HCL.HR

Recenzija

Mount & Blade II: Bannerlord – War Sails

GUSARENJE I GUSARSKO PRIGOVARANJE

David Šesto

Mount and Blade II: Bannerlord najavljen je još davne 2012. godine. Tada sam već bio veliki obožavatelj prethodnika iz serijala, Warbanda, iako sam bio mrvicu premlad da u potpunosti shvatim sve njegove mehanike. No, jedva sam čekao nastavak. To čekanje se malo odužilo, tako da je prošlo osam dugih godina dok je igra ušla u early access, a još dvije godine dok je konačno izašla u dovršenom izdanju. Bannerlord svojevremeno nismo recenzirali, ali sada se iskupljujemo recenzijom ekspanzije War Sails, koja praktički mijenja cijelu igru i upravo zato zaslužuje punu recenziju.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
25€ PC Ustupio izdavač

Za one koji nisu upoznati sa serijalom Mount and Blade, radi se o spoju 4X strategije i akcijskog RPG-a. Zvuči ludo, ali funkcionira. Napravite lika, pridružite se kraljevstvu ili osnujete vlastito, a kad dođe vrijeme za epske bitke, nećete samo promatrati iznad svojih redova ili gledati nešto što liči na Excel tablicu. Sudjelujete izravno, kao jedan od mnogih vojnika te ste dio ogromne, kaotične bitke.

Bannerlord je iznimno duboka igra, upravo onaj tip igre u kojem možete provesti stotine sati igrajući samo jednog lika, a igra i dalje nudi veliku mogućnost ponovnog odigravanja. War Sails dodatno produbljuje to iskustvo, donoseći nove mehanike, redizajn brojnih sustava i uvjerljiv razlog za povratak igri.

Kao što ste već mogli pretpostaviti, War Sails obogaćuje Bannerlord pomorskom komponentom. Kontinent Calradia okružen je vodom te ispresijecan rijekama. I sad je to sve pretvoreno u igriv prostor. Rijeke više nisu prepreke, nego mogući put za napade s boka. Cijeli tijek igre se zbog toga promijenio. Više nema strateških uskih grla, sve se može zaobići dovoljno jakom flotom.

Ekonomija se također promijenila. Sada ima više mogućnosti za zaradu, jer karavani mogu ploviti rijekama i morem. Trgovina je stoga postala puno primamljiviji izvor prihoda. Kraljevine mogu donositi i nove zakone koji utječu na plovidbu i pomorsku trgovinu.

Kraljevine sada mogu donositi i nove zakone koji utječu na plovidbu i pomorsku trgovinu.

Naravno, uz nove prilike dolaze i nove opasnosti. Pirati vrebaju na moru, spremni napasti svakog trgovca, pa je dobro imati iskusne borce na palubi ili vrlo brz brod. Ako ste dovoljno hrabri da se s njima sukobite, imat ćete priliku zarobiti njihove brodove, a oni se prodaju za pozamašnu svotu. Želite li osjetiti pravi vikinški duh, možete se i iskrcati blizu nekog sela, opljačkati ga te brzo pobjeći prije nego što itko stigne reagirati.

Kad smo već kod brodova, svih šest glavnih frakcija u Bannerlordu sada ima svoje vrste brodova. Moći ćete ploviti galijama, vikinškim Drakkar dugim brodovima, Knarr trgovačkim brodicama, i ratnim plovilima koja mogu nositi preko stotinu hrabrih duša. Iako Bannerlord nije igra stvarne povijesti, svi brodovi su povijesno autentični i oduševili bi vašeg profesora povijesti iz srednje škole.

Iako Bannerlord nije igra stvarne povijesti, svi brodovi su povijesno autentični i oduševili bi vašeg profesora povijesti iz srednje škole.

Brodove je moguće detaljno prilagođavati. Možete im mijenjati ime, jedra, trup i taktičke opcije na palubi, a na pramac montirati razna oružja, poput baliste, koja može desetkovati neprijateljsku posadu izdaleka. Sama masa vašeg broda može postati oružje, možete se zabiti punom snagom u neprijateljske brodove, a taj manevar često rezultira njihovim potonućem ili omogućuje jednostavan upad na palubu.

Pomorske borbe su vrlo dinamične. Fizika simulira valove, brodovi se njišu, vjetar utječe na kretanje brodova, a kada se želite ukrcati na tuđi brod, morate ga pogoditi kukama i privući bliže. Nevjerojatno je koliko je tu pokretnih dijelova. Sva ta fizika jednostavno funkcionira i uvelike doprinosi uvjerljivosti pomorskog gameplaya. Ako želite lukom i strijelom pogoditi nekoga na drugom brodu, morate to dobro tempirati s nadolazećim valovima, inače će more pomaknuti vas ili vašu metu!

Ako želite lukom i strijelom pogoditi nekoga na drugom brodu, morate to dobro tempirati s nadolazećim valovima.

Borbe izbliza u Bannerlordu već su bile dovoljno kaotične, a more toj zbrci daje novu dimenziju. Brodovi se sudaraju, valovi ih dižu i spuštaju, hrpa vojnika pokušava se međusobno pobiti, voda i krv prskaju po palubi, trupla plutaju po morskoj površini, a vriskovi su jedina stvar glasnija od zvuka mora i grmljavine. Mogao bih napisati deset stranica o tome koliko je ovo imerzivno, i opet ne bi bilo dovoljno. Ovo je nešto što zaista morate iskusiti da biste razumjeli.

