Proizvođači igara su zaluđeni live service modelom, više od 500 studija priprema live service igre
Istraživanje provedeno na 537 proizvođača videoigara pokazalo je kako je 95% njih prigrlilo model igre kao usluge, takozvani live service.
Iako se sve češće piše o prekidima podrške za igre live service modela, a serveri za multiplayer igre gase se u rekordnim brojevima, čini se da nam u budućnosti slijedi dominacija live service proizvoda.
Naime, istraživanje koje je tvrtka Griffin Gaming Partners provela na 537 razvojnih studija diljem svijeta, pokazalo je kako čak 95% njih priprema igre koje su zamišljene da ih se redovito održava i nadopunjuje novim sadržajima. Ukupno 65% ekipa aktivno već radi na live service naslovima, dok 30% developera iz ankete namjerava prihvatiti live service model za svoje buduće igre.
U ovom je rezultatu alarmantna druga statistika: 68% studija vjeruje kako im trenutno produkcijsko okruženje nije optimizirano za live service model igara, a čak 53% studija očekuje da bi ih rad na live service igrama mogao odvesti u dugove, odnosno u probleme.
Želja za radom na live service naslovima ujedno je želja za ostvarivanjem što većih prihoda, a ona obično dolazi od izdavača igara. Pogledamo li koje su igre uprihodile najveću zaradu na Steamu prethodne godine, primijetit ćemo da više od polovice najuspješnijih igara predstavljaju live service naslovi kao što su Counter-Strike 2, Destiny 2, Apex Legends, Dota 2, PUBG i sl. Dakako, problem sa situacijom u kojoj svi žele popularnost tih igara jest to da tržište nije dovoljno veliko da bi imalo više stotina uspješnih live service naslova.
S druge strane, live service model sve se češće gleda kao poželjni model stabilnog poslovanja. Razvoj igara postaje sve skuplji, a time se rizičniji. San je izdavača igara da ne ovise o nepredvidivim rezultatima od prodaje samih igara nego da imaju konstantan priljev dobiti od prodaje dodatnih sadržaja za igre. Primjera radi, baš smo ovoga tjedna doznali kako velika izdavačka kuća Electronic Arts ostvaruje 73% ukupnih prihoda upravo kroz live service segment poslovanja.
U pravilu nema ništa loše s time da izdavači igara žele poslovati što bolje, ali je fascinantan podatak da polovica studija u toj utrci očekuje da će ih namjera što boljeg poslovanja odvesti u dugove.
Tudum
03.02.2024 - 13:04Live service igre trebaju bit free, a mikrotransakcije samo kozmetika.
Inace ne prilazim ni blizu
Blackbeard
03.02.2024 - 13:04Live service je shit,a kad se pogledaju i igre,dovoljno govori. Eto koliko je dobar live service The Crew gase,a ti što si dao pare za to,nikom ništa. Pa sve dok glupi idioti od današnjih gamer-a podržavaju takvo sranje,mi ćemo sve više plaćati,za nešto što na kraju eto i ne posjedujemo i nemamo prava na to,iako smo platili to. Game Pass ili PS Plus mogu razumjeti,ali ovo je shit u bojama. Ali ko voli nek izvoli,meni je drago što sam old school Gamer i ovakve stvari ne podržavam.
Smike
03.02.2024 - 13:28Ako gameri nisu najgluplja populacija nek me jebe ceo svet…Igre koje su bile oličje single player kulutre prelaze u live service. Gledam juce sta je rockstedy uradio od Arkhama..Sad ocekujem novi GOW gdje Kratos nosi rozu sjekiricu i analno zlostavlja jednoroge…
Daky_13
@Smike, 04.02.2024 - 09:37Neki su otupeli od raznih sranja koje im se namece.Danas se očigledno zaradjuje na klincima od 10 do 15 god koji nemaju još razvijeno čulo ukusa pa mogu da svare sve živo.Otišo je gaming u kur..bato moj.
