HCL.HR

Vlasnik GTA franšize objasnio zašto su cijene igara zapravo “vrlo, vrlo niske”

Zoran Žalac 15.11.2023.   •   73 komentara   •   Industrija videoigara


Voditelj izdavačke kuće Take-Two Interactive izjavio je kako trenutne cijene igara ne predstavljaju problem privlačenja publike jer igre nude puno više od cijene koju za njih plaćamo.

Izdavačka kuća Take-Two Interactive, u čijem je vlasništvu megapopularni serijal igara GTA, nedavno je imala svoj sastanak za investitore i ondje se moglo čuti mišljenje kako su trenutne cijene igara vrlo niske.

Jedan je analitičar tako otvorio temu o nedavnoj inflaciji i poskupljenju pretplata u medijskom prostoru, pitajući se kako će dinamika između cijene i privlačenja publike ubuduće funkcionirati u industriji videoigara. Na to je voditelj Take-Twoa, Strauss Zelnick odgovorio sljedeće:

“[Poskupljenje pretplata] nema nikakve veze s našim poslom. Što se tiče cijena za bilo koji zabavni proizvod, algoritam u osnovi čini vrijednost očekivane upotrebe proizvoda, što znači vrijednost zabave po satu pomnoženu brojem očekivanih sati zabave plus vrijednost koju kupac percipira u vlasništvu proizvoda, ako je proizvod stvarno u vlasništvu korisnika, a ne iznajmljen. Po tom standardu, naše udarne cijene su još uvijek vrlo, vrlo niske jer nudimo mnogo sati angažmana.

Vrijednost angažiranosti igrača je vrlo visoka kod igara. Stoga mislim da industrija igara potrošačima nudi sjajnu priliku u omjeru tražene cijene i dobivene vrijednosti… I gledajte, naša je strategija pružiti mnogo veću vrijednost od onoga što naplaćujemo potrošačima. To je uvijek bila naša strategija. Želimo biti sigurni da je iskustvo zabave prvoklasno, a priroda iskustva nije samo kvaliteta onoga što nudimo, već i ono za što plaćate. Tako mi gledamo na to.

Bilo je tek nekoliko povećanja cijena u ovom poslu. Povećanje cijene na 70 dolara, na primjer, za određene proizvode na prvoj liniji bilo je prvo povećanje cijena nakon mnogo godina i više generacija hardvera. Dakle, opet mislim da nudimo sjajnu vrijednost potrošačima.”

U prijevodu, iz viđenja Straussa Zelnicka igre još uvijek plaćamo jeftino – jer ih ne plaćamo toliko puno koliko ih dugo igramo.

Označeno sa:

Komentari (73)

  • Smike

    15.11.2023 - 13:43

    Jao logike majko mila. Pa gledam i serije i filmove na netflixu pa placam 5 eura mjesečno. Da je ovo istina sto on govori nebi take two zaradio tolike novce od GTA samo plus igru smo do sada platili 4 puta da ne spominjem debile koji kupuju one Shark kartice plus naravno pretplatu tipa psplus..ko je ovdje lud

  • IgorBiH

    15.11.2023 - 13:47

    Pa jasno je da će sljedeći GTA vrijediti, objektivno, i 200$ s obzirom na broj sati zabave koju će pružiti. Meni je RDR2 vrijedio i 250. Ali onda isto tako Alan Wake 2 ili Spiderman 2 od 12-15 sati ne može biti ni 70 već 40-50. Ali naravno, nije tako niti će biti. Bilo bi zanimljivo vidjeti divlji zapad gdje bi svako sebi određivao cijenu a ne držao se neke nametnute.

    • Nemanjazzz

      @IgorBiH, 15.11.2023 - 14:47

      Al po meni samo rockstar-ove igre (bar ove do sad) vrede pune cene

    • Aldin219

      @Nemanjazzz, 15.11.2023 - 15:31

      E moj druze… samo Rockstar? Really?

    • Nemanjazzz

      @Aldin219, 15.11.2023 - 15:40

      Bez ostalih igara mogu al kad rockstar nesto spremi, to mora cim pre da se degustira. A i san andreas, iv, v i rdr2 su mi medju igrama sa najvise sati. Jedino u njihovim igrama mozes da igras satima i da se zabavljas a da ne napredujes u igri( be radis nista sto je quest, misija itd.)

    • delight353

      @IgorBiH, 15.11.2023 - 15:35

      AW2 košta 50 eura na Epicu. Veliki izuzetak među AAA.