Moram pohvaliti i vidljive posljedice bitaka. Svako truplo, svaka ozljeda i krvava mrlja, pa čak i oštećenja na brodovima, ostaju vidljivi do kraja sukoba i sinkroniziraju se s fizikom valova. Svi dokazi borbe ostaju, što stvara snažan podsvjesni osjećaj realizma. Nema slađeg osjećaja nego jedva preživjeti bitku i odvojiti trenutak da se osvrnete i sagledate vidljive posljedice sukoba. Svako koplje, strijela, palo oružje, kapljica krvi, sve je na svome mjestu.

Gotovo ništa ne kvari tu uvjerljivost, osim umjetne inteligencije vojnika koja ponekad odluči uzeti pauzu i jednostavno prestane funkcionirati. Imao sam nekoliko situacija gdje su vojnici jednostavno stajali na palubama brodova i odbijali se boriti. Možda je AI zapravo inteligentan i razvija ekstremni antiratni stav, ali vjerojatnije je da se radi o tehničkoj grešci.

Osim što donosi temeljitu promjenu igre uvođenjem pomorske komponente, War Sails nam predstavlja i proširenje kopnenog područja te novu frakciju, Norde. Riječ je o klasičnim Vikinzima, koji imaju vlastite brodove, oružja, zgrade i jedinstvenu kulturu.

Bilo bi vrlo teško savladati sve ove nove mehanike, no War Sails nam donosi nove narativne misije koje služe kao uvod u korištenje brodova. Ova kratka kampanja od svega desetak misija vodi igrača kroz razne pomorske situacije i vrlo efikasno podučava plovidbu. Misije su dovoljno skriptirane da budu uzbudljive te nešto zaista drugačije od običnog gameplaya, no i dalje relativno blizu običnim situacijama da se ne izgubi taj sandbox šarm Mount and Bladea.

Nažalost, neke od ovih misija imaju nezgodno dizajnirane zadatke i rijetke checkpointove, tako da mogu biti izvor frustracije. No, ako završite glavni lanac misija, imat ćete jak brod i veliku svotu dukata u džepu.

Novitet su i elementi šuljanja.

Novitet su i elementi šuljanja. Možete se skrivati po visokoj travi, bosti protivnike nožem u leđa, a čak i skrivati trupla kao nekakav srednovjekovni Naked Snake, iliti Unclothed Serpent.

Iako grafika u Mount and Blade igrama nikada nije bila jača strana, moram pohvaliti kretanje valova, simulaciju jedra i sami osjećaj plovidbe. More na trenutke izgleda fotorealistično i moglo bi posramiti čak i neke visokobudžetne igre.

Bannerlord isto tako nije baš poznat po svojoj tehničkoj stabilnosti, a reprizu nažalost imamo i s War Sails ekspanzijom. Imao sam poneko rušenje, čudne triggere questova, gdje sam trebao učitati stariju igru da nešto proradi, kao i grafičke probleme poput trzanja opreme u određenim bitkama. Ovi problemi nisu dovoljni da naruše kompletno iskustvo koje je dobro, no definitivno su nešto što ćete primijetiti. Ako vam to nije bilo dovoljno, War Sails nam donosi i novu glazbu, tako da ćete ploviti uz lo-fi medieval beats to raid/pillage to.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Ukratko, War Sails je vrlo blizu idealnoj ekspanziji. Novi sadržaj te svježe mehanike znatno mijenjaju čak i osnovno iskustvo Bannerlorda, tako da će čak i dugogodišnji fanovi serijala biti zadovoljni. Svaka promjena toliko je dobro integrirana u osnovnu igru da se čini kao da je oduvijek bila tamo. Plovidba donosi nove mogućnosti za trgovinu i ratovanje, a pomorske bitke spadaju među najbolje gaming doživljaje ove godine. Nordi su sjajan dodatak, a toliko je različitih vrsta brodova da bi i pomorski povjesničari bili zadovoljni.

Jedino što mrvicu kvari iskustvo jesu tehnički problemi i poneka misija koja nije baš spretno dizajnirana, no svi ti problemi brzo padaju u zaborav kada izađete na pučinu, spustite jedra i započnete vašu pomorsku avanturu.

Uz poštenu cijenu od 25 €, War Sails je itekako vrijedan vašeg vremena – samo imajte na umu da ovo nije samostalna ekpanzija. Ako nikad prije niste igrali Mount and Blade, ovo je savršeno vrijeme da ispravite tu grešku. A ako ste dugogodišnji obožavatelj, War Sails nudi i više nego dovoljno razloga za povratak u Calradiju. Najbolje od svega, ova ekspanzija mi je ponovno probudila strast prema Mount and Blade serijalu, a vjerujem da bi i mnogim drugim igračima mogla pružiti slično zadovoljstvo.

War Sails je upravo ono što jedno proširenje treba biti. Novi sadržaj i redizajnirane mehanike pružaju sate zabave i savršen su razlog da se vratite ili prvi put zaronite u svijet Calradije.

88 Naša ocjena
  • fascinantna količina novog sadržaja koji je integriran u postojeći gameplay
  • dinamične i imerzivne pomorske bitke
  • taktički i trgovinski potencijal plovidbe
  • povećana mogućnost ponovnog odigravanja igre
  • tehnički problemi
  • dizajn nekih zadataka u skriptiranim misijama

David Šesto

Obožavatelj svih vrsta narativnih igara. Najzanimljiviji su mu realistični SF svjetovi ili čudne alternativne prošlosti. Ne shvaća se preozbiljno.

Komentari (1)

  • Agent

    26.11.2025 - 19:28

    Znači opet jako dobro odrađeno, ove tehničke probleme će sigurno riješiti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?