FIFA 11 [PC, X360, PS3]

Marko Babić

Znamo što želite znati: Je li bolja od prošle Fife? Je li bolja od aktualnog Pro Evolution Soccera? Valja li onaj najavljivani mod igranja s golmanom? Je li Beckham prezgodan kao i uvijek?

Nećemo okolišati; svih ćemo se pitanja dotaći, samo pratite tekst. Osim pitanja s Beckhamom – znate i sami da jest. Nego, mala napomena – iako je najavljeno kako je FIFA 11, na radost svih PC korisnika, na računalima od ove godine pravi next-gen naslov, to ipak ne znači da je PC verzija identična onim konzolaškim, točnije X360 inačici koju smo recenzirali. Konkretno govoreći, novitete koje ovdje opisujemo nećete naći u PC verziji jer je dotična zapravo mješavina prošlogodišnje Fife i World Cup naslova s ažuriranim rosterima.

Gameplay je manje-više isti uz neke nadodane fore oko driblinga, poboljšane inteligencije golmana te tzv. “pro passinga” koji je kičasti način za reći da vam igrači dodaju loptu u smjeru u kojem držite gljivu, odnosno D-pad. Svladavanje dodavanja biti će najvažnija stvar u igri, jer je kvalitetna uporaba istih, po našem iskustvu, najbolji način za dolaženje do prilike za zgoditak. Hm, kao da smo to vidjeli na pravim utakmicama. Znači, igra je prilično fluidna i odiše realnošću kao i prije, uz intuitivne kontrole.

Krivulja učenja nije previše nagla – relativno ćete brzo savladati osnove, a one naprednije finte i driblinge uz dosta vježbanja. Ako ste novi u svijetu Fife, pomoći će vam tutorial koji će vas naučiti osnovama igre: od kontrola do duplih paseva, lobovanja, plasiranog udarca, dodavanja u for, po zraku itd. Neke ćete stvari, poput naprednijeg driblinga, naučiti uglavnom eksperimentiranjem i improvizacijom, no guglanje i traženje po YouTubeu nije na odmet.

Osim standardne utakmice, tu su jednako tako standardni modovi započinjanja karijere s jednim igračem; karijera menadžera u kojoj ne igrate već samo postavljate taktike, vršite transfere, itd.; i karijera menadžera – igrača što je u biti isto kao prethodno, jedino što još možete upravljati vašom jedanaestorkom. Virtual Pro vam omogućava da kreirate igrača na vašu sliku i priliku, te da ga kroz razne modove i natjecanja usavršavate izvođenjem raznih zadataka kojima otključavate achievemente.

Nažalost, ovi modovi pate od nekih propusta. Primjerice, ako igrate kao menadžer, igra će povremeno postaviti pred vas sulude zahtjeve i dati vam otkaz ako ih ne ispunite. Isto vrijedi i za igranje s jednim igračem. Konkretno, odigrao sam utakmicu s rejtingom 8.7, bio igrač utakmice – zbog mene je utakmica dobivena. Svejedno, mom se treneru to nije svidjelo, već je bio toliko nezadovoljan da me vratio u rezerve. Misteriozno.

Be a Goalkeeper je prilično dobro izveden, no igranje s golmanom najčešće je dosadno.

Najavljivan mod igranja s golmanom prilično je dobro izveden. Tutorial je user friendly, kao i hintovi koje imate kao golman. Trebat će vam nešto vremena da uhvatite nit i dobijete neki osjećaj za tajming, no nakon toga vas ništa ne sprječava da postanete najbolji golman na svijetu. Osim možda protivničkih napadača. Nažalost, igranje s golmanom zna postati pomalo dosadno ako imate čvrstu obranu i jak napad, a igrate s nekim nedovoljno kompetentnim da vam ugrozi vrata.

