HCL.HR

Problem igara otvorenog svijeta je što igrači ne istražuju okoliš, kaže bivši dizajner GTA igara

Zoran Žalac 22.03.2025.   •   37 komentara   •   Industrija videoigara


Jedan je bivši Rockstarovac progovorio o problemu dizajniranja igara otvorenog svijeta, indirektno svalivši odgovornost na igrače koji ih ne igraju na najbolji način.

Zašto igrači postaju umorni od igara s otvorenim svjetovima? Prema mišljenju bivšeg Rockstarovca Camerona Williamsa, nije to do zasićenja takvim igrama, nego ih većina igrača ne igra onako kako su to developeri zamislili.

Na nedavno održanom panelu u sklopu konvencije GDC, Williams je podijelio svoja saznanja o čestim problemima dizajniranja igara s otvorenim svijetom. Pa je tako izjavio sljedeće:

“Igrači jednostavno ne istražuju. Bilo zbog toga što vam je igra akcijski orijentirana ili što jednostavno nemaju poticaj za to… Igrači se pitaju: koliko je daleko iduća stvar? Zar stvarno moram ići skroz tamo? Isplati li mi se to uopće?”

Williams navodi kako je problem i to kad igra prikazuje igraču previše otvorenog svijeta pred njim jer to rezultira “istraživačkom anksioznošću” kod igrača.

“Želimo izbjeći mogućnost da je prostor toliko ogroman da igrači jednostavno ne znaju što bi odabrali i gdje bi krenuli.” – kaže Williams.

Williams tvrdi da su i navike nekih igrača takve da si sami aktivno smanjuju zabavu igranja. Tu prvenstveno misli na one koji u otvorenom svijetu samo trčkaraju od točke A do točke B.

“Znate o kojem tipu igrača govorim – o onom koji pokušava ignorirati sav sadržaj. Kao da namjerno žele izvući najmanje zabave iz igara.” – poručio je Williams.

Komentari (37)

  • Daky_13

    22.03.2025 - 10:35

    Tako se ponašaju nestrpljivi igrači koji bi sve I odma.Razumeo bih takvu situaciju ako je strim u pitanju ali kada igras za svoju dušu to ne mogu da razumem.Takav ogroman otvoreni svet sa dosta sadržaja jednostavno nije za takve ljude.Ne razumem samo čemu žurba, igre postoje za naš užitak i zabavu posle napornog dana.Dosta mi je sto jurim tokom celog dana,ne želim da žurim i kada imam i tog malo slobodnog vremena za opuštanje.Primera radi,imam oko 55 sati u Horizon forbidden west-u tek sam na trećini igre.Jednostavno volim da uživam i pogledam sav taj trud developera koji je uložen tih 6,7 godina

  • Stringer Bell

    22.03.2025 - 10:38

    Nastojim uvijek sve istražiti, ali postaje zamorno s vremenom. Kada ti za neku igru treba 100, 150 sati da sve počistiš. A side questovi dosadni.

    • Iron666

      @Stringer Bell, 22.03.2025 - 15:35

      Rijetke igre mogu “natjerati” igrača da ih s guštom istražuje i riješava sve side questove i veće i manje. To što kažeš je glavni problem i developeri kao da to ne mogu shvatit. Toliko ogromna mapa, iz dana u dan sve veće ih prave, a toliko plitak i zamoran sadržaj. Ispada kao da sam lud jer nakon 20 sati igranja jedno te istog sadržaja kao primjerice u AC Vallhali nemam više volje nit želje igrat igru kao, ne znam, autist i pravit se da mi je zabavno (bez uvrede ikom). Jednostavno nema smisla. Pa čak i da imam svo vrijeme ovog svijeta i da nemam posao, privatne obveze, jednostavno postane naporno i dosadno. Razumijem klince koji su tek krenuli igrat, pa im je sve precool i prezakon, pa će bezglavo igrat istu SP igru 350 sati, ali doslovno nakon 4-5 godina gaming iskustva (a da ne govorim za nas “stare” prdonje koji igramo već puno više od toga) tako što postaje smor ako nije napravljeno kako treba

  • Dick Johnson

    22.03.2025 - 11:13

    Istrazivat cu ak je sidequest, nije mi zabavno skupljat 100 probusenih kondoma za durex skin za oklop.

  • Smike

    22.03.2025 - 11:21

    Mozda ne istražuju jer ce naletjeti na neki zadatak koji je toliko repetetivan da ti je muka od istog ili svijet koji djeluje toliki bezživotno da nemas volju ici dublje. Dobar primjer je RdR gdje svatko istražuje svijet, dok recimo AC. Odssy na kojem ja imam platinu je primjer lošeg otvorenog svijeta i ako su lokacije prelijepe,ali mrtve

  • Agent

    22.03.2025 - 11:28

    Što se tiče gta 5 ili općenito gta serijala što ti znači puno istraživat kad je puno easter eggova kojih nikad nitko ne riješi npr. big foot, Chiliad, logo rockstara usred noći itd. Bez toga pola mape baš i nije nešto zanimljivo.

