Studio zaslužan za Days Gone otpustio je trećinu svojih radnika
Sonyjev Bend Studio ostao je bez četrdesetak zaposlenika nakon što su ranije ove godine otkazali razvoj live service igre.
Otprilike 40 zaposlenika Sonyjevog studija Bend dobilo je raskid ugovora o radu. Ekipa iz Oregona tako je ostala bez 30% svoje radne snage.
Bend Studio nekoć je bio poznat po Syphon Filter igrama, a u novije vrijeme su lansirali Days Gone. No, bilo je to prije šest godina i od tada nisu dovršili nijednu novu igru. Kratko su razvijali Days Gone 2 kojega su u Sonyju odbili, pa su potom radili na live service projektu koji im je otkazan početkom ove godine. Nedavno je lansiran Days Gone Remastered, ali je većinu posla za taj remaster odradio vanjski studio Climax.
Iz Sonyja navode kako su ovi otkazi dio strateških promjena za bolje pozicioniranje studija prema dugoročnom uspjehu. Kažu kako nemaju namjeru zatvoriti Bend Studio te da je ekipa već počela pripremati sljedeći projekt.
“Bend Studio je cijenjeni dio PlayStation Studiosa već desetljećima i ostajemo uvjereni u njegovu budućnost te kreativni smjer.” – izjavio je glasnogovornik PlayStationa za Kotaku.
Hadvar
11.06.2025 - 12:18Da… “strateska promjena”. Ocito su dosta resursa nalupali u taj live service projekt i sada kad je to propalo, developeri dobivaju otkaz. Zanimljivo kako otkaz ne dobije menadzment koji je dao zeleno svjetlo za projekt koji je od pocetka bio osudjen na propast.
ilfenomeno11
@Hadvar, 11.06.2025 - 15:09pa gdje su to menadžment i raznorazni ceoi ikad dobili otkaz? 🙂
Luchko
@ilfenomeno11, 12.06.2025 - 09:18ne bi vjerovao ali u Porscheu su odletjela dva clana uprave, i nitko od radnika 🙂
Mamba_
11.06.2025 - 13:04A da možda napravite Days Gone 2 ali ne de da puknemo u live service milione i nekoliko godina i nikad ne izbacimo igru i još upropastimo život ljudima koji rade za nas. Pony toliko pukao da kad bi mogli vidjeti u budućnost koja odluka je najbolja oni bi opet izabrali onu najgoru.
Mrkvicaa
@Mamba_, 11.06.2025 - 13:14Taktika kako da se riješe svojih visokobudžetnih igara. Kao što netko kaže: PlayStation je konzola koju ljudi kupuju zbog Fife i Call of Dutyja.
Mrky
11.06.2025 - 13:19Idalje me zanima njihova nova igra. Days Gone mi se jako svidio.
Bronson
11.06.2025 - 13:43Svi su se ogresili o ovaj Days Gone, od prvog dana nekako je igra u senci a bila je sjajna pogotovo zato sto je novi ip samim tim je normalno da je imala klasicnih open world problema ali takodje puno lufta za poboljsanja u nastavku i zasluzila je nastavak.
Darcoolio
@Bronson, 11.06.2025 - 15:42Imala je loše ocene u početku, činjenica, mislim zbog nekih tehničkih problema, ali to su relativno brzo rešili.
Iz nekog razloga, recenzenti (HCL im je dao 70 i nešto tada, ako se dobro sećam) i igrači nisu imali isto mišljenje o igri, tako da mi ćemo kukati što nema drugog dela, a Sony, koji je rekao u fazonu da za drugi deo možemo da se uhvatimo za uši i igramo, neka naduva jaja na 4 bara sa svojim bednim live service pokušajima, jedva jednom ekskluzivom godišnje i još bednijim pokušajima remastera.
MAJSTOR RINGO
@Darcoolio, 11.06.2025 - 17:1678 kolega…
Sto i nije tako loše.
