HCL.HR

Sony, Nintendo i Microsoft su pod istragom zbog mogućeg kršenja prava korisnika

Zoran Žalac 05.04.2019.   •   27 komentara   •   Industrija videoigara


Europske institucije okomile su se na najveće tvrtke u industriji videoigara i prozvale ih za različite štetne prakse.

Osim što ima vrlo brižan odnos prema konceptu autorskih prava, naša Europa u praksi želi zaštititi kupce videoigara. Britanska agencija pod nazivom Competition and Markets Authority pokrenula je tako istragu o praksama velike trojke – Sonyja, Nintenda i Microsofta – kojima se navodno nanosi šteta kupcima igara na njihovim konzolama.

Naime, i po europskom i po britanskom zakonu kupac mora imati određeno pravo na povrat novca ako kupljenim proizvodom nije zadovoljan. Kod kupovanja digitalnih primjeraka igara na svim konzolama takve stvari nisu sasvim jednostavne. U slučaju Xboxa morate popunjavati različite formulare da biste dobili povrat novca, u slučaju PlayStationa igru ne smijete ni isprobati prije nego zatražite povrat novca, a u slučaju Nintendovih konzola korisnik nema baš nikakvo pravo na povrat novca.

Britanska agencija stoga namjerava istražiti čije su poslovne prakse dobre, a čije nisu, odnosno što bi se trebalo promijeniti da se Sony, Nintendo i Microsoft usklade sa zakonima.

Inače, nisu te tvrtke jedine koje su pod povećalom ovih dana. Valve, Capcom, Bandai Namco, Focus Home, Koch Media i ZeniMax redom su prozvani od Europske komisije da krše zakone Europske Unije. Njih se optužuje zbog geografskog blokiranja korisnika, odnosno za regionalno zagrađivanje svojih proizvoda.

Neke od igara tih izdavačkih kuća bile su blokirane u pojedinim zemljama članicama Europske Unije, a trn u oku je i to što su cijene igara različite ovisno o regijama. Kako se Europska Unija voli smatrati jednim tijelom, Europska komisija kaže kako kupci ne bi smjeli biti spriječeni da si traže najbolju cijenu igre unutar različitih tržišta koja pripadaju u EU.

Za sada je sve na opomeni te Europska komisija očekuje da se prozvane izdavačke kuće očituju po tom pitanju.

Označeno sa:

Komentari (27)

  • Pararera

    05.04.2019 - 18:34

    Discount kodovi za uPlay
    CLUB-I2AD-W694-NI35-4RPC
    CLUB-72IW-M3RY-VCX7-RF2K
    CLUB-WQCK-EN3M-PDVS-WNAY
    Poslao Igoru prije ko zna koliko i do sada nikad ih nisu objavili na Facebooku. Ko zna, možda su ih međusobno podijelili… ??

    • Strahinja Radonjic

      @Pararera, 05.04.2019 - 20:00

      Koliko % je svaki?

    • Pararera

      @Strahinja Radonjic, 06.04.2019 - 11:33

      10% ako se ne varam.
      Možeš jednog iskoristit po kupnji.
      To sam nedavno uzeo jer nisam želio da mi uPlay Pointsi propadnu.

  • vragec25cro

    05.04.2019 - 18:58

    I onda svi pljuju Valve i Steam,a imaju jedan od najboljih ako ne i najbolji povrat novca.

    • Strahinja Radonjic

      @vragec25cro, 05.04.2019 - 20:06

      Kako beše na Steam-u? Ne više od 14 dana od kupovine i ne više od 2 sata igranja? Ubedljivo je kao što si rekao najbolji način za povrat novca a nekima ni to ne valja. Ljudi bi izgleda najviše hteli da imaju 14 dana besplatnog korišćenja svake igre. ? Kao što ima HBO GO, Netflix, SBB EON TV… Imaju zapravo 30 dana ali je zakonom određeno da je minimum 14 potrebno da neki servis ima free trial period.

    • iCrazyOwl

      @vragec25cro, 05.04.2019 - 20:07

      jesi dobio te novce na paypal?

    • vragec25cro

      @iCrazyOwl, 05.04.2019 - 20:17

      Na steam accoun pošto ne koristim paypal,a koristim karticu na koju isto nemogu uplatiti.Devizni račun Visu electron,nju koristim za svo plačanje preko interneta jer nemogu potrošiti više nego stavim na nju.

