HCL.HR

RETRO DOZA #276: Vradžbine Heretic i Hexen serijala

Gregor Stojev 24.06.2018.   •   3 komentara   •   Retro gaming


HCL-ov mali retro kutak ovoga vam puta vraća uspomene Heretic i Hexen serijala koji su u devedesetima čarobnim štapićem usko slijedili tragove legendarnog Dooma.

Majstori pucačina iz id Softwarea danas su već dobro poznati po koječemu, no na prvo mjesto svojedobno ih je katapultirao legendarni Doom. Kao takvom su Doomu naravno svi bili zavidni te je imao brojne kopije, klonove, braću… ma zovite ih kako god želite. Nisam li to ionako već sto puta napisao? Uglavnom, trenutno smo već lagano umorni pristupa “kopiraj što valja i zanemari ostatak”, stoga veoma slične naslove danas smatramo lošom pojavom kako se drže dalje inovacije. Međutim, u devedesetima je tada to još bilo dobro. Jako, jako dobro, i nije nas baš bilo briga.

Godinu dana nakon originalnog Dooma, 1994., id Software se odlučio skompati s Raven Softwareom kako bi izdali Heretic – pucačinu prvog lica koja bi za razliku od znanstveno fantastičnog Marsa ovoga puta bila smještena u “mračni fantasy”. Kao što već rekoh, premda je većinom bio kopija Dooma, Heretic je na MS-DOSu ipak imao i svojih ambicija poput interaktivne vode čije vas struje guraju. Potencijal Doom-ovih sustava i alata je ekipi Ravena pokazao nitko drugi nego id-ov John Romero (kreator Dooma), a ujedno je on predvodio i sam razvoj projekta.

Koristeći Doomov temelj, Heretic ne samo da je bio jedna od prvih pucačina koja je malo više naginjala sustavu inventara, već i jedan od prvih u kojem smo mogli gledati gore i dolje! E to je bio pravi 3D. Kako je Heretic ekšli ispao prisjetite se s malo gameplaya ispod.

Prikladno nazvan Hexen: Beyond Heretic bio je Hereticov nasljednik u 1995., a osim što je svoju pustolovinu započeo na MS-DOSu u sljedeće se dvije godine pojavio i na Macu, Playstationu, Saturnu i Nintendu 64. U Hexenu smo se sada mogli opredijeliti za jednu od tri igrive klase – fightera, clerica ili magea koji su imali drugačije karakteristike i vlastiti arsenal. Time ne samo da je Hexen imao jači replayability, već naravno i bolji multiplayer s drugovima i drugaricama.

Osim revolucije što su bili pomični zidovi, Hexen je tu također uveo i tzv “hub” sustav levela, odnosno centralnu lokaciju koja je sadržavala ostale levele – nešto što će id-ov Quake (1996) do neke mjere isto tako ubrzo preuzeti. Uglavnom, super stvar koja me ostavlja bez riječi… Puštajte isječak!

John Romero je u jednom trenutku natuknuto kako je treći naslov u serijalu trebao biti takozvani “Hetacomb”, no pošto njega nikad nismo dobili skočit ćemo zato odmah na Hexenov direktni nastavak iz 1997. godine. Tehnički gledano, Hexen 2 bio je treći u serijalu koji će deset godina kasnije doploviti i na Steam, a svojedobno je tada napustio više taj DOS za svemogući Windows.

Ovoga puta, stvar se oslanjala na engine id-ovog novog velikana Quakea, a igrivih klasa je sada bilo čak četiri (paladin, crusader, necromancer, assassin). Skupljanjem “experiencea” lik nam je mogao napredovati dok je povratak “hub” sustava jednom lokacijom mogao utjecati na promijene u drugoj.

Godine 1998. zato smo se s Hereticom 2 vratili korijenima, ali ne i bez malo soli. Izdavaštvo je ovoga puta spalo Activisionu što Heretic 2 čini jedinim naslovom na ovom popisu koji nema veze s id-om, premda je naravno baziran na modificiranom Quake 2 engineu. Ipak, pošto je stvar sada inspirirana Tomb Raiderom, Heretic 2 potaknuo je i brojna nezadovoljstva jer je perspektivu prebacio u treće lice, a između ostaloga tu je bilo sjeckanja udova te razne gimnastike poput penjanja i skakanja po zidovima. Svejedno, premda je dosta odstupao od svojih korijena i dalje se radilo o super stvari, stoga pogledaj kako je izgledao taj pomak u novom smjeru.

Za kraj ću naravno spomenuti kako se “svi” id-ovi veći naslovi poput Dooma, Wolfensteina i Quakea dan danas još uvijek guraju u prvi plan. Štoviše, friško novi Quake Champions baš danas imamo i priliku besplatno isprobati, a tako nekako ne vidim zašto se i ova dvojica tu jednog dana ne bi mogli umiješati? Možemo barem sanjati.

Označeno sa: ,

Komentari (3)

  • DeadStar

    24.06.2018 - 22:34

    Ah, Dobri stari Hexen, koliko sam samo bio uživljen u svijet hexena. Sanjao sam je

  • krolesi

    25.06.2018 - 01:31

    Stari bobri Doom klonovi

  • Slash

    26.06.2018 - 00:10

    To su bila gaming vremena!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?