Isto, a opet različito. To je formula koje se Anno serijal drži već 13 godina. U provjerenu mehaniku gameplaya dovoljno je ubaciti nekoliko noviteta zbog kojih ćete s uživanjem potrošiti sate i sate za ekranom. Tako je bilo s prijašnjim igrama, a ni ova nije iznimka. Iako novo vremensko razdoblje ne donosi revolucionarne promjene, unosi dovoljno zanimljivih novina zbog kojih ćete se opet zalijepiti za monitor. To naravno stoji pod uvjetom da volite ovakav tip strategija gdje morate razviti funkcionalnu ekonomiju i efikasan proizvodni lanac.

Anno nam s ovom igrom pokazuje da nećemo imati blistavu budućnost ako nastavimo uništavati planet. Razina vode će se dići, biti će sve manje nastanjivog kopna i slične negativne stvari. Stoga ako želimo sačuvati planet moramo se početi ponašati odgovorno i koristiti obnovljivu tehnologiju, kao što nam to sugerira Eden Initiative, jedna od tri frakcije u igri. Suprotnost njima su Global Trust koji napredak postižu pomoću industrije i koriste neobnovljive izvore energije. Treća grupa su misteriozni S.A.A.T (Scientific Academy for Advanced Technologies) koji su okrenuti istraživanju naprednih tehnologija. Vođa te grupe je napredni AI koji je ujedno i glavni negativac unutar kampanje.

Radnja u kampanji je čisti znanstveno-fantastični klišej. Ukratko – virus zarazi napredi AI koji poludi pa ga mi moramo eliminirati. To je to. Možemo reći da smo očekivali malo više maštovitosti u priči, jer ipak igramo u budućnosti što može otvoriti put različitim zanimljivim scenarijima. Možda inače ne bi ni išli previše za time zbog žanra igre, ali malo smo razočarani jer je kampanja u prošloj igri serijala imala zanimljivu radnju i uistinu krasnu prezentaciju. U smislu napretka i strukture Anno 2070 se nadovezuje na koncept viđen u prošloj igri. Prvo od tri poglavlja je svojevrsni tutorial te se zatim svaka misija nastavlja na iduću u svome poglavlju. Izmjena frakcija s kojima igramo također je prisutna, a na kraju dolazi mogućnost igranja sa sve tri.

Misije su više-manje jednake kao u prijašnjim igrama: skupljanje resursa, proizvodnja hrane i luksuza te napredovanje vaše populacije uz već poznate poštarske zadatke. No ovdje je sve to produbljeno budući da svaka populacija ima specifične zahtjeve. Tako će zeleni tražiti čajeve i zdravu prehranu, dok industrijalisti žele hamburgere i piće. Istraživači su opet posebna priča jer oni zahtijevaju posebnu hranu koja se može uzgojiti samo ispod vode – no nemojte očekivati da ćete raditi podvodne gradove jer toga ovdje, nažalost, nema. Da bi ste sve to mogli napraviti morati ćete kolonizirati otoke jer se ne može sve na jednoj lokaciji uzgojiti. No igra nudi i mogućnost kupovanja sjemena da omogućite određeni resurs na otoku putem vašega skladišta, zato treba pažljivo birati koji ćete resurs omogućiti na vašoj glavnoj lokaciji.

Kada uspostavite proizvodnju morati ćete paziti na energiju i na ekološki balans. Manjak energije znači da vam zgrade neće funkcionirati, dok će negativni eko balans utjecati na brzinu proizvodnje kao i na raspoloženje vaše populacije. Previše građevina znači veća potrošnja energije, što povlači pitanje zagađenja jer svaka zgrada ima različiti utjecaj na ekologiju. Ono što je posebno dobro napravljeno jeste grafički prikaz tog zagađenja. Ako ste na pozitivnoj strani onda je sve lijepo i zeleno, a ako ste dublje na negativnoj tada se iznad vašega grada nadvije smog koji stvara poprilično depresivnu atmosferu.

Borba je također dobila proširenje u smislu novih jedinica. Bitke na kopnu su nestale dok se je fokus usmjerio na pomorske, podmorske i zračne jedinice. Iste te jedinice možete unaprjeđivati pomoću istraživanja tako da im dodajte različite module poput EMP ili jačih štitova. Nažalost loš borbeni AI je ostao iz prošlih igara pa tako možete opet namamiti protivničke jedinice na vaše trgovačke brodove dok vaša armada uništava protivničke građevine.

Nakon završetka kampanja ostaju vam različite misije kao i continuous play koji je u biti sandbox mod gdje sami određujete različite parametre koji će voditi do pobijede. Prilikom igranja misija ili continuous moda možete odabrati Eden ili Global frakcije te vam se onda kroz igru otvara mogućnost otključavanja treće grupe. Zato je poželjno prvo proći kampanju da pohvatate sve prednosti i nedostatke prije nego se odlučite koji su vam draži za igranje. Uz solo igranje, Anno 2070 ima i opciju multiplayera gdje opet možete igrati sami za sebe ili čak kooperativno s drugim ljudima. Tu je još i mogućnost glasanja za frakcije koje nakon izbora donose različite bonuse, kao i World Events što je zapravo mini-kampanja koja se odvija u određenome razdoblju. Uz sve navedeno, sadržaja ne nedostaje, a igra je dizajnirana da vas drži zainteresirane i zabavljene satima.

Ako ste ljubitelj serijala ne biste trebali imati nikakve dvojbe oko kupnje ove igre. Šanse su da vam se neće svidjeti baš svaka nova sitnica, ali developeri nisu ništa baš uprskali ovdje, a ono što su dodali zanimljivo je i dobro funkcionira. Ovo je dobri-stari Anno, samo u budućnosti i s nešto više kompleksnosti u gameplayu. Iako grafički možda ne izgleda simpatično kao prijašnje igre, nova ozbiljnost u vizualnom stilu dobro se podudara s većom kompleksnošću igrivosti koja zahtjeva još više razmišljanja o stvaranju efikasnog proizvodnog lanca.

Jedini usitinu veći nedostatak koji se veže na igru odnosi se na DRM zaštitu. Kada padne server možete se pozdraviti s pravim igranjem jer su sve nadogradnje i istraživanja vezana za U account. To zna biti poprilično frustrirajuće budući da imate original, a ne možete pristupiti cijeloj igri. No unatoč tome igra je itekako vrijedna vašega vremena – fanovi žanra, a pogotovo Anno serijala, ovo nije nešto što želite propustiti.

FORUM: Anno 2070 rasprava

Anno serijal oduvijek je vezan s radnjom u prošlosti, no to se sada promijenilo. S novom igrom skočili smo u budućnost, točnije u godinu 2070-tu. Što je donijelo putovanje kroz vrijeme?

• produbljeni gameplay