    • Serpico

      @iCrazyOwl, 05.04.2019 - 20:19

      Ne, ide na Steam wallet. U roku od 24h ti vrate pare nakon podnošenja zahteva.

    • Serpico

      @Serpico, 05.04.2019 - 20:31

      Steam ne podržava paypal za Srbiju, ne znam kako je za ostale u regionu. Ako hoćeš može i preko kartice da vrate novac ali zna nekad da blokira pa nikad nisam koristio, na wallet ide brže i sigurnije.

  • esseGesse

    05.04.2019 - 19:44

    Evo još jedan pljuc na valve i steam

  • trulex

    05.04.2019 - 19:54

    NAPRAVI sony aplikaciju za gašenje tog svjetla ebo vas caca svaki drugi dan đojstik punim.

    • Strahinja Radonjic

      @trulex, 05.04.2019 - 20:08

      Hehe, iščupaj lampicu iz đojstika! ? A baš, i meni ide na živce, a nije ni za k***c, i ovako ne vidim to svetlo. Nema svrhu.

    • vragec25cro

      @trulex, 05.04.2019 - 20:18

      Ja polijepio naljepce na sva svjetla na ps4 đojstiku 🙂

    • trulex

      @vragec25cro, 05.04.2019 - 20:38

      ma nije problem svjetla, već čupa vjerovatno i do 40% baterije a nema nikakvu ulogu. Najveći fail gaminga

    • vragec25cro

      @trulex, 05.04.2019 - 20:54

      Pa baš to.(mene i iritira to svjetlo 🙂 )

    • moordrak

      @trulex, 07.04.2019 - 09:39

      LED-ice troše zanemarivu količinu energije. Da je samo ledica prikopčana na bateriju, svijetlila bi 20 dana najmanje. Napucali su kontroler sa dodatnim potrošačima, a kapacitet baterije nisu povećali. 1000mAh je smiješna cifra. Toucpad. Ugrađeni zvučnik.Priključak za slušalice sa pojačalom, starija verzija BT-a, dva jaka rumble motora ilitiga “vibra”. Još baterija dobro i traje…

    • trulex

      @moordrak, 07.04.2019 - 10:34

      fino si ti to obrazložio, nisam nikad razmišljao da i ostale funkcije uzimaju energije. Ima logike u pravu si

    • Dukie

      @trulex, 05.04.2019 - 21:33

      Cesce punis, prije ode baterija, moras kupit novi kontroler….nisu oni glupi 😛

    • spajk

      @Dukie, 06.04.2019 - 11:33

      Imam isti kontroler od 27.1.2016,kada sam kupio ps4. Do danas nisam imao problema sa kontrolom,punim ga preko noci i preko dana radi cijeli dan

    • Dukie

      @spajk, 06.04.2019 - 17:39

      Bolje za tebe, vise para za igre 😛

    • Pararera

      @Dukie, 06.04.2019 - 11:35

      Otvori ga i odlemi LED-ice i tjt.
      To ti je čas posla a realno ako imalo znaš šta radiš, nemaš šta zabrljati

    • Dukie

      @Pararera, 06.04.2019 - 17:39

      Meni ne smeta, neka svijetli, manje ja svijetlo moram palit xD

  • ck7

    05.04.2019 - 20:12

    Jedinstvena cijena igara za cijelu EU…bas me zanima sta ce nasi genijalci od prodavaca izmisliti da ovdje ipak budu vece.

  • Saren

    05.04.2019 - 20:21

    Centralizirane cijene hmmm… Dam se kladaiti da cemo placati vise kolko i netko iz drugih zemalja, mozda i ne. Ali kako je kolega gore rekao – nasi ce naci caku da povise cijene kako to vec ide. Neka slobodno dodaju i EGS na ovu listu. Dalo bi se svasta naci kad se pogleda malo tko stoji iza njih.

  • Serpico

    05.04.2019 - 20:47

    Kad bi se uvele niže cene posebno za ovaj region. Pre na Steamu nije bilo regionalnog zaključavanja igara pa su se igre mogle preko prijatelja ili trejdera (Rusija, latinoameričke zemalje, itd) nabaviti jeftinije.

  • moordrak

    07.04.2019 - 10:15

    Ovako se to radi “na fino” bez represije. Dok ih ne prisile sa zakonskom regulativom, trla baba lan da joj prođe dan…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?