HCL.HR

Šef Epic Gamesa kaže da nije Unreal Engine 5 krivac za lošu optimizaciju, nego neznanje developera

Zoran Žalac prije 3 sata   •   6 komentara   •   Industrija videoigara


Unreal Engine 5 pokazao se kao vrlo problematičan zalogaj za trenutnu generaciju PC hardvera, ali i konzola za koje je specifično rađen. Šef Epic Gamesa ima zanimljivo objašnjenje za to.

Epicov alat za izradu igara, Unreal Engine 5, stekao je lošu reputaciju među gamerima zbog problematičnog izvođenja – pogotovo na PC platformi, ali i na aktualnim konzolama. Samo su ove godine The Elder Scrolls: Oblivion Remastered, Mafia: The Old Country i Metal Gear Solid Delta zabilježili izvedbu punu usporavanja i štucanja, a prije toga su probleme imale brojne druge igre.

Zašto je to tako? Neki krive sam Engine, dok drugi kažu kako developeri igara ne znaju što rade. Krivnju na developere svalio je i predsjednik Epic Gamesa, Tim Sweeney, koji je na predavanju u sklopu Unreal Festa u Južnoj Koreji izjavio kako problem nastaje zbog pogrešnog redoslijeda u razvoju igara.

“Glavni krivac je raspored u razvoju igre. Mnogi studiji grade svoje igre za najsnažniji hardver i za sam kraj razvoja ostavljaju testiranje na slabijem hardveru. Idealno bi bilo da optimizacija igre počne rano – prije nego krene stvaranje sadržaja. S naše strane radimo dvije stvari: pojačavamo podršku za engine i širimo prilike za obrazovanje developera kako bi rano optimiziranje postalo standardna praksa.” – poručio je Sweeney, koji inače nije ni u kakvom srodstvu sa Sydney Sweeney.

Označeno sa: ,

Komentari (6)

  • MeDoNjA

    28.08.2025 - 16:21

    Prosto jednostavno odradili su uzasan posao i uzece novac ljubiteljima serijala i to je to . Malo mi je logicno da neke igre budu problematicne , ali ni Oblivion nije bio problematican ni Mafia pa ni Silent Hill 2 (30fps je drzao barem u quality mode-u) , ali da u igrici ogranicenoj po oblastima dobijamo ovakav fps je smesno…

  • goran022

    28.08.2025 - 16:40

    prosto jednostavno živimo u kapitalizmu, moraju se prodavati nove konfe. zašto da ih optimiziramo za stare

  • mili1985

    28.08.2025 - 17:38

    Odigrao sam možda sat vremena Deltu, tako da ne mogu puno suditi, ali zasad se drži sasvim solidno. Nisam imao nikakvih trzavica. Prigovor je na motion blur koji je u nekoliko navrata čudan. Inače se igra na standardnom PS5.

  • Tirion

    28.08.2025 - 18:11

    The Last of Us part 2, Ratchet&Clank: Rift Apart, Cyberpunk 2077, God of War Ragnarök, A Plague Tale Requiem, Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7, Baldur’s Gate 3, Alan Wake 2 itd. – sve odreda među najboljim igrama unazad 5 godina, NITI JEDNA od njih ne koristi Unreal Engine 5. A neće niti GTA 6. Slučajnost?
    Ali naravno, problem je u svemu ostalome osim u savršenom i bezgrešnom UE5 😀

    • f_152

      @Tirion, 28.08.2025 - 18:57

      Uzeo si igre od kojih je vecina imala pozamasnih problema sa optimizacijom kad su izasle. Tako da ti argument pada u vodu.

    • Cygarone

      @f_152, 28.08.2025 - 19:15

      Spomenuo je igre od kojih su više od polovine izašle prvotno na PSu. Dakle argument je itekako valjan. Igre su po izlasku lijepo radile na PS5. MGS Delta ne radi baš najbolje niti na konzolama.
      Objašnjenje za štucanje MGS Delta

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?