Recenzije > PC igre > Dead Space 3

VIDEO RECENZIJA - Vratili smo se jezivim i klaustrofobičnim svemirskim lokacijama s misijom otkrivanja na koje nas nove načine Dead Space 3 može zastrašiti i zabaviti u isto vrijeme.

Dead Space 3

Trzanje na svaki nagli i neočekivani zvuk dok oprezno istražujemo slabo osvijetljene hodnike svemirskog broda i uz vjerne alate pretvorene u oružja vodimo borbu za goli život, ali i neki viši cilj. To je ono po čemu pamtimo Dead Space igre, ono po čemu se ističu i ono zbog čega ih volimo. Najava treće i ujedno finalne igre Dead Spaceove trilogije pobudila je u nama gamerima ponovnu želju za provođenjem noćnih sati ispred ekrana, želju da ponovno osjetimo tu specifičnu notu jeze koju samo Dead Space pogađa... ali onda smo vidjeli prve in-game snimke. Prezentiran nam je jedan bitno drugačiji Dead Space - otvoreniji, ledenijim, još nabijeniji akcijom i sada sa 100% više kooperativne igre nego prije. Glave su nam počele eksplodirati od pitanja! Treba li nam ta kooperacija u Dead Spaceu? Zašto ima baš toliko akcije? Ledeni planet? Kakav sad ledeni planet?! No ne brinite, sad kad smo ga odigrali, malo smo se smirili, složili misli na hrpu i možemo vam potvrditi da je ovo definitivno i dalje Dead Space igra - i to s dobrom dozom onoga zbog čega volimo cijeli serijal.

Objašnjavamo što to zapravo znači u video recenziji, ali i u još više detalja putem teksta u nastavku. Hoćete li gledati ili čitati vaša je odluka, a mi naravno preporučamo oboje.

Dead Space 3 se direktno nastavlja na prethodni nastavak. Da vas malo podsjetimo - Isaac i Ellie pobjegli su u jedan od gradova na Mjesecu kako bi se sakrili od EarthGov agencije, a tamo se rodila i ljubavna iskra koja utihne kada Ellie ustraje u svojoj namjeri da uništi Markere, a Isaac ostaje živjeti u sjeni. Tri godine nakon incidenta na Titan stanici s koje su naši protagonisti pobjegli, grupa Unitologa poznata kao Inner Circle počinje s napadima na sve laboratorije koji istražuju Markere i ubrzo ih drže pod kontrolom. Time započinje novi val ljudi zaraženih virusom Necromorpha. Ellie šalje vojna lica Roberta Nortona i Johna Carvera po Isaaca kako bi joj pomogao u borbi protiv Markera, a uskoro nakon što naš junak pođe s njima nađe se i licem u lice s igrinim glavnim zlikovcem - voditeljem Unitologa Jacobom Danikom. Zločesti Danik odmah pokuša ubiti Isaaca što mu ne polazi za rukom te naš spretni inženjer još jednom uspijeva izbjeći smrt za dlaku. Daljnji mu je cilj, sastati se ponovno s Ellie i Carverom kako bi jednom zauvijek zaustavili lude Unitologe.

Jacob Danik kao glavni negativac igre je nažalost nedovoljno pamtljiv. On je intelektualac koji je zaslijepljen svojoj vjerom toliko da ne shvaća što zapravo radi. Njegovi su nastupi i scene u igri imali mnogo više potencijala nego što su uistinu ostvarili, a to je prava šteta, jer je upravo zaustavljanje njega bitan cilj igre te motiv koji vas konstantno gura naprijed... ili bi barem trebao to činiti. Ustvari, mogli bi se reći kako fabularni dio igre kompletno odaje osjećaj da je mogao biti nešto bolje izveden. Odnosi između likova i njihovi stavovi jedno o drugome su jasno izrečeni. Nesuglasice u timu dolaze do izražaja, ali kako bi preživjeli, naši se junaci moraju unatoč njima držati skupa. No, sve je to površno ispričano i prezentirano te igra osjećajno pati od nedostatka dubine na tom polju. Razvoj priče je predvidiv i iznimno linearan, iako se osjeti kako igra pokušava misterijom prikriti neke stvari te ih malo suptilnije i kasnije otkriti.

