne specifičnost zabavne industrije ii želje igrača.

    • vragec25cro

      @Bogy, 15.02.2024 - 15:41

      Svi se vi zavaravate ako mislite da je njima do želja igrača 🙂

    • Bogy

      @vragec25cro, 15.02.2024 - 21:43

      Mislim da se to podrazumijeva, svaka dobra stvar što neka kompanija napravi uvijek ima neki motiv

    • Chronosus

      @Bojko, 15.02.2024 - 14:21

      Priča s Dreamsom je potpuno suluda. Objavili su da prekidaju support taman kak su objavili da dolazi na PS Plus. Da su u startu stavili na PS plus i napravili upgrade za PSVR2 (koji je navodno bio u razvoju). Dobili bi ogroman adut za PSVR2 i digli popularnost samog Dreamsa.

    • Bojko

      @Chronosus, 15.02.2024 - 15:15

      U biti najavili su prekid supporta dosta prije, ako me pamćenje služi. Ma taj dio je možda čak i nebitan. Bitan je dio da su napravili revolucionaran alat, sa ozbiljnom zajednicom, odradili PC port i onda ga odlučili ne releasati usljed krize. Dakle uspjeli su sa Dreamsom ono što su planirali, i na kraju su ga odlučili jednostavno odbaciti. To je za mene ono što je suludo.

  • cekbuu

    15.02.2024 - 14:00

    Treba opravdati grafove i projekcije investitorima. Zanimljivo da je prvo došla vijest kako se slabije prodaju konzole, pa onda kako hoće više izbaciti igara na PC… Zanimljive odluke

  • DiVojic

    15.02.2024 - 15:58

    Jebemti sve – bavite se izradom exkluziva za PS5 a ne što bi moglo kad bi ovo/ono. Nahajpan kupio konzolu i nisam se nešto naigrao (ništa što ne bi mogo na ps4)

  • trulex

    15.02.2024 - 19:40

    Ma ujedinjuju se konzole, eto večeras će xbox na sony, a sony već odavno zagazio u PC vode ili ti ga xbox između redova.

  • Fumer

    16.02.2024 - 07:17

    dajte više taj Bloodborne na PC, tuga je to igrat u 30 FPS

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?