Veliki sukob Nvidia i AMD grafičkih kartica u HCL duelu završio je skoro pa izjednačeno
Rezultati glasovanja u našem HCL Duelu pokazuju kako domaći gameri podjednako vole grafičke kartice iz Nvidije i AMD-a.
Pitate li našu publiku je li bolje nabaviti GeForce ili Radeon grafičku karticu – nećete doći do sasvim jasnog odgovora. U našem HCL duelu prošloga se tjedna povela opširna rasprava o prednostima i manama “zelenog i crvenog tima”, a rezultat nakon tjedan dana glasovanja vrlo je blizu neriješenoga.
Vašim su glasovima Nvidia GeForce grafičke kartice dobile prednost nad AMD Radeonom, ali je ta prednost tek neznatna (samo 75 glasova razlike). Znate kako se kaže: kakvo pitanje – takav odgovor. Nismo vas pitali što je bolje za specifičnu namjenu i za koji “džep”, a premda se radi o dva brenda istih proizvoda, GeForce i Radeon predstavljaju i suprotstavljene filozofije. A kako grafičke kartice nisu tu isključivo za jednu potrebu, možda je i bolje da je takva podjela i prisutna.
Tudum
03.02.2024 - 14:07AMD je bolji omjer dobivenog i ulozenog, dok ne ukljucis DLSS, i zato losija Nvidia ipak pobjedjuje
delight353
@Tudum, 03.02.2024 - 14:16Je, DLSS za i po 300 eura vise mi nije neka vrijednost. RT jos uvijek nije full dobro implementiran u igre, a pojede 30-50% performansa superiornijoj nVidiji u njegovom izvodenju. FSR, s druge strane, nije toliko los da bi trebao biti deal breaker. RT na AMDu je jos uvijek teski shit za izvodenje. Naravno, sve ovo navodim iz perspektive kupca u Hrvatskoj (Europi) gdje cijene nisu niti priblizne MSRPu. Eto, 4080 SUPER MSRP 999$. Kod nas se prodaje za 1300 – 1500 eura. S te strane, ide se na bolji value kao sto ti gore rece.
Thanos
03.02.2024 - 14:40AMD all the way!
Darcoolio
03.02.2024 - 14:58U duelu AMD i Nvidia ja koristim Intel ARC 😀
delight353
@Darcoolio, 03.02.2024 - 15:21Kako si zadovoljan? Daj iz prve ruke dojmove. Battlemage bi, nadajmo se, mogao biti veliki skok za Intel.
anonimikus
@delight353, 03.02.2024 - 17:26lol, lik te pr..
Darcoolio
@anonimikus, 03.02.2024 - 20:51Ili možda ne.
Darcoolio
@delight353, 03.02.2024 - 20:51Sa Arc 770 sam bukvalno prezadovoljan, gledao sam malo na netu neke recenzije i išao na šta mi Bog da. I sutra bih svakako razmislio da li bih išao na AMD ili bih ostao na Arc.
RPGamer
03.02.2024 - 15:0720 godina sam na AMD-u i uvijek ću biti na AMD-u.
Lozinka87
@RPGamer, 03.02.2024 - 16:51Ne volim ovakva razmišljanja. Ne zna se koji su gori AMD ili Nvidia korisnici/fanovi, kupuješ valjda šta ti je u datom trenutku bolji, isplativiji, dugoročniji izbor za tebe i tvoj buđet, u svemu tome gledaš sebe, a ne neku tamo kompaniju. Trenutno sam na Nvidiji što ne znači da neću sutra bit na AMD-u.
Djelo_Jerboa
@Lozinka87, 03.02.2024 - 17:29Tipični fanboyizam
Dick Johnson
@Lozinka87, 03.02.2024 - 21:55Jedino ispravno razmisljanje.
movie
@Lozinka87, 03.02.2024 - 23:26Uvijek mi je draži izbor bio intel i nVidia. Svatko od nas kupio ono što mu je draže i što si može priuštiti. Ne mogu se zamisliti s nekim amd procom i karticom. Jednom sam probao i bilo mi je dosta. Nema to veze s fanboyizmom. Nikada nisam imao niti xbox niti neću. Ne mislim ništa loše o njemu ali nije za mene. No zato sam imao sve PS i nintendo konzole, osim ove zadnje. Jednostavno mi PS bolje leži kao i nintendo. Jesam u pravu? Koga briga. Bitno da se osjećam dobro i trošim novce na ono što me veseli. Tako i lik koji kaže da je 20 godina sretan s amd. Poštujem i ne pametujem mu. Njegov izbor.
ihneacho
03.02.2024 - 15:10Amd!
Mamba_
03.02.2024 - 15:26“opširna rasprava o prednostima i manama “zelenog i crvenog tima””
Prije opštirna rasprava o tehničkim manama hcl sajta kao što je mogućnost glasanja na anketi više puta i ne postojanja edit opcije.
