HCL.HR

Rise of Nations – osvajanje svijeta u stvarnom vremenu

Zoran Žalac prije 5 sati   •   3 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije 22 godine PC igrači igrali su povijesnu strategiju Rise of Nations koja je ideje strategija na poteze pokušala pretočiti u izvedbi stvarnog vremena.

Postoje neke videoigre koje su cijenjene i voljene, ali im to nije pomoglo da prerastu u serijal. Jedan od takvih primjera je povijesni RTS naslov Rise of Nations koji se na PC-ju prvi put igrao na današnji dan 2003. godine.

Bila je to prva igra tada novog tima Big Huge Games kojega je osnovao Brian Reynolds, glavni dizajner Firaxisovih hitova Civilization 2 i Alpha Centauri. Reynolds se nakon tih igara na poteze htio okušati u strateškom naslovu sa izvedbom u stvarnom vremenu, a ta se ideja svidjela tvrtki Microsoft koja je otkupila izdavačka prava za ono što je u konačnici postalo Rise of Nations.

Rise of Nations bila je igra dizajnirana za igranje u kraćim navratima naspram maratona u turn based strategijama. Temeljni se princip bazirao na teritorijalnosti, a potom smo imali klasično skupljanje resursa, razvijanje tehnologija na razgranatom “drvetu” te vođenje jedinica u raznim sukobima. Na raspolaganju smo imali stotinu različitih jedinica koje smo mogli slagati u pet taktičkih formacija.

Glavni dio igre bila je kampanja zvana Conquer the World s početkom u drevno doba, a trajala je sve do informacijskog doba, tj. do 21. stoljeća. Osim single-player sadržaja bili su dostupni i multiplayer okršaji, tada još preko usluge GameSpy.

Rise of Nations je po izlasku bio vrlo uspješan, kako kritički (89 na Metacriticu) tako i u prodaji. Brzo je uslijedila ekspanzija Thrones and Patriots koja se od 2004. prodavala zajedno s originalnom igrom u Gold izdanju. Ekipa je imala dogovor s Microsoftom za Rise of Nations 2, ali se ta igra nikad nije realizirala. Umjesto toga dobili smo spin-off naslov fantasy tematike zvan Rise of Legends. Kasnije je u planu bio i Rise of Nations: Tactics, no i ta je igra bila otkazana.

Studio Big Huge Games imao je nesretnu sudbinu. Prvo ih je kupio nekadašnji THQ koji je bankrotirao, a kasnije i 38 Studios koji ih je zatvorio 2012. godine. Prava na Rise of Nations u konačnici su završila kod Microsofta te smo 2014. godine dobili prošireno izdanje na Steamu koje je dostupno i dan danas po cijeni od 20 eura.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (3)

  • -W-

    20.05.2025 - 21:11

    Uf..sjećam se muke pokretanja na celeron300A/rivatnt2..ubrzo je opet trebalo pregurat korjeniti upgrade

  • vragec25cro

    20.05.2025 - 21:40

    Uz Age of Empires najdraži rts

  • Kortizol

    20.05.2025 - 23:28

    Dobra igra. Mislim da je jedini “problem” kod nje i svih ostalih RTS igara da mečevi traju pre dugo i zbog toga nisu popularne kao nekad.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?