Novi Dead Space po prvi je puta u serijalu omogućio i kooperativno igranje, gdje drugi igrač preuzima lik Johna Carvera. Johnovi su motivi za zaustavljanje Markera i Danika smrt žene i djeteta te osjećaj grižnje savjesti vezan uz isti događaj. Prilično snažna motivacija, no ipak nešto slabije razvijena od Isaacove glavne priče koja ipak, logično, prevladava igrom. Bez obzira na to, co-op je vrlo zabavan i s užitkom se može prijeći cijela kampanja u paru.

Osim Necromorpha, treći nam nastavak Dead Space serijala po prvi puta donosi i borbu protiv normalnih ljudi. Na svu sreću, to je u rijetkim slučajevima i samo u kratkim dionicama - ostatkom igre ipak vladaju mutirana čudovišta. Ono što ipak vrijedi primijetiti je dizajn protivnika koji je ovaj put malo podbacio. Naime, većina će vam protivnika biti poznata iz prijašnjih nastavaka, a isto tako i taktika kojom ćete ih tamaniti biti će vam nezanimljiva, no to ne umanjuje nužno vrijednost cjelokupnog gameplaya. Igra je primjetno brža nego prethodnici, a to bi moglo i zasmetati nekima. Dio strašnih scena i jezive atmosfere je ipak stradao promjenom tempa. Trebate imati na umu da će vam gotovo stalno protivnici biti na ekranu te da će dolaziti u velikim količinama. Nakon nekog vremena imate osjećaj kao da igrate završni dio Dead Spacea 2 u kojem je bilo toliko protivnika da sam ja osobno kraj većine samo protrčao.

No ipak, ako ste spremni prihvatiti te promjene koje je razvoj serijala donio, Dead Space 3 će vas prilično dobro zabaviti, ali i zastrašiti. Atmosfera je sve u svemu dobro pogođena, iako ju malo prečesto prekidaju upravo borbe s mnogobrojnim neprijateljima. Uvijek ćete biti svjesni da nešto negdje čeka da mu se približite, a to iščekivanje napada kida živce i često uspijeva iznenaditi. Protivnici sada nasrću iz svih smjerova, a ponekad će vas apsolutno preplaviti pa nije teško umrijeti - pogotovo ako niste dobro pripremili odijelo i arsenal oružja.

Vaše odijelo i spektar oružja daju se potpuno prilagođavati. Za to je zaslužan crafting sustav koji je neočekivano dobro izveden. Iznenadio nas je broj raznih kombinacija dodataka na oružjima, ali i činjenica da u svakom trenutku možete na workbenchevima zamijeniti glavni dio svog oružja i od njega napraviti heavy ili pak light oružje, a isto tako možete i mijenjati koje ćete ubojite dodatke na svojoj pljuci koristiti, što će bitno utjecati na način korištenja tog oružja i sam ishod borbe. Osim oružja, omogućeno vam je pojačavati svoja odjela, stasis i kinesis packove.

Ovaj je sustav unio i ponešto dubine u Isaacov inventar. Naime, osim na streljivo i medpackove, morat ćete misliti i na slobodna mjesta za dijelove oružja ili pločice za nadogradnje opreme. No, što se općenito loota tiče, igra nije sasvim poštena i dobro izbalansirana. Doživjeli smo da nam streljiva nedostaje bez obzira igrali na lakšim ili težim postavkama, a već spomenuti broj neprijatelja uistinu iziskuje mnoštvo municije. Iteme kojih fali možete i craftati koristeći sveprisutne workbenchove, ali kada bez metaka ostanete u kritičnim trenutcima borbe taj vam udaljeni workbench neće biti od prevelike pomoći.

Kooperativna igra ušutkala je skeptike i pokazala da i Dead Space, koji se temelji na osamljenosti i bespomoći, može biti zabavan i u društvu. Iako nećete ništa propustiti ako ne zaigrate ovo s prijateljem u paru, jer igra je i dalje primarno fokusirana na singleplayer iskustvo, igranje u co-opu ima neke vrlo zanimljive ideje zbog kojih je igranje sa Johnom dosta različito od igranja s Issacom. No s kojim god likom igrali, uz automatsko povećanje težine i inteligencije protivnika, zabava je uvijek prisutna. Od ostalih singleplayer modova, prisutni su tu i New Game+ i Hardcore mode. Potonji vam omogućuje normalno spremanje i učitavanje igre, ali čim jednom poginete - gubite sve. Doslovce, brišu se svi ti save gameovi i vraćate se na nulu, u glavni izbornik.