Nightyx
03.02.2024 - 15:47nvidia dakako pouzdanija, bolja, ali radeon fanboysi očito imaju potrebe komentirati, pa ispada obrnuto hehe
Apocalypse4987
@Nightyx, 03.02.2024 - 18:11Aj pročitaj svoj komentar iz malo drugačije perspektive i onda se upitaj jesi li i sam fanboy nVidie?
Nightyx
@Apocalypse4987, 03.02.2024 - 20:05jesi ti fanboy hehe
Apocalypse4987
@Nightyx, 03.02.2024 - 20:42Imam i AMD i nVidia karticu tako da ne bi reka da sam fanboy
Nightyx
@Apocalypse4987, 03.02.2024 - 21:52jel rade u SLI?
moordrak
03.02.2024 - 16:34Ekipa, zamolio bih za iskustva: RTX 4080 OC 16GB. Koliko se isplati uzeti u odnosu na 4070Ti i sa kojim Intelovim CPU bi to uparili? Nudi google masu random odgovora nu mene zanima baš onako, info iz prve ruke (ako ima koja dobra duša) Tnx!
delight353
@moordrak, 03.02.2024 - 17:09Pretpostavljam za 1440p rezoluciju? 4070ti je odlicna kartica. No, idi na super ediciju. Cisto zbog VRAMa. Performanse nisu nesto wow bolje na super inacici, ali bi cijena trebala biti ista. Mislim da je 13700k najbolje za nju. Koliko sam vidio, 14 serija Intela nema nikakav pomak u performansama u odnosu na 13. Ali moram ti spomenuti Ryzen 7800x3d, naravno. 😁 Sve ovisi koliko si spreman rastegnuti se s a budgetom.
moordrak
@delight353, 03.02.2024 - 18:36Utopio sam utopiti 4070ti za lijepe euriće zato sad tražim novu igračku. Ne bi je inače dao nikako. Nude mi 4080 po OK cijeni (ispod 1k€) pa ono, mogao bih je upiknuti.
AMD otpada kao CPU opcija. Prošlo mi je kroz glavu nu ne bih mijenjao MB za sada.
Imaš pravo i za 13. i 14. generaciju, baš malo gledam bencheve. Postotna razlika u performansama je zanemariva, ne isplati se mijenjati CPU. Vjerovao ili ne razlika u cijeni je doslovno 10€ .
13700k imam sada i mislim da ću ga ostaviti gdje je. Gurat će on “stari” 1080p i 1440p bez beda 🙂 Hvala ti za info. Lud sam više sa gledanjem grafova i usporedbama.
Stecajni_upravnik
@moordrak, 03.02.2024 - 18:07Samo pitanje dzepa i sta ti konkretno treba. 4070ti jede malu decu (moras da je drzis vezanu na kratko ako imas malo dete), 4080 je negde 25-30% ukupno bolja karta. Ono sto mi nije normalno kod 4070 jeste bus od 192 bita i to bi me prelomilo za 4080 koja je na 256 ( kao 1060 😂😂😂 ) pre nego vram, naravno ako imas tri do cetiri glavice evra na raspolaganju. U svakom slucaju neces pogresiti sta god izabrao👍
vlatko2003
@Stecajni_upravnik, 04.02.2024 - 14:43izlazi sad 4070 super za 16gigi rama i 256bitna, ili je vec izasla ovih dana
Dick Johnson
03.02.2024 - 19:56I jedni i drugi katastrofa omjer cjene i dobivenog, Nvidia nesto gora.
KhorneFlake
03.02.2024 - 20:06Vidite po komentarima, a mislim da je i redakciji jasno kakva je šprdnja glasanje bilo, pa imate i smajlić na kraju rečenice… Osim ako niste neko čišćenje rezultata odradili u međuvremenu.
Crvena linija je bila osjetno duža, sutradan kad sam ustao vidjeh da je došlo do preokreta, pa i da ljudi komentarišu da je moguće glasati više puta samo da se osvježi stranica… Ostavio sam još jedno desetak glasova, ali rezultat je išao ka gorem. Što će reći u momentu kad sam ostavljao svoje glasove bar 2 ili 3 lika iz drugog tabora su spamovala svoje istovremeno… A s obzirom da je glasova na kraju bilo toliko da je svaki dodavao 0,01%, i da su rezultat preokrenuli za nekoliko procenata, mogu samo da zamislim koliko puta su pojedini osvježavali stranicu do željenog rezultata…
Proradio mi je inat pa sam osvježavao i sam kad sam osjetio da je zeleni val zastao, a pridružili su se i drugi, vidjeh po brzini kojom se mijenjao rezultat. Bilo je obrni-okreni neko vrijeme, i uspjeli smo preokrenuti rezultat i tad mi je iskočilo obavještenje da više ne mogu glasati. sa svim u obzir, razlika od 75 je smiješna jer je bilo daleko gore. Tako da dok ne sredite ove tehnikalije ovakve ankete će samo biti takmičenja u tome ko ima više volje da visi na portalu i osvježava stranicu. A to možda i jeste cilj, bilo bi zanimljivo vidjeti statistiku koliko je posjeta i pregleda bilo za ovo vrijeme…
Djelo_Jerboa
@KhorneFlake, 03.02.2024 - 22:17Ma zaboli te za nekakvu beskorisnu anketu, igraj na čemu ti je bolje i kupuj ono što sam preferiraš i deri.
