Zatvoren je studio zaslužan za Middle-earth igre i otkazana je Wonder Woman igra
Izdavačka kuća Warner Bros. odlučila je zatvoriti tri svoja studija i otkazati igru Wonder Woman koja je u produkciji bila već duži niz godina.
Velika se komešanja upravo događaju u izdavačkoj kući Warner Bros. Upravo je najavljeno kako su zatvorena čak tri studija pod njihovim okriljem, uključujući i studio koji je postojao više od trideset godina.
Bivši su Monolith Productions, Player First Games (developeri pokojnog MultiVersusa) te WB San Diego. Paralelno je otkazan i razvoj igre Wonder Woman na kojoj je radio studio Monolith.
Upravo je raspuštanje te ekipe došlo kao veliki šok jer su zadnje dvije igre koje su radili (Middle-earth: Shadow of Mordor i Shadow of War) bile jako dobro prihvaćene. Ekipa je to koja je tijekom svog 30-godišnjeg rada dostavila neke stvarno kultne igre kao što su Blood, Aliens vs. Predator 2, F.E.A.R. Condemned: Criminal Origins i druge.
Monolith je također ostao upamćen kao studio koji je svojim Middle-earth igrama patentirao inovativni sustav zvan Nemesis. Taj je sustav pamtio igračevo ponašanje prema protivnicima u igri te tako igraču personalizirao igru prema tome. Kako je Nemesis sustav patentiran, drugi ga developeri nisu smjeli koristiti. Trebao je taj sustav biti korišten za Wonder Woman igru, no od toga se odustalo i prije nego je ista otkazana. Sada tako imamo situaciju da taj patent ističe tek 2036. godine, a kako je ugašen jedini studio koji je smio koristiti Nemesis sustav, sada ga u narednih 11 godina više ne može koristiti baš nitko.
Iz Warner Brosa kažu kako je odluka o zatvaranju triju timova bila jako teška, ali da “označava stratešku promjenu smjera i ne reflektira rad talentiranih timova koje su odlučili zatvoriti. Ponovljeno je još jednom kako će se Warner Bros. ubuduće fokusirati na četiri ključne franšize: Harry Potter, DC (Batman), Mortal Kombat i Game of Thrones.
Apocalypse4987
25.02.2025 - 21:55A ono, praktički sam odrasta uz Monolith studio, da bi ga na kraju hrpa birokrata zatvorila zbog strateške promjene smjera. RIP
lkuka13
25.02.2025 - 22:19Tržište igara je jednostavno prezasiceno. Prošle godine na Steam-u je izašlo 19.000 igara a vrijednih igranja, za moj ukus, nema za nabrojiti na prste jedne ruke. 2000 broj izdanih igara sveukupno je oko 800 a hitova za prste dvije ruke.
KhorneFlake
@lkuka13, 26.02.2025 - 10:02Pa, jeste sve to, ali nije baš se naštancalo toliko igara kalibra kakve Monolith izbacuje. Nažalost, ovdje se ne radi o nekom Š studiju, smiješno je da njih zatvaraju a koliko goreg treša su izbacili u novije vrijeme.
Gebro_gaming891
25.02.2025 - 22:42Zašto drugi studiji pod okriljem WB-a ne bi smjeli koristiti Nemesis sustav ako je dotični vlasnik patenta?
D_a__nte789
@Gebro_gaming891, 26.02.2025 - 02:26Pa gledaj u našem pravnom sistemu(Srpskom) i zakonima koji kaže da vlasnik patenta ima pravo na korišćenje istog kako god želi narednih 20 godina, što znači da može ovlasti drugog da ga koristi putem licence(isto važi za pravna lica), ali kako je isti studio ugašen njegova imovina prelazi na naslednike u ovom slučaju WB. Tako da u teoriji mogli bi i drugi WB studiji da ga koriste. Mada ovo naše pravo je Evropsko, dok je u Americi važi Anglosaksonsko pravo koja se dosta razlikuju, ali po ovom pitanju nisam sigurna kolko se razlikuju.
_Someone_
@D_a__nte789, 26.02.2025 - 14:07Vlasnik patenta nije nikad ni bio Monolith, nego WB, tako da ne vidim prepreku da se sustav i dalje koristi
Dick Johnson
25.02.2025 - 23:26Ma pametno, bolje da neki live service novi izdaju to se trazi.
Mamba_
25.02.2025 - 23:36Nek se napuši Warner Bros, Jebo ih GOT kad imaš Middle Earth!
tomekplejka89
@Mamba_, 26.02.2025 - 10:14Bas to
Demon90
26.02.2025 - 01:08Na mamu im kud ugasise monolith, nadam se da ih netko pokupi
ninjaivek
26.02.2025 - 01:14Steta Monolitha najvise
Hadvar
26.02.2025 - 07:28Odlicno. Samo tako treba.