SanKa
@Smike, 05.02.2024 - 10:21to meni nije jasno….svi pljujemo po tome, ali ipak ocito ima dovoljno ljudi koji to vole da se studijima isplati
Crow89
03.02.2024 - 13:39Nisu to igre, to su proizvodi čisto za zaradu. Trebali bi novi termin za takve stvari
curkass2
03.02.2024 - 13:47Nije baš istina da želja za live service igrama dolazi isključivo od izdavača… Dolazi od zdravog razuma. Nije svaka igra Palworld, developeri se bore ostati na nuli ili ići u plus…
Puno je manji rizik plasirati igru nakon nekoliko mjeseci rada i ako je vrijedno ažurirati ju, nego ići na rizik od nekoliko godina.
Drugim riječima, svi žele live service igre. Igrači, developeri i publisheri.
Zoran Žalac
@curkass2, 03.02.2024 - 13:56Ovisi o strukturi. Ako si indie tim i ne prolaze ti nišne igre, live service može biti pitanje opstanka. Ali ako si, uzmimo za primjer, Double Fine Productions studio u vlasništvu Microsofta, nemaš iskustvo u multiplayer igrama niti u modelima dugoročnog održavanja, a matična firma te ne sili da razvijaš takve igre – zašto bi imao želju ići u takve pothvate? Možda eventualno ako smatraš da neke stvari možeš odraditi bolje nego drugi, no opet – za to bi se podrazumijevalo da već imaš posloženu infrastrukturu za to.
curkass2
@Zoran Žalac, 03.02.2024 - 15:12Sve stoji što si rekao, slažem se… Ali u takvoj privilegiranoj poziciji su samo rijetki studiji, sićušna manjina.
Netko će se i tamo okrenuti live service igrama, kao što si rekao jer misli da može napraviti bolju stvar od ostalih, jer može biti kreativan na nekakve drugačije načine ili pak zbog novca.
Kako god da se čini, velikoj većini studija će live service biti bolja opcija zbog manjeg rizika. Znaš i sam koliko se velikih imena pogasilo niotkuda zbog samo jednog neuspješnog projekta.
Svejedno ne mislim da će singleplayer, non live service igre izumrijeti. Kako god malen udio marketa mu pripada, ipak je to ogromna game industrija i još uvijek mnogo novaca u pitanju.
PrydaCro
@curkass2, 03.02.2024 - 14:18Ne zele svi gameri live service. Old school gameri zele dobre igre, a ne smecarsku praksu, season pass i skinove.
vragec25cro
@PrydaCro, 03.02.2024 - 16:53Sve ovisi o igri.Naprimjer ako besplatna i ako ti se svida to je ok,ako jeu platis 70$ a onda da bi ju full igrao moras kupovati te battle passe i slicbo je lopovluk.Ne mozes od neke besplatne igre ocekivati da je sve besplatno,a kod igre od 70$ to ocekujem
vragec25cro
03.02.2024 - 14:13Na primjer Ahe of Empires 2(nisam siguran jel to dobar primjer i ako je uopce live service)nakon 25 godina i dalje dobiva upgrejdove i dlc-jeve,Forza Horizon ili Motosport meni dobar primjer live service igre,Apex legends i Warzone kao free 2 play isto dobar primjer live service igara.Sad sve ovisi ko kaj igra,ali meni ako se igra svida i jos ako ima live service a da nije pay 2 win ja sretan .Uzmi mo primjer Forze horizon 5,mislim da mi trebalo nekih 50-70h za kampanjau a jos na kraju utukao preko 500h jer svaki tjedan neki novi eventi.Tako da meni na rom primjeru super.Nekada davno igrao World of Tanks i u to vrijeme je bio odlicna igra live service i free 2 play dok nisu otisli u pay to win.U biti sve ovisi kako se implementira taj live service u igru i kolko ce igra potrajati jer vecinom su devolperi previse pohlepni i odu u krivom smjeru
Zoran Žalac
@vragec25cro, 03.02.2024 - 14:27Nekim žanrovima / igrama takav format godi. Ali obično se tu radi o igrama gdje priča nije glavni motivator. Još nisam naišao na live service igru koja bi me na nekoj redovitoj bazi držala i vraćala zbog priče. Nekako uvijek ispadne da timovi ili ne mogu držati kadencu pa ljudi izgube interes čekajući nastavak priče ili priče moraju biti sporedne epizode jer ako nisu onda imaš problem da radnju neće pohvatati ili razumjeti oni koji su promašili epizodu. Mislim, nije da se neki ne trude, znam da Destiny 2 na primjer ima neki kontinuitet priče… ali isto tako znam da se ekspanzije kupuju prvenstveno zbog novih raidova, novih vještina, oružja i sl. Priča je tu usputna, takav dojam imam.