Goran1983
@KhorneFlake, 06.03.2024 - 18:11Evo ti baziraš mišljenje na bazi 30 komentara ovdje. Ja mislim da je bolji odraz udio u tržištu prodanih kartica a tu je Amd poražen svake godine još otkako su preuzeli Ati pa do danas. Nvidia ima skoro svake godine daleko veći udio u broju prodanih novih kartica. Valjda je mišljenje većine u svijetu relevantnije nego mišljenje 30 ljudi koji komentiraju na hcl u. Ja osobno to totalno drugugačije gledam. Svi gledaju cijenovno koja grafa je kraj koje cijenom i što je u tom cijenovnom rangu bolje pa ispada da Amd nudi više za istu lovu. Sada kada su izasle 4070 super i 4080 super za 700 odnosno 999$ amd u kategoriji 7900xt i 7900xtx nije vise po ničemu bolji izbor ( osim ako i oni nisu skinuli cijenu, no nisam provjeravao). Amd obično ima bolju ponudu u low budget i mid range karticama. No do serije rtx 30 je konkurencija u karticama bila ovakva. 3090ti – rx 6950 xt , 3080 ti – rx 6850 xt, 3070 ti – rx 6750 xt itd. Sa dolaskom rtx 40 nvdija je sa 4090 unistila konkurenciju i vise se ne usporeduje 4090 sa rx 7900xtx nego se usporeduje sa 4080 i 4080 super no prava istina je da je 4080 konkurencija 7800xt kartici. Amd je napravio oremali pomak u perfomansama između gemeracija i onda se kartice usporeduju sa onima koje su perfomansama slabije. Amd je na to spustii maximalno cijenu da bi ostao konkurentan jer u protivnom bi imali vjerovatno i jos manji udio u tržistu. Poanta priče? Pa ne košta ferrari duplo vise nego npr honda nsx bez razloga. Niti bugatti veyron ne mora biti 4 puta brzi od nekog auta da bi bio skuplji. Najbolji u necemu kostaju najvise i to je tako uvijek bilo i biti ce. Nvidija ima jace kartice htio to netko priznati ili ne ako gledamo kako su se prije usporedivale a ne kroz cijenu. Jer kada bi tako gledali sve nitko nikad nebi kupio mercedes, rolex , armani itd jer postoji nesto sto je bolji omjer ulozeno dobiveno. Nvidija 5090 rtx ce opet biti najbolja kartica i kostati cca 1700-2000e. Sve je poskupilo duplo a ne samo kartice. Slusam danas na radiju, kruske su poskupile 210%. Jel je to realno? Inflacija je tu i traje vec ohoho. I tako ce sa njome rasti i cijene. Dali Nvidia ima top proizvod? Ima. Dali je rtx 4090 bolja od rx 7900 xtx? Je dali je 4080 super bolja od rx 7800 xt kartice itd? Pa je i opravdano je skuplja. To što mi živimo u hr pa nam je 100$ kao ne znam sta je drugi par opanaka. Živio sam u Kandai i 100$ je doslovno kikiriki na razlici u cijeni. A upravo su tolike razlike izmedu pojedinih kartica tamo (50-100$). I onaj tko misli da je Nvidija bolja nega neće spriječiti 50,100$ razlike. E to što mi u Hr imamo 4 puta manju plaću nego što sam ja imao u Kanadi sa većim cijenama svega je pitanje za Hdz Plenkija SdP Milanovića itd.
UNDERWORLDCRO
04.02.2024 - 09:54Pitanje koju bi Vi uzeli grafičku: ASUS GeForce RTX 4060 Ti Dual OC Edition, 16GB GDDR6 ili SAPPHIRE Radeon RX 7700 XT Pure, 12GB GDDR6 cijena identična…?
Lozinka87
@UNDERWORLDCRO, 04.02.2024 - 13:23Probaj se protegnit za još cca 80e i uzet RX 7800 xt 16gb dosta bolja od obje.
UNDERWORLDCRO
@Lozinka87, 05.02.2024 - 21:28U pravu si hvala…lp
EuropskaUnijaHrvatska
19.08.2024 - 17:27uvijek mi je bio draži AMD,pretežito što ima masu izdržljive ryzen procesore,koristim inace rx6600 gpu koja je oko privlačnih 200eura,i ta gpu je odlična za skromne igrače,i usput kad se sve uštima ,drži uvijek 60fps,pošto uvijek igram vsync,moze ona i 100fps držat, al eto ,štedim je…nvidia inace primjetio sam ide na ravnomjernu raspodjelu..lightinga,reflectiona,i m3rendera,sto je jako kvalitetno…al zato košta,AMD preporuka,ko želi dugotrajan pc,pogotovo high end AMD-ove,a za procesore,nikakav intel,samo ryzen