Od ostalih noviteta u odnosu na prošlogodišnju inačicu valja spomenuti još i Personality+, Creation Center i mogućnost igranja 11vs11 online mečeva. Personality+ dobrodošla je novina koja poznatijim igračima uvodi posebne karakteristike i specijalnosti kako bi njihova igra na terenu bila što prepoznatljivija. Međutim, ovaj element zapravo nije nikakav originalni dodatak jer svojevrsnu verziju istoga već godinama gledamo u konkurentskom PES serijalu. Isto se može reći i za Creation Center koji je praktički ekstenzija u obliku browser aplikacije, te omogućuje download editiranih stvari na vašu konzolu. Što se tiče 11vs11 mečeva, tu su stvari poprilično jasne – ako uhvatite ozbiljnu i kvalitetnu ekipu imat ćete zabavno iskustvo. U suprotnom, bit ćete zadovoljni i lokalnim MP-om za 1-4/7 igrača.

FIFA serijal oduvijek se dičio sjajnom prezentacijom tako da ni ovaj nastavak nije iznimka. Imamo gomilu licenca – lige petice i još gomila drugih kao nizozemska, američka, nekoliko nižih engleskih liga i mnoge druge, ali nema HNL-a što i nije neki gubitak. Soundtrack je također poslovično pohvalan. Možda se nekima neće svidjeti radi ukusa ili koječega, no nije nametljiv i ugodan je uhu. Ako vas u krajnjem slučaju neka pjesma živcira, možete je maknuti iz playliste.

Komentatori su poprilično normalni – pričaju relativno ugodnim naglaskom i suvislo. Ipak, tu i tamo im se dogodi neka greška ili zaostanu malo s komentiranjem igre, no to je nešto na što smo odavno navikli u ovom žanru. Često će spomenuti razne zanimljivosti u vezi nekih igrača ili klubova, no kad igrate duže vrijeme s istim klubom, to postaje zamorno. Nakon duljeg igranja, možete komotno isključiti komentatore jer ćete ionako znati što će reći. Šteta, s obzirom da su na početku igranja ugodni za slušati u pozadini, no samo je logično da vas ne mogu u beskonačnost zabavljati novim funfactovima.

Sučelje je, po skromnom mišljenju recenzenta, mnogo bolje nego u konkurentnoj igri. Drugim riječima, vrlo je intuitivno i jednostavno za navigirati. Ozbiljno, zašto je ekipa iz Konamija odlučila napraviti sve nepreglednim i uvesti drag ‘n’ drop? Kome se to da raditi na GAMEPADU? Tu je još i gomila sitnica oko sučelja koje nisu za život bitne, no čovjeka svakako vesele i olakšavaju nam život tijekom utakmice. Govorimo o tome kako je lako i intuitivno zamijeniti igrača tijekom utakmice ili kako znamo koga postaviti da puca iz slobodnog udarca jer su nam kod biranja dostupni za to bitni rejtinzi.

Presuda na igri je, kao što se da zaključiti, uvelike pozitivna. Je li igra bolja od Pro Evolution Soccera 11? Smatramo da tu još uvijek stoji čimbenik osobne preference pa će mnogi PES fanatici ostati vjerni svom serijalu. No ako ste dugogodišnji igrač PES-a, isprobajte barem demo pa prosudite sviđa li vam se ovakav gameplay. Dok su manje-više jedini modovi vrijedni igranja Virtual Pro i standardno napucavanje s ekipom za istim ekranom, FIFA 11 će vas sigurno zabaviti i opravdati kupnju jer, iskreno, što vam više treba od diskutabilno ponajboljeg virtualnog nogometa? Osim eventualno karijere.

Znamo da se među vama kriju vrhunski menadžeri, klasni nogometaši i tvrdokorni ljubitelji Fife. Zato podijelite s nama svoja mišljenja o ovogodišnjoj Fifi – znate da mi uvijek volimo čuti dojmove posjetitelja.

Nova sportska sezona je tu, a s njom su tu i nove simulacije virtualnog nogometa. PES 2011 već smo recenzirali, a red je došao i na novu FIFU. Zavalite se i pročitajte kako nam se svidjela inačica 11.

84 Naša ocjena
  • fluidan gameplay
  • intuitivne kontrole i sučelje