    • Cro legend

      @IgorBiH, 15.11.2023 - 16:17

      Meni je RDR2 vrijedio 20€, a nekima i 0€. Sve je stvar perspektive. Netko tko za polu proizvod da 60€/70€ na launchu normalno je da bi onda za RDR2 dao i nekoliko puta vise.

    • Meduza

      @Cro legend, 15.11.2023 - 19:43

      Meni je RDR2 vrijedio 10€

    • TheCaptainCrash

      @Meduza, 17.11.2023 - 12:50

      boze sacuvaj

  • Djelo_Jerboa

    15.11.2023 - 13:52

    Znači, očekivati 100+ eura za GTA VI.

    • Lazy

      @Djelo_Jerboa, 15.11.2023 - 14:01

      Ne bi se nista cudio kako je krenulo.

  • Lazy

    15.11.2023 - 14:00

    Lagano fckoff s tom logikom.

  • mamojebac

    15.11.2023 - 14:01

    Žešća glupost.
    Npr kovački nakovanj od 70tak kg normalnom eksplatacijom je praktički neuništiv. Koja bila njegova cijena otprilike?

    • Shaman

      @mamojebac, 15.11.2023 - 18:45

      Da, ali gdje je tu zabava? Zabava je uvijek bila najskuplja jer je luksuz. Mozemo mozda biti sretni sto nam je na popisu zivotnih briga koliko kosta GTA 5 i koliko ce kostati GTA 6. 😀

    • mamojebac

      @Shaman, 15.11.2023 - 22:24

      A zabava je relativan pojam haha
      Sa drugim dijelom komentara se definitivno slažem. Ovo su slatke brige i rasprave.

    • Shaman

      @mamojebac, 15.11.2023 - 23:49

      Zabava nije za svakoga ista ali zato svaki njen distributer lici jedan na drugog. Ovi najveci pogotovo.

  • Darac83

    15.11.2023 - 14:12

    Ova logika bi pokopala kina… 😂

    • MeDoNjA

      @Darac83, 15.11.2023 - 14:51

      Pogotovo sto za bioskop ne vazi pravilo da sto duze traje film to je bolje.

  • vragec25cro

    15.11.2023 - 14:15

    Ima logike ako tako gledamo,ali ne mogu usporedivati neku igru typa gta s nekom indie igrom od par sati.Svaka daje svoje posebno iskustvo

  • kebbab

    15.11.2023 - 14:20

    Ma dajte molim vas igra će biti 70€ standard edition a skuplja 80-90€. Ne znam zašto je ovo puno za igru ​​u koju ćete prvo uložiti 70-80 sati za priču pa još 1000 sati za online???

    • Agent

      @kebbab, 15.11.2023 - 15:23

      80h nisam uložio ni u gta 5

  • Rick Sanchez

    15.11.2023 - 14:40

    Na izvor zabave je jako teško staviti price tag. Kino kartu danas plaćamo minimalno 8,00 €. To je sve što ću reć…

    • IgorBiH

      @Rick Sanchez, 15.11.2023 - 17:33

      4€ u BiH.

    • Rick Sanchez

      @IgorBiH, 16.11.2023 - 09:31

      Ja živim u Zagrebu. 8,00 €.

    • vragec25cro

      @Rick Sanchez, 15.11.2023 - 20:36

      2.50-3 eura u mojem gradu za kino u Hr

  • GogicM99

    15.11.2023 - 15:09

    Pogotovo sportskih i call of duty igara, zasluzuju bar 20% vise cijene

    • kebbab

      @GogicM99, 15.11.2023 - 15:24

      Kako? Pa baš ove sportske igre bi trebale biti pola jeftinije, ništa preko 40€. A ne da svake godine Fifa/FC24, NBA2K… 80+€??? A iste igre.

    • TheCaptainCrash

      @kebbab, 15.11.2023 - 15:52

      cod i nekako ajde jer su atraktivne igre, ali sve sportske igre, svake godine ista igra, cak i gora nego prije. Tako da nebi za sportsku igru dao vise od 40e.

  • TheCaptainCrash

    15.11.2023 - 15:11

    razumijem sto je htio reci, bar se nadam. Samo sto nismo svi milioneri da imamo para ulozit u igru 200e. Medutim postoje i f2p igre sa mikrotransakcijama gdje ljudi potrose puno vise nego 200e na igru.

    • Agent

      @TheCaptainCrash, 15.11.2023 - 15:26

      On vjerojatno razmišlja kupuješ samo gta igre i ništa više, pa imaš dosta godina da sakupiš pare.

