HCL.HR

RETRO DOZA #36 – Wolfenstein serijal

Renato Pedišić 04.11.2012.   •   5 komentara   •   Retro gaming


Ovaj netipičan serijal, radnjom smješten u vrijeme Drugog svjetskog rata, slavu je stekao petljanjem s okultnim, a okarakteriziralo ga je eksperimentiranje s žanrovima i dotadašnjim zakonima tržišta.

Wolfenstein je ime koje mnogima vjerojatno odmah tjera trnce niz kralježnicu zbog njegova njemačkog prizvuka, određene hladnoće i mističnosti kojom zrači. U kontekstu igara na koje se danas osvrćemo to ime skriva dvorac prepun tajni koje se nalaze daleko od očiju ratom zahvaćenog svijeta, a one su mahom bolesne, nehumane i prije svega okultne. No, sam početak serijala nije bio na ijedan način poveziv uz ovakve opise već su ti pridjevi počeli biti dio igara tek nakon što je serijal pao u ruke id Softwarea. Mi smo ovdje da vam prikažemo prvih dvadeset godina od tridesetjednogodišnje povijesti serijala koji je počeo davne 1981. godine.

Castle Wolfenstein iz 1981. godine prvo je ime u ovom dugovječnom serijalu i dijete danas zatvorenog Muse Softwarea, odnosno Silasa Warnera, njegova ne tako davno preminulog šefa. Igra je žanrovski bila dosta neodređena, pomiješavši nekolicinu različitih žanrova tako da smo dobili top-down pucačinu u kojoj su likovi gledani postrance (razumjet ćete kad pogledate video ispod), a veliki je fokus bio i na šuljanju jer je cilj igre bio prikupiti sve ratne planove i pobjeći iz dvorca bez da vas uhvate, odnosno ubiju. To ste mogli postići tako da se preoblačite u naciste, šuljate pored neprijatelja ili ih u krajnjem slučaju ubijate. Mnogi i danas spore oko toga je li Castle Wolfenstein zapravo prva prava igra bazirana na stealthu, a kako je taj rani stealth pristup video igara izgledao u akciji provjerite u ovom longplay videu.

Nastavak je stigao 1984. godine, a nosio je ime Beyond Castle Wolfenstein. Radnjom nije bio smješten u dvorac Wolfenstein već u tajni berlinski bunker gdje igrač ima misiju izvršiti atentat na samog Hitlera koji tamo održava sastanak. Cilj je postaviti bombu pred vrata sobe za sastanke u zadanom vremenu, a potom izaći iz bunkera, ostavivši teror iza sebe. I ovoga puta igra se najviše bazira na stealthu, a taj je sistem unaprijeđen je dodatkom novih opcija poput podmićivanja, pokazivanja propusnica i sličnog. Iako je igra koristila provjereni koncept to nije spasilo Muse Software od bankrota koji se dogodio 1985. godine, nakon kojega su bili primorani prodati licencu za igru nekome drugome. Na svu sreću taj netko bio je id Software koji je donio novu slavu serijalu, a kako je izgledao posljednji nastavak prije njihove ere pogledajte u videu podno odlomka.

Priča kako je Wolfenstein postao FPS serijal započinje 1992. godine s igrom Wolfenstein 3D. U toj je igri prvi puta imenom i prezimenom predstavljen protagonist cijelog serijala, saveznički špijun William Joseph Balzkowicz (Zanimljivost:  B.J. je djed Commaneder Keena odnosno Williama Josepha Blazkowicza Drugog) koji pokušava pobjeći iz njemačkog zarobljeništva u dvorcu Wolfenstein, a priča se razvijala kroz epizode kojih je na kraju bilo šest te je svaka sa sobom nosila deset misija. Želite li iz prve ruke vidjeti kako je Wolfenstein 3D izgledao to možete na ovoj stranici koja je napravljena da proslavi 20 godina od izlaska igre. No, ako se prije uskakanja u akciju želite dodatno upoznati s igrom pogledajte i ovdje priloženi video.

Spear of Destiny također je izašao 1992., a poslužio je kao prequel Wolfensteinu 3D. U njemu B.J. pokušava uzeti Koplje Sudbine iz ruku nacista kako bi ih spriječio da zavladaju svijetom. Igra je kasnije nadopunjena Return to Danger i Ultimate Challenge paketima misija koji su danas poznati kao „Lost Episodes“ radi toga što su vrlo rijetki, a sveukupno su zaokružili igrino trajanje na 63 misije. Sama je igra bila vrlo slična, gotovo indentična Wolfensteinu 3D, a to možete vidjeti u videu kojega prilažemo ovdje.

Serijal je nastavljen tek 2001. godine igrom Return to Castle Wolfenstein koja ga je vratila na staze prave slave te se od serijala nakon te igre očekivalo mnogo. Multiplayer naslov Wolfenstein: Enemy Territory bio je dosta popularan, a ni Wolfenstein RPG koji je izašao za mobilne uređaje nije bio potpuni promašaj. No, nastavak iz 2009. godine jednostavno nazvan Wolfenstein nije ispunio očekivanja proizvođača pa je unatoč dobrim ocjenama kritike doživio vrlo slabe prodajne rezultate te se o nekom novom nastavku od tada ništa nije čulo. Ono što smo nedavno doznali je da će serijal biti pretvoren u film, a hoće li to na ikakav način potaknuti daljnju proizvodnju igara još ne znamo. Mi se takvom scenariju itekako nadamo, a ako se na bilo koji način ostvari bit ćemo tu da takve vijesti prenesemo vama.

Volite Wulfija k’o mi? Javite nam u komentarima spomen koje igre iz ovog serijala vam najviše grije srce! Za više retro gaming sadržaja provjerite naše ostale retro doze i pridružite nam se u retro gaming podforumu.

Komentari (5)

  • Pajko

    04.11.2012 - 18:07

    RTCW naj igra ikad [3333

    • Tegla

      @Pajko, 04.11.2012 - 20:51

      dap, i enemy territory [3

  • armin221186

    04.11.2012 - 21:05

    wolf 3d otac svih FPS-ova ,jest da me je prije hvatal muka ako igram vise od 30 min (nesto kao HL 2 =bob head) ipak sila igra ima dosta easter egg-ova 🙂

  • goldfinger

    05.11.2012 - 18:01

    Wulfie-legenda!;)

  • Kanda90

    06.11.2012 - 17:03

    Već sam nekih 10 godina aktivan gamer, navučen na igre, i mogu slobodno reći da je Return to Castle Wolfenstein jedna od najjačih igara koju je svijet ikada vidio.. jednostavno, kao što armin221186 reče, otac svih FPS-ova.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?