HCL.HR

RETRO DOZA #79 – Spyro serijal, drugi dio

Renato Pedišić 08.09.2013.   •   4 komentara   •   Retro gaming


Špiro nam se vraća u drugom dijelu Retro doza posvećenih njegovom liku i djelu, a za danas smo vam pripremili neke detalje o prva tri naslova tog poznatog platformerskog serijala.

Kao što smo obećali, danas se ponovo vraćamo Spyro serijalu i u drugom dijelu Retro doza posvećenih liku i djelu malenoga ljubičastog zmaja osvrćemo se na prve tri igre u originalnom serijalu. Kao što smo u prošloj dozici napomenuli, taj je početni serijal trajao od 1998. do 2005., a na svjetlo dana izbacio je pet igara. Ovim se putem osvrćemo tek na prve tri igre u tom serijalu i to iz više razloga: 1. Originalni proizvođač Insomniac nakon trećeg nastavka napušta serijal, 2. Nakon trećeg nastavka Spyro serijal gubi mjesto PlayStation ekskluzive, i pod 3. Svi daljnji nastavci izašli su u razdoblju koje se ne može okarakterizirati kao retro period gaminga.

Bilo kako bilo, od 1998. do 2000. godine izašla su tri Spyro naslova: Spyro the Dragon, Spyro 2: Ripto’s Rage! (u Europi poznatiji kao Spyro 2: Gateway to Glimmer) te Spyro: Year of the Dragon. Ta su tri naslova Insomniacu omogućila svjetsku slavu i odlične temelje za sljedeće velike serijale (Ratchet & Clank i Resistance), prije svega ih spasivši od bankrota koji je umalo uzrokovala loša prodaja njihove prve igre – Disruptor iz 1996. godine.

Spyro the Dragon je bila prva igra Spyro serijala, koja se na tržištu kao PlayStation ekskluziva pojavila 1998. godine. Tada smo se prvi puta upoznali s likom maloga zmaja Spyra o kojemu smo u prošloj Retro dozi detaljnije pisali, a prva avantura tog simpatičnog protagonista bila je osloboditi svoju zmajevsku obitelj i prijatelje koje je zarobio zli antagonist Gnasty Gnorc. Na toj će mu misiji pomagati njegova prijateljica, vilin konjic (vilina konjica, konjčica?) Sparx koja igra i bitnu ulogu u gameplayu kao pokazatelj Špirinog zdravlja, a sam se protagonist za čuvanje tog zdravlja bori udaranjem neprijatelja glavom, riganjem vatre ili bježanjem – bilo kopnenim, bilo zračnim putem. Glavni objektiv uz uništavanje neprijatelja bilo je prikupljanje dragulja, a video koji ostavljamo u nastavku pokazat će vam kako kompletirati igru do 120% dovršenosti.

Spyro 2: Ripto’s Rage! na tržištu Sjeverne Amerike ili Spyro 2: Gateway to Glimmer u Europi, odnosno Spyro X Sparx Tondemo Tours u Japanu, na našem se tržištu kao još jedna PlayStation ekskluziva pojavio 1999. godine, u potpunosti ostavši vjeran kvalitetnom predlošku prethodnika. Neke osnovne mehanike su popravljene, a gameplay nadopunjen novim mogućnostima pa tako igrač prikupljenim draguljima može kupiti nove Spyrove sposobnosti poput plivanja, penjanja uz ljestve i slično. Sve to je Spyru bilo nužno na misiji da porazi zlog čarobnjaka/jahača dinosaura Ripta kojemu je cilj poraziti zemlju Avalar. Igra je pokupila mahom odlične ocjene, ali i pozornost publike koja je nagradila Insomniac velikim brojem kupljenih primjeraka. Video koji vam ostavljamo reći će vam nešto više o procesu izrade ovoga naslova, ali i prikazati mlađahnog Teda Pricea, osnivača Insomniaca koji je u to vrijeme bio tek dvadesetogodišnjak, kao Marka Cernyja kojega jednostavno nismo mogli odmah prepoznati.

Posljednji Insomniacov Spyro naslov nastao je 2000. godine i bio je nazvan Spyro: Year of the Dragon po kineskom horoskopu i godini zmaja u kojoj je igra izašla. Igra je pratila uspješnu formulu svojih prethodnika, nadogradivši i proširivši svoj osnovni koncept, ali ostavši vjerna korijenima koji su učinili igru popularnom. Glavni cilj igre bio je skupiti 150 ukradenih zmajskih jaja kroz 37 različitih svjetova, a unutar nekih od njih Spyro nije igriv lik već biva na neko vrijeme zamijenjen nekim od 7 likova, ovisno o svijetu u kojemu se radnja u tom trenutku odvija. Igra je, kao i prethodnici, pokupila same pohvale kritike i publike, ali je Insomniac nakon nje odlučio napustiti serijal jer su bili uvjereni kako Spyro publici više ništa novo ne može ponuditi. Nakon toga za Spyro je sve krenulo nizbrdo, ali da vas ne bacimo u depresiju ostavili smo vam jednu zabavnu Year of the Dragon recenziju u nastavku.

I to je to od Spyre kakvog ga se volimo sjećati, jer nam onaj ružni ljubičasti stvor koji se danas pokušava prodati pod našeg milog Špiru nikako ne paše. Možda jednoga dana opet dobijemo Spyro naslov kakav zaslužujemo, a do tada ćemo trošiti gljive naših sivih joysticka u potrazi za samo još jednim draguljom koji nam treba za kompletiranje razine. Djetinjstvo nam nitko ne može ukrasti, a sigurni smo kako Spyro mnogima od nas predstavlja upravo to razdoblje.

Komentari (4)

  • kratos091

    09.09.2013 - 08:12

    Meni predstavlja. Uz Crasha, najomiljeniji lik na PS1.

  • Rockavella

    09.09.2013 - 13:35

    Trebali bi obraditi igre poput Zeliard, The Lost Vikings, Golden Axe, Blackthorne etc… Platformeri su bili najzastupljeniji, te ima hrpa odličnih PnC avantura koje niste pokrili u retro dozi #59. Ali ajde barem ste Princ of Persia napravili. Jedan Supaplex koji je bio toliko zarazna igra da se ljudi nisu micali satima od računala, mah, mogao bih nabrojati x igara koje ne bi trebale biti zaboravljene.

    • Me666

      @Rockavella, 09.09.2013 - 13:40

      Hvala bogu pa sam još mlad i imam vremena za sve to obraditi 🙂

  • nikola2222253

    04.09.2016 - 23:04

    Imaju novi Spyro naslovi, Spyro New Begining i Spyro Dawn of Dragons.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?