    • TheCaptainCrash

      @Agent, 15.11.2023 - 15:50

      ha ocito, da

  • Apocalypse4987

    15.11.2023 - 15:22

    The Lion, The Witch, And The Audacity Of This Bitch

  • Aldin219

    15.11.2023 - 15:58

    Kakva debilna logika u pm. Onda bi ves masinu trebao platiti 350 000 obzirom koliko dugo mi radi

    • Agent

      @Aldin219, 15.11.2023 - 16:16

      Pa i ne radi baš dugo.

    • Djelo_Jerboa

      @Agent, 15.11.2023 - 19:05

      Možda ima neku iz 88. kad su još valjale.

    • monacor

      @Aldin219, 15.11.2023 - 16:33

      A tek televizor 🤣

    • IgorBiH

      @monacor, 15.11.2023 - 17:34

      Meni se Samsungov 2 puta kvario u 3 godine. Nisu današnji TV-i k’o nekad. I to je potrošna roba.

    • mamojebac

      @IgorBiH, 15.11.2023 - 22:41

      Ja evo bas suprotno iskustvo sa Samsungovim TVima, 2 imam (2021.110cm, 2023.140cm) i radi ko sisa. Prije toga sma imao neki sonyevim i bio mi je prespor i pre naporno sučelje. Takodjer od Samsunga imam monitor g7 već vise od dvije godine s kojim sam prezadovoljan.
      Istina da je kvaliteta proizvoda opala, no mislim da je donesen nedavno neki zakon u EU da se novi proizvodi moraju moći popraviti te da proizvođači ne smiju imati “pripremljeni” broj radnih sati.
      Hajmo vjerovati da će biti stvarno nešto od toga 🙂

    • Shaman

      @mamojebac, 16.11.2023 - 00:02

      Brate, vrijeme je za bolji zakon o zastiti potrosaca. Sve je palo sa kvalitetom, prezatrpani smo losim proizvodima, od igle do aviona. Moderni inzinjering se koristi samo da uredjaj traje jedva koji dan iza isteka garancije. Tu se materijali poznaju u atom. Ne isplati se vise napraviti da nesto traje, a zamisli sa danasnjim mogucnostima kako bi moglo. A isplatilo bi se ako bi neka cvrsta ruka lupila od sto. 😀

    • MeDoNjA

      @IgorBiH, 16.11.2023 - 06:49

      Evo upravo sam juce odneo 1 samsung tv zbog mrlja na ekranu ili ghosting kako se to vec zove. Mada u kuci imamo 3 jako slicna samsung tv-a i samo je eto sa jednim problem…

    • Nemanjazzz

      @Aldin219, 15.11.2023 - 17:08

      A sijalicu? 1000 sati dobre zabave xD

  • KidacMamice

    15.11.2023 - 16:17

    Znamo mi jako dobro ko po satu cepa🤪🤪🤪

  • Cro legend

    15.11.2023 - 16:19

    Trebalo bi i oduzimati vrijednost ako je glavna zabava po satu lutanje mapom. To nije slucaj u GTA serijalu koliko u nekim drugim open world igrama.

    • TheCaptainCrash

      @Cro legend, 15.11.2023 - 19:50

      ahh neki bi ti rekli: “to je imerzija!”

  • Strange Man

    15.11.2023 - 16:21

    Ovaj bi izgleda da se naplaćuju igre po satu? Pohlepa na visokoj razini. Sada tek vidiš pravu istinu kada su takvi u Take-Two nije čudno što čekamo najavu na GTA 6 deset godina.

    • kebbab

      @Strange Man, 15.11.2023 - 16:45

      Čekaj da vidiš sad koliko ceš čekat na GTA7

    • Daky_13

      @kebbab, 17.11.2023 - 12:39

      Izlazi za ps7

  • Zoran Žalac

    15.11.2023 - 16:44

    Čisto možda napomena za mlađu publiku koja to nije doživjela: nekad se davno igre i jesu naplaćivale po igranju. Možda jako čudan koncept iz današnje perspektive, ali za arkadne strojeve su se nekoć kupovali žetoni. Svaki izgubljeni život i nastavak igre bi te udario po džepu 😀 Ali, onda udariš i ti nogom arkadni stroj kad nitko ne gleda pa ti ispljune par žetona… ili se pokvari slika. Ne znaš što će bit od to dvoje dok ne probaš!