Igrao je pre 5-6 god.
Secam se da je u jednom trenutku bas bas bila repetativna do bola.
Ipak generalno, jeste underrated..
Bog zgusnutog rasporeda i manjka vremena nisam jos uvek isprobao remaster.
Ali ono sto sam video, jeste upgrade samo 10$. Ali mislim da ne vredi ni toliko.
Darcoolio
@MAJSTOR RINGO, 11.06.2025 - 17:34Ne vredi, izgleda kao da su bacili neki filter samo, a PC verziju sam odigrao uz par modova i izgleda bolje nego ovo što Sony pokušava da proda kao grafički upgrade.
Bronson
@Darcoolio, 11.06.2025 - 22:18Takodje, provereno moze izgledati bolje bez ovog sluzbenog glupog upgrade za PS5, bas aljkavo uradjeno na brzinu.
Bronson
@MAJSTOR RINGO, 11.06.2025 - 21:25Bas na taj deo repetivnosti u koji upadnu mnogi open world naslovi pa im se i nije toliko uzimalo za zlo al dobro, da su to popravili u drugom delu igra bi bila medju velikanima..
ajdin_sa
11.06.2025 - 14:28Ta politika koju su počeli krajem prošle generacije i početkom PS5 ere da idu na live service igre i koje su sve do jedne propale što od naughty doga, bend studia, ona što je živjela nepunih 7 dana Pai nova od bungie-a . Ništa to neće uspjeti, w uvaljali su sigurno jedno 400 500 mil dolara ako ne i više u to sve umjesto da su te pare dali bendu da napravi Days gone 2 I još par studija da prave ono što znaju , a to je dobar single player experience
Zoran Žalac
@ajdin_sa, 11.06.2025 - 15:25Ha čuj, Helldivers 2 im se prodao bolje nego Returnal, Astro Bot, Demon’s Souls, Stellar Blade, Sackboy i zadnji Ratchet & Clank kombinirano. inače, investicija u live service je bila četiri puta veća – radilo se o dvije milijarde dolara iliti 40% kompletnog budžeta.
IgorBiH
@Zoran Žalac, 11.06.2025 - 15:35To je to. Pokušavaš i pokušavaš dok ne ubodeš i onda se pare same printaju. Ja ih i ne krivim toliko, nema izdavača na svijetu koji ne želi to, čak i oni koji su bili stjegonoše singleplayera, evo ti From Software. Svima zaigraju leptirići kad čuju kako se, uz kudikamo manje truda, pare mogu zarađivati godinama na jednoj mp igri. Sve te igre koje si pobrojao su divne ali je to mukotrpan, skup i često nezahvalan posao.
Zoran Žalac
@IgorBiH, 11.06.2025 - 15:52Istina, nije čak ni jako različito od toga kako funkcioniraju mobilne igre. Što je ono Rovio imao, desetke fejlova prije nego su uboli s Angry Birdsima, ako se dobro sjećam. Samo će Sony kao platform-holder uvijek dobivat više “hejta” na to nego svi drugi jer kod njih postoji određeno očekivanje publike da predvode s blockbuster igrama ili da barem imaju premium proizvode koji će dolazit zapakirani uz konzolu. Al generalno klima postaje takva da je to kupcima sve manje bitno. Kako ide onaj meme za Valve / Steam? – Does nothing -> wins. I Sony bi rado tako, vjerujem, da imaju barem dvije live service igre poput CS2 i Dote2, koje su konstantno među najigranijim stvarima na njihovoj platformi, bilo ljeto bilo zima. I da nemaju imperativ napravit Half-Life 3, jer će ljudi ionako trošit svoje novce kod njih i bez toga.