  • Goblin

    22.03.2025 - 11:29

    Previše upitnika na mapi, previše odmah prikazanog izbora stvara anksioznost… odustao sam odmah od ubisoftovog Avatara, kad me igra nakon prologa, stavila u situaciju da ne znam što prvo raditi, jedan plavi ima side misiju, drugi, treči mi objašnjava craftanje, već imam dvije misije, a bogte

  • Kris7yburado

    22.03.2025 - 11:30

    Osobno mi je sevap istražit svaki dio mape kako bih po mogućnosti vidio i doživio sve što igra nudi. Evo recimo trenutno igram AC Shadows i vec 2 dana samo mapu ‘odmagljujem’ i istražujem. Dok to ne obavim, Main Questovima neću ni prismrdit 🫡

  • stajaznam

    22.03.2025 - 11:42

    Da stvarno, zato u rdr2 imam skoro 300 sati.

    • hexagram

      @stajaznam, 22.03.2025 - 12:21

      Skoro 900 i platinu.

    • stajaznam

      @hexagram, 22.03.2025 - 16:25

      Svaka čast.

    • stajaznam

      @hexagram, 22.03.2025 - 16:28

      Ah da, mislim da sam slično vrijeme imao u Skyrimu.

    • hexagram

      @stajaznam, 22.03.2025 - 17:54

      Moje je troduplo manje ali sve razumijem.

  • StJimmy90

    22.03.2025 - 12:33

    Osnovni problem svih igara otvorenog svijeta je sto su ti svijetovi samo da se gledaju, da budu pozadinska scenografija dok se ti vozis ili jašeš.
    Ne postoji nikakva interaktivnost sa svim tim svijetovima. Cak i neke stvari koje djeluju kao ocite na prvu ruku ne funkcioniraju. Ja sam bas svasta pokusavao u tim igrama kroz sve ove godine i gotovo nikad developer nije omogucio provedbu ideja koje su mi padale na pamet. Ako nisi u mogucnosti radit sa tim svijetom sto te volja, onda on nicemu ni ne sluzi osim kao background dok se vozis od tocke A do tocke B.

    • Ena

      @StJimmy90, 24.03.2025 - 06:56

      Ja sam primjetila da meni imerzivnost kvari kada se ne moze ulaziti u zgrade, npr RDR 2 pa isto i GTA V. Vidis zgradu, usao bi, istrazio… Ono corak.
      I KCD2 je postao takav, uzasno unistavanje imerzije.

    • StJimmy90

      @Ena, 24.03.2025 - 10:41

      Upravo to. Pogledaj Saint Denis u RDR2. Brutalan grad. Predivno dizajniran i napravljen. Nemaš što radit. Ne možeš ulazit u objekte. Ništa. Prošetao sam tim gradom uzduž i poprijeko i nemaš što radit u tom gradu.

    • Rick Sanchez

      @Ena, 24.03.2025 - 11:51

      AC: Unity npr. ima dosta prekrasnih interijera

    • Darac83

      @Ena, 24.03.2025 - 15:45

      A mislim da tražiš previše… 😊

  • tomekplejka89

    22.03.2025 - 12:44

    Po meni…najbolja igra otvorenog svijeta u zadnjih nekoliko godina Zelda BotW. Prije toga RDR2. Trenutno igram Astro Bota koji je linearan i vratio mi je vjeru u video igre kao medij. Bas je lijepo imati cilj i kretati se prema cilju. Npr. novi AC Shadows mi nije na kraj pameti igrati. Doslovno nemam snage bauljati po takvoj mapi da bi otkljucao neku škrinjicu, i ne cak otkljucati nego drzati krug da je otvorim i da bi naso sta tocno. OW igre moraju biti napravljene na nacin koji je mnogim devovima nedostizan sto zbog resursa sto zbog znanja. Svi zele imati OW igru ali nitko ne zeli raditi ono sto radi Rockstar. Jebiga….nije sve za svakoga

  • TheCaptainCrash

    22.03.2025 - 13:15

    sve ovisi kakav je put do tamo. I razumijem to “istrazivacka anksioznost”, i meni se dosta puta dogodi kao ugh tko ce sad ic tamo na kraj mape de mi treba 10 min, to je vise do mene ja mislim jer nemam toliki passion za open world igre kao prije gdje sam istrazivao svaki moguci kutak, sad jbg sto staris vise imas zivaca za takve igre, bar ja. Ali opet, da je put do tamo zanimljiv, ni dan danas mi nije problem igrati tako nesto. Npr rdr2, zadnja open world igra gdje sam uzivao zivotom.