    • Crow89

      @Zoran Žalac, 15.11.2023 - 18:17

      Išli smo sa lošega na bolje a sada opet idemo prema lošijem, tj. već jesmo jedno vrijeme u silaznoj putanji. Battlepassovi, loot boxevi i druge mikrotransakcije. Pa onda plaćamo više zbog inflacije. Pa plaćamo više jer su igre kompleksnije. Pa mnogi plaćaju preorder da se može igrati par dana prije. Pa pitaj boga koliko pretplata će nam sa vremenom na silu nakrcati na leđa. Gdje je tome svemu kraj?

    • TheCaptainCrash

      @Crow89, 15.11.2023 - 19:47

      jednostavno, dokle god prolazi a hoce jos dugo dugo godina. We are fucked

    • Crow89

      @TheCaptainCrash, 15.11.2023 - 19:52

      Totalno fucked

    • TheCaptainCrash

      @Zoran Žalac, 15.11.2023 - 19:45

      bile su i igraonice tj internet caffe gdje si mogao igrati i pc igre, a i xbox 360. Sjecam se da sam nekome slucajno zavrsio zadnju misiju iz RDR, jer tad je bio neciji save file na konzoli i jbg, ja mali nisam znao sta radim i slucajno si spoilao kraj igre ://

    • Agent

      @TheCaptainCrash, 15.11.2023 - 20:12

      A ovaj jadan morao cijelu igru ispočetka.

  • Cros80

    15.11.2023 - 16:53

    Jednima uvjek malo. Drugima uvijek puno. Sumnjam da ce biti prica duga kao u prehodnim igrama jer ce vise ici na online. Neka bude 50 eura za story i jos 50 za online. Onaj tko hoce oboje neka plati 100 eura. Srecom sam gta v presao piratsku verziju. Pokajao se kad sam je kasnije kupio na popustu.

    • TheCaptainCrash

      @Cros80, 15.11.2023 - 19:47

      nisi ni trebao kupovat, bila je dzabe na epicu

    • TheCaptainCrash

      @Cros80, 15.11.2023 - 19:49

      ja je uzeo na launchu kad je dosla na pc, igram je dan danas

  • Nemanjazzz

    15.11.2023 - 17:17

    Nekako su sami sebi pucali u nogu jer su podigli standarde. Svaka igra je pokusavala po grafici da izgleda bolje od drugih igara, sto je zahtevalo vise posla.

  • Zardaniac

    15.11.2023 - 17:17

    Prvo napravite igre da na release dateu ne bude nikih game breaking problema pa onda pricatje o povecanju cijena,evo remnant 2 juce dobio dlc,nevezano za cijenu,ali eto coop im pokvaren,ne moze se igrat sa kolegama,inventory i option menu bug di umjesto da otvori opcije koje stisnes ili item koji stisnes on krene mazat po vratu neke consumable iteme random po zelji i tako 3 4 puta za redom dok 5 put ne ubode komandu koju si htio i taj bug je prisutan od samog izlaska igrice

  • Demon90

    15.11.2023 - 17:19

    A mislim ako gledamo gta 5 od 60 dolara u to vrijeme i omjer zabave ajmo reći u pravu je al velik dio te iste zabave je GTA online koji naplaćuje. Tako da početnih 60 postane puno više za velik broj

  • fejzer

    15.11.2023 - 17:56

    What’s the fastest speedrun of GTA 5?
    The fastest GTA 5 speedrunners based on Any%
    szau (5h 49m 08s)
    Rayer (5h 52m 39s)
    burhác (5h 54m 55s)
    dryice (5h 55m 29s)
    piska (6h 02m 24s)

    prema ovome ne velika cijena

    • MeDoNjA

      @fejzer, 15.11.2023 - 18:17

      Jeste samo sto je realno svaki od njih proveo sigurno 50+ sati dok je izvalio sve te delove za speedrun .

  • ImeiPrezime

    15.11.2023 - 17:59

    Tek kad dozna koja je cijena prosječne prostitutke za 15 minuta usluge pa dobije ideje da bi trebalo uzimat takvu satnicu na igrama.

  • JCD-Bionicman

    15.11.2023 - 18:21

    Za CoD i slične igre, 10 evra puna cena, za GTA, The Witcher i ostale ogromne igre može proći do 60 ali bih sačekao popust.

  • trulex

    15.11.2023 - 19:19

    Pa negdje sam pročitao da bi u budućnsti trebalo napraćivati vrijeme igranja a ne igru cijelu.

  • PrydaCro

    15.11.2023 - 19:44

    Ma 150€ standard edition i to je to. Sirotinja ne mora igrati i dajte nam igre s dlcom prije nego je igra najavljena. I ni slucajno da je kompletna igra vec mora imati minimalno 100gb day one patch.