vragec25cro
@Zoran Žalac, 03.02.2024 - 16:50Pa zato postoje singleplayer igre koji ma je prica bitna na uštrub gameplaya.Mislim to i jest3 čar gaminga za svakoga po nešto i neki drugačiji žanr.Znaš da ako igraš live service da ne možes tu ocekivati da te prica vuce naprijed,a opet kod igara s fokusom na pricu ne mozee ocekivati neki inovativni i zabavni gameplay.
Artyom
03.02.2024 - 15:38Dok je ovaca bit će i vune.
Hadvar
03.02.2024 - 18:22i dobro… 99% tih projekata ce vjerojatno propast.
Crow89
@Hadvar, 03.02.2024 - 18:46Proje nego uopće i izađu
LeonX
03.02.2024 - 20:40Live service igre trebaju biti free, a mikrotransakcije samo kozmetika bez prednosti kao npr. fortnite, a ako igre nije free i puna je P2W transakcija onda napraviti ako se igra ugasi za manje od 10 godina imaš pravo traziti refundza sve…onda bi ovi developeri/izdavači malo razmislili i vjerojatno ne bi gasili ovake igre nakon par godina i vjerojatno pola live service igara ne bi bilo brzi cash grab i onda ugase igru nakon ono 3 godine ili čak i manje.
GogicM99
04.02.2024 - 00:42Na svu srecu u gomili smeca nadju se i kvalitetne igre tipa Ghost of Tsushim,Resident Evil,Souls igre i jos neki naslovi koji i dalje odrzavaju neki kvalitet u gaming industriji.
Daky_13
04.02.2024 - 09:31Rak gaminga
Gojko Knez
04.02.2024 - 12:59Bauk live service-a kruži gamingom. “…igre koje su zamišljene da ih se redovito održava i nadopunjuje novim sadržajima.” – Ovo je izrazito širok pojam. Ovo obuhvaća sve mmove, sve mobe, sve hero shootere, a i zapravo veliku većinu modernih multiplayer naslova i pvp i pve. Štaćeš, ljudima više nije interesantno nešto poput quake3 arene ili starog unreal tournamenta. Razumijem, nije ni meni bome. Malo je naslov senzacionalistički, zar ne? Ljudi čim čuju live-service pomisle na looter shootere ili na predatorske mikro transakcije ili čak smrt single player naslova, a stvarnost pokazuje da je stanje sasvim ok i da godine dodatnog developmenta svesrdno obogaćuju kvalitetu igara. Igre tipa baldura, witchera, cyberpunka i slično će i dalje izlaziti. Nije svaka sp igra bila remek djelo niti vrijedna pažnje, diletanti su naprosto našli novi nišu.
TheCaptainCrash
04.02.2024 - 21:05brace yourselves, jos mracnije doba gaminga dolazi
Vejzik
05.02.2024 - 03:24Ovo ce unistiti moderni gaming. Mora mu se stati na rep dok ne bude kasno. 🚫🚫🚫
Strange Man
@Vejzik, 05.02.2024 - 13:31Ovo je moderni gaming koji sa novom generacijom uništava gaming kakav je bio.
SanKa
05.02.2024 - 10:22svima njima zelim da propadnu i krepaju <3
Aldin219
05.02.2024 - 13:16Drzite se provjerenih studija i igrajte kvalitetne igre. Toliko ima igara koje su predobre, a da ih niste igrali u posljednjih 15ak godina da nikd ne presuse.