  • MrPhilips

    22.03.2025 - 14:01

    Kada krenete dublje da istražujete GTA V, vidjet ćete koliko su samo vremena developeri posvetili najsitnijim detaljima, koje 99% igrača nikad i ne uoči. To je taj Rockstarov potpis i zato su Rockstarove igre broj 1 u gaming industriji i generalno svaka rockstarova igra je postavila standard.

    Sa druge strane, problem sa igrama otvorenog svijeta jeste taj što developeri ne slušaju igrače već idu po svome da kroz mikrotransakcije maksimalno uvećaju profit, što je ekonomski itekako opravdano.

    • TheCaptainCrash

      @MrPhilips, 22.03.2025 - 16:05

      upravo to, doslovno svaka Rockstar igra je unijela nesto novo u zanr. Pogotovo skok sa Vice City na San Andreas, to je bio tehnicko remek dijelo.

    • Pararera

      @TheCaptainCrash, 24.03.2025 - 22:08

      Zato tvrdim da mapa ne treba biti veća od San Andreasa. Nek ima raznolikosti ali nema smisla imati mapu veliku kao GTA V. Velika je, puno se vozikaš, a oprazna je kad se sve sumira.

  • ChungaLunga

    22.03.2025 - 14:11

    Prije pojave open world igara, takvi nestrpljivci su igrali igre uz šifre za besmrtnost/oružje/iteme bez da bi trepnuli. Znam jednog takvog.

  • MarconiMc

    22.03.2025 - 14:56

    Osobno obozavam igre otvorenog svijeta..pogotovo ako je zanimljiva

  • Djelo_Jerboa

    22.03.2025 - 14:59

    Napravi zanimljivi okolis pa ga neko mozda i pocne istrazivat, za sad im je to uspjelo samo s RDR2

  • Dukie

    22.03.2025 - 15:21

    Istrazujem! Uvijek cu istrazivat dok ne otkrijem mapetinu i svaki skriveni kutak na njoj.

  • Fika

    22.03.2025 - 15:38

    Malo su se zeznuli, od Batman serijala sve ide na 100% a i preko ako ima mogućnost!!!

    • f_152

      @Fika, 22.03.2025 - 19:46

      Dobra slika Gladiator Tiny Tiger-a iz Crasha 3

  • vragec25cro

    22.03.2025 - 16:47

    Ko to kaze.Naprave open world igru i onda te s questovima/misijama linearno sil… do iznemoglosti bez imalo slobode u Gta i Rdr serijalu.Cim se malo pomaknes od zacrtanoga replay mission tolko o istrazivanju open worlda kad igram njihove igre.Najgore kad sam bio na misijama u Rdr2 jasem po nekom djelu mape i pratim lika za misiju i sve puno zivotunja koje trebama za lob,zavrsim misiju i vratim se na isto mjesto pustos.

  • Adam Jensen

    22.03.2025 - 17:19

    Kao klinac sam se uvijek trudio 100% kompletirati (moglo bi se reći da imam neki vid opsesivno-kompulzivnog poremećaja hehe) ali kad te život odraslih pritisne onda više nemaš vremena za takvu detaljnost ali kako me živcira da ostavljam stvari neriješene tako sam pomalo i zamrzio open world igre. Sad su mi draže kvalitetno ispunjene linearnije igre. Realno svaka open world igra ima pregršt dosadnjikavih misija (skupi x ovoga ili ubij x onoga) a najgore kad se baš zakuha u glavnoj kampanji pa se ubaci neka dosadna sporedna misija i pokvari ti.

  • f_152

    22.03.2025 - 19:44

    Klasicno prebacivanje lopte. Napravite sav sadrzaj kvalitetnim i zanimljivim pa ce ga igraci igrati.

    “Igraci ne zele da se zabave – bla bla bla”

  • -W-

    22.03.2025 - 22:07

    Glavni neprijatelj je raspoloživo vrijeme. Djetinjstvo, adolescencija i pod stare dane u mirovini je ok, sve između nam je sve veći problem (barem jest meni)

  • matrix_4_life

    23.03.2025 - 05:58

    E sad na tu temu se moze ELABORIRATI na dugo i na siroko. Sve ovisi od igraca do igraca ili… . Ja mislim da ova moja generacija gejmera sada jos malo 50+ vise voli linearnije igre jba. stari tip gejmera. 😉 A djeca eeeee… oni bi malo da bjeze od stvarnosti dok ne skuze gdje zive u kakvom s.anju. sSve u svemu OPEN WORLD,,,, NE,NO, NAIN, NEVER, 🍻

  • Enrubius

    23.03.2025 - 11:51

    U Spider man-u 2 nije nikakav problem istražiti cijelu mapu.Svijet je zanimljiv,a nije dosadan.Putovanje po mapi je brzo uz fast travel je i brže.Glavna stavka u tome je da mapa nije pusta i dosadna i samim time veliki otvoreni svijet ima smisla.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?