Rajder
26.02.2025 - 08:15Korporativni način rada..nema tu više sentimenta, nekada su to bile ekipe prijateljski i rodbinski vezane, u nadi i sa željom da se izda nešto novo, nešto sviježe…Bez opterećenja te se onda tražio način izdavanja. Danas izdavač diktira, nabija pritisak, u startu diktira cifru zarade i okvire isplativosti…Kao i film, veliki filmski studiji preuzimaju jedni druge, preuzimaju svijet igara, svijeta igračaka više i nema…Pa jedan Lego izvodi gluposti s licencama te praktički nije više za djecu…tako da ukoliko se nešto ne promijeni, kači mačku o rep…singleplayer je mrtav, a jebale ih mikrotransakcije, live i sve ostalo…i dabogda propali…no uvijek imaš amere koji skviče na liveu i hajpani su za svaki drek
Ravel
@Rajder, 26.02.2025 - 09:57Kao i u filmu, nikad tu nije bilo sentimenta, samo je bilo ljudi koji su se snalazili u korporativnom načinu rada i uspjeli se izboriti za svoju viziju u koju su vjerovali. Ali premda je enormna količina novaca u industriji video igara povećala korporativnu stegu, barem kod većih studija, kazati da je singleplayer mrtav je suviše cinično kada su svake godine najbolje igre upravo singleplayer naslovi i kad je trenutan trend povratak singleplayer iskustvu jer se tona liveservice naslova gasi i naslovi koji su isključivo multiplayer naravi su kratkog roka trajanja u 90% slučajeva i sat im otkucava prije nego što stignu vanka na tržište.
Rajder
@Ravel, 26.02.2025 - 11:33Sve slično mislimo, no malo sam direktno izrekao, naravno da nema “sentimenta” ali ako gledaš kako su se igre radile, kako su se producirale…da bi na kraju spao na enormne zarade i ogromne budgete koji se moraju na neki način naravno i duplati te donijeti profit. Nije sporno. No da imaš singleplayera koji je u samoj srži to, bez da ti fejkaju trajanje same kampanje kroz razne “sa strane” stvari…baš i nemaš, ne i toliko u kvaliteti u kojoj je bilo. Ok, možda sam staromodan, možda romansiram, možda sam i subjektivan…ali meni se tako čini
Ravel
@Rajder, 26.02.2025 - 13:36Razumijem, ali mislim da to pretežito vrijedi isključivo za AAA naslove i veće studije. Indie scena i manji AA timovi i dalje bude kompletne pakete koji nude drugačije, češće zanimljivije i eksperimentalnije naslove, gledaj samo jednog The Thaumaturgeu iz prošle godine ili Banishers: Ghosts of New Eden, AW 2, pa Pentiment od prije par godina, itd. Trenutno je samo stvar da je prisutna lova ogromna, i to snosi određene implikacije te nove pošasti, ali ja sam optimističan jer su igrači diljem svijeta pokazali da mp trend koji je jačao prošlog desetljeća lagano jenjava i da se vapi za originalnim SP naslovima. Na kraju dana, jedan SH2R je briljirao prodajom, kao i Baldur’s Gate 3, i nepotpuni paketi te nedovršene igre dobivaju sve veći pritisak i toleriraju se sve manje kako ja to vidim. Jebeno Astro Bot, arkadnih platformer koji nalikuje PS 1/2 eri je proglašen igrom godine i osvojio je sve, od publike do ljudi iz industrije, haha, tko bi to rekao? 😀
Kris7yburado
26.02.2025 - 10:06Vjerujem kako je tome kumovalo i ono govance od Suicide Squad igre 🤦🏻♂️
Vegeta123
@Kris7yburado, 26.02.2025 - 12:05Naravno da je a i ko zna u kojem je toku isla proizvodnja te wonder women igre..možda isto smecasto live okruzenje i kad su skuzili da ce uz 100 milja koje su vec utrosili jos tolko za izlaza dati, igre koja ce bit propast vijerovatno jednostavno su ugasili sve
DjokaBA
26.02.2025 - 10:48Bednici. Dajte nam jos live service igara, to vam ide od ruke..
Hrvoje Smoljić
26.02.2025 - 14:08Znači proći će još 10 godina prije nego vidimo novu iteraciju po meni jednog od najboljih sustava u modernom gamingu :'(
Benjamin Scrool
26.02.2025 - 15:01Pa zakaj se uporno fokusiraju na Game of Thrones? Ja sam bil ogroman fan dok je serija izlazila, ali nakon 8. sezone izgubil sam sav interes za njom. Jedva sam imal volje pogledat House of the Dragon, i to je jos upitno da bum nastavil nakon 2. sezone. S druge strane bi bil spreman prodat bubreg za još jednu dobru Middle Earth igru.
DiVojic
@Benjamin Scrool, 26.02.2025 - 17:27Slažem se, makar uvijek postoji određena doza straha da bi i to usrali (novu middle earth igru) te je možda bolje da ostave tolkienov svijet na miru xD
Max Payne44
26.02.2025 - 15:05Nije tacno da Nemesis ne moze biti koriscen od strane drugih studija, jer je isti u vlasnistvu WB-a, ne Monolith-a. Autorska prava u Americi funkcionisu po slicnom pricnipu kao i u Evropi, odnosno da se ista mogu “preneti” na nekog drugog.
Thanos
26.02.2025 - 21:38Neee Monolith…😪😪💔
Middle-Earth 1 i 2 među top 5 najboljih igara na mom popisu. Vec 8 godina se nadam i iscekujem 3. nastavak. Ovo je bas baad news!
HAudi
26.02.2025 - 22:11Toliko mi je dugo trebalo da zaigram Middle Earth igre da se studio koji ih je napravio zatvorio