Mrkvicaa
@IgorBiH, 11.06.2025 - 17:05Ako Sony uspije s live service igrama ka’ šta je Valve uspio s Dotom i CS:GO-om, dobru singleplayer igru čekaš ka’ Half-Life 3… nikad:)
Mrkvicaa
@Zoran Žalac, 11.06.2025 - 16:04Ljudi su već odabrali. Helldivers 2 je postao glavna live service igra za mnoge igrače. Ekipa koja redovito igra Sonyjeve online igre fokusira se na jednu, eventualno dvije takve igre i ostaje uz njih godinama. Kad se jednom “zakače”, rijetko prelaze na nešto novo, što znači da druge live service igre teško dolaze do izražaja i često brzo propadaju.
S druge strane, singleplayer igrači kupuju više igara godišnje, tri do četiri, ponekad i više. No oni koji su u live service “kampu” najčešće kupe jednu igru godišnje. Zato developeri moraju zaraditi na mikrotransakcijama, jer od same prodaje igre neće biti velike koristi.
Mrkvicaa
@Mrkvicaa, 11.06.2025 - 16:40Ajmo jednostavnije:
Sony će više zaraditi od singleplayer igrača Perice, koji je kupio Returnal, Astro Bot, Demon’s Souls, Stellar Blade, Sackboy i zadnjeg Ratcheta, nego od multiplayer igrača Tomice, koji je kupio samo Helldivers 2 i samo to igra.
“Godinama sam igrao samo CS 1.6 i nisam potrošio ni lipe, a kad sam kasnije prešao na CS:GO i Dotu, pare su počele nestajati kao u kocki”:)
Zoran Žalac
@Mrkvicaa, 11.06.2025 - 19:06Krivo. Zaboravljaš činjenicu da nema igranja Helldiversa 2 na konzoli bez PS plus pretplate. Isto tako zanemaruješ činjenicu da se igre bez stalnog priljeva dodatnog sadržaja češće prodaju polovno, što zapravo doprinosi opadanju prodaje za Sony.
Mrkvicaa
@Zoran Žalac, 11.06.2025 - 19:52Takve igre će samo još više vratit publiku na PC, ka šta si i sam reka. CS 1.6 je isto krenija bez mikrotransakcija, a danas od njih zarađuje milijune… šta će im više singleplayer kad pare same dolaze?
(Tvojim riječima, igru su više kupovali PC igrači nego publika na PlayStation konzolama.
Helldivers 2 je već sada pri vrhu najuspješnijih PlayStation igara u Americi, zahvaljujući PC igračima.)
https://www.hcl.hr/vijest/helldivers-2-rezultat-amerika-215520/
ajdin_sa
@Zoran Žalac, 11.06.2025 - 20:50Znači ako je jedan Helldivers naprsvio bum, svaka live service će ? Zbog jedne live service igre treba da gase razvijanja igara po čemu je Sony i Playstation poznat? Ne igraju samo helldiverse igrači 😁
Zoran Žalac
@ajdin_sa, 11.06.2025 - 23:18Naravno da neće i da ne trebaju. Al njima je jedan live service uspjeh vrijedan pet live service failova, dok jedan singleplayer uspjeh vjerojatno ne pokriva par singleplayer neuspjeha.
Mrkvicaa
@Zoran Žalac, 12.06.2025 - 00:46Ako uzmemo u obzir da je Sony uložio 2 milijarde dolara u live service igre (što je 40% ukupnog budžeta), a recimo da je Helldivers 2 zaradio oko 336 milijuna dolara bruto prihoda (nakon odbitka naknada), onda možemo napraviti grubu procjenu:
Ulaganje: 2 milijarde dolara
Prihod od Helldivers 2: oko 336 milijuna dolara
To znači da samo Helldivers 2 pokriva otprilike 16-17% ukupnih ulaganja u live service igre.
Naravno, Sony ima i druge naslove, plus dodatne prihode od mikrotransakcija, pretplata i digitalnih prodaja, koji također doprinose ukupnom povratu investicije.
Mrkvicaa
@ajdin_sa, 12.06.2025 - 01:11Stellar Blade će ostvariti veliki uspjeh na Steamu.