Već spomenuti dizajn neprijatelja nije zadivljujuć, no ostatak prezentacijske strane igre nije nipošto podbacio. Interijeri su i dalje zastrašujuće klaustrofobični i dobro dizajnirani. Jedini je problem što vas igra često odluči voditi istim hodnicima kako biste odradili razne zadatke pa biste jednim te istim mjestima mogli ipak malo previše puta proći. No, lokacije zbivanja variraju od svemirskih brodova do površine ledenog planeta Tau Volantis, a dio radnje se odvija i u nultoj gravitaciji, tj. u svemirskom vakuumu. Na trenutke su nas pojedine scene grafički čak i zadivile, toliko da smo pomalo žalosni što takvih scena nema više - ipak preveladavaju skučeni i mračni prostori na što smo i navikli u serijalu.

Ono čime igra iskupljuje poneku vizualnu manjkavost je njena kompletna zvučna strana. Dobro, glazba malo previše i prerano odaje kada je stanje opasno, a kada je zrak siguran, no to ionako svaka igra radi na sličan način. Ja se referiram na zvukove neprijatelja koji znaju iskočiti u mraku i proizvoditi neugodne prijeteće urlike koje ne možete sluhom precizno locirati pa ćete se osvrtati na sve strane dok ne uočite njihov izvor (obično do tada već bude prekasno). Upravo to najbolje održava tu jezivu notu igre i dodaje elementu zastrašivanja, za koji ipak moram reći da je malo zastranio u ovom nastavku.

Treba još reći da je voice acting u cutscenama vrlo dobar. Likovi su animacijski dobro sinkronizirani s time što govore i dobro vizualno prenose emocije koje se daju iščitati iz tona njihova govora. Pomalo je zbunjujuće ponekad slušati duže razgovore tijekom igranja, izvan cutscena, ali to je samo iz razloga što ćete se vjerojatno više fokusirati na okolinu i potencijalne prijetnje vašem virtualnom zdravlju te vašim real-life srcu i živcima.

Koliko će vam ovaj drugačiji i otvoreniji smjer kojim je Dead Space krenuo sjesti na prvu ovisi o vama i vašoj mogućnosti da zanemarite neke od osnovnih postavki serijala. Iako priča ostavlja mlak dojam, gameplay je ono čime se Dead Space 3 iskupljuje. Kažem vam - preživljavanje u ovim virtualnim svemirskim prostranstvima je vrlo zabavno i lako postaje zarazno, unatoč tome što je igra sada malo manje strašna. Vjerujem kako ćete moći progledati kroz prste polu-zanimljivim protivnicima i antagonistu, čisto iz razloga da odigrate igru na rubu stolice od napetosti, a potom ju vrlo vjerojatno ponovno odigrate na većoj težini kroz jedan od ponuđenih dodatnih modova.

Ukratko, Dead Space 3 možda nije ispunio sva očekivanja koja su pred njega stavljena, ali je na dostojan i ponosit način nastavio jednu od najboljih horror saga ove generacije konzola.

Slažete se? Pogledali video? Ostavite nam svoju ocjenu novog Dead Spacea i objasnite ju putem komentara ispod.

oglas

Autor: Juraj "Freddy" Bevandić

Objavljeno: 24.02.'13

Info Box

Naziv igre: Dead Space 3
Žanr: TPS, survival horor
Proizvođač: Visceral Games
Izdavač: Electronic Arts
Platforme: X360, PC, PS3,
Min. konfiguracija: 2.66 Ghz dual core, 3 GB RAM, GeForce GTS 240/ Radeon HD 3870
Multiplayer: drop-in/drop-out co-op, online
Datum izlaska: 8. veljače 2013.

Naša ocjena

79
borba, crafting sustav, replay value
mlaka priča, nemaštoviti protivnici

Metallica će svirati na BlizzConu 2014 Pa... Metallica je nekad bila thrash, a sad je tra... HCL VIDEO: Virimo iza kauča i igramo The Evil bas sam doso do 6chaptera i sve ok,iako poneka zag... Metallica će svirati na BlizzConu 2014 Pojam se najčešće pogrešno prevodi kao "t... Dreamfall Chapters recenzija Jako bih htio ovo odigrati, ali mi se neda a niti ... Metallica će svirati na BlizzConu 2014 :( Neka ti je Bog na pomoci Evo kakav PC morate imati za Call of Duty: Adva cpu:intel g3220 gpu:sapphire r7 250 1gb ddr5 ram:4...

MARKETING

Portali HCL mreže

Download.hr  Gadgeterija  1Klik.hrPC Zenith  Assemblio.hr  Otkrij-igre.comBlogeri.hr  Usporedi.hr  Trazi.hrPC Play