  • game0wer

    15.11.2023 - 20:02

    Kakvu to zabavu po satu donosi neprestani grind u igri staroj 10 godina ako ne odlucis potrosit stotine dolara na virtualnu valutu u igri ako pricamo o gta? Ako ne, onda kakvu to zabavu po satu donosi ne zavrseni poluproizvod koji se na kraju u 90% slucajeva svede na isto, sto je skoro svaka AAA igra koju dobijamo danas. Plus igre koje danas kupujemo ni nisu u nasem vlasnistvu, da jesu onda CSGO nebi bilo tolko lako izbrisat s lica zemlje prakticki; A ako kupis CD: Wow imam 20% fajlova igre dok ostalo moram skinut i patchat. Koji klaun, ako neko nema pravo ista o tome govorit onda je to TakeTwo. Na kraju ce gta 6 bit zadnji gta i pretvorit ce ga u live service splacinu goru od ovog trenutnog sranja. Sere mi se od ovakvih.

  • Fury

    15.11.2023 - 21:35

    Ukratko, zeli reci da ce sljedeci gta kostati oko 100 dolara, najmanje, barem ja tako mislim..

  • moordrak

    16.11.2023 - 03:11

    Da, ja točno ovako percipiram vrijednost neke igre kako je mr. Strauss objasnio. Prednost pri kupovini uvijek imaju dugotrajnije igre, one u kojima se gubim satima, danima. mjesecima.
    Sa druge strane, ovaj način razmišljanja pada u vodu izvadim li “teškaše” iz svoje kolekcije. Zbrajajući sate provedene u određenim naslovima, njihova cijena bi trebala iznositi desetke tisuća dolara. Doslovno tisuće sati proveo sam igrajući free2play igre i nisam na njih potrošio basnoslovne iznose novca.
    Rockstar može staviti price tag na GTA6 koliko god želi, a čitajući između redaka, očito ispipavaju tržište.

  • Future man

    16.11.2023 - 10:31

    Po toj logici ako malo igram treba bi malo platit igru.

  • Future man

    16.11.2023 - 10:33

    Vise me brine koliko kostaju dobre nove gume za auto( pravi) nego cijena gta v.

  • Saren

    17.11.2023 - 05:02

    “U prijevodu, iz viđenja Straussa Zelnicka igre još uvijek plaćamo jeftino – jer ih ne plaćamo toliko puno koliko ih dugo igramo.”” Gamadi li nijedna pohlepna i bahata. Digli ste nam cifre na 70 eura, kazete poraslo ovo i ono, placamo vam za polu-proizvode. Nabijate nam top tier izdanja 100-120+ Eura – kazete, eto to je za nas trud, placamo Vam za vase poluproizvode. I sad bi jos ?! Pa dokle vise ?! Vrijeme je da se lupi sakom o stol i drapi vam sljaga za ovakve isprdke od umobolnih komentara, za ludnicu ste. Izabcujete nam polu prozivode citavu godinu, unazad 3 i jos bi para jel ? Ma mars. Sta jos ?! Da platim pretplatu na zrak koji udisem ? Da se razumijemo nikad, ama bas nikad mi nije problem platiti i vise ako je igra koja mi se svidja dobra, s replaybilityem, sa eventualno co-opom (ako je takva igra) i slicno i tehnicki ispolirana, no gamadi ovakvoj grazmljivoj da placam full i jos na to bi frajeri pretplaticu neku ko da smo u 2004-toj za poluproizvode pa da nam apologetski kenjate na drustvenim mrezama “nek si seljacine kupe bolje kompove, nasa igra radi kako treba” ma mars. Sram vas moze bit. Ovo treba kaznjavat zatvorom, ako nista drugo proverbijalno pljunut im u facu da im ovakvo sto ama bas nikad vise ne padne napamet. Dabogda se svake godine dogodi unicorn ala Baldurs Gate 3 i Larian Studios da gledam ove razmetljive raznorodne kako placu i cvile kao to nije “gaming standard”i da se koprcaju u svome neradu i lijenosti. Ovo je prevrsilo svaku mjeru.

    • Daky_13

      @Saren, 17.11.2023 - 12:50

      Upravu si brate sve ali sta ces oni samo pipaju teren sada da bih videli dali mogu još da izvuku.Ma bre ako ako kad bolje razmislim “gejmeri”to su ti posebna vrsta debila 80%njih zato je to tako

  • Daky_13

    17.11.2023 - 12:32

    Mars bre stoko pohlepna.200 eu bi